Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


906 Bicske-Székesfehérvár

Bicske (1)
Felcsút
Felcsút vasútállomás
Vértesboglár
Vértesacsa
Vereb
Lovasberény
Pátka
Csala
Pákozd
Székesfehérvár (20, 29, 30, 44, 45, 5)













Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2018

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    KéptárHozzászólások


Pákozd

megszűnt megállóhely
906 Bicske-Székesfehérvár
 

Az egykori kétvágányos megállóhely felvételi épülete HÉV IV. osztályú tipusterv alapján épült (lásd. tipustervek). Az vasúti épület kisebb-nagyobb átalakításokkal ma lakóházként funkcionál. Az épületet valamikor felújították, homlokzatát lepucolták, díszmentessé tették.
2006.02.26.
Fotó: Faltusz Csaba [fcs]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.201307° E18.499602° | N47° 12' 4.7" E18° 29' 58.56"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.



Szelvénykő 423
Megnyitás dátuma 1898.11.22.
Megszűnés dátuma 1979.05.26.

Képriportok, cikkek

Pákozd
2014.01.30 06:17 - Szente-Varga Domonkos
Fotók dátuma:...









Képtár - Pákozd

A felvételi épületet alaposan körülnőtték a fák, bokrok.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.09.12.
Szelvénykő a felvételi épülettel szemben a pálya túloldalán.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.09.12.
Pillantás az egykori peronról a vonal kezdőpontja Bicske felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.09.12.
Pillantás az egykori peronról a vonal végpontja Székesfehérvár felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.09.12.
A felvételi épület a vágányok felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.09.12.
Az épület utcafrontja. Új tulajdonosa erősen átalakította ezt a részt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.09.12.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


alba
e-mail: zlatyibazant.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 21065
2011.05.26. 10:13.13
Szükséges a pálya állapotának felmérése, mivel Lovasberényig még járható. Évente egy-két alkalommal turistákat szállító személyvonat is közlekedik. Pár éve nyár elején a gyomírtó vonatot láttam Csalánál. De nagy csodát nem kell várni a vasúttal kapcsolatban...

2Kuvik
e-mail: kovacs_gergely.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 21060
2011.05.25. 18:58.59
Nagyon köszönöm. Ez jelentheti azt is, hogy valamit igazgatnak a pályán? Vagy egyszerűen csak el kellett juttatni néhány személyt Kisfaludra/Csalára/Pátkára/Lovasberénybe?

alba
e-mail: zlatyibazant.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 21059
2011.05.25. 18:00.34
Ez egy pályafenntartás által használt ún. UDJ (univerzális darus jármű). Alkalmas teherszállításra, vontatásra(200 t-ig), személyszállításra (8 fő).

2Kuvik
e-mail: kovacs_gergely.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 21007
2011.05.13. 17:01.26
Május 29. Kisfaludi vasúti átjáró. Ez milyen célt szolgáló gép?

Zsolt80
e-mail: gigant80.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 20996
2011.05.10. 16:12.53
Itt is lehetne egy szolgálati helyet felvenni, a Köfémnél van egy rendező állomás, illetve az iparvágány kiágazás a gyárba. Sajnos csak a vonali vágány, illetve a gyár vágánya használt a mellékvágányok évek óta használaton kívül vannak,benőtte őket a gaz, és a sok bokor.

Zsolt80
e-mail: gigant80.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 20995
2011.05.10. 16:10.28
Ma ismét jártam kint a vonalon, munka ügyben. Ma volt szállítás, Köfémnél állt kint egy Dácsia.

Zsolt80
e-mail: gigant80.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 18867
2010.09.10. 09:27.10
Tegnap jártam a vonal 471 + 00 - 482 + 00 szelvényében. Elég elhanyagolt a környezete sajnos. Vasúti jármű nem járt a pályán egy ideje sajnos.

kempelen
e-mail: krkatonka.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 16064
2010.02.14. 14:23.44
Érdekességképpen...
Mivel a felüljárót nem a régi 7-es út nyomvonalán, hanem e mellé építették, azért a szintbeli kereszteződés mind a mai napig megvan, csak ma már mezőgazdasági útnak használják. Egy rögtönzött ábrán szemléltettem a helyzetet, ha érdekel valakit.

Oldalborda
e-mail: oldalborda.kukac.yahoo.de
elfogadott hozzászólás 16061
2010.02.14. 11:04.41
Nem vagyok ismerős a környéken, csak miközben kutattam Békés megyei vasutak után, találtam ezt a mondatot. Forrása:
http://www.locomotion.hu/vasuttortenelem/evfordulok_05_majus.htm

kempelen
e-mail: krkatonka.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 16059
2010.02.14. 08:15.24
Oldalborda hozzászólásához:
Mai szemmel talán furcsának tűnhet ez a dolog, de valószínűleg arról van szó, hogy 1963-ban még nem létezett a Székesfehérvárt elhagyó 7-es főút vasúti felüljárója, melyen manapság észrevétlenül autózhatunk a 6-os vasútvonal felett. Kisfalud pedig akkor még Pákozdhoz tartozott, így egészen furcsa az előző mondat, hiszen a 7-es főút soha nem futott Pákozdon keresztül már csak a földrajzi fekvése miatt sem. De mivel akkor még Pákozdhoz tartozott Kisfalud és volt egy ma már nem létező szintbeli kereszteződés, ezért van/volt létjogosultsága ennek a kijelentésnek. 1963-ban volt értelme a mondatnak, de mai szemmel hirtelen én is elcsodálkoztam hogyan lenne lehetséges. Aztán persze rájöttem. Köszi ezt a mondatot, mert sokmindent az ember eszébe juttat, hogyan is volt ez lehetséges... ;-) Csak kiegészítésképpen ez a vasúti átjáró Pákozd állomás másik oldalán, a székesfehérvári oldalon volt valamikor...

Oldalborda
e-mail: oldalborda.kukac.yahoo.de
elfogadott hozzászólás 16055
2010.02.13. 22:47.21
1963: Üzembe helyezik az első önműködő fénysorompót Pákozd mellett a 7. számú főúton.

kempelen
e-mail: krkatonka.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 15783
2010.02.03. 19:20.20
Nem csak itt bontották el a sorompót. Elbontásra került Csala egykori mrh. sorompója és az egykori szovjet laktanya kiágazásánál lévő kettős fénysorompó szovjet laktanyába vezető része is.
A lovasberényit pedig már pár éve lebontották...

Veszprém27
e-mail: veszprem27.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 15782
2010.02.03. 17:59.33
A sorompót elbontották.

hayabusa
e-mail: kenderfi.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 7285
2008.10.19. 21:40.09
Már elkészült állapotban.

hayabusa
e-mail: kenderfi.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 7284
2008.10.19. 21:38.24
A kb. 1 éves képen az állomáshoz közel lévő közuti kereszteződésben még nyoma sincs a gyalogos és kerékpáros átjárónak.

hayabusa
e-mail: kenderfi.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 7283
2008.10.19. 21:33.29
Az épület jelenlegi állapota,jelentősebb változás nélkül.Lakott az épület, a sinek felől nehezen megközelithető.

Domján György
e-mail: domjan.kukac.bp-erdo.hu
elfogadott hozzászólás 2439
2008.01.23. 15:21.01
Kisfalud, Csala és Börgönd is Pákozd része volt valamikor

Kempelen
e-mail: krkatonka.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 1476
2007.10.13. 20:33.59
Peron hozzászólásához:
A vonal megnyitásakor Kisfalud közigazgatásilag még nem létezett, sőt a közelben lévő Székesfehérvár-Öreghegy is bejebb húzódott a városközponthoz és ott is csak néhány présház volt. Ha a megnyitáskori állapotot nézzük akkor a ma valóban távolabb lévő Pákozd közelebb volt, mint Székesfehérvár.

Peron
e-mail: attos.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 1291
2007.09.15. 11:20.26
Ez a megállóhely inkább Kisfaludhoz volt közelebb...
Hogy hogy akkor Pákozd nevet viseli, viselte?
Tud valaki erre magyarázatot?
Előre is köszönöm...

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Paks

Pakrac

Palicsfürdő

Pálmafalva

Páli-Vadosfa