Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


49 Dombóvár-Lepsény

Dombóvár (40, 41, 459, 47, 50)
Nagykonda
Dalmand (412)
Kocsola
Nagykónyi (458a)
Pári
Tamási (48)
Fornád-Kecsege
Fürged
Felsőnyék
Mezőhídvég
Pusztaszentmihályfa
Kabókapuszta
Enying
Lepsény (27, 30)









Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKépek a netrőlKéptárHozzászólások


Kabókapuszta

megszűnt megállóhely
49 Dombóvár-Lepsény

2006.04.14.
Fotó: Szente-Varga Domonkos [szvdom]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N46.895479° E18.265811° | N46° 53' 43.72" E18° 15' 56.91"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.

Szelvénykő 410




Régi képek - Kabókapuszta

A felvételi épület és a Bz-re váró hölgy a megálló előtt.
Fotó: Gróf György
  Dátum: 1989.10.23.

Mellékhelyiség és utasváró régi vicinális vasúti kocsiból átalakítva. Fotó: Gróf György
  Dátum: 1989.10.23.



Képtár - Kabókapuszta


Fotó: Katonka Krisztián
Dátum: 2007.09.
Kabókapuszta mh. Enying felé nézünk.
Fotó: Nagy László
Dátum: 2010.09.09.
Kabókapuszta mh. Mezőhídvég felé nézünk.
Fotó: Nagy László
Dátum: 2010.09.09.

Fotó: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 2006.04.14.


Képek a netről - Kabókapuszta


Dátum: 1999.06.26.
http://marvell.index.hu/imgfrm/6/9/6/1/IMG_0003486961.jpg
[Tárolt változat]
A vég.
Dátum: 2007.10.27.
http://img.index.hu/imgfrm/3/2/0/8/IMG_0003483208.jpg
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Train Station
e-mail: cshaweska92.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 30853
2017.04.02. 12:14.23
Kabókapuszta 5 évvel ezelőtt.Mezőhídvég felé nézünk az egykori átjáróból.

https://www.google.hu/maps/@46.8956344,18.2658141,3a,75y,192.06h,68.89t/data=!3m6!1e1!3m4!1sqCKaLcZFfkOVmEDRByoKmA!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 21393
2011.07.22. 18:46.03
Akkor Kaposújlak lenne a kérdéses, Bence szerint Kabókapusztára hasonlító megállóhely? Volt ott épület? Mert a sávos távolságjelző tábla stimmel (a megállóhely lapján szerepelő képen is látszik itt a weboldalon) Vagy nem, és esetleg valahol a 35-ösön van (volt) a kérdéses szolgálati hely?

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 16088
2010.02.19. 11:10.15
Petrás Bencének:
Az Állnak a vasak, mehettek! című oktatófilmnek valószínűleg arra a részére gondolsz, ahol a személyvonatról leszállva a kalauz bemegy a felvételi épületbe. Nos, az sajnos nem Kabókapuszta. Ott ugyanis nem voltak sem lámpák, sem előjelző előtt kitűzött fekete sávos távolságjelző tábla, és az épület is teljesen más. Jó kérdés, hogy hol lett felvéve, de az biztos, hogy nem Kabókapuszta, de még csak nem is a 49-es vonal.

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 15832
2010.02.05. 17:08.58
A sorompó tekerőjének helye.

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 15831
2010.02.05. 17:08.05
A WC-épület helye.

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 15830
2010.02.05. 17:07.06
Kabókapuszta megállóhely épülete (31-es számú őrház) 2009. június 27-én.

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 15829
2010.02.05. 17:05.59
Betonhíd Kabókapuszta és Pusztaszentmihályfa között. Az 50-es években épült.

Petrás Bence
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 12708
2009.08.02. 18:56.21
Itt forgatták az Állnak a vasak, mehedtek! című oktatófilmet.

mazsoqq
e-mail: mazsoqq.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 12043
2009.06.17. 23:21.05
Kabókapsz.n 1925.ben épült rakodóvágány,az akkor(br.Csekonics Endre által)épített Enyingi kisvasút egyik ága ide vezetett.Helye valamelyest látszik,gazos magaslat a pálya őrház felőli oldalán,de az útátjárótól Enying felé.Kívánságra küldök helyszínrajzot.Balhé volt,mert 1953.IV.ban engedély nélkül bontani kezdték a rakodóvg.t.Akkoriban a Kabókai,Leshegyi és Pátai tsz.rakodott itt.A procedúra elhúzódott,mert a helyreállításról 1959.III.2.án adták ki a hivatalos határozatot(levéltári anyagból).

Hentes
e-mail: hentes2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9555
2009.02.02. 00:17.52
Szeretett kabókapusztai megállóhely, a lehetőségekhez képest jó állapotban van. A környezete kitakarítva, a hátsó és oldalsó udvar gazmentes és a bejárat is gondozott. Természetesen mindez a benne lakónak köszönhető. A kémény füstölt, belülről TV hangja hallatszott ki. Tavaly eltűnt az összes sín a ház elől a bontásnak köszönhetően. A vágány nyoma jól járható, tiszta, a kavics ágyazat megmaradt. Enying város "Kabókapuszta városrész" titulus a falu mindkét végén. Vicces... :-)

Gábor16
e-mail: kovacsgabesz15.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 8483
2008.12.21. 12:30.26
A Tamási-Lepsény szakasz egyettlen megállóhelye volt.(még Pusztaszentmihályfa is rendelkezett mellékvágányokkal.)

Cell
e-mail: andrew.kukac.cellkabel.hu
elfogadott hozzászólás 6814
2008.09.29. 14:26.28
Ha azonban a vasút a megszűnt mellékvonalakon minden tavasszal gyomirtóvonattal végigmenne a vonalakon, legalább nem keltene elhanyagolt látszatot, s nem rongálnák meg a pályát. Itt is permetezték a pályát, s lám nem lopták el, de a MÁV biztos, ami biztos, felszedte maga. Sajnos ebből már lehet következtetni, hogy ezt a gyakorlatot fogja folytatni máshol is. Próbálkoztak az alakjelzők szabadra állításával, de ma már nem riassza vissza a tolvajokat ez sem. Persze jobb ha a vasút szedi fel, mintha ellopják. DE könyörgöm, akkor hagyják meg legalább a nyomvonalat, és ne építsenek rá semmit, és ne is adják el!!! Csakhogy lehet, a vasút vezetése úgy gondolkodik, hogy "ha nincs vonat nem kell sín, ha nincs már sín, akkor minek még oda a töltés, ha meg már elhordtuk a töltést, mihaszna a nyomvonalnak, ADJUK EL"! S ugyanez a helyzet az épületekkel.

Gábor15
e-mail: kovacsgabesz15.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 4622
2008.06.07. 16:46.01
Ebben az épületben laknak?
Kár h az átjárót megszüntették és a sineket is elvitték!

hayabusa
e-mail: kenderfi.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 4270
2008.05.18. 22:44.52
Most már igy,sajnos... Sinek nélkül.

hayabusa
e-mail: kenderfi.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 4269
2008.05.18. 22:43.21
Tavaly még igy nézett ki...

Andras
e-mail: admin.kukac.elveszettvasut.hu
elfogadott hozzászólás 3927
2008.04.23. 19:49.17
Az egykori forgalmista. Dolgozott Dalmandon is! Mintha csak a vonatra várna, hogy aztán menessze! A síneket felszedték! 2008. 04. 23.

pezsman
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 2547
2008.01.29. 19:27.11
Igaza van Alexejevicsnek. Csak ha a pályát felszedik, akkor már az elvi lehetőségét is elveszik annak, hogy itt vonat járjon... Más átmenni síneken, mint egy lebetonozott átjárón. Lélektanilag más. Egyébként ezek a sínek nem nagyon lennének alkalmasak vonatközlekedésre, csak a reménykedésre.. sajnos. idáig jutottunk. De van visszaút!!! Csak tenni kell érte!

Gábor15
e-mail: gboor.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 2238
2008.01.13. 17:27.20
Szerencse hogy az épületet lakják!
Legalább ez megussza az enyészetet!
nem úgy mint a fürgedi felvételiépület!!

alexejevics
e-mail: feldmarton.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 2218
2008.01.12. 22:37.21
Mondjuk igazából nem az a baj, hogy a pályát elbontják. Legalább nem tolvajok kezébe kerülnek a sínek. Ha valaha itt lesz még vasúti közlekedés, úgyis teljesen új pályát kell építeni, mert a századfordulón épített gyenge felépítmények már nem elégítik ki a mai igényeket.

Loksi
e-mail: balatonivilagos.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 1610
2007.11.03. 14:29.53
Kabókapusztánál úgy tudom, hogy a MÁV szedi fel a síneket. Egy gép járja végig ezt a vonalszakaszt. Felteszem meg akarják előzni a lopásokat, bár már '99 óta a síntolvajoknak lett volna lehetőségük..., sajnos... Azt nem tudom, hogy a MÁV mit akar a sínekkel, azt sem hallottam, hogy loptak volna belőle.
Más: 2007.10.27-én utaztam a valószínűleg szüneteltetésre ítélt Szfvár-Börgönd-Sárbogárd vonalon, szombaton, ez a nap munkanap volt. 13 órakor indultunk egy 2 kocsis Bz-vel Szfvárról, kb. 8-10-en. Az egész, rendkívól lepusztult vonalon egyetlen egy felszálló sem volt... Egy-két helyen szálltak le, nagyrészt mindenki Sárbogárdra utazott. Sajnos a vonal nagy részén párhuzamosan fut a 63-as út, sok busszal. Ha az emberek akarnák ezt a vonalat, utaznának vele. Kb. 1 óra az út, 10 perccel több mint busszal. Börgöndig egész jó a vonal, kb. 50 km/h-val ment is a Bz, de utána Sárbogárdig jó ha, 30-cal.

Végezetül egy tény: majdnem 4 millió autó van ebben az országban... Tragédia...

Kizlinger András
e-mail: kizlinger.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 1602
2007.11.03. 12:10.28
2007. 11. 01-jén jártam itt, sajnos fényképezőgép nem volt nálam, de szomorúan tapasztaltam, hogy felszedték a sineket Mezőhídvég és Enying irányába is, egy 2007 szeptemberi képen még láthatóak a sinek, de most október végén sajnos már nem, legközelebb lefényképezem és küldöm is az oldalra, majdnem elfelejtettem, de ,,természetesen" a felszedett sineket lopják, a megyei újság cikke szerint, persze Magyarországon vagyunk! Ez lenne a ,,személyszállítás ideiglenes szüneteltetése"? Egykor Győrből a festői szépségű Bakonyon át el lehetett jutni Tamásiba, Dombóvárra, Pécsre, ma pedig csak a pusztulást láthatja a vasútbarát. Különösen fájdalmas a látvány annak, aki gyermekkorában sokat utazott ezen a vonalon. Míg Nyugat-Európában a környezettudatosság, a környezet védelme érdekében ismét ÉPÍTIK a vasútat, nálunk felszedik, ellehetetlenítik a vidéki ember életét. Hiába állítanak be autóbuszt, egy idő után a számukat csökkentik, mert egyesek szerint kihasználatlanok. Ha ez az elhibázott közlekedéspolitika így megy tovább csak a fővonalak maradnak, mi lesz veled vidék, mi lesz veled szárnyvonal???

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Kaba

József Szanatórium

Kacagópuszta

Kádárta

Kadarkút