Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


40 Budapest-Pusztaszabolcs- Pécs

Budapest-Déli (1, 30)
Budapest-Kelenföld (1, 30)
Budafok (30)
Háros
Budatétény
Barosstelep
Nagytétény-Diósd
Érdliget
Érd felső
Érd-Elágazás
Érd
Százhalombatta
Dunai Finomító
Ercsi (452, 453)
Iváncsa
Pusztaszabolcs (42, 44)
Szabadegyháza
Sárosd
Nagylók
Sárbogárd (45, 46)
Sárszentmiklós
Rétszilas (43, 46)
Sáregres
Simontornya
Tolnanémedi
Pincehely
Belecska
Keszőhidegkút-Gyönk (48)
Szárazd
Regöly
Szakály-Hőgyész
Dúzs
Csibrák
Kurd
Döbrököz
Dombóvár (41, 459, 47, 49, 50)
Kaposszekcső (47)
Vásárosdombó (47)
Sásd (47)
Godisa (47)
Szatina-Kishajmás
Abaliget
Hetvehely
Bükkösd
Cserdi-Helesfa
Szentlőrinc (60, 61)
Bicsérd (60)
Mecsekalja-Cserkút (60)
Pécs (60, 64, 65, 963)

46 Sárbogárd-Bátaszék

Sárbogárd (40, 45)
Sárszentmiklós
Rétszilas (40, 43)
Cece
Vajta
Bikács
Nagydorog
Kajdacs
Kölesd-Alsótengelic
Tengelic
Szedres
Fácánkert
Tolna-Mözs
Szekszárd-Palánk
Szekszárd
Őcsény
Decs
Sárpilis-Várdomb
Bátaszék (154, 50, 64, 9001)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Hozzászólások


Sárszentmiklós

megszűnt megállóhely
40 Budapest-Pusztaszabolcs- Pécs
46 Sárbogárd-Bátaszék
 

Ezt az állomást még nem fényképeztük le. Küldj be egy fényképet róla!.

  Az állomás földrajzi koordinátái:
N46.850396° E18.605068° | N46° 51' 1.42" E18° 36' 18.24"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Az 1947-es menetrendben még működő megállóhelyként szerepel. Az 1983/84-es menetrendben már nem jelölik.

Szelvénykő 841
Megnyitás dátuma 1922.03.01
Autóbusz-megállóhely neve Sárbogárd, vasúti átjáró



 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


38-as őr
e-mail: a.kukac.a.hu
elfogadott hozzászólás 31240
2017.12.03 12:24.35
"1918. előtt Sárbogárd — Rétszilas között kétvágányú pálya épült ki. A második vágányt a trianoni békediktátum miatt el kellett bontani."

A szép mesékkel ellentétben továbbra sem az 1920-as békeszerződés következtében, haenem az 1944-45-ös sikeres rugalmas elszakadások, és arcvonal-egyenesítések következtében szükségessé vált vasúti pályafelújításokkal kapcsolatban került felbontásra. Egyébként 1940-ben létesült a jelzett állomásköz második vágánya.

Maga Sárszentmiklós már a XX. század elejétől fogva megálló-rakodóhely lehetett, később a fedezőjelzőkön kívül térközjelzőket is kapott (kezdetben vonatjelentő őrhelyként, a kétvágányú időkben biztosított térközőrhelyként). Már az 1930-as években is két mellékvágánnyal rendelkezett a vonali egyvágány mellet (a vonali vágánytól jobbra és balra is feküft egy-egy melllékvágány).

"Azonban valóban nem vagyok sorompóőr, és NKH vizsgám sincsen."

bobo
e-mail: ferenc590125.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 31239
2017.12.01 21:20.38
Sárszentmiklós mh. mrh? (állomás az biztosan nem volt) majd rh.
Sárszentmiklós kezdetben megállóhelyként üzemelt. Arról nincs információm, hogy megálló - rakodóhely is volt-e. A szolgálati helyen a személyszállítási szolgáltatás megszűntetése után rakodóhelyként és vonatjelentőőri szolgálati helyként üzemelt, egészen a megszűntetéséig.
1918. előtt Sárbogárd — Rétszilas között kétvágányú pálya épült ki. A második vágányt a trianoni békediktátum miatt el kellett bontani. A második vágány helye ma is megvan a két állomás között. Sárszentmiklós rakodóhelyen a második vágány megmaradt, mellékvágányként üzemelt, a szolgálati hely mindkét végén váltóval bekötve és csatlakozva a nyíltpálya vágányához. A mellékvágány mindkét végét vágányzáró-sorompó zárta le. Érdekesség, hogy a szolgálati helyet fedező két alak főjelző közül a Rétszilas felőlinek a „továbbhaladást engedélyező jelzés” volt a szabványos állása, a jelző hátoldalán pedig a vonatszemélyzet szemmagasságában ott volt a fehér táblán a fekete pont, az erre figyelmeztető jel. Jelentős volt a rakodása, elsősorban mezőgazdasági termékek kerültek itt feladásra, vagy érkeztek leadásban.
A szolgálati helyet Sárbogárdról szolgáltuk ki. 1977-től – 1981-ig Sárbogárdon dolgoztam váltókezelőként. A kiszolgáló menet vonat számai A 102 A 101 ill. A 104 és A 103. volt, ez még a régi, 1983. év előtti vonatszámozási rendszer szerinti volt. 411-es (Trumann) gőzmozdony volt az állomás akkori tolatómozdonya, később pedig M43-as lett, ezekkel és az állomási tolatószemélyzettel volt kiszolgálva Sárszentmiklós.
1980-ban az önműködő térközbiztosító berendezés átadásával szűnt meg teljesen a szolgálati hely és utána a mellékvágányt is néhány év múlva elbontották.
Tisztelettel:
Róth Ferenc


Gothpaladinus
e-mail: Gothpaladinus.kukac.Gmail.com
elfogadott hozzászólás 27559
2013.12.30 03:06.11
Sárszentmiklós 2012.07.30-án, az esti asszem 8013-as Pécs-Budapest sebesvonat hátuljából, videóból kiszedett képkockán...

gyorilaszlo
e-mail: g.gyorilaszlo.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 27273
2013.10.19 17:04.56
1984ig laktam nagyszüleimmel(Győri Ferenc-Ferencné), szüleimmel (Győri László-Lászlóné Éva Zsuzsa)öcsémmel(Győri Attila)az átjárónál.Általános iskola 3.osztályig minden reggel onnét mentünk suliba!Igazán sokmindenre emlékszem, bár kb.25 éve nem voltam arra!Dobok össze egy rajzot az átjáróról,remélem jól emlékszem...!

Endre
e-mail: laposkerek.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 26922
2013.08.02 17:21.32
Érdekességként: a régi autóbusz menetrendek is egyértelműsítik a volt megálló helyét, a Sárszentmiklós - Mezőszilas úton közlekedő autóbuszoknak "Sárszentmiklós, vasútállomás" néven volt itt megállójuk.

Fairybloom
e-mail: veronikabakos.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 25182
2012.10.25 11:46.05
Az átjáró, háttérben Gergelyék házával... (2009.04)

Fairybloom
e-mail: veronikabakos.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 25181
2012.10.25 11:02.47
Persze hogy hiteles a leírásom és a kép, hiszen egészen közelről ismerem az ikerház félben lakó nénit és unokáját (nem a fia :-) )

gyorilaszlo
e-mail: g,gyorilaszlo.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 23417
2012.03.15 20:35.41
Ha ez valoban az az atjaro akkor ott akkoriban 4 csalad lakott.Gyori-Gergely-Csendes-?.Sarszentmiklos tabla utan a 2km ko utan Pusztaegres fele bal oldalon az atjaro elott laktunk mi -Gyori Ferenc es csaladja...-,utana egy foldut majd az atjaro elott kozvetlen a Gergelyek.Beljebb volt a ´´bakterhaz´´.Emlekszem arra a nagy tarcsas valtora a hazban.Elotte volt a´´ sorompotekero´´ es egy kek szinu kut,sok vodor vizet vittunk onnan.Utana volt az az ikerhaz,a Csendesek-galamduccal az udvaron,unokajukkkal sokat jatszottunk- es egy neni lakott a fiaval,nem ugrik be a nevuk,Korbe szantofoldek.A sineken tul a bal oldalon volt az oroszok gyaktere-tavolabb a jobb oldalon volt egy hosszu vajog?haz,ami leegett...!Ha majd szuleimmel legkozelebb talalkozom kerek bovebb infot es felrakom...varok meg kepeket...

Katalin
e-mail: 61margarita.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 23330
2012.03.05 23:23.32
A kép is hiteles. A jelenleg is ott lakó vasutas-leszármazott nénit jól ismerem, ezért bizonyíthatom, hogy Veronika hozzászólása az állomás helyéről és a jelenlegi állapotról pontos. A kép is hiteles a valamikori felszállóhelyről fényképezve.

Endre
e-mail: laposkerek.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 17842
2010.06.23 21:16.09
Megnyilt 1922.03.01.-én.

Veronika
e-mail: veronikabakos.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 17052
2010.04.26 13:14.49
A kép hátterében lévő ház egy ikerház, és az volt az őrház régen, ez beljebb van a kereszteződéstől. Viszont pontosan a kereszteződésben közvetlenül az autóút mellett van egy másik ház, ami az állomásépület volt annakidején... Mindegyik ház jelenleg is lakott.

matteo
e-mail: matteoXIV.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 16997
2010.04.24 13:52.29
Én a kép hátterében lévő házról beszéltem.

Fairybloom
e-mail: veronikabakos.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 16996
2010.04.24 12:29.43
841-es kilométerkő a sárszentmiklósi őrházak előtt. :-)

Veronika
e-mail: veronikabakos.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 16995
2010.04.24 12:21.24
A megálló Pécs felé menet jobb oldalt a kereszteződés előtt volt, régen az őrház is ott állt, amit lebontottak és utána építették a jelenlegi őrházakat a másik oldalra a kereszteződés után. A régi sorompókezelő lánya aki 80 éves még most is ott lakik. :-)

Papa83
e-mail: gabipapi.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 16647
2010.04.02 20:15.25
Minden jel szerint a Sárbogárd-Sárszentmiklóst Pusztaegressel és Mezőszilassal összekötő út átjárójánál kellett lennie, ahol jelenleg is áll egy régi őrház, több, minden bizonnyal vasúti épület
társaságában. A vonatból ugyan csak egy pillanatra figyelhető meg, de a Google Earth műholdfelvételén (vagy a helyszínen:))jól tanulmányozható...

matteo
e-mail: mate.97.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 15442
2010.01.21 09:11.04
Ki tudja.Két infó közül melyik az igaz.Amikor érdeklődtem nekem egy öreg bácsi azt mondta,hogy nem tud erről a megállóról.De azt is hozzátette hogy egy őrház volt Sárbogárd végénél az utolsó átjárónál ami Sárszentmiklós városrésznél van úgyhogy ő oda határolná be.

Train Station
e-mail: mav_usgyi.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 15428
2010.01.20 14:17.53
Nem ott volt ahol a Rétszilas-Mezőfalva vonal régi deltavágánya kiért a 40-esre?Ott egy régi rakodó is található.Én úgy hallottam hogy ott volt egy megálló.

matteo
e-mail: mate.97.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 14210
2009.11.01 18:43.05
Az állomás behatárolása:Sárbogárd határán belül az utolsó útátjáró és az mellett egy rózsaszín ház tipikus vasúti kőkerítéssel.Na állítólag az volt a megálló.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Sárszentmihály

Sárszentágota

Sárvár

Slavonski Šamac

Sóstóhegy