Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


49 Dombóvár-Lepsény

Dombóvár (40, 41, 459, 47, 50)
Nagykonda
Dalmand (412)
Kocsola
Nagykónyi (458a)
Pári
Tamási (48)
Fornád-Kecsege
Fürged
Felsőnyék
Mezőhídvég
Pusztaszentmihályfa
Kabókapuszta
Enying
Lepsény (27, 30, 455)









Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKépek a netrőlKéptárHozzászólások


Enying

megszűnt állomás
49 Dombóvár-Lepsény

2006.04.14.
Fotó: Szente-Varga Domonkos [szvdom]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N46.923165° E18.257876° | N46° 55' 23.39" E18° 15' 28.35"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.

Szelvénykő 378




Régi képek - Enying

Enying állomás vasút felőli oldala egy régi képeslapon. A képen az épület hozzánk közelebbi oldalán még egy típus favárót is látni, ez ma már sajnos nincs meg.
 
Egy 1922-es képeslap a 49-es vonalon fekvő Enying állomás (HÉV I.o.) felvételi épületéről. Éppen vonat érkezik Lepsény felől. A háttérben lovaskocsira pakolnak az áruraktárból. (Saját gyűjtemény)
  Feltöltötte: Kozma Attila

Az állomás I.osztályú HÉV épülete egykor.Forrás:korabeli képeslap.Kubinszky Mihály gyűjteményéből.
  Feltöltötte: Kővári Balázs


  Forrás: http://img.index.hu/imgfrm/5/0/2/6/IMG_0013715026.jpg
Feltöltötte: Sándor Antal



Képtár - Enying

Tehervonat indulásra készen az IKR iparvágányon feladott kocsikkal Enying állomáson.
Fotó: Garamvölgyi Ádám
Dátum: 2010.03.31.
Az 5 km/h-s lassújel oka. Itt az a csoda, hogy még engednek vonatot erre a pályára...
Fotó: Garamvölgyi Ádám
Dátum: 2010.03.31.
Az állomás a vágányok felől.
Fotó: Nagy László
Dátum: 2012.01.10.
Pár kép a Lepsény Enying közötti túrárol.
Fotó: Nagy László
Dátum: 2012.01.10.

Fotó: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 2006.04.14.
A felvételi épület a vágányok felől, Dombóvár irányából nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.14.
A felvételi épület a vágányok felől, Lepsény irányából nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.14.
Bejárat a forgalmi irodába.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.14.
Pillantás a peronról a vonal végpontja, Lepsény felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.14.
Pillantás a peronról a vonal kezdőpontja, Dombóvár felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.14.
Mellékhelyiségek.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.14.
A raktárépület a vágányok felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.14.
Az egykori rakodóterület most sitt tárolására szolgál és felverte a gaz.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.14.
Élőállat rakodó volt valaha.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.14.
Lakóőrház és Pft. lerakat.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.14.
Pályakocsi raktár és iroda.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.14.
Végponti váltókörzet I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.14.
Végponti váltókörzet II. A vörös négyszög jelzi, hogy a forgalomból kizárt vágányszakasz van előttünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.14.
Gyökcsapos váltó.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.14.
Váltózár.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.14.
DIÓSGYŐR 1910 B.A. felirat a síngerincen. Sóderbe ágyazott faaljak. Talán nem véletlen, hogy ma már nem használható.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.14.
A felvételi épület utcafrontja. Szép állapotban megmaradt I. osztályú típusépület. Az emeleti részt lakják, s az egyik ablaknyílást át is alakították.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.14.
Egy melléképület az utcafronti részen a buszfordulónál.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.14.
Végponti váltókörzet a a 64-es út útátjárójából nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.14.
A kezdőponti útátjáró, a Rákóczi út (64-es).
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.14.
Iparvágány kiágazás a kezdőponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.14.


Képek a netről - Enying

Enying állomás 2003-ban. Fotó: Czifra Zoltán. Forrás url és mégtöbb kép:
http://www.railfaneurope.net/pix/hu/station/Enying/pix.html
http://www.railfaneurope.net/pix/hu/station/Enying/Enying3.jpg
[Tárolt változat]
Élet a halálos ítélet után.
Fotó: Vörös Attila
Dátum: 2010.09.
http://www.iho.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=3369:az-utolso-hirmondo&catid=1:nagyvasut&Itemid=3
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Train Station
e-mail: cshaweska92.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 30854
2017.04.02. 12:16.58
A vonal utolsó szakaszának vége.
Az enyingi üzem,ami megmentette az utolsó kb 10km-es szakaszt.

https://www.google.hu/maps/place/Nagyk%C3%B3nyi,+7092/@46.9025308,18.2609108,764a,35y,16.82h,44.75t/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x47682b56b7314ebf:0x400c4290c1e39c0!8m2!3d46.5911428!4d18.2001784

Garamvölgyi Ádám
e-mail: garamvolgyiadam91.kukac.gmail.com
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 23066
2012.02.06. 08:33.01
Én azt hallottam, hogy az IKR tulajdonában van a megmaradt szakasz, így nekik kellene gondoskodni a pálya rendbetételéről. Ehhez azonban vagy a pénz, vagy a szándék egyelőre hiányzik... Azt még hozzátenném, hogy ahhoz képest, amilyen pályaállapotok voltak már 2010 tavaszán is, csoda, hogy eddig engedték Enyingre a közlekedést... Nem volt ritka az sem, hogy 10 talpfa közül csak az elsőn és az utolsón volt leerősítés...

QQriQ
e-mail: asd.kukac.asd.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 22982
2012.02.01. 12:14.40
A fő probléma, hogy az egyingi vonal a déli vasút egykor 30-as vonalon alkalmazott sínrendszerével épült át, és a kapcsolószerek nem csereszabatosak a 48-as rendszerrel, így nem tudják pótolni. Persze ha nagyon akarnák, kipofoznák a pályát, de úgy tűnt, hogy a szintén pocsék 35, 36 vonalak mellett nyűg a pft hátán az a szakasz. Én nagyon sajnálom, mert a jobb sorsra érdemes 49-es vonal ezzel végleg elveszett.

QQriQ
e-mail: asdf.kukac.asdf.hu
elfogadott hozzászólás 22981
2012.02.01. 12:10.27
Én még tavaly májusban beszéltem a 35-ös vonal egyik páylamesterével. Kérdeztem a 49-es állapotáról. Azt mondta hiába rendelte meg az IKR a kiszolgálást, ők előbb-utóbb be fogják szüntetni a forgalmat, mert a pálya állapota miatt nem garantálható biztonságosan. Felújításra meg nincs lehetőségük. (...vagy csak akarat hiányzik a pft-n belül - szerintem.)

Zsolt80
e-mail: gigant80.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 22974
2012.01.31. 12:02.12
Lehet valamit tudni az Enyingi vonalról? Az utolsó hozzászólás óta volt változás,járhatóvá tették a pályát?

Garamvölgyi Ádám
e-mail: garamvolgyiadam91.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 21592
2011.08.27. 15:23.21
Legutolsó információim szerint a Lepsény és Enying közti pályát az állapota miatt kizárták a forgalomból, kétséges hogy mikor állítják helyre. Ha egyáltalán még helyre lesz állítva.

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 20226
2011.02.05. 01:35.44
Írtam, még 80 km/h-s pályasebesség mellett is gyorsabb lenne a vonat, mint a közúti közlekedés (főleg a busznál, az autónál pedig a közutak helyenként kissé szerencsétlen vonalvezetése miatt, például Mezőkomáromból Enyingre, vagy Enyingről Székesfehérvárra a vasúthoz képest kerülővel lehet eljutni). Azért lényeges dolog ez, mert a vonal a jelenlegi vonalvezetésével, korrekciók nélkül is alkalmas lenne versenyképes menetidő produkálására. A 27-es pedig a Berhida - Csajág szakasz kivételével szintén végig 80 km/h-ra alkalmas az ívsugarak alapján.
A Veszprémbe irányuló forgalom is megoldható, csak ehhez fel kéne nőni a nyugati országokhoz, hogy a helyijáratos buszokat igénybe lehessen venni vonatjeggyel (ezzel a 11-es vonal személyforgalma is "új erőre kapna"). Más kérdés, hogy a 49-esről nem annyira, inkább a 27-esről járnának oda.

Zsolt80
e-mail: gigant80.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 20223
2011.02.04. 23:33.05
Szerintem is ha a már meglévő nyomvonalon történő újjáépítés megvalósulna, 100km / h pályasebességgel, rakodóhelyekkel - Dombóvár - Hajmáskér között, betennének Desiro minőségű járműveket, normális menetrenddel, elég rendes forgalom lenne a személyszállításban.
Az, hogy nincs komolyabb város, nem komoly probléma - ha a 27 és 49 vonal egy lenne, két végponton nagy város van: Veszprém, mint megyeszékhely, és Dombóvár, közben Enying, és Tamási, illetve Lepsény átszállással Siófok, és Fehérvár. Ezek a városok hivatásforgalom szempontjából is hozhatnának jelentősebb utasmennyiséget. Veszprém talán kevesebbet, mert eléggé messze van a központtól a vasút, de Küngös, Csajág, Balatonfőkajár adhatna utast, munkanapokon Veszprémből 17. 45 kor elmegy az utolsó busz ezekre a helyekre, de reggel 6 ra sem igazán túl jó a beérés...Csak céges busz van(ha van).
Viszont 100 km/ h pályasebességnél - Kajár kb 33 km, a volán menetidejénél sokkal jobb lenne a menetidő, Kajárig a busz kb. 50 - 55 percet megy, Csajágig kb plusz 7 - 8 perc, innen Küngös még vagy 5 - 6, a vonat meg 30 percen belül leérhetne. Enyingig is több, mint egy óra a busz menetideje(8.as, 72.es, 71es úton), de a távolsági buszok Balatonalmádi, (Balatonfüred)felé mennek Veszprémből Enyingre, így még több a menetidő, tehát sokaknak megérné vonattal járni.
A 35. vonalból kiindulva sem lenne rossz a dolog, csak ott nincs meg a nyomvonal, amit az esetleges építés idejét, költségét növelné. Azt a vonalat is jó lenne 100ra átépíteni,ehhez ívkorrekció biztosan kellene, de megérné.

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 20171
2011.01.30. 00:45.16
A vasúti töltés tudomásom szerint jelenleg a MÁV tulajdona.
Ha 100 km/h-ra nem is, de 80 km/h-ra kisebb nyomvonalkorrekciókkal újjáépíthető lenne a vasútvonal (hozzáteszem, számításaim alapján még a jelenlegi – eredeti – vonalvezetéssel is, ahol a szűk ívekben 60, néhol 50 km/h-ra kell csökkenteni az engedélyezett sebességet, bármelyik vonal mentén fekvő településről akár még a személygépkocsival való utazásnál is, a buszhoz képest pedig főleg gyorsabban elérhető lenne Székesfehérvár, elsősorban Fürgedre, Mezőkomáromra és Szabadhídvégre igaz ez)
Tény, hogy nincs nagy város a vonalszakaszon, bár Enying és Tamási azért kicsinek nem mondható. Viszont, mint említettem, a helyi és átmenő teherforgalom, valamint az észak-déli távolsági forgalomban a „hiányzó láncszem” szerepét „betöltő” szakasz miatt itt, a 49-es „újjáélesztésével” lenne érdemes egy, a 11-es és a 27-es vonalak mintegy folytatását képező vasutat építeni.
A Siófokra és a Balaton partjára való eljutás pedig átszállással megoldható, emlékszem, régebben még a 20-30 km/h-s sebesség ellenére is jártak fel fürödni vonattal.
Összességében az a véleményem, hogy a 49-es egy igen jó fekvésű vonal, melynek csak és kizárólag a pálya állapota okozta a vesztét. Amennyiben a 80-as években tervezett teljes pályafelújítás, vagy épp az 1997-es felszedés („felújítást megelőző bontás”) utáni felújítás megvalósul (igen, tervben volt a 60, másik tervváltozat szerint 80 km/h-ra való kiépítése), most fel sem merülne a vonal megszüntetése. Az a feltevés pedig, hogy a 27-es nélkül semmi értelme, sajnos fordítva (is) igaz.

Sándor
e-mail: sandoristvan.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 20169
2011.01.29. 22:56.29
Igen, eredeti funkciójában is lehetne életképes. Természetesen önmagában a 27-es nélkül semmi értelme. Én a Siófoki kitérőt az utasforgalom miatt gondoltam, a Lepsény-Tamási szakaszon nincs igazán nagy város, és a nyári fürdőjáratok is hozhatnának.
Mondjuk új területeket szerintem itt is kellene venni, mert ha mondjuk 100 km-es pályasebességet akarunk, a régi 49-es nyomvonal tuti nem lenne jó és nem tudom mekkora területe volt még a vasút mentén a MÁV-nak. Ráadásul én nem vagyok meggyőződve arról, hogy a kivett vasutat még nem adta-e el a MÁV ingatlankezelő. Tehát lehet, hogy már egy részét újra meg kellene venni.
De jó lenne, ha csak ezen vitatkoznának a minisztériumban is, hogy milyen nyomvonalon épüljön újjá. De én szerintem még gondolati szinten sem téma, a vonal újjáépítése.

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 20167
2011.01.29. 20:18.55
Sándor:
Szerintem a 49-es eredeti nyomvonala is teljesen megfelelne, ha nem még jobban (nem kell új területeket vásárolnia a MÁV-nak, Veszprém felől jobb lenne déli irányban az eljutás). Szerintem csak azért, hogy Siófok felől ne kelljen átszállni, nem kell egy teljesen új vasútvonalban gondolkodni, miközben a Székesfehérvár és Veszprém felé történő eljutást körülményesebbé tesszük. A XIX. század végén sem véletlenül épült így a Győr – Veszprém – Dombóvár vasútvonal, ahogy épült.
A térség központja, így a (hivatásforgalmi) utazások fő célja Székesfehérvár, így Tamási felől az oda való eljutást érdemes ebből a szempontból figyelembe venni. Siófokra jóval kisebb forgalom irányul (és irányulna a vasútvonal megléte esetén is), mint a fejéri és veszprémi megyeszékhelyekre. Igaz, nyáron ez megnövekszik, de jó lepsényi és csajági csatlakozásokkal kiszolgálható. Ráadásul a fürdőzők sem mind Siófokra utaznak pihenni, hanem tőle nyugatra is vannak népszerű fürdőhelyek.
A vasútvonal fontos termőterületeken is keresztülhalad(t), így a teherforgalomra való felhasználása is indokolt lenne. Nagy mennyiségű gabona és cukorrépa ment innen vasúton a malmokba (például Enyingen és Tamásiban van, mindkettő iparvágánnyal) illetve cukorgyárakba.
Lásd még a Mezőhídvég állomáshoz írt hozzászólásomat a témával kapcsolatban.

Sándor
e-mail: sandoristvan.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 20165
2011.01.29. 16:42.01
én több értelmét látnám egy Veszprém-Lepsény-Siófok-Daránypuszta-Tamási-Dombóvár vasúti folyosónak, természetesen átszállás nélkül. Ez a Siófoki diákok helyzetén sokat javíthatna, mind a pécsi egyetemisták, mind a veszprémiek használhatnak. A a 27-est és a 35-ös Siófok-Daránypuszta szakaszát kellene villamosítani, átépíteni 100 km/-ra, Daránypusztától Tamásin át Pincehelyig megépíteni a vonalat. A 40-est úgy is felújítják 160-asra, tehát elég jó menetidőt lehetne elérni. Szerinted lenne forgalma?

Zsolt80
e-mail: gigant80.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 20160
2011.01.29. 12:06.31
Az egész - Lepsény - Tamási - Dombóvár vonal személyszállítására gondoltam, újra építeni a vonalat. Tamási környékén úgy tudom,van valamilyen fürdő.Jó lenne kihasználni idegenforgalmilag is a vasúti lehetőséget.

Sándor
e-mail: sandoristvan.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 20153
2011.01.29. 02:20.27
Lepsény-Enying személyszállításra gondolsz? Ilyen 8 km-es szakaszok aligha lehetnek gazdaságosok, hacsak a keller nélküli menetet nem lehet megoldani. Mert máshol már nincs vonal. De erre a 8 km-re is teljes alépítmény-felépítmény csere kellene, hogy egy 60-as sebességet elérjen. Végül is a 38-as életképes, mint törpevonal, de hogy ezt megcsinálják arra halovány remény van.

Zsolt80
e-mail: gigant80.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 20130
2011.01.27. 21:38.13
Mostanában járt Enyingen tehervonat?
Szerintetek van esély, hogy itt újra legyen személyszállítás?
Egyszer akartam még régen innen hazamenni,30 kmre lakok innen, de olyan volt a menetrend, hogy gyalog előbb hazaérek, mint vonattal a Lepsény - Csajág átszállások miatt...

Attes
e-mail: akosnas.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 19104
2010.09.30. 13:27.49
A mai Tolnai Népújságban olvastam, hogy Simontornyán rakodnak répát, Enyingről meg na mivel viszik oda? Bizony. Kamionnal. Lám,lám, mégiscsak kéne ez a vonal...mármint le, Dombóvárig, és akkor nem kéne pakolgatni.

vorilaci
e-mail: vorilaci69.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 17108
2010.05.01. 19:44.04
Az Indóház cikke ellenére a Lepsény-felső állomás léte ezen a vonalon nem bizonyított. Az eddig általam kifaggatott lepsényi lakosok egyike sem emlékszik rá. Annál inkább a Lepsény Balatonfőkajár közti megállóra az egykori bakterháznál (7-es út kereszt).

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 17084
2010.04.29. 00:39.13
Train Stationnek:
Az a megállóhely a 27-es vonalon volt, Lepsénytől 2 km-re. Már itt a weboldalon is felvették mint megállóhelyet.

Train Station
e-mail: mav_usgyi.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 17083
2010.04.28. 20:50.51
Elvileg Lepsény és Enying között volt egy megálló Lepsény Felső néven.Lepsénytől 2km-re.
Forrás:Indóház Extara 2008 ősz.

vasutimádó
e-mail: tothbalazs.hr.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 16975
2010.04.22. 10:54.24
A múlt héten elcsíptem egy tehervonatot Enyingen!

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 15882
2010.02.06. 16:43.33
Útátjáró; itt állt egykoron a 29-es számú őrház (a kép jobb szélén van a helye az útátjáró innenső oldalán), egyes feltételezések szerint ez Lepsény-felső megállóhely helye (bár sokkal valószínűbb, hogy a 27-es vonalon volt, mivel jól látható, hogy a semmi közepén vagyunk).

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 15881
2010.02.06. 16:38.25
...és még egy.

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 15880
2010.02.06. 16:37.26
Mégy egy, ...

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 15879
2010.02.06. 16:36.28
A 80-as években, a felújítás keretében átépített híd Lepsény és Enying között.

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 15878
2010.02.06. 16:34.13
Lepsény és Enying között ellenmenet-kizáró berendezést építettek ki a 80-as években. Ez a jelző függésben van Lepsény bejárati jelzőjével.

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 15841
2010.02.05. 17:19.52
A fénysorompós útátjárót fedező "K" jelű jelző.

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 15840
2010.02.05. 17:19.01
Gyalogátkelő korlátja a főút mellett, a malom iparvágányának kiágazásánál.

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 15839
2010.02.05. 17:17.59
A malomhoz vezető iparvágány kiágazása, háttérben Enying állomás.

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 15838
2010.02.05. 17:16.46
A Mezőhídvég felőli bejárati jelző.

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 15837
2010.02.05. 17:15.58
A műtrágyagyár iparvágányának kiágazása.

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 15836
2010.02.05. 17:14.46
A fedezőjelző Mezőhídvég felől.

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 15835
2010.02.05. 17:13.35
A pálya vége...

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 15834
2010.02.05. 17:12.51
Az IKR iparvágány-kiágazás Mezőhídvég felőli fedezőjelzőjének előjelzője.

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 15813
2010.02.05. 16:29.20
Igen, ismerem az okokat nagyjából, már a felújítás sem az eredeti terveknek megfelelően folyt, hiszen új anyagból akarták 80 km/h-ra megépíteni a pályát, ebből összesen a Lepsény utáni kevesebb mint 1 km valósult meg ebben a formában. A többi részen már erősen egyszerűsítve végezték a felújítást, bontott, használt anyagból (többek szerint azért, mert a pécsi igazgatóság nem volt hajlandó a vonallal "vesződni", nekik a vasútvonal a 30-as és 40-es, de különösen az utóbbi vonalat jelentette, a 40-est szinte a többi vonaluk rovására fejlesztették, továbbá az sem véletlen, hogy mind a 70-es, 80-as évek közlekedéspolitikai koncepciójának keretében, mind a későbbi időszakokban ezen a területen szűnt meg a legtöbb vasútvonal). Ez a "felújítás" viszonyt annyit ért, mint halottnak a csók, még pár évet adott a vonalnak. Aztán 3 részletben be is zárták.
A Lepsény - Enying szakaszt pedig eddig tudomásom szerint szerencsére nem sózták rá az IKR műtrágyaüzemre, mert az a maradék vonalszakasznak a biztos pusztulást jelentené, az üzemnek nemigen van pénze egy 8 km-es vonal fenntartására. Megint a pécsi igazgatóság hozzáállását mutatja, hogy a szombathelyi igazgatóság területén lévő, ugyanilyen helyzetű Zirc - Dudarbánya vasútvonalnál nem akarták sem a bányá(k)nak, sem a fatelepnek odaadni a vasútvonalat a személyforgalom megszűnése után.

Endre
e-mail: laposkerek.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 15797
2010.02.04. 21:27.45
A Lepsény - Enying szakasz állapotáról, az alacsony sebesség okairól bővebben:
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=92181342&t=9101631

Train Station
e-mail: mav_usgyi.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 15786
2010.02.04. 14:46.58
Azért is lehet ilyen rossz a pálya mert már nem a MÁV-hoz tartozik.A vonalat a műtrágyagyárnak adták át.
forrás:INDÓHÁZ EXTRA 2007.ősz

Adani
e-mail: dsadasa.kukac.aasas.hu
elfogadott hozzászólás 15784
2010.02.04. 09:42.58
Úgy tudom azért csak 5 km/h a sebesség, mert több helyen se síncsavar se heveder nincs a pályában van ahol több méter hosszan nem tartja semmi a sínt. Sok csavart kiloptak és ezeket nem pótolják.

A Bzmot viszont nyugodtan mehetne kicsit gyorsabban feltételezem hamarabb meg tud állni mint egy nehéz tehervonat.

Veszprém27
e-mail: veszprem27.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 15776
2010.02.02. 19:15.45
Így igaz megint a szokásos játék.Különben a tehervonatok is csak 5 km/h-val mennek.

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 15559
2010.01.23. 20:05.51
Ezt most nem egészen értem: ha 20-as a pálya (igaz, hogy vannak benne lassújelek, de 20 a pályasebesség) a tehervonatoknak, hogy lehet, hogy a sokkal kisebb tömegű Bzmot motorkocsit 5-tel engedik rajta végigmenni?!?!?! Vagy csak megint az "ott teszünk keresztbe, ahol tudunk" című műsor folyik?

Veszprém27
e-mail: veszprem27.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 15507
2010.01.21. 17:56.16
Utána jártam a Lepsény-Enying különvonat lehetőségének.Meg engednék,egészen az IKR kft.-ig(Enying után 2 km-ig)DE van egy bökkenő.A vonal állapota miatt a bz-nek is csak 5KM/H sebességet engednek meg,így semmi értelme.Egyébként a vonal állapota:Lepsénytől 1ki hosszan 50 km/h-val lehet menni onnan az IKR-ig 20-szal 5-ös 10-es lassújelekkel tarkítva.

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 12202
2009.06.29. 00:30.09
A személyszállítás 1999-ben szűnt meg. Az utolsó vonat (mely már csak Enyingtől Lepsényig közlekedett) június 26-án ment el.

JoCi
e-mail: ronai.joci.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 12200
2009.06.28. 22:33.24
Ez egy tokéletes fogalmazàs! FORRAS: www.freeweb.hu/gmarc

A vonal koporsójába az utolsó szeget az 1999. június közepi esõzések ütötték. Kabókapuszta és Mezõhídvég között egy bevágásban 15 méter hosszban leszakadt a bevágás fala a nagy esõzés miatt, és a sínekre omlott. Szerencsétlenség a szerencsétlenségben, hogy az elsõ két reggeli Mezõhídvég-Lepsény vonat Bz motorkocsija még az omlás elõtt felment Lepsénybe, a pálya pedig az elsõ Lepsény-Mezõhídvég vonat elõtt lett járhatatlan. A szerencse az lett volna, ha a két Bz motorkocsi lent reked Mezõhídvégen, mert akkor járhatóvá kellett volna tenni a pályát, és lehet, hogy a mai napig járna a vonalon személyvonat... Nem így történt. A közlekedést az elsõ nap Lepsény és az egykori Pusztaszentmihályfa mrh. között vonattal, a további 4 km-es szakaszon busszal oldották meg. Az érintett önkormányzatok felajánlották a MÁV-nak, hogy saját gépeikkel és embereikkel letakarítják a pályát, de a vasút részérõl feljelentéssel fenyegetõztek arra az esetre, ha hozzányúlnak a pályához. Tudomással bírunk arról is, hogy magánszemélyek egy csoportja mintegy partizánakcióként megpróbálta kiásni a pályát kézi erõvel is, ám próbálkozásuk a sár és a nagy mennyiségû omladék miatt kudarcba fulladt. 1999. június 27-én reggel 7 órakor táviratilag elrendelték Lepsény és Mezõhídvég között a forgalom azonnali leállítását. Szeptember 1-jéig nem volt érvényben hivatalos menetrend a pótlóbuszokra, hivatalosan továbbra is a vonatok jártak, a buszok pedig külön menetrend alapján, amelyrõl hivatalosan senkit sem értesítettek, a buszok menetrendjét tehát nem lehetett megtudni sem. Pár napig a vonatpótló buszok Enying és Mezõhídvég között közlekedtek, Enying és Lepsény között pedig vonat járt. Ezt követõen végleg leállt a személyvonati közlekedés, és pótlóbuszok közlekednek a vonal teljes hosszában. 2007. március 4-étõl a vállalkozási szerzõdés lejártáig még a jelenlegi vonatpótló buszok járnak, azt követõen pedig a helyi Volán társaság veszi át a viszonylat üzemeltetését, úgy tûnik, végleg.

Ugyes, Gmarc, az egyik legjobb vasùttal foglalkozò oldal, amit életemben làttam!

matteo
e-mail: mate.97.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 12195
2009.06.28. 17:50.25
Mikor szűnt meg a személyszállítás(vonattal)?A '96/'97-es menetrendben még közekedik néhány vonat Lepsény és Enying között.

1047
e-mail: ag.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 11194
2009.04.30. 13:10.01
Figyeljen midenki aki azt állítja hogy felszedték a síneket Enying és Lepsény közt!! Itt nem szedték fel mert a tehervonatok a mai napig járnak!!4

EPITESZ
e-mail: vasarhelyi.daniel.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 9792
2009.02.09. 22:55.18
ANNO 1998

EPITESZ
e-mail: vasarhelyi.daniel.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 9791
2009.02.09. 22:54.47
ANNO 1998

EPITESZ
e-mail: vasarhelyi.daniel.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 9790
2009.02.09. 22:54.05
ANNO 1998

Hentes
e-mail: hentes2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9554
2009.02.02. 00:15.30
Megihletett a hóesés és ellátogattam a szomszédba és készítettem pár fotót. A valamikori rakodó terület helyén a helybeli fiatalok jól szórakozva hóembert építettek és hógolyóztak. Az állomáson semmi újság nincs, talán csak annyi, hogy az első vágányra is került egy vörös tábla. Az épület a benne lakóknak köszönhetően jó állapotban van. Mindkét kijárati irányban a jelzők vöröset mutatnak.

tamási 48. - 49.
e-mail: kis-vacs.kukac.tamasinet.hu
elfogadott hozzászólás 9016
2009.01.09. 19:00.20
Gábor16 kollégával megnyugtatásképpen közlöm hogy az épület emeleti részét lakják!
A forgalmi irodába is van élet tehervonatközlekedés alkalmával, mert innét kezelik a berendezések java részét...

Gábor16
e-mail: kovacsgabesz15.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 8486
2008.12.21. 12:38.57
Az épületet lakják?Nagyon szépen karban van tartva.Ez a legszebb HÉV épület a Dél-Dunántúlon

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 7281
2008.10.19. 18:46.47
Az élőállat-rakodó, gazzal benőve.

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 7280
2008.10.19. 18:44.45
Melléképület, a WC-épület mögött található.

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 7279
2008.10.19. 18:43.38
A raktárépület.

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 7278
2008.10.19. 18:42.35
A WC-épület.

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 7277
2008.10.19. 18:41.33
Enying felvételi épülete 2008. augusztus 14-én.

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 6825
2008.09.30. 05:06.26
Akkor még egyszer, remélem, utoljára:

Enying-Lepsény között NINCS felszedve semmi!!!!

Andrew
e-mail: andrew.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 6817
2008.09.29. 18:24.44
A MAV szedte fel a sineket!

Cellbuborék
e-mail: andrew.kukac.cellkabel.hu
elfogadott hozzászólás 6813
2008.09.29. 14:10.33
Lepsény és Enying között ellopták, vagy a vasút szedte fel a síneket?

V43_1195
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 5262
2008.07.15. 15:21.49
ugyanez az ellenirányból (Lepsény-Enying-Műtrágya Üzem)

V43_1195
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 5261
2008.07.15. 15:20.23
Az enyingi Műtrágya üzemet kiszolgáló tehervonat menetrendje, Enying-Lepsény viszonylatban, szintén '99-ből:

V43_1195
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 5260
2008.07.15. 15:18.10
Ugyanez az ellenirányból:

V43_1195 (Sereg János)
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 5259
2008.07.15. 15:16.34
Az Enying-Lepsény tolatós tehervonat szolgálati menetrendje 1999-ből:

Andras
e-mail: admin.kukac.elveszettvasut.hu
elfogadott hozzászólás 3928
2008.04.23. 19:51.51
Enying épület a vasút felől. 2008. 04. 23.

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 2872
2008.02.16. 21:15.02
Felszedték, csak nem Lepsény-Enying, hanem Enying-Mezőhídvég között...
A Lepsény-Enying szakasz még megvan, járnak tehervonatok is arra. Az enyingi műtrágyaüzemet szolgálják ki (kb. 1 km-re van az enyingi állomástól, Mezőhídvég (Tamási) irányába).

Marczy
e-mail: cakundpak.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 2827
2008.02.14. 19:12.38
állítólag, elnézést.

Marczy
e-mail: cakundpak.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 2826
2008.02.14. 19:12.10
...pontosabban volt. Ugyanis álítólag tavaly már a Lepsény-Enyig szakaszon is felszedték a vágányokat.

Csoma Bence László
e-mail: davijones.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 727
2007.05.12. 16:25.13
nos, csak lényegében megszűnt állomás! mert jönnek ide tehervonatok. meg szolgálat is van sokszor...

outes
e-mail: outesticide.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 216
2007.01.29. 21:26.47
Többször jártam Enyingen de egyszer se volt nálam fényképezőgép.
Arra szeretném megkérni azt akinek lehetősége van az állomást lefényképezni, hogy feltétlen érdemes lenne az állomás jobb oldalán lévő fehér betonkerítésnek egy szeletét megörökíteni (egy fektetett ovális rész rácsozással, csak az az 1 db van ott belőle), amíg megvan. Ilyen gyönyörű szecessziós vasúti kerítést még ideáig sehol sem láttam.
A másik gyönyörűség, az állomás belseje. Régi szecessziós padok, nagy esztergályozott asztal, a pénztár fölötti régi vas tábla...
Ha sikerülne, kérem értesítsen.

Köszönöm.

Loksi
e-mail: balatonivilagos.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 215
2007.01.29. 14:08.15
Lepsény és Enying állomások között jelenleg teherforgalom még van. Enyingen néha megjelenik egy-egy tehervonat. Egyébként fontos lenne, hogy ezen az egykori 49-es vonalon legalább Mezőhídvégig lenne tehervonatközlekedés, hiszen Dél-Fejér mezőgazdasági szempontból az ország egyik legfontosabb vidéke. A környék termelői ezért teherautókkal kénytelennek Lepsénybe hordani a cukorrépát stb., ami közúton 20-30 km. De ha csak Mezőhídvégig kellene szállítani, sokkal gazdagásosabb lenne.
Egyébként a vonalbezárásokkal összefüggésben nem az a legfőbb bajom, hogy nem lesz személyszállítás, hanem az, hogy a teherforgalom is megszűnik, ha volt egyáltalán. Hiszen lássuk be ezek a szárnyvonalak valóban nem a legkihasználtabbak. Ennek több oka van. Nem kell bizonygatni, hogy manapság már szinte mindenkinek autója van. Akinek nincs, az a tömegközlekedést választja, de a vasútállomások rendszerint nagyon kiesnek a településközpontoktól, a busz viszont ott áll meg a centerben, nem kell gyalogolni. Meg általában a célállomáson sincs jó helyen a vasútállomás. Én csak Szfvár példáját tudom felhozni, ahol minden a buszpályaudvar környékén van Amikor felmerült, hogy az új buszpályaudvart a vasútállomás közelében építik fel, már előre tiltakoztak az utasok, hogy akkor túl sokat kell gyalogolni mindenhová.
A kevés utaszám további okai: ezeken a mellékvonalakon nagyrészt már nincs jegykiadás az állomásokon, a kalauzok meg tudjuk, hogy mit csinálnak a vonatokon.
Lepsény-Dombóvár között már elég régóta vonatpótló autóbusz jár, a rendszerváltás óta minden kormány megszüntetett egy kis darabot, utoljára 1999-ben a Lepsény-Mezőhídvég közöttit. szóval pártállástól függetlenül mindenki magasról tett a szárnyvonalakra, momdjon bárki amit csak akar.
Szóval ezen a vonatpótlón elég sokat utazok,és hát ami itt folyik az a jegycsalás eklatáns példája. A MÁV-buszok sofőrjei jegyet nem adnak (tisztelet a kivételnek), vagy ami még jobb: ad jegyet, de leszálláskor visszakéri az utastól, ugyanis a vonatpótlókon nem tesznek állomásbélyegzőt a jegyre, így ugyanazt a mondjuk 20 km-es menetjegyet a sofőrök egy nap eladják pl. 30-szor. Én volt, hogy már csak azért is kértem jegyet, és még a sofőr morgott magában. Megáll az ész...
De nem baj, most ez a vonatpótló is 2007 áprilisától megszűnik, helyette a Volán veszi át a vonalat. Tehát a sofőrök felszámolták saját állásukat, de hát nem számít, úgyis milliókat vettek ki a vasút a kasszájából a több mint 10 év alatt, mióta itt vonatpótlók járnak. Az utasoknak is sok esze volt, hiszen hiába volt tömve vasárnap délután a MÁV-busz, papíron csak kevés utas volt rajta a jegycsalások miatt. A csaló sofőröktől kapott "kedvezmény" fejébe (ugyanis ilyenkor nem kellett a teljes árat megfizetniük), felszámolták a saját járatukat. Most meg hőbölögnek...

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Enyicke

Enese

Eperjeske alsó

Eplény

Eperjes