Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


42 Pusztaszabolcs- Dunaújváros-Paks

Pusztaszabolcs (40, 44)
Adony
Kulcs
Rácalmás
Rácalmás régi
Dunapentele
Dunaújváros külső
Dunaújváros (242L)
Újvenyim
Nagyvenyim
Hercegfalva
Mezőfalva (43)
Ménesmajor
Előszállás
Dunaföldvár (961a)
Bölcske
Dunakömlőd
Ópaks
Paks-Dunapart
Paks




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2018

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Paks

megszűnt állomás
42 Pusztaszabolcs- Dunaújváros-Paks



  Az állomás földrajzi koordinátái:
N46.606673° E18.85299° | N46° 36' 24.02" E18° 51' 10.76"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Állomás


Az egykori vonalat a Fejér- és Tolnavármegyei HÉV társaság építette, az Adony-Szabolcs–Paks vonalat 1896. december 23-án adták át, a MÁV üzemeltetésével.
Paks akkori állomása (később Ópaks) a vasútvonal végállomása volt, I. osztályú épülettel ellátott, felvételi épülete és fűtőháza máig áll.

1975-ben a vasútvonalat 4 km-rel meghosszabbították (forrás: Vasúthistória Évkönyv 2003-2007) az akkor épülő Paksi Atomerőmű kiszolgálására, ekkor jött létre a mai Paks-Dunapart megállóhely és a mai Paks állomás is. Az Ópaksra átkeresztelt régi végállomás ekkor még működött egy ideig, azonban mivel az állomás a lakott területen kívül esik, az új állomás és megállóhely hamar elszívták innen az utasokat, ennek köszönhető, hogy megszűnt.

Megszűnt


2009. december 13-tól (menetrendváltással) a vasútvonalon megszűnt a személyforgalom. A 2009. év végi vasútvonalbezárásokról készült összeállításunk itt található:
A 2009-ben megszűnt állomások


Szelvénykő 787




Régi képek - Paks

Paks állomás felvételi épülete látható a képeslap jobboldali képén. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs


  Forrás: http://www.fortepan.hu/?view=query&lang=hu&img=99213
Feltöltötte: Sándor Antal
Dátum: 1979.



Képtár - Paks

Paksi atomerőmű területén 10db Bhv várakozik, szerintem esetleges veszély esetén menekülési célokra vannak fentartva.
Fotó: Mi (M&C)
Dátum: 2010.04.29.
Paks
Fotó: Princzy Pál
Dátum: 2013.01.08.
Paks
Fotó: Princzy Pál
Dátum: 2013.01.08.

Paksi állapotok 2015 közepén: erős beázás és némi vakolathiány is látható a felvételi épület átjáró részén.
Fotó: Gál Marcell
Dátum: 2015.07.13.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


simplysteve
e-mail: simply123.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 28951
2014.11.09. 18:59.25
A vasútállomás (valamint a vasútvonal hosszabbítása az atomerőműig) a 22. ÁÉV kivitelezésében készült 1974-75. évben. Főépítésvezető Hardi András, építésvezető ifj. Mrena Pál, művezető id. Mrena Pál, technikus Vágó János volt. A 22. ÁÉV volt az atomerőmű generálkivitelezője.

fcs
e-mail: faltuszcsaba.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 22580
2011.11.30. 09:57.34
Kedves Dániel!
A hozzászólásait áthelyeztem Ópaks oldalára, mert a régi állomásra vonatkozott.

Train Station
e-mail: 154es_vonal.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 14914
2009.12.18. 16:45.25
MEMENTO...
http://iho.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=1521:vasutbucsuztato9a42-es&catid=1:nagyvasut&Itemid=3

Leopardok111
e-mail: leopardok.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 14620
2009.12.07. 08:41.49
Most hétvégén vasárnaptól (2009. 12. 13.) bezárják ezt a vonalszakaszt Mezőfalva és Paks között.

petike10024
e-mail: bauer.peter.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 11037
2009.04.19. 21:31.41
na na na ..... az emberek egyszerűen utálnak átszállni és persze BZ-val utazni ha más nem is legalább Desiro kocsikat küldeni és nem azokat a förtelmes BZ-ket a másikmeg jópár dunaújvárosi diák ópakson száll(na) fel ha megállnának ott a vonatok .
Ami még a vonalat illeti Bölcske és Dunakömlődön abszolút felesleges megállni mivel forgalmuk = a 0-val

Leopardok111
e-mail: leopardok.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9608
2009.02.02. 18:18.52
Köszönettel olvastam kedves petike10024 a válaszod. Valóban pályafelújításra volna szükség ahhoz, hogy az általad felsorolt Bhv és By típ. kocsik Paksig tudjanak közlekedni. A jelen pillanatban meglévő sebességkorlátozáshoz a vonalon elegendőek a most futó Bzmot-ok is.
A mostani 2008/2009-es menetrendben viszonylag relatív a csatlakozási lehetőség Pakstól Budapestig.

pezsman
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 8081
2008.11.28. 18:44.39
A 2008/2009-es új menetrendben nincs semmi áttörés a vonallal kapcsolatban. Ez már vicc, amit itt csinálnak. Reggel 8 körül érkezik egy vonat Mezőfalva irányából és a következő már csak 16-17 óra között. Ez borzalmas... de hát mit is várunk a drága vasúttársaságtól.. Undorító!

CSabi
e-mail: csabakukac2.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 7934
2008.11.18. 13:57.36
Ne haragudjon senki hogy beleszólok,de Mo.-n már Trianon óta(ez volt a kezdet) a Horthy-korszak kivételével tudatosan züllesztik le a vasutat, mint minden más egyebet.
A vonalbezárások meg úgy mennek ahogy nagyon helyesen már itt is többen megírták, hogy csinálnak egy szar, ritka menetrendet, utána utasszámlálás--> nem gazdaságos, "nem éri meg"--> bezárás.
Ennyi.
El kéne gondolkodni, hogy a vasútnak kellene lenni az emberekért, vagy fordítva.
Teljes szemléletváltásra van szükség!!!

petike10024
e-mail: bauer.peter.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 5483
2008.07.22. 00:46.50
Kedves Leoopardok111 kérdésedre a válasz : A béna menetrend 6:06-kor indul egy vonat ami kb 8:13-ra van ott addigra meg az emberek nem akarnak menni sehova sem legközelebb meg csak 12:10-kor indul vonat Dunaújvárosba ami 14:13-ra van ott úgy volna célszerű hogy dél előttre mondjuk 11:50-re visszaérkezik és akkor lenne azonnali csatlakozása Budapestre ami menetrendszerint 12:00-kor indul Dunaújvárosból talán még így volna célszerűbb vegy még előbbre vagy ami a legjobb volna hogy indulna paksról egy vonat 5-6 óra körül ami 7-8-ra van Budapesten de ehez fel kellene újítani a pályákat apróbb megállóhelyeket kihagyni ect.... ha így megcsinálnák (elvileg ) akár még Bhv vagy by kocsikat is küldhetnének legalább 2-t 3-t is akár de amíg ílyen menetrend van addig nem lehet túl sok jóra számítani .De ahogy elnézem bezárára méltó vonal nincs is csak nagyon rossz menetrend . remélem valaki aki készíti a menetrendet ezt a kommentet elolvassa ás átfontolja

Leoopardok111
e-mail: leopardok.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 5223
2008.07.12. 21:59.22
Nem értem, hogy miért ilyen ritka a vonat járatsűrűsége Paksra. Pár vonat csak Dunaföldvárig közlekedik.

pezsman
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 2833
2008.02.14. 19:38.42
A vonal megnyitásának 100. évfordulójára állított emléktábla az állomás falán.

pezsman
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 2832
2008.02.14. 19:35.44
Hatalmas választék, Ütemes menetrend!

(napi 3 pár Bz)

pezsman
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 2831
2008.02.14. 19:33.41
Bz körüljárás közben
2008. II. 09.

pezsman
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 2830
2008.02.14. 19:32.09
Az állomáson rengeteg teherkocsi áll.
2008. II. 09.

pezsman
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 2829
2008.02.14. 19:20.47
2008. II. 09.
Az utca felől

Leopardok111
e-mail: leopardok.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 2215
2008.01.12. 19:42.42
Látkép Paks-Dunapart vm. irányába. A motorkocsi körbejár.

Leopardok111
e-mail: leopardok.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 2214
2008.01.12. 19:41.26
2008. 01. 12.
Látkép, a távolban a Paksi Atomerőmű. A sínek összefutnak és a középső sínszál az atomerőmű irányába folytatódik.

Leopardok111
e-mail: leopardok.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 2212
2008.01.12. 19:37.17
2008. 01. 12.

Látkép az atomerőmű felé.

Leopardok111
e-mail: leopardok.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 2211
2008.01.12. 19:34.24
2008. 01. 12.

A vonat megérkezett dunaújvárosból. A motorkocsi a Paksi Atomerőmű irányába áll.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Pakrac

Pakod

Pákozd

Palicsfürdő

Pálmafalva