|
Az anyagokat már felhalmozták a negy pályaépítés előtt az újfalusi állomáson.
Fotó: Vekker András
Dátum: 2009.06.30.
|
|
Zichyújfalu község vasútállomása a 2012 februárjának elején, a "szibériai tél" kezdetén. :-)
Fotó: Dindli Ákos
Dátum: 2012.02.04.
|
|
A kiállított küllős vasúti kerékpár télen.
Fotó: Dindli Ákos
Dátum: 2012.02.04.
|
|
A zichyújfalui gyárba vezető sínek. Látszik rajta, hogy már használaton kívül van.
Fotó: Dindli Ákos
Dátum: 2012.04.01.
|
|
A zichyújfalui gyárba vezető sínek. Sajnos már évek óta nem használják.
Fotó: Dindli Ákos
Dátum: 2012.04.01.
|
|
A szolgálati lakások épülete - szétverve
Fotó: Várkonyi Tibor
Dátum: 2013.03.09.
|
|
Kilátás a zichyújfalui vasútállomás felvételi épületére a romos szolgálati lakás tetejéről.
Fotó: Dindli Ákos
Dátum: 2013.05.19.
|
|
A természet utat tör magának: virágzik a növényzet a romos szolgálati épület háztetején.
Fotó: Dindli Ákos
Dátum: 2013.05.18.
|
|
A felvételi épület utcafrontja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.08.20.
|
|
A váróterem belülről.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.08.20.
|
|
Kijárat a vágányokhoz.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.08.20.
|
|
Pillantás a peronról a vonal kezdőpontja, Pusztaszabolcs felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.08.20.
|
|
Pillantás a peronról a vonal végpontja, Székesfehérvár irányába.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.08.20.
|
|
A WC épülete.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.08.20.
|
|
A kiállított küllős vasúti kerékpár nyáron.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.08.20.
|
|
Szelvénykő a felvételi épülettel átellenben.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.08.20.
|
|
Az egykori váltókezelői szolgálati hely a kezdőponti végen.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.08.20.
|
|
Pillantás a kezdőponti végről a nyiltvonal felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.08.20.
|
|
Kezdőponti váltókörzet I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.08.20.
|
|
Kezdőponti váltókörzet II.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.08.20.
|
|
A lakóépület torzója.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.08.20.
|
|
A légópince bejárata.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.08.20.
|
|
Habár az I. vágányt siklasztósaru biztosítja, azért biztos ami biztos, a forgalomból is ki van zárva.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.08.20.
|
|
Útátjáró a végponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.08.20.
|
|
Pillantás az útátjáróból a nyílt vonal felé. A képen jobbra az iparvágány tolatásjelzője látszik.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.08.20.
|
|
Szelvénykő. 21 km-re vagyunk a kezdőponttól.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.08.20.
|
|
Pillantás az átjáróból az állomás felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.08.20.
|
|
Lakóőrház a végponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.08.20.
|
|
Végponti váltókörzet. A képen balra az iparvágány sejlik fel a fűben.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.08.20.
|
|
A régóta nem használt iparvágány.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.08.20.
|
|
Az iparvágány erre fut tovább. Háttal a tolatásjelző. Itt is a természet az úr.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.08.20.
|
|
Az iparvágány egy hatalmas ívvel megkerüli a települést mielőtt befut egy telehelyre.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.08.20.
|
|
A telephely vágányai.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.08.20.
|
|
Az állomásépületet felújítják.
Fotó: Vekker András
Dátum: 2022.05.13.
|
|
A Faluprogramban megújult felvételi épület.
Fotó: alexejevics 01
Dátum: 2022.09.
|
|
A felvételi épület 2024 áprilisban.
Fotó: Iváncsics Roland
Dátum: 2024.04.10.
|
davesz
e-mail: elek.pista.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 27803
2014.02.10 10:05.08
|
Most viszont nagy igazságot írtál le!
|
|
pitbikeracing
e-mail: pitbikeracing.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 27768
2014.02.05 21:49.22
|
Kinek mi a kényelmetlen. Vannak akiknek a Bhv kényelmetlen, vannak akiknek a Flirtek nem tetszenek kényelmi szempontból. A 44-es vonalra ráférne a még egy kis fejlesztés (villamosítás, meg ilyenek), többek között azért, hogy ne kelljen Budapest felé kerültetni a flirteket meg a többi csotrogányt... Ezen kívül számos elönye van még, de azokat most nem szándékozom részletezni. Szóval, ha villamosítanák a vonalat, akkor a flirtek is nyugodtan mehetnek ezen a vonalon, de nem muszáj utasokat is vinniük.
|
|
davesz
e-mail: elek.pista.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 27767
2014.02.05 20:38.22
|
Anno 50 éve még a Bhv-s technológiát is csodálták.
A Flirtek biztos nem fognak ennyi idő múltán is közlekedni.
Mit kell azon csodálni? Európai szinten már nincsenek az élmezőnyben.
Lehet, hogy modernek, de annál kényelmetlenebbek. Semmi feelingjük nincs... nem adják vissza a vonatozás élményét.
Szeretem a kirakatvonat kifejezést használni náluk. Jól néznek ki, azonban a díszlethez hasonlóan kényelmetlenek. Alkalmatlanok normális utazásra.
|
|
pitbikeracing
e-mail: pitbikeracing.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 27646
2014.01.18 17:51.18
|
Pedig a Flirtek a legjobb vonatok, amik napjainkban közlekednek Magyarországon, nem tudom mi bajod van velük. Csodálom és imádom azt a technológiát. :-) A Bhv és társai számítanak inkább a hulladéknak; energiazabáló szörnyetegek. Remélem 1-2 évtizeden belül kivonják a forgalomból – bár Magyarországot ismerve beletelik az több időbe is.
A villamosítás tényleg nem ártana a vonalra, elvileg azt írták, hogy terveben van már. Bár ebből mi igaz azt nem tudni. Amit Barnaby írt azzal én is egyetértek. :-)
|
|
davesz
e-mail: ize-fuzo.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 27185
2013.09.27 14:16.40
|
Hát nem tudom, én már nem nagyon reménykedem a villamosításban... Egyébként az a két állomás elég nagy. Börgöndnek 7 vágánya van, Zichyújfalunak pedig 4, emellett van egy kiágazó iparvágánya is...
De reméljük a legjobbakat (a villamosítással kapcs.). Amúgy én nem nagyon örülnék azoknak a hulladék FLIRT-eknek, sokkal jobb valamilyen "nyitható" vonattal utazni (lásd: Bhv, By, még a Halbi is elmegy)
|
|
Barnaby
e-mail: harmath.barna.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 27176
2013.09.24 10:44.05
|
Én úgy tudom, hogy tényleg készülnek a villamosításra, ami ezen vonal esetén nem is túl bonyolult, ugyanis csak két állomás van (azok se nagyok), a többi egyszerű hosszlánc és új alállomásra sincs szükség.
Számítások szerint meg is térülne, mivel több vonatot (tehervonatokat is) lehetne erre közlekedtetni, jelentős időmegtakarítással. További érv még, hogy a FLIRT motorvonatok fordulóit is gazdaságosabban meg lehet szervezni (pl: szerelvénymenetnek nem kell Fehérvárról Kelenföldön keresztül mennie a Szabolcsi bázisra.), illetve Bz-k helyett is dolgozhatnának (pl: Szfvár-Pszab-Bp-déli).
Ami a bizbereket illeti, a felújításkor csak Zichy kapott D55-t, mivel akkor már a tervekben szerepelt, hogy Fehérvár felújítása után az új elektronikus bizber Börgöndöt is kezelni fogja.
|
|
davesz
e-mail: ize-fuzo.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 26831
2013.07.16 18:56.41
|
A felvételi épület, a raktárépület és a nagy szolgálati épület műemlékvédelem alatt áll, tehát nem bontható. A Máv felújítás céljával bontotta meg a szolgálati épület tetejét, csak elfogyott a pénz. Azt is beszélik, hogy valaki 10.000 forintért megvásárolta az épületet! Nem tudom mi az igazság, de nagyon lejáratja a Mávot (és a falut) ez a látvány, nem beszélve arról, hogy Zichyújfalu állomása elég forgalmas. Az állomáson már nincs hangosbemondás (biztosan a forgalmista kényelmi igényeit növelve), sem jegykiadás (2009 óta), az egykor az ápoltságáról híres kert mára rettenetesen elhanyagolt, az állomás ékének számító gőzmozdonykerék pedig rozsdásodik. A vasútállomás rideg és büdös (régen volt egy sparhelt, az is eltűnt...), de a forgalmi irodában légkondi és minden, ami a kényelemhez kapcsolódik. A forgalmisták üdülni járnak ide, nem pedig dolgozni. :-)
A KÉP AZ ELHAGYATOTT SZOLGÁLATI ÉPÜLET TETEJÉRŐL KÉSZÜLT. Jól látható, hogy az I. vágányt nem cserélték ki - gazos. A villamosítást sajnos nem valósították meg. De vajon miért nem??
|
|
|
VT22
e-mail: ___.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 26213
2013.03.23 09:54.00
|
Mi történt a szolgálati épülettel? Hivatalosan lett elbontva a tető, vagy tolvajoknak köszönhetően? Mert ha nem a MÁV bontatta el a tetőt (és így tette tönkre az épületet) - akkor is tudnia kellett, hogy mi folyik itt, és semmit sem tett az állagmegőrzésért.
Látszik 2005-ben még teljesen jó állapotban volt az épület, de még 2009-ben is egyben volt, ma meg egy romhalmaz. Nem hiszem, hogy nem lehetett volna kiadni az épületet bérlőknek ma, amikor sokan vesztik el a lakásukat a bedőlt hitelek miatt.
Ki a felelős az ilyen építészeti értékek lepusztításáért?
|
|
Imike
e-mail: 1998imre.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 23978
2012.05.13 14:54.00
|
Ezen az állomáson van hangosbemondás??Mert az egyik 2007-es forgalmi irodai képek közül az egyiken egy hangosbemondó készüléket láttam!!
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
|
elfogadott hozzászólás 23069
2012.02.06 18:02.05
|
Minden állomásleírásunk azt az állapotot örökíti meg amikor ott jártunk. Ez egyfajta kordokumentumnak is felfogható. Természetsen az időközben történt változásokról is tudomást szerzünk, hogy mást ne mondjak az oldal látogatóitól, de természetesen számos más forrásból is dolgozunk. Az újabb történések bemutatására is van egy remek eszköz: a képriport. Ám az eredetileg felkerült leírásokon és fényképeken nem változtatunk.
|
|
QQriQ
e-mail: asd.kukac.asd.hu
|
elfogadott hozzászólás 23068
2012.02.06 12:54.23
|
Frissíteni kéne a leírást az oldalon, mert elavult, az átépítés előtti állapotot mutatja be. Örvendetes, hogy újra életet leheltek ebbe az állomásba.
|
|
Zsolt80
e-mail: gigant80.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 20183
2011.01.31 22:44.40
|
4 vágányos állomás, ahogy a képeken is jól látszik, a 3. az átmenő fővágány, vonatkeresztnél a 2. - 3 vágány van használva.
|
|
Zsolt80
e-mail: gigant80.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 20182
2011.01.31 22:42.32
|
v43 3201nek: Sárbogárd felőli vonat Zichyújfalun? Talán Pusztaszabolcsot akartál írni? Erre csak Székesfehérvár - Pusztaszabolcs viszonylatú vonatok járnak, illetve vágányzár idején a Tapolcaiak.
Amúgy valóban állomás.
|
|
v43 3201
e-mail: nyikus.katka.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 19366
2010.11.13 17:35.31
|
Én nemrég jártam az állomáson és akkor kereszt volt az állomáson. Azegyik vonat fehérvár felöl jött,mi meg sárbogárd felöl,és ez azt bizonyítj hogy Zichyújfalú ujra állomás
|
|
Alacc
e-mail: gitarmania.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 17736
2010.06.17 13:40.16
|
Az, hogy vannak új elektronikus biztberek még nem jelenti azt, hogy jók is. Bontott alkatrészből épült oda D55, és biztos, hogy még így is tovább fogja bírni, mint bármelyik elektronikus biztber...
|
|
András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 17523
2010.06.01 16:29.34
|
Ez a D55-ös örvendetes, csak kérdés, hogy miért egy ilyen 55 éves technikát építenek be, amikor ennél sokkal korszerűbb Alcatel és Siemens kisállomási berendezések is vannak már.
Vagy az történt, hogy máshonnan leszerelt, bontott alkatrészekből állították össze ?
|
|
Lennon15
e-mail: kispiros093.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 17517
2010.05.31 21:59.30
|
Az állomás D55 biztosítóberendezést kapott.
A 4 vágányból 3 épült újjá, kijárati fényjelzők is lettek telepítve.
Magasperon is épült.
|
|
Selkath
e-mail: vasutas1.kukac.invitel.hu
|
elfogadott hozzászólás 16506
2010.03.21 12:41.14
|
2001 körül, mikor a PFT-nél dolgoztam, még volt szolgálat a tornyokban. Amúgy Zichy elég komoly személyforgalmú állomás, nem nagyon sok ülőhely szokott lenni a bz-n reggelente (iskolások).
A magtár iparvágányt akkoriban gyakran használták, sok szemestakarmány-szállító teherkocsi dekkolt az állomáson, amiket a pusztaszabolcsi tartalék mozgatott.
Az akkori öreg állomáskezelő szívesen vette volna, ha az utódja leszek, a forgalmi vizsgám megvolt, csak sajnos III. csoportos voltam egészségügyileg (hogy ez a csoportozgatás mekkora baromság!). :(((
|
|
Leopardok111
e-mail: leopardok.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 14285
2009.11.07 19:17.45
|
A szépen felújított seregélyesi kijárat. a kép bal oldalán látható az iparvágány.
|
|
|
Leopardok111
e-mail: leopardok.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 14284
2009.11.07 19:16.16
|
Látkép Pusztaszabolcs felé a peronokról, az újonnan felújított vágányokkal. Gyönyörűen felújították a vonalat.
|
|
|
Leopardok111
e-mail: leopardok.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 14282
2009.11.07 19:13.44
|
Látkép Pusztaszabolcs felé. Az újonnan felújított vonal.
|
|
|
Lennon15
e-mail: kispiros093.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 13069
2009.08.18 19:34.44
|
A rakodó vágány kivételével az összes vágányt felszedték az állomáson. A pálya el van bontva mindkét irányba. Az átjáró megmaradt, mutatóban otthagyták.
További képek itt: http://www.iho.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=788:a44-esvonalatepitese&catid=1:nagyvasut&Itemid=3
|
|
Lennon15
e-mail: kispiros093.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 12934
2009.08.14 10:32.45
|
Most nézem, hogy Vekker András képén ki van ganézva az 1. és a 2. vágány.
Az állomáson hagyományos, korlátozott jegykiadás van.
|
|
petike10024
e-mail: bauer.peter.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 11810
2009.06.01 21:31.28
|
Zichyújfaluból kiágazó ipatvágány elvezet a falu magtárárolójához . Tudtam meg az egy öreg vasutastól aki mesélte hogy M41 és 43-as tehervonatok jártak egykor arra ha jól elmékszek Zichyújfalu-Magtár volt a neve de elfelejtettem , személyforgalom sosem volt rajta ........ majd még utána járok
|
|
Lennon15
e-mail: beatlesfan15.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 5755
2008.08.08 13:38.34
|
Nem bontják, és nem is újítják fel a szolgálati lakást. Ilyen az épület állapota, mióta nem gondozza senki.
|
|
Domján György
e-mail: domjan.kukac.bp-erdo.hu
|
elfogadott hozzászólás 5754
2008.08.08 12:08.23
|
Pezsman17 képén a szolgálati lakás sarka is látszik. Csaknem bontják azt is, vagy esetleg tetőt cserélnek (remélem?
|
|
Pezsman17
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 5751
2008.08.07 20:35.18
|
2008. VII. 06. A vonal legszebb és legforgalmasabb állomása.
|
|
|
Domján György
e-mail: domjan.kukac.bp-erdo.hu
|
elfogadott hozzászólás 3553
2008.03.31 18:04.44
|
Állítólag felújítják a Pusztaszabolcs-Börgönd-Székesfehérvár/Szabadbattyán vonalat, hogy a Budapest-Székesfehérvár vonal felújítható legyen. Egyébként, ha nem teszik tönkre akkor Bicske irányában is kerülhető lenne a Bp-Szfvár vonal. Valamikor régen a Bp-Tapolca között közlekedő vonatok erre jártak, így kerülték el a Déli-vasút vonalát.
|
|
Domján György
e-mail: domjan.kukac.bp-erdo.hu
|
elfogadott hozzászólás 3247
2008.03.14 13:32.52
|
A fekete-fehér állomásnévtáblák sokkal jobban néznek ki, mint a sárga-kékek (MÁV), vagy a sárga-zöldek (GySEV)
|
|
Csoma Bence László
e-mail: davijones.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 2015
2007.12.23 11:30.40
|
azért ez se mai gyerek!:-)
egyébként a forgalmista kedves és barátságos, valamint nagyon sokat tud a vonal történetéről.
már 20 éve itt szolgál rendületlenül.
|
|
|
Csoma Bence László
e-mail: davijones.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 2014
2007.12.23 11:23.15
|
Micsoda kincseket lehet ezen az állomáson látni!!!:-)
|
|
|
Csoma Bence László
e-mail: davijones.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 2013
2007.12.23 11:16.37
|
Zichyújfalu, forgalmi iroda, 2007.december 1.
|
|
|
kempelen
e-mail: krkatonka.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 1641
2007.11.06 07:59.59
|
...és még egy közelebbi kép is
|
|
|
kempelen
e-mail: krkatonka.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 1640
2007.11.06 07:54.34
|
Hétvégén jártam ezen az állomáson. Négvágányos állomásnak, ma már csak az átmenő vágányát használják. A vágányok állapota több, mint siralmas. A négy vágányból háromhoz mindkét irányban, Seregélyes és Pusztaszabolcs felé is karos kijárati jelzők tartoztak, de már csak az árbóc maradt meg belőlük. Teherforgalom sem lehet, a rakodó eléggé gazos, a síneken sem látszik semmiféle alkalmi menet nyoma...
|
|
|