ucsaba04
e-mail: ucsaba.04.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 30970
2017.05.27 18:36.31
|
Egy kicsit emlékeztet az állomás épülete a Pest megyei Kunszentmiklós-Tass állomáséhoz.
Ott a vágányok felől a felvételi épületet végig egy alacsony tető is van...
|
|
pitbikeracing
e-mail: pitbikeracing.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 27644
2014.01.18 17:31.51
|
Tudja valaki, hogy mikor fogják villamosítani a Pusztaszabolcs–Székesfehérvár-vasútvonalat? Jó lenne már végre, ha kezdenének valamit ezzel a mellékvonallal, mert Budapest így is már túlzsúfolt és az arrafelé elterelt Stadlerek pedig növelik ezt a zsúfoltságot.
|
|
Dávid Zsuzsanna
e-mail: zsuzskasun.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 23220
2012.02.26 21:55.20
|
Szép napot!
Sehogy sem tudom ezt az állomást elérni!
Remélem az állomás dolgozói látják ezt.
2012. 02. 26-án kisfiammal Dunaújvárosból Budapestre utaztunk
18.39 kor Duvból vonatpótló busz indult és itt, Pusztaszabolcson, szálltunk át a vonatra,
egy Villám McQueen kis hátizsákot a buszon felejtettünk, kisautók vannak benne, egy boribon mesekönyv.
Segítsen aki tud, egyelőre nem találjuk.
Tudom másnak nem nagy cucc, de nekünk fontos.
Legalább egy telefonszámot ha kaphatnék, amin itt is érdeklődhetek, mert a máv direkt nem túl készséges.
Köszsönöm előre is Dávid Zsuzsanna
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
|
elfogadott hozzászólás 20001
2011.01.19 21:58.28
|
"1950 nyarán indultak a Pusztaszabolcs-Paksi HÉV korszerűsítési munkálatai. A kis sugarú íveket átvágták, a 27 km-es Dunapenteléig tartó szakasz fele új nyomvonalra került. Adony és Rácalmás állomások új helyre kerültek, nagyobb vágányhosszal. A munka a forgalom fenntartása mellett folyt. Az új vonalon 1951. december 16-án vették fel a forgalmat." Forrás: Keller László: A hazai vasutak működése és gazdálkodása az első 5 éves terv időszakában (1950-1954) (Vasúthistória Évkönyv, 1998)
|
|
cshaweska
e-mail: bacskavasut.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 19061
2010.09.24 16:49.44
|
Köszönöm a választ!Így már érthető.
|
|
Lepesi ZL
e-mail: lepesiz.kukac.mav.hu
|
elfogadott hozzászólás 19057
2010.09.24 09:10.48
|
A vasútvonal a később (Verebnél) említett Fejér Vármegyei HÉV első - akkor még - Székesfehérvár - ADONYSZABOLCS - Paksi HÉV részeként épült meg. A vége a jelenlegi Ópaks állomás volt. Pusztaszabolcs vasúti hívójele a mai napig: Ab! Pontos dátumot, hogy mikor lett Pusztaszabolcs hétvégén leírom, fejből nem tudom. Adony - járásszékhely - külterülete, pusztája volt a most már várisi rangú - köszönhető a vasútnak - település.
Lepesi ZL
|
|
Train Station
e-mail: bacskavasut.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 19044
2010.09.22 21:34.25
|
Nem inkább Székesfehérvár-Pusztaszabolcs-Adony vonal?
|
|
pumpolini
e-mail: liqui.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 19039
2010.09.22 13:15.56
|
44-es vonalhoz:
"..1882-ben nyitották meg a Budapest—Pusztaszabolcs—Pécs, 1896-ban a Székesfehérvár—Adony—Pusztaszabolcs vasútvonalat..."
Farkas Gábor: Fejér Megyei Történeti Évkönyv
|
|
Cseke Zoltán
e-mail: csekzoli.kukac.indamail.hu
|
elfogadott hozzászólás 18485
2010.08.08 10:36.51
|
Balra Dunaújváros, középen Pécs, jobbra Székesfehérvár
|
|
|
jozsi
e-mail: pias61.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 15423
2010.01.20 10:03.55
|
Kővári Balázsnak cimezve. Remélem néha belenézel erre az oldalra. Pusztaszabolcsi lévén gyüjtöm a településhez tartozó fényképeket, képeslapokat.. Itt láttam egy általam eddig nem ismert képeslapot, ami az irás szerint a Tiéd. Szeretném megkérdezni, hogy a 3. korabeli képeslapról//Pusztaszabolcs látkép// nem tudnál küldeni eredeti méretben az emailcimemre egy másolatot? Cserébe esetleg én is tudnék másféle lapot küldeni. Mármint másolatot. Üdv Józsi
|
|
jozsi
e-mail: pias61.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 15422
2010.01.20 09:30.52
|
A neonbetüs állomásnévtábla a leszerelés után elhagyta Pusztaszabolcsot. De kis kitérő után ujra visszakerült. Ha nem is méltó helyére, az állomásra homlokfalára, de ujra a településen van. Remélhetőleg itt is marad.
|
|
|
horvatics
e-mail: horvaticscs.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 14479
2009.11.22 18:14.44
|
András írta:
"Van az állomás végpontján hosszú váltó, amin a Pécs felől közeledő vonatok legalább 80 km/h sebességel átmehetnek Budapest felé a helyes vágányra ? "
Nincs.
|
|
pezsman
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 12590
2009.07.27 15:57.20
|
Már ideje volt csinálni valamit ezzel a táblával. A régi betűk közül csak a P világított, de az állomási kocsma kirakott egy NYERŐGÉPEK táblát, ami viszont kifogástalanul működik. Így este úgy tűnt, mintha az utas Nyerőgépek állomásra érkezett volna.
|
|
vasutasadam
e-mail: vasutasadam.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 12413
2009.07.13 16:57.16
|
Este a megvilágítás nagyon tetszik :D
|
|
siofok35
e-mail: siofok35.kukac.c2.hu
|
elfogadott hozzászólás 12290
2009.07.02 21:35.00
|
Kicserélték a régi világítós betűket egy gagyibb táblára... (06.30.)
|
|
|
András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 11612
2009.05.25 23:03.54
|
Van az állomás végpontján hosszú váltó, amin a Pécs felől közeledő vonatok legalább 80 km/h sebességel átmehetnek Budapest felé a helyes vágányra ?
|
|
Vasutasadam
e-mail: vasutasadam.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 9949
2009.02.14 08:51.57
|
Van valakinek hangos bemondó hangja az állomásról?
|
|
Leopardok111
e-mail: leopardok.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 8846
2009.01.04 20:27.04
|
A rakodóépület utca felöli oldala, háttérben a víztoronnyal és a pályával Bp. felé tekintve.
Jelenleg postahivatal működik az épületben.
|
|
|
Leopardok111
e-mail: leopardok.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 8845
2009.01.04 20:25.01
|
A felvételi épület utca felöli oldala.
|
|
|
Leopardok111
e-mail: leopardok.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 8844
2009.01.04 20:22.53
|
A rakodó rámpa a háttérben a másik víztoronnyal.
|
|
|
Leopardok111
e-mail: leopardok.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 8843
2009.01.04 20:22.04
|
A felvételi épület a hármas elágazás felé tekintve.
|
|
|
Leopardok111
e-mail: leopardok.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 8841
2009.01.04 20:19.50
|
A felvételi épület Bp. felé tekintve.
|
|
|
Leopardok111
e-mail: leopardok.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 8840
2009.01.04 20:17.51
|
Az 1-es vágány kivételével minden vágány foglalt.
Balról jobbra:
Székesfehérvárra megy (Bz motorkocsi szólóban); Dunaújvárosba megy és Bp.-ről érkezett (Stadler); Dunaújvárosból érkezett (Bz a motorkocsija körbejár, a képen nem látható); Budapestre megy (Stadler); Pécsre megy (V43); Pécsről jött (V43).
A mindennapi csúcsforgalom az állomáson.
|
|
|
Leopardok111
e-mail: leopardok.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 8839
2009.01.04 20:12.14
|
Látkép Budapest felé három vonattal:
Székesfehérvár (Bz), Bp. (Stadler) és Pécs (V43) felé fognak indulni.
|
|
|
Leopardok111
e-mail: leopardok.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 8838
2009.01.04 20:09.34
|
Látkép az állomás vége felé. A hármas elágazás: jobbra a székesfehérvári, középen a pécsi, balra a dunaújvárosi elágazás látható.
|
|
|
Leopardok111
e-mail: leopardok.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 8836
2009.01.04 20:06.27
|
A Stadler bázis.
|
|
|
Leopardok111
e-mail: leopardok.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 8835
2009.01.04 20:05.35
|
A peronok.
|
|
|
józsi
e-mail: pias61.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 2808
2008.02.13 18:41.52
|
Talán az utolsó fotó a fütőház épületeggyütteséröl. Igy már többé nem fotózható.
|
|
|
józsi
e-mail: pias61.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 2806
2008.02.13 18:35.13
|
Bontás előkészitése
|
|
|
józsi
e-mail: pias61.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 2805
2008.02.13 18:31.38
|
Területrendezés?? Vagy rombolás??
|
|
|
józsi
e-mail: pias61.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 2803
2008.02.13 18:18.58
|
Vasutállomás az utca felöli oldalon
|
|
|
józsi
e-mail: pias61.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 2802
2008.02.13 18:17.13
|
. Most lakoház.
|
|
|
józsi
e-mail: pias61.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 2801
2008.02.13 18:13.53
|
Fütőház, mikor még élet volt ott.
|
|
|
józsi
e-mail: pias61.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 2800
2008.02.13 18:11.30
|
Látkép a fütőház irányába 1927-ből
|
|
|
józsi
e-mail: pias61.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 2799
2008.02.13 18:09.13
|
Fűtőház 1957-ben
|
|
|
józsi
e-mail: pias61.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 2798
2008.02.13 18:06.28
|
Látkép egy vizdaru mögül.
|
|
|
józsi
e-mail: pias61.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 2797
2008.02.13 18:04.35
|
Tél!
|
|
|
józsi
e-mail: pias61.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 2796
2008.02.13 18:02.36
|
A 70-es évek állomása s egy személycsoport
|
|
|
józsi
e-mail: pias61.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 2795
2008.02.13 18:00.39
|
Pályafenntartás a 80-as években. Jelenleg piacként s kisboltok vannak a területen.
|
|
|
Józsi
e-mail: pias61.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 2794
2008.02.13 17:56.39
|
Vasuti lakások.
|
|
|
Józsi
e-mail: pias61.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 2793
2008.02.13 17:45.07
|
Van néhány fotóm képeslapom a régi s uj Pusztaszabolcsrol. Ha gondoljátok megosztom veletek.Józsi
|
|
|
panaszos
e-mail: panaszos.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 1836
2007.11.27 20:18.34
|
A pusztaszabolcsi Stadler bázis, 2007. júniusában.
|
|
|