Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


49 Dombóvár-Lepsény

Dombóvár (40, 41, 459, 47, 50)
Nagykonda
Dalmand (412)
Kocsola
Nagykónyi (458a)
Pári
Tamási (48)
Fornád-Kecsege
Fürged
Felsőnyék
Mezőhídvég
Pusztaszentmihályfa
Kabókapuszta
Enying
Lepsény (27, 30)









Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2019

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Pusztaszentmihályfa

megszűnt megállóhely
49 Dombóvár-Lepsény

2006.04.14.
Fotó: Faltusz Csaba [fcs]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N46.85971° E18.270555° | N46° 51' 34.95" E18° 16' 13.99"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.





Régi képek - Pusztaszentmihályfa

Pusztaszentmihályfa megállóhely, mikor még üzemelt a vasút.
A képet Gróf Györgytől kaptam, aki 1989-ben fotózta.
  Feltöltötte: Hentes úr



Képtár - Pusztaszentmihályfa


Fotó: Faltusz Csaba
Dátum: 2006.04.14.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Ruzsa István
e-mail: noki40.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 29754
2015.10.20. 16:06.15
Szervusztok ! Ruzsa István vagyok, a munkámra nézve történész. Enyingen születtem és Pusztaszentmihályfán laktam 1970-ig. Azóta Budapesti lakos vagyok. Jelenleg egy monográfián dolgozom aminek a lényege Pusztaszentmihályfa (és környéke) Enying, Kabókapuszta, Mezőkomárom, Lajoskomárom, Szabadhidvég történetének feldolgozása. Kérlek benneteket tisztelettel ha van olyan anyagotok ami főleg Pusztaszentmihályfa történetével foglalkozik és segítenétek, nagyon megköszönném és természetesen névvel cimmel szerepeltetnélek benneteket az elkészült mű végén. E mail: noki40@mailbox.hu Ruzsa István 06203306798.

Cshaweska
e-mail: cshaweska92.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 27315
2013.10.24. 22:47.13
Köszi,utólag rájöttem :D

Kempelen
e-mail: kempelenmatyi.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 27312
2013.10.24. 07:59.21
@Cshaweska: a linken látható épület Mezőhídvég állomásának Lepsény felőli végében található vasúti lakóépület. Nincs köze Pusztaszentmihályfához.

Cshaweska
e-mail: bacskavasut.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 27311
2013.10.23. 23:52.34
http://hentes.net/vasut/public/49/2005_04_09/original/kep26.html < ez az épület nem itt állt?
Mert Kabókapuszta és Mezőhídvég között csak itt volt megálló.

mazsoqq
e-mail: mazsoqq.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 27131
2013.09.15. 21:34.54
A gabonaszín.

mazsoqq
e-mail: mazsoqq.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 27130
2013.09.15. 21:29.21
Őrházi terület út felől. Elöl jobbra sütőkemence, balról hátrébb hozzáépülve nyári konyha, balról őrház, hátul állatól.

mazsoqq
e-mail: mazsoqq.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 27129
2013.09.15. 21:24.55
Elöl balra állatól, tőle jobbra árnyékszék, ettől jobbra nyúlól, mögötte őrház, vele szemben bal szélen nyári konyha. Úton túl felvételi épület, még hátrébb gabonaszín.

mazsoqq
e-mail: mazsoqq.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 27128
2013.09.15. 21:17.57
A felvételi épület. 1982-ben elbontották.

mazsoqq
e-mail: mazsoqq.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 27127
2013.09.15. 21:14.14
A megállórakodó távlati képe M=1:87 méretarányú (H0 szabvány) M.Machinátor barátommal készített terepasztalomról. Az építés alapja: helyszínrajzok, térképek, építési és átépítési tervek, helyben lakók és rendszeresen odajárók elmondásai, személyes emlékek. Ez az állapot kb. 1950-től 1962-ig tartott. Akkor bontották el a gabonaszínt és a luxlámpát, mert bevezették a vezetékes világítást, az utasperonon 4db térlámpát állítottak.

M.machinátor
e-mail: Hangay.Peter.kukac.g-mail.com
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 19328
2010.11.06. 20:43.45
Mazsoqq úrral megépitenénk ennek az allomásnak a maketjét a közeljövőben Ho-méretben(az anyagokat megvásároltuk,tervrajzok megvannak)viszont régebbi képek, helyrajzok vagy elbeszélések hiányában vagyunk.kérjük aki ezen anyagok birtokában van az küldjön üzenetet vagy erre az oldalra vagy a Mazoqq kukac g-maill.com-ra vagy a hangay.peter kukac g-mail.com-ra

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 15828
2010.02.05. 16:59.16
Sínek az átjáróban. Összesen ennyi(!) sín maradt Enying és Tamási között.

mazsoqq
e-mail: mazsoqq.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 13297
2009.08.27. 17:21.29
1976.ban csak a kisállatólat bontották el, amikor elköltöztek az őrházból. Utána nem vasúti dolgozók lakták az őrházat kb.10 évig. 1982.ben bontották el a felvételi épületet, ami helyébe utasvárónak egy kisvasúti fedett teherkocsit állítottak. 1988.nyaráig mindenki elköltözött, kivéve egy 2 gyermekes családot. Ekkor bontották le az őrházat melléképületeivel és elvitték az utasvárót. Ez a család '90.ben elköltözött, de visszajárt Pszentmihályfára ott tartott állatait gondozni, földjét művelni '95.IX.ig, ekkor szűnt meg Pusztaszentmihályfa megállóhely.

mazsoqq
e-mail: mazsoqq.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 12904
2009.08.13. 13:30.17
Nem költöztettek senkit.Egyszerűen tönkretették az életkörülményeket. Szentmihályfán 1960.táján kb.250en éltek.1965.ben megszüntették a postát,'69.ben az iskolát,'70.ben a tsz.önállóságát elvették, beolvasztották a Mezőkomáromiba. A Helységnévtár szerint'70.ben 133an laktak itt. 5-6 évvel később kb. 50en.'90.től 2 vagy 3 ember maradt,
lepusztult házakban,lepusztult emberek. És az elköltözött emberek visszajártak eladhatatlan földjüket művelni, hogy ne menjen veszendőbe. Emiatt használták
'95.IX.ig,megszűnéséig a megállót.
Kabókán '60.körül még 200an sem laktak,de volt vasútja,beépítetlen területei, egyre többen ideköltöztek Leshegyről,Óleshegyről
(utóbbi a '60as évek második felére kihalt). A nép szaporodott, összetartott,nem volt hajlandó elköltözni. '70.ben Helységnévtár szerint 281en lakták. Könnyen bejártak Enyingre, ha nem volt vonat, kerékpárral, gyalog, a két helység közt a nyílt út csak 3km.

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 12045
2009.06.18. 02:10.44
mazsoqq-nak:
Kabókapusztáról amúgy is elég körülményes lett volna elköltöztetni azt a több mint 200 embert...

mazsoqq
e-mail: mazsoqq.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 12044
2009.06.17. 23:56.30
A rakodóvágány bontási engedélyét 1970.V.27.adták ki.Az épületeket 1976.V.kezdték bontani(levéltári anyagból).1987.V.ban ottjártamkor láttam,utasvárónak egy kisvasúti fedett teherkocsi volt kiállítva(vélhetően a Lepsényi GV.ről,ami 1977.V.menetrendváltáskor szűnt meg).Az utoljára ott szolgáló-lakó
bakter fia elmondta,kormányhatározati döntés volt a "Centralizálás".Szentmihályfán először az iskolát és a postát szüntették meg,aztán a tsz.t.Az utolsó néhány lakos 1995.őszén költözött el,ekkor szűnt meg a megálló is.Kabókán is ez volt a terv,de az emberek nem voltak hajlandóak elköltözni.

Hajnalka
e-mail: zeroseven.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 11251
2009.05.07. 09:50.23
Én is kerestem egy éve ezt a vasútállomást (azaz a helyét), bár én személyes okokból is. Az 1800-as évek végén a dédapám édesapja volt itt az állomásfőnök, az Ő és családja nyomait kerestem....sajnos hiába.

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 10142
2009.02.20. 17:35.27
Pusztaszentmihályfa megálló-rakodóhely (akkori nevén Szentmihályfa).
Forrás: MÁV Központi Irattár

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 3723
2008.04.11. 13:49.01
Kedves Gábor15!
Igen, volt őrház itt, sőt, rakodóvágány is. De nagyon régen (talán még a '60-as, '70-es években) elbontották őket.

Gábor15
e-mail: kovacsgabesz15.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 3718
2008.04.11. 08:53.51
Itt nincsen 1 bakterház a vasút mellet?Úgy tudtam h itt volt(ak) Kitérő vágány(ok)!
Aki tud valamit erről írjon vissza!!
Előre is köszönöm.

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 2892
2008.02.17. 18:40.55
Hmm...
Pusztaszentmihályfa szempontjából nagyon szomorú a helyzet, ugyanis ennek a megállónak már sehogy, semmilyen formában nem lenne értelme, még a vasút újraindulása esetén sem. Legfeljebb mint rakodóhelynek, ha építenének egy rakodóvágányt egyszer (réges-régen volt egy rakodóvágánya, de azt még a 60-as években felszedték).

Csabika
e-mail: cssabbi.kukac.vipmail.hu
elfogadott hozzászólás 1629
2007.11.03. 21:58.09
Egyébként roppant furfangosan csinálják.
1. Menetrend változtatás: a vonatok előnytelen időpontban indulnak, és ráadásul a csatlakozástis lekésik vagy nevetségesen kevés az átszállásra jutó idő - kevesebb utas.
2. Ezután felmérést végeznek a vonal kihasználtságából - rossz eredmény.
3. Mondván, hogy a vonal rossz kihasználtságú, "nem profitál" - MEGSZÜNTETIK.
Így csinálnak a valamikor Európa egyik legfejlettebb, legjobb vasútjából egy haldokló roncsot.
Sajnos ez így van. Senkinek nem áll "odafönt" érdekében a dicső múltú magyar vasút.

P
e-mail: ssss33.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 1329
2007.09.19. 21:58.23
DE valakinek érdeke az, hogy az eljutás ne vasúton történjen. De be kéne látni már, hogy ez nem helyes... Szerintem kellene valamit kezdeni ezzel a vonallal. Mondjuk felújítani és újraindítani. A teherforgalomnak is kéne... Nem tudom, hogyan lehetne elérni ezt...

bzpluto
e-mail: bzpluto.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 1328
2007.09.19. 20:07.10
Még csak azt tudtam megnézni az Elvirán,hogy a legrövidebb menetidő 2:31 perc Dombóvártól Lepsényig - az is helyjegyköteles vonattal igénybe véve. Lehet,hogy el lehet jutni,de...

P
e-mail: ssss33.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 1305
2007.09.17. 19:24.58
Majd, ha észreveszik, hogy kell, akkor elég sokba lesz újjáépíteni, drágább, mint most fenntartani, dehát bőség van...

Face
e-mail: szondfy.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 1012
2007.07.29. 17:39.27
Szomorú, hogy ennyire foglalkoznak a magyar mellékvonalakkal.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Pusztaszakállas

Pusztaszentistván

Pusztaszenttornya

Pusztaszuri

Petrőc-Dunagálos