Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


42 Pusztaszabolcs- Dunaújváros-Paks

Pusztaszabolcs (40, 44)
Adony
Kulcs
Rácalmás
Rácalmás régi
Dunapentele
Dunaújváros külső
Dunaújváros (242L)
Újvenyim
Nagyvenyim
Hercegfalva
Mezőfalva (43)
Ménesmajor
Előszállás
Dunaföldvár (961a)
Bölcske
Dunakömlőd
Ópaks
Paks-Dunapart
Paks




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2018

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    KéptárHozzászólások


Nagyvenyim

megszűnt állomás
42 Pusztaszabolcs- Dunaújváros-Paks
 

Ezt az állomást még nem fényképeztük le. Küldj be egy fényképet róla!.

  Az állomás földrajzi koordinátái: (pontatlan)
N46.953118° E18.834697° | N46° 57' 11.22" E18° 50' 4.9"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Az állomás a Dunaújváros-Mezőfalva nyomvonal áthelyezésével szűnt meg, 1953-ban.





Képtár - Nagyvenyim

Nagyvenyim átépített felvételi épülete a vasút (délkelet) felől
Fotó: Capras Dávid
Dátum: 2014.11.12.
Nagyvenyim átépített felvételi épülete a vasút (kelet) felől
Fotó: Capras Dávid
Dátum: 2014.11.12.
Nagyvenyim: őrház, felvételi épület, töltés. Délkelet felől. Balra Hercegfalva, jobbra Dunapentele.
Fotó: Capras Dávid
Dátum: 2014.11.12.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Capras Dávid
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 30008
2016.02.05. 17:02.35
Na, az állomási őrház tájolása megegyezik a ma –egyébként üresen– álló épületével (utolsó képek), de meg nem mondom, hogy megegyeznek-e. :)

Ha a tulajdonosnál érdeklődnétek, és megint azt hiszi, hogy arató-cséplő gépet (magyarul kombájnt, hunglishül multifunkciós betakarítógépet) akartok lopni: ne parázzatok, a kihívott rendőr, aki a főúton talált meg megdöbbentően rendes volt, és bevitt a buszhoz. : )

Mondjuk megértem a tulajt, hiszen sem a kerítés, sem az állam nem védi meg a tulajdonát, amióta a sajtó ezt propagálja normálisnak.

Csak hát bejáráson már unja az ember a hátráltató körülményeket: kutya, kaszával üldöző ember, tilosfotózni-Izomtibi, karodat rángató fszt. és elvbarátai.

Capras Dávid
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 30007
2016.02.05. 16:52.12
Nagyvenyim aluljáró és vonali őrház 1968:
Az őrház Railroadman korábbi felfedezése, a már említett forum.index.hu/Article/showArticle?t=9101631&go=106274367 egyik képén.

Olyan király ez a légifotó, már nem érdemes keresni a földit :) De ha valakinek van az aluljáróról, tegye fel nagy felbontásban valahova (máshova, de ne megszűnő frívebre) a hálóra, mert durván eltúrták a környéket is.

Capras Dávid
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 29319
2015.03.16. 22:46.42
Nagyvenyim és Hercegfalva megszűnt állomások a levegőből 1961-ben: http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/embed/view/39117

Capras Dávid
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 28984
2014.11.15. 19:42.06
Nagyvenyim, régi nyomvonal bejárása II. rész
A fák közé érve egy gúlában végződő négyzet alapú hasáb alakú szelvénykövet véltem felfedezni, az akácos és csalános ellenére lehet haladni. A nyomvonalon a töltés tetején villanypásztor vezet, de keresztezhető. A benőtt rész után vége az ívnek, a töltés mindkét oldalán kaszáló, alatta a Nagyvenyim-Baracsi-ér boltozott áteresze. A jobb oldalon érdemes utána leereszkedni, mert előtte belvizes. Innen már látszik a felvételi épület is, erősen átépítve, a szigetelés után nem vakolták még színesre.
A töltésen rendes kerítés vezet keresztbe, az épületek körül mezőgazdasági gépek állnak, ezért őrzik is. Érkezésemre két férfi jött, előadtam nekik is a dolgomat, a beengedés nem merült föl, de nem is szükséges. Kérdésemre, miszerint ez a régi vasút épülete volt, és van még távolabb egy másik volt vasúti épület, igennel feleltek. Jobbról végig magas kerítés vezet, több száz méter hosszban el van kerítve az egykori állomás területe, csak azután tér vissza a pályán vezető földút másik oldalára: innen visszatekintve látszik a végponti őrház, meg lehet gyalogolni Hercegfalva felé.
Visszatértem a kezdőpont felőli végére az állomásnak. Amikor az épületeket balról, délkelet felől is megkerültem a tarlón át, jóval távolabb a teleptől, a házból egy hölgy szintén gyanakodva kérdezte, mit keresek itt. Akkor már a főút felé vettem az irányt, ezt feleltem neki is. A tarlón az ér nyugati oldalán jól lehetett haladni, innen visszatekintve látszik egyben az összes épület és a töltés. A főúton már a rendőrjárőr vont kérdőre. Azt hitték, a gépek érdekelnek, lopás szándékával, ami sajnos érthető is, de nekem csak a hatvan éve felhagyott vasútnak a korabeli térképen jelölt épületeinek felkeresése volt a célom, amit sikerült is teljesítenem.

cd196
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 28983
2014.11.15. 19:40.40
Nagyvenyim, régi nyomvonal bejárása I. rész
A nyomvonalat a Kossuth utcán közelítettem meg. A Határ-völgyön átvezető töltést nagyrészt eltúrták, de az áteresz megmaradt, használják. Innen indultam a nyomvonalon el nyugat felé.
Eleinte nem lehet a töltés helyén haladni egy kis erdő miatt, délről kerüli a földút. A tereprendezés miatt bizonytalan is az ember, elképzelhető, hogy a töltés keresztmetszete mellett haladunk, viszont észak felől feltöltötték az egykori vasútig a terepet. De a földút hamarosan felkapaszkodik az egykori töltés szintjére, és onnan a vasút helyén halad, hamarosan bevágásban. Valószínűleg kavicságy volt itt, a József Attila utca folyatását képző földút kereszteződésénél láttam némi zúzottkövet.
A Deák Ferenc és Ősz utcák között aszfaltozott. A temetőnél enyhe balos ív következik, a bevágás miatt élesebbnek tűnt. Az Ősz utcai kereszteződés után a földúton hamarosan egyszerű kapu van. Egy idős hölgy lakja a beljebb, a fák között megbúvó őrházat, utam célját ismertető bemutatkozásomra készségesen átvezet. Sajnos gazosabbnak hiszi a nyomvonalat, mint én, ezért az őrház után észak felé kerülünk, megmutatja, hogy a kis tavat délről kerülve, a kerítés mellett érek ki a nyomvonalat keresztező műútig.
Sajnos a töltés itt meg van bontva, aztán pedig több száz méteren nyoma nincs. Vélhetően végig töltés volt, és a közút külön szintben, alul keresztezte a vasutat. Sajna erről képet sem láttam még. A Gugli műholdfotója szerint már 2007 januárjában sem volt meg. A Bing képén amúgy szebben látszik. A hiányzó rész végén egy villanypózna van, az segíti a tájékozódást, valamennyire látszik is, hogy onnan megvan a töltés.

Capras Dávid
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 28982
2014.11.15. 17:46.15
Nagyvenyim, állomási őrház vagy annak átépítéséből álló épület vasút felőli oldala, a szolgálati hely Hercegfalva felőli végén. A képen látható földút a nyomvonalon halad, zárt, őrzött magánterületen. A felvétel délnyugat (Hercegfalva) felől, a kerítésen át készült.

cd196
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 28981
2014.11.15. 17:42.39
Nagyvenyim, állomási őrház vagy annak átépítéséből álló épület hátsó vége, délkelet felől tekintve.

cd196
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 28980
2014.11.15. 17:41.13
Nagyvenyim, állomási őrház vagy annak átépítéséből álló épület, kelet felől. Az épület mögött halad a nyomvonal.

cd196
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 28978
2014.11.15. 17:36.10
Melléképület Nagyvenyimen, kelet felől nézünk kicsavart teleobjektívvel (pálya felőli oldal).

cd196
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 28976
2014.11.15. 17:33.37
Melléképület Nagyvenyimen, a felvételi épület mellett (attól Hercegfalva felé, azonos oldalon). Nyugat felől nézünk a kerítésen át.

cd196
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 28975
2014.11.15. 17:30.53
Nagyvenyim állomás kocsival ezen az úton, a falu felől jelentős kerülővel volt elérhető. Észak felől nézünk. Balra a töltés Dunapentele felől, az állomás a falutól távolabbi oldalán volt.

cd196
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 28974
2014.11.15. 17:27.58
Nagyvenyim átépített felvételi épülete a tér (északnyugat) felől.

cd196
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 28973
2014.11.15. 17:26.10
Nagyvenyim felvételi épülete észak felől. A kombájn a nyomvonalon áll, őrzött magánterület.

cd196
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 28972
2014.11.15. 17:21.51
Boltozott áteresz Nagyvenyim bejáratánál a Nagyvenyim-Baracsi-éren (északnyugat felől)

cd196
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 28971
2014.11.15. 17:21.12
Boltozott áteresz Nagyvenyim bejáratánál a Nagyvenyim-Baracsi-éren (délkelet felől)

Capras Dávid
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 28970
2014.11.15. 17:10.55
Őrház Nagyvenyim előtt, a régi nyomvonal jobb (északi) oldalán. Délkelet felől nézünk. Megegyezik az őrházzal, amit Railroadman talált meg és tett közzé: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9101631&go=106274367 Fő utca, Ősz utca és vasúti őrház közterületek a település északi szélén.

cd196
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 28969
2014.11.15. 17:05.04
Áteresz Nagyvenyim előtt a Határ-völgyön, kelet (Dunapentele) felől nézünk nyugat (Mezőfalva) felé. Földutat vezet át. A töltés nagyrészt elbontva, csak a két szélén hagytak meg némi földet korlát gyanánt.

Capras Dávid
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 28967
2014.11.15. 17:02.13
Áteresz Nagyvenyim előtt a Határ-völgyön, dél felől. A töltés nagyrészt elbontva.

Józsi
e-mail: pias61.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 20205
2011.02.04. 06:58.14
Ma hallottam egy Dunaujvárosi barátomtól, hogy az állomásépület még megvan. Meg talán a bakterház is. Ha arra járok, megkeresem s megpróbálom lefotózni

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 19842
2011.01.02. 12:11.31
Létezésére bizonyíték ez a katonai térképrészlet 1951-ből.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Nagyvárad

Nagyút

Nagyvisnyó-Dédes

Nagyhalmágy

Nick