Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


42 Pusztaszabolcs- Dunaújváros-Paks

Pusztaszabolcs (40, 44)
Adony
Kulcs
Rácalmás
Rácalmás régi
Dunapentele
Dunaújváros külső
Dunaújváros (242L)
Újvenyim
Nagyvenyim
Hercegfalva
Mezőfalva (43)
Ménesmajor
Előszállás
Dunaföldvár (961a)
Bölcske
Dunakömlőd
Ópaks
Paks-Dunapart
Paks




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2019

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    KéptárHozzászólások


Paks-Dunapart

megszűnt megállóhely
42 Pusztaszabolcs- Dunaújváros-Paks



  Az állomás földrajzi koordinátái:
N46.627175° E18.869008° | N46° 37' 37.83" E18° 52' 8.42"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Történet


Az egykori vonalat a Fejér- és Tolnavármegyei HÉV társaság építette, az Adony-Szabolcs–Paks vonalat 1896. december 23-án adták át, a MÁV üzemeltetésével.
Paks akkori állomása (később Ópaks) a vasútvonal végállomása volt, I. osztályú épülettel ellátott, felvételi épülete és fűtőháza máig áll.

1975-ben a vasútvonalat 4 km-rel meghosszabbították (forrás: Vasúthistória Évkönyv 2003-2007) az akkor épülő Paksi Atomerőmű kiszolgálására, ekkor jött létre a mai Paks-Dunapart és a mai Paks állomás is. Az Ópaksra átkeresztelt régi végállomás ekkor még működött egy ideig, azonban mivel az állomás a lakott területen kívül esik, az új állomás és megállóhely hamar elszívták innen az utasokat, ennek köszönhető, hogy megszűnt.

Megszűnt


2009. december 13-tól (menetrendváltással) a vasútvonalon megszűnt a személyforgalom. A 2009. év végi vasútvonalbezárásokról készült összeállításunk itt található:
A 2009-ben megszűnt állomások

Kompátkelés



Szelvénykő 761




Képtár - Paks-Dunapart



 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


simplysteve
e-mail: simply123.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 28950
2014.11.09. 18:55.29
A vasúti megálló (valamint a vasútvonal hosszabbítása az atomerőműig és az új végállomás) a 22. ÁÉV kivitelezésében készült 1974-75. évben. Főépítésvezető Hardi András, építésvezető ifj. Mrena Pál, művezető id. Mrena Pál, technikus Vágó János volt. A 22. ÁÉV volt az atomerőmű generálkivitelezője.

simplysteve
e-mail: simply123.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 7751
2008.11.02. 20:34.19
Az állomás közelében a 6. sz. főútról fényképezve... Korábban (kb. 40 éve) a mai megálló mellett dunai személyhajó kikötő is volt (akkor a vasútvonal még nem ért idáig, csak Ó-Paks állomásig).

simplysteve
e-mail: simply123.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 7750
2008.11.02. 20:24.38
A vasúti megálló mögötti (kb. 20 méterre) dunapart szakasz (2005. márciusában áradó folyó).

simplysteve
e-mail: simply123.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 7749
2008.11.02. 20:21.34
A vasúti megállóhoz a 6. sz. főút alatt vezető aluljáró bejárata. 2005. március

pezsman
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 2828
2008.02.14. 19:17.20
2008. II. 09.
A vonal paksnál a frissen felújított 6-os út mellett halad. Ha a pálya lenne felújítva...

Leopardok111
e-mail: leopardok.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 2208
2008.01.12. 19:25.04
2008. 01. 12.

Paks-Dunapart vm. a vonat ablakából nem túl jól láthatóan...

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Padé

Pácsony

Pakrac-Grad

Pakod

Pakrac