Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


906 Bicske-Székesfehérvár

Bicske (1)
Felcsút
Felcsút vasútállomás
Vértesboglár
Vértesacsa
Vereb
Lovasberény
Pátka
Csala
Pákozd
Székesfehérvár (20, 29, 30, 44, 45, 5)













Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKépek a netrőlKéptárHozzászólások


Vértesacsa

megszűnt állomás
906 Bicske-Székesfehérvár
 

A felvételi épület vasút felőli oldal. Ma már csak omladozó torzóként hirdeti, hogy egykor vasút járt erre. Jobban megfigyelve látható a teljesen hiányos héjalás és tetőszerkezet.
2006.02.26.
Fotó: Tóth Márton [Pocok]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.366936° E18.580372° | N47° 22' 0.96" E18° 34' 49.33"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Vértesacsa felvételi épülete III. osztályos HÉV szabványépület. Az épületet katasztrofális állapotban találtuk, nyugodtan kijelenthetjük, csoda, hogy még áll. Ha még csak a vakolatok és a nyílászárók sérülései és hiányai lennének a problémák, akkor azt mondhatnánk, hogy volna esély a felújításra, de itt szita szerű tetőt, hiányos fedélszéket és ami a legsúlyosabb, beszakadt födémeket találtunk, ami miatt az épület gyakorlatilag menthetetlen. Ezt azért is jelenthetjük így ki, mert nem olyan értékű műemlék, hogy annyi pénzt beleöljön valaki, amiből meg tudná menteni. Pedig sajnálatos, hogy így sorsára hagyták, mert a kevés épen maradt részek elárulják, hogy mindenfajta átalakítástól mentes, teljesen eredeti épület volt, a homlokzatfestés nagyon hasonlított Alcsút-Felcsút valamivel jobb állapotban lévő felvételi épületéhez.
Moldova György, az Akit a mozdony füstje megcsapott c. könyvében ír az állomásról, mint bezárást fenyegető vonal részéről és képeket is közöl az üzemben lévő Vértesacsa állomás utolsó napjairól.

Műemlék


Az épület a Fejér megyei műemléknyilvántartásban is szerepel.
Település szélén, szabadon álló, téglalap alaprajzú, emeletes, nyeregtetős épület. Övpárkánnyal tagolt, az épület sarkain, oromfalán és nyílásai körül vakolat kváderezés. Vágányok felőli és az ellentétes oldal homlokzata megegyezik, oldalhomlokzatainak oromfalaiban kör alakú nyílás. Tört vonalban vezetett, húzott karú fa lépcső visz az emeletre és a padlástérbe. Síkmennyezetes. Nyílászárók és burkolat romos, egy válaszfal kidőlt. (koh.hu)

Kapcsolódó linkek a MÁV egykori 6-os vonalához (Székesfehérvár-Bicske):




Szelvénykő 190
Megnyitás dátuma 1898.11.22.
Megszűnés dátuma 1979.05.26.

Képriportok, cikkek

Vértesacsa
2014.01.30 06:45 - Szente-Varga Domonkos
Fotók dátuma:...









Régi képek - Vértesacsa

Régi képeslap Vértesacsáról, a felvételen az állomásépület látható a hozzávezető utcával.
  Feltöltötte: Kovács Viktor

Az előbbi képeslap német feliratú változata (forrás: Turóczy László gyűjteménye)
 
Az állomás felvételi épülete látható a képeslap alsó-középső képén.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs



Képtár - Vértesacsa

A felvételi épület pálya felőli oldala
Fotó: Somay Nándor
Dátum: 2011.04.02.
Az állomás a sínekről Bicske felé, balról az egykori felvételi épület.
Fotó: Somay Nándor
Dátum: 2011.04.02.
Az állomás Bicske felőli bejárata.
Fotó: Somay Nándor
Dátum: 2011.04.02.
A felszedett 1. vágány kitérője az állomás Bicske felőli bejáratánál.
Fotó: Somay Nándor
Dátum: 2011.04.02.
Patakhíd az állomás előtt Székesfehérvár felé.
Fotó: Somay Nándor
Dátum: 2011.04.02.
Vértesacsa állomás belül
Fotó: Somay Nándor
Dátum: 2011.04.02.
Bejárati jelző Lovasberény felől
Fotó: Tatai András
Dátum: 2014.03.15.
Salakoló akna az átmenő fővágányban.
Fotó: Tatai András
Dátum: 2014.03.15.
Elől az egyik útátjáró sorompó maradványai, háttérben a Bicske felőli bejárati jelző előjelzője látható.
Fotó: Tatai András
Dátum: 2014.03.15.
A felvételi épület utcafrontja. Szomorú látvány.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.30.
Az emeltre vezető lépcsősor még dacol az idővel.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.30.
Az egykori mellékhelyiség ablaka.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.30.
Az átmenő fővágány egy darabja még ma is megtalálható.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.30.
A távbeszélő oszlop is jelzi, egykor itt vasút volt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.30.
Vértesacsa vasútállomás utca felőli frontja.
Fotó: Angyal Márton
Dátum: 2022.06.26.
Vágányok felőli oldal
Fotó: Angyal Márton
Dátum: 2022.06.26.
Bozótharc nélkül felfedezhető vágányok
Fotó: Angyal Márton
Dátum: 2022.06.26.


Képek a netről - Vértesacsa

Érdekes olvasmány.
http://marvell.index.hu/imgfrm/1/0/4/3/IMG_0000401043.jpg
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


lassujel
e-mail: year1984.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 28548
2014.08.21 22:03.42
A forgalmi iroda is tartogatott érdekességeket...

lassujel
e-mail: year1984.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 28547
2014.08.21 22:01.41
1993. január 2-án így nézett ki az állomásépület vágányok felőli oldala. Jó látható, hogy még a térvilágítási lámpa is a helyén volt ekkoriban.

lassujel
e-mail: year1984.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 28543
2014.08.21 12:10.14
1993. január 2.

Kempelen
e-mail: kempelenmatyi.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 26811
2013.07.15 07:16.50
Fábri Zoltán rendezésében 1977-ben forgatott (1978-ban bemutatott) Magyarok c. film végén látható az állomás, amint a vendégmunkás csoport hazaérkezik. Illetve innét is indulnak a férfiak a behívó kézhezvételét követően. (még látható a Székesfehérvár felőli őrház a váltócsoportnál)

http://www.youtube.com/watch?v=-H7pgAM92r4

43:00-tól és 48:11-től


dani
e-mail: dani.mici.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 26568
2013.05.13 17:17.12
Hát igen!Vagy akár bzmotot is indíthatnának lovasberényig.(napi,rendszeres szinten).

djlacee
e-mail: alpokalja.lacee.kukac.hotmail.hu
elfogadott hozzászólás 26566
2013.05.13 13:08.55
A vonal megmaradt vágányzatát miért nem használják turisztikai célokra, konkrétabban mondjuk hajtányozásra?

dani
e-mail: dani.mici.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 26350
2013.04.13 22:26.03
Komlódy Dániel felvételén láthatjuk a vasútállomás áprilisi állapotát:
Tavaszi vasút-Vértesacsa-2013- youtube

dani
e-mail: dani.mici.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 26178
2013.03.19 09:51.09
Szerintem senki nem ilyen vasutat akar.Én meg csak próbáltam pozitívan gondolkodni.

Magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 26176
2013.03.18 14:18.22
@dani 2013.03.01. 14:31.56

A legalább lesz az néhány vonatbaráton kívül nem jelent sok jós tenkinek. A falu határának egy részét leválasztja a vasútvonal, hiszen szintbeni átjáró nem nagyon épül majd. Állomás nem lesz, a vonatok csak átrobognak. A falubeliek része lesz a zaj, a felvert por, az építési forgalom, csak éppen a haszonból nem látnak semmit. Mert az a fuvarozóknál csapódik le gyorsabb fuvar formájában.

Nem ilyen vasútról ábrándozok.

dani
e-mail: dani.mici.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 26030
2013.03.01 14:31.56
Viszont legalább LESZ VASÚTJA A FALUNAK!!!De az is jó hogy lesz kiágazás fehérvár felé.És hátha lesz bzmot a vonalon acsáig.(persze ez csak elmélet)

QqriQ
e-mail: 123.kukac.456.hu
elfogadott hozzászólás 26016
2013.02.27 21:52.31
"A minap találtam ezt a cikket,érinti Vértesacsát is."

Maximum annyira, hogyha ez megépül, az új nyomvonal úgy keresztbe szeli a régi 6-os vonalat, hogy elméleti esély se lesz az újjáépítésére.

Soerli
e-mail: soerli.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 26012
2013.02.27 20:00.09
A minap találtam ezt a cikket,érinti Vértesacsát is.Hátha lenne belőle valami:

A kormány döntött a fővárosi, ún. V0-s vasútpálya megépítéséről - jelentette be a külkapcsolatokért felelős államtitkár.

Szijjártó Péter a kormányszóvivői tájékoztatón elmondta: a beruházás során 113 kilométer hosszú, kétvágányos, villamosított, két Duna-hidat is magába foglaló, nyílt vágányon óránként 160 kilométeres sebességet lehetővé tevő folyosót építenek meg, előreláthatólag 2017 végére. A kizárólag vasúti teherszállításra szánt útvonal Tatabánya és Cegléd között épül, így a vasúti teherszállítmányok a jelenlegi 4-5 nap helyett egy nap alatt szelhetik majd át az országot - tette hozzá.

Az államtitkár közölte azt is, hogy a kormány még vizsgálja, a kínai fejlesztési bankkal kötött, legalább 1 milliárd eurós fejlesztési együttműködés forrásainak felhasználásával építik-e meg a beruházást, vagy előnyösebb lenne uniós forrásokból finanszírozni az építkezést. Hozzátette: amennyiben a kínai forrás segítségével készül el a beruházás, úgy 2014 tavaszán elkezdődhet a kivitelezés, tehát addigra el kell végezni a költségbecslést, a tervezést és engedélyezést, és 2017-re elkészülhet az útvonal.

Az államtitkár emlékeztetett: Magyarország egyik legnagyobb értéke a földrajzi elhelyezkedése, amelyből "hasznot kell húzni". Úgy fogalmazott: Magyarország a kelet-nyugati, illetve nyugat-keleti vasútszállítás tekintetében jelenleg versenyképtelen, az új beruházással "evidenssé kell tenni", hogy, ha valaki ezen a viszonylaton akar vasúton szállítani, az Magyarországon keresztül tegye.

Szijjártó Péter elmondta: a magyarországi vasúthálózat Budapest központú, ami a személyszállítás esetében érthető, de a teherszállítás szempontjából hátrány. Emlékeztetett: napközben nem lehet ráereszteni a tehervasúti szállítmányokat a túlterhelt Budapest környéki elővárosi útvonalakra, így a teherszállítmányok átlagos sebessége Magyarországon jelenleg óránként 3 kilométer.

Az államtitkár bejelentette: az új tehervasúti útvonal a Budapestet Győrrel és Béccsel összekötő 1-es vasúti főútvonalról Tatabánya-Szárligetnél ágazik majd le és Vértesboglár-Vértesacsa-Ercsi-Kiskunlacháza-Bugyi-Dabas útvonalon éri majd el a Budapestet Cegléddel és Nyíregyházával összekötő 100-as útvonalat. Az útvonalat "autópálya-szerűen" építik majd meg, így többek között Székesfehérvár, Pusztaszabolcs, Kecskemét és Szeged felé is lesz leágazás - tette hozzá.

Szijjártó Péter szerint a beruházás a magyarországi építőipar számára óriási lökést adhat, de a komáromi, tatabányai és szolnoki rendező-pályaudvarok megnövekedett forgalma is új munkahelyeket teremt.
Emlékeztetett: Magyarországon 1948 óta nem volt zöldmezős közforgalmú vasútépítés.

(Forrás: MTI) http://veddamagyart.info/gazdasag/5865-v0-budapestet-delrol-elkerulo-vasuti-korgyuru-epul

QQriQ
e-mail: 123.kukac.456.hu
elfogadott hozzászólás 24608
2012.08.02 17:39.32
Történt-e valami változás az állomás környékén az elmúlt 1 évben?
Mintha eredetileg az lett volna a terv, hogy Felcsút után ezt is felújítják.

2Kuvik
e-mail: kovacs_gergely.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 20715
2011.03.22 06:18.43
Tegnap láttam, a hullámlemez-tető csakugyan rendkívül ideiglenes megoldásnak tűnik.

2Kuvik
e-mail: kovacs_gergely.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 20375
2011.02.16 06:57.34
A válasz tulajdonképpen igen. De az ügyvéd most ránk törné az ajtót, ugyanis jogilag a Felcsúti Puskás Labdarúgó Akadémia vette meg a Felcsút és Acsa közötti szakasszal együtt.

Kozma
e-mail: mavkerdezo.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 20374
2011.02.15 15:01.05
Ez az épület tényleg Orbáné?
"Az a híres pesti ember, az a Viktor akinek focicsapata van, na az vette meg, hogy vasutat csináljon"
http://www.stop.hu/articles/article.php?id=518915&lstparts=1

kempelen
e-mail: krkatonka.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 19992
2011.01.19 14:57.43
Az állomásépület "új" tetőt kapott. Nem komplett tetőre kell gondolni, de az a hullámlemez amivel beborították az egész tetőszerkezetet egy darabig még megmenti az összeomlástól és a beázástól azt ami még maradt a belsejéből.
A semminél azért ez így is sokkal többet ér.

kempelen
e-mail: krkatonka.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 19957
2011.01.15 14:49.44
Balogh Jóska megdicsőülése Vértesacsa vasútállomásán... :-)

http://www.youtube.com/watch?v=mwIKvW8aY9M

ISTI2000
e-mail: kingahardi.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 15862
2010.02.06 09:23.31
pedig jó kis épület volt.

Bódog Gábor
e-mail: bodog.gabor.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 12518
2009.07.23 15:20.29
A Vértesacsai vasútról itt pontosabb infó: http://vertesacsa.blogspot.com/

V43_1195
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 12070
2009.06.18 19:11.16
Szerintem is valószínűbb ez.

Joxy
e-mail: jozsefsuveg.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 12030
2009.06.17 15:14.16
Hajtány pályaként hasznosítanák a vonal maradékát.

V43_1195 (Sereg János)
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 12004
2009.06.16 09:36.32
Az állomásépület állaga sajnos egyre romlik...

A helyi közértben azt mondták, hogy valamiféle sportvállalkozás vette meg a vonalat (!), rendbe akarja hozatni és nosztalgiaüzemet szeretne működtetni.

V43_1195
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 12003
2009.06.16 09:33.25
Az útátjáróból Vértesacsa felé tekintve.

V43_1195
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 12002
2009.06.16 09:32.07
Az útátjáróból Vértesboglár felé tekintve.

V43_1195
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 12001
2009.06.16 09:30.54
Vágánymaradványok a vértesacsai horgásztó fölött kb. 1,5 km-rel.

Cellbuborék
e-mail: andrew.kukac.cellkabel.hu
elfogadott hozzászólás 9498
2009.01.30 23:48.47
Ezt az épületet helyre lehetne még hozni! Gyimesbükkön is szörnyű állapotban volt az egykori román-magyar határon fekvő őrház, s szépen felújították! Bár az a CFR, ez meg a MÁV...

Ambrus
e-mail: leelambrus.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 9475
2009.01.30 17:03.28
Van egy 2007-es Magyarország térképem, azon be van rajzolva ez a vasútvonal szaggatott vonallal és az van fölé írva, hogy használaton kívül. Az állomások viszont már nincsenek bejelölve!

Hentes
e-mail: hentes2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 8446
2008.12.16 22:16.46
Vértesacsa, ahol rengeteget dolgoztunk és mégis elveszett:
http://www.hentes.net/vasut/public/6/vertesacsa/vertesacsa.html

A kép készítésének ideje: 2005 október 23.
Vértesacsát átszelő vasút-főút kerszteződése előtt, háttérben a templommal.

V43_1195
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 7567
2008.10.30 09:31.18
A jelzőről készült képen látható, hogy a természet visszahódítja a vasutat...

V43_1195
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 7566
2008.10.30 09:29.25
...lámpaüveg tartójába (kulisszájába) belenőtt egy fa

V43_1195
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 7565
2008.10.30 09:27.59
Vértesacsa Bicske felőli alak bejárati jelzője, amely arról híres, hogy...

hayabusa
e-mail: kenderfi.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 7288
2008.10.19 22:02.52
A kaputartó vasak sinekből készültek és egykor egy gondozott kertbe vezettek.

hayabusa
e-mail: kenderfi.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 7287
2008.10.19 22:00.04
A belső tér még lehangolóbb...

hayabusa
e-mail: kenderfi.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 7286
2008.10.19 21:57.52
Az sokak által nagyon kedvelt állomás ill. az épület mai állapota.

V43_1195
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 5267
2008.07.15 16:21.56
Vértesacsa mrh. felvételi épülete 2008. július 8-án

alexejevics
e-mail: feldmarton.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 4937
2008.07.01 22:52.09
Gondolom a mélyen tisztelt MÁV-nál egy árva lélek sem érzi magát felelősnek az állomás pusztulásáért. Nyilván mindenki mindent jól csinált, ez a dolgok rendje.

Tóth Csaba
e-mail: csaba_t.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 2441
2008.01.23 15:37.02
A lejjebb látható színes kép Hosszú Lajos felvétele.
Nem gond, ha a felvétel terjed, DE legyünk annyi tisztelettel a készítője előtt, hogy a nevét feltüntetjük!

Köszönettel

fcs
e-mail: faltuszcsaba.kukac.vipmail.hu
elfogadott hozzászólás 2414
2008.01.21 15:47.25
Kedves Marci55!

Szeretném megkérni, hogy a feltöltött képek mellé irja oda a hivatkozást, hogy honnan van vagy ki a kép szerzője. A sin-tér oldalát mi is ismerjük...

Köszönettel:
fcs

A vértesacsai utolsó vonat képei:
http://www.sin-ter.hu/topic.php?id=972

marci55
e-mail: zsir.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 2405
2008.01.21 13:28.33
Utolsó vonat 1987

Lex
e-mail: alexy87.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 2033
2007.12.26 21:50.04
Csatlakozok az előttem szólókhoz. Amit művelnek a vasútvonalakkal, az vicc. Vajon miért utaznak a vonatokon olyan kevesen (valójában a mért adatok az utasok létszámára vonatkozóan hamisak, mert direkt úgy csinálnak mindent, hogy a lehető legkevesebb utaslétszámot mérjék, hallottam ezekről!)? A kevés utas nem azt a reakciót kellene, hogy kiváltsa a "az éppen fölényben lévő kormánypártból" (inkább senkiháziak gyülekezete), hogy a vonalakat nem meg kell szüntetni, hanem a "nehezebb" utat választani és kicsit gondolkozni miért is van ez, megszüntetni a legegyszerűbb dolog. És ha veszteséges is a MÁV, akkor mi van, azért van az az Á betü a nevében, mert nem feltétlenül kell jövedelmezőnek lennie, és ha felismernék, hogy egy nagyobb ráfordítással egy bizonyos időn belül ismét fellendülne a közlekedés, nem a vasúton kell költségeket csökkenteni (csökkentsük az ogy-i képviselők fizetségét: mindenki kap nettó 200EFt-ot és semmi többet, autót sem, meg semmilyen támogatást sem - szerintem helyben agyvérzésben meghalnának)! Méghogy elavult a vasút? Akkor a többi nyugati ország nem normális, aki költ a vasútra? És az sem normális aki a kamion pótkocsiját több száz, vagy több ezer kilóméteren át vagonokon viteti? Na és mi van a környetszennyezéssel, inkább mindenki utazzon autóval (mert mi más ha nem környezetszennyezés a tömegközlekedés ellehetetlenítése, és azt sem értem hogy ez hogy nem jut senkinek az eszébe, minden ország lépéseket tesz a körny.szennyezés visszaszorítására Mo. is tesz lépéseket csak visszafelé, én ezt a vasútszétverést/körny.szennyezést nem engedném meg az Unió helyében)? Szerintem itt egyvalami elavult, a gondolkodásmód, mindig a legegyszerűbbet választják, nem gondolkoznak. Remélem hamarosan kiderül mekkora hülyeségeket csináltak (bár ez nem kérdés), bár akik ezeket az igen súlyos döntéseket meghozták, sok-sok család életét ellehetetlenítették, újjabb költségekbe verték az országot, mert egyszer ezeket a járatlan szakaszokat újra kell nyitni, röhögve fognak élni a sikkasztásokból teletömött zsebbükkel szarva arra amit tettek.

Bolla András (Cellbuborék)
e-mail: andrew.kukac.cellkabel.hu
elfogadott hozzászólás 1417
2007.10.07 14:42.51
Pedig a most megszűnt vonalakat kénytelenek lesznek megnyitni, mert egyre költségesebbé kezd válni a dolog. Vagy ha nem nyitják meg... arra az esetre töltöttem fel egy térképet Szany-Rábaszentandrás vasútállomásához egy vasúti térképet.

P
e-mail: ssss33.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 1411
2007.10.06 22:17.05
Ez teljesen igaz. Szerintem kéne alapítani valami mozgalmat a vasutak újraindításáért, vagy ilyesmi, kampányolni a vasút mellett, mert tényleg van rá igény. 68-ban bezártak néhány vonalat hamis indokokkal, a helyiek még most is szitkozódva említik ezt az intézkedést. A 84-es vonalon 2006-ban 35 volt az átlagos utasszám, ez a menetrendváltozás után 6-ra csökkent. Mert szétverték a menetrendet, nem biztosítottak csatlakozást, és az utasszámlálásokat pedig néhol vasárnap délben végezték. Március 3-a jó példa arra, hogy valójában mennyien szeretik ezeket a vonalakat. Bár a borzalmas menetrend miatt nem utaztak rajta sokan, mégis százak mentek el búcsúzni. Remélem nem végleg.

Bolla András (Cellbuborék)
e-mail: andrew.kukac.cellkabel.hu
elfogadott hozzászólás 1409
2007.10.06 18:13.16
Valóban Németországban megcsinálták? Ha Magyarországon megnyitnák az összes bezárt vonalat...egész nap vonatoznák :) Kihasználhatnám az arcképes igazolványom, és még autót se kéne vennem! Mehetnék lazán a nagyobb környező falvakba vonattal, pl. Vásárosmiske, Gérce, Kemenesszentmárton, Vönöck... Szerintem mások is szívesen utaznának vonattal, és biztos vagyok benn, hogy támogatná a többség az ötletem. De mit akarunk mi egyáltalán, ha még a meglevő vasútvonalainkat sem tudjuk megtartani? Rémálmaim vannak, hogy szedik fel a vasútvonalakat, de ez nem álom, hanem valóság! Egyre csak fogy a vasúthálózatunk. Az Orbán-kormány idején legalább újjáépítettek egy megszűnt vonalat, és biztosan folytatták volna a vasútépítést. De ez a mostani kormánnyal lehetetlen lenne. A szabad mozgás korlátozása jogba ütközik, mindenkinek van joga vonatozni, ahol van arra alkalmas vasúti pálya és igény. De ha már Vértesacsánál vagyunk: a hajtany.znet.hu-n láttam imént egy '98-as videót az állomásról. Még megvoltak a vágányok, végig járhatóak voltak az utátjárók is hajtánnyal. Ma már ez mind a múlté. Így múlik el a vasúthálózatunk. Pécs és Bátaszék, Lepsény és Dombóvár között vonatpótló autóbuszok közlekedtek. Most ezek is megszűntek. Egy vasútvonal abszolút végét jelenti ez. S már el is kezdődött a bontás a Pft és a tolvajok részéről is. A 2007-2008-as menetrend térképéről minden valószínűség szerint már le is kerülnek ezek a vonalak. Még a 2005-ösön pedig még rendes vonalként volt feltütetve Lepsény és Tamási között. Megnézhetné a Kóka a csodás alkotását (bár nem ő szüntette ezeket meg, de ő adta meg nekik az utólsó döfést). A magyar vasút elég színvonalas lenne ahhoz, hogy megtartsa, fejlessze, építse a vonalakat. Nincs háború, nincs tatárjárás, nem nyom el a Szovjetúnió, mégis szűnnek meg vonalak mondvacsinált indokkal. Holott megmenthetők lennének még a 30 éve megszűnt vonalak is, mégha némi nyomvonalmódosítással is. Az Őrségben is megcsinálták, máshol is sikerülne, lenne rá igény. Most azért nincs, mert sok a lassújel. Azért nem újítják fel, mert kevés az utas. De ha feljavítanák 60-80-asra, sok lenne az utas, sűríthetnék a járatokat, és bevétel lehetne belőle. De ha bezárják, azzal biztos, hogy nem lesz jövedelmezőbb. Különben is? Mi értelme a vonatpótló autóbusznak? Hogy addig nyugodtan szedhessék fel a síneket? A Bzmotornál már csak a kézihajtány gazdaságosabb. Szerencsére a 14 mellékvonalat nem tüntetik el. Egyenlőre. Kóka szerint a vasút elavult közlekedési forma, át kell adni a modernebb közlekedésnek. Tisztára, mint '68-ban. Ezzel szemben, a jövőt mutató Németországban a vasút a legfejlettebb közlekedés, még sincsenek anyagi gondjaik tőle. Épp ellenkezőleg. A rossz politika minden gondnak a gyökere. Sosem látott fejlesztések lehetnének, ha fordulna a kocka, ami bizony fordulni fog, de lehet, még én sem érem meg már. De 50 év is hosszú idő, biztosan a technológával együtt a vasút is fejlődik, hisz ez jövő, mindenki láthajta. Mipedig ugyebár, nem akarunk vissza felé fejlődni? Mert a busz az.

P
e-mail: ssss33.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 1376
2007.10.02 19:41.10
Minél később indítják újra, annál többe fog kerülni. Németországban most nyitottak meg 1 csomó korábban bezárt vonalat, az utasszám többszörösen felülmúlja azt, amit vártak. Valakinek érdeke az, hogy az emberek a közutat választják.. tenni kéne ezellen.

Bolla András Cellbuborék
e-mail: andrew.kukac.cellkabel.hu
elfogadott hozzászólás 1370
2007.10.01 20:49.14
Pedig még megmenthető lenne a vonal, még megvan a töltés is, csak most kezdik lopni sajnos. Kár hogy végig kell néznünk a pusztulását. Még megmenthetnénk...

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Vép

Veperd-Kabold

Vértesboglár

Veresegyház

Vermes