38-as őr
e-mail: a.kukac.a.hu
|
elfogadott hozzászólás 31240
2017.12.03 12:24.35
|
"1918. előtt Sárbogárd — Rétszilas között kétvágányú pálya épült ki. A második vágányt a trianoni békediktátum miatt el kellett bontani."
A szép mesékkel ellentétben továbbra sem az 1920-as békeszerződés következtében, haenem az 1944-45-ös sikeres rugalmas elszakadások, és arcvonal-egyenesítések következtében szükségessé vált vasúti pályafelújításokkal kapcsolatban került felbontásra. Egyébként 1940-ben létesült a jelzett állomásköz második vágánya.
Maga Sárszentmiklós már a XX. század elejétől fogva megálló-rakodóhely lehetett, később a fedezőjelzőkön kívül térközjelzőket is kapott (kezdetben vonatjelentő őrhelyként, a kétvágányú időkben biztosított térközőrhelyként). Már az 1930-as években is két mellékvágánnyal rendelkezett a vonali egyvágány mellet (a vonali vágánytól jobbra és balra is feküft egy-egy melllékvágány).
"Azonban valóban nem vagyok sorompóőr, és NKH vizsgám sincsen."
|
|
bobo
e-mail: ferenc590125.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 31239
2017.12.01 21:20.38
|
Sárszentmiklós mh. mrh? (állomás az biztosan nem volt) majd rh.
Sárszentmiklós kezdetben megállóhelyként üzemelt. Arról nincs információm, hogy megálló - rakodóhely is volt-e. A szolgálati helyen a személyszállítási szolgáltatás megszűntetése után rakodóhelyként és vonatjelentőőri szolgálati helyként üzemelt, egészen a megszűntetéséig.
1918. előtt Sárbogárd — Rétszilas között kétvágányú pálya épült ki. A második vágányt a trianoni békediktátum miatt el kellett bontani. A második vágány helye ma is megvan a két állomás között. Sárszentmiklós rakodóhelyen a második vágány megmaradt, mellékvágányként üzemelt, a szolgálati hely mindkét végén váltóval bekötve és csatlakozva a nyíltpálya vágányához. A mellékvágány mindkét végét vágányzáró-sorompó zárta le. Érdekesség, hogy a szolgálati helyet fedező két alak főjelző közül a Rétszilas felőlinek a „továbbhaladást engedélyező jelzés” volt a szabványos állása, a jelző hátoldalán pedig a vonatszemélyzet szemmagasságában ott volt a fehér táblán a fekete pont, az erre figyelmeztető jel. Jelentős volt a rakodása, elsősorban mezőgazdasági termékek kerültek itt feladásra, vagy érkeztek leadásban.
A szolgálati helyet Sárbogárdról szolgáltuk ki. 1977-től – 1981-ig Sárbogárdon dolgoztam váltókezelőként. A kiszolgáló menet vonat számai A 102 A 101 ill. A 104 és A 103. volt, ez még a régi, 1983. év előtti vonatszámozási rendszer szerinti volt. 411-es (Trumann) gőzmozdony volt az állomás akkori tolatómozdonya, később pedig M43-as lett, ezekkel és az állomási tolatószemélyzettel volt kiszolgálva Sárszentmiklós.
1980-ban az önműködő térközbiztosító berendezés átadásával szűnt meg teljesen a szolgálati hely és utána a mellékvágányt is néhány év múlva elbontották.
Tisztelettel:
Róth Ferenc
|
|
Gothpaladinus
e-mail: Gothpaladinus.kukac.Gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 27559
2013.12.30 03:06.11
|
Sárszentmiklós 2012.07.30-án, az esti asszem 8013-as Pécs-Budapest sebesvonat hátuljából, videóból kiszedett képkockán...
|
|
|
gyorilaszlo
e-mail: g.gyorilaszlo.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 27273
2013.10.19 17:04.56
|
1984ig laktam nagyszüleimmel(Győri Ferenc-Ferencné), szüleimmel (Győri László-Lászlóné Éva Zsuzsa)öcsémmel(Győri Attila)az átjárónál.Általános iskola 3.osztályig minden reggel onnét mentünk suliba!Igazán sokmindenre emlékszem, bár kb.25 éve nem voltam arra!Dobok össze egy rajzot az átjáróról,remélem jól emlékszem...!
|
|
Endre
e-mail: laposkerek.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 26922
2013.08.02 17:21.32
|
Érdekességként: a régi autóbusz menetrendek is egyértelműsítik a volt megálló helyét, a Sárszentmiklós - Mezőszilas úton közlekedő autóbuszoknak "Sárszentmiklós, vasútállomás" néven volt itt megállójuk.
|
|
Fairybloom
e-mail: veronikabakos.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 25182
2012.10.25 11:46.05
|
Az átjáró, háttérben Gergelyék házával... (2009.04)
|
|
|
Fairybloom
e-mail: veronikabakos.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 25181
2012.10.25 11:02.47
|
Persze hogy hiteles a leírásom és a kép, hiszen egészen közelről ismerem az ikerház félben lakó nénit és unokáját (nem a fia :-) )
|
|
|
gyorilaszlo
e-mail: g,gyorilaszlo.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 23417
2012.03.15 20:35.41
|
Ha ez valoban az az atjaro akkor ott akkoriban 4 csalad lakott.Gyori-Gergely-Csendes-?.Sarszentmiklos tabla utan a 2km ko utan Pusztaegres fele bal oldalon az atjaro elott laktunk mi -Gyori Ferenc es csaladja...-,utana egy foldut majd az atjaro elott kozvetlen a Gergelyek.Beljebb volt a ´´bakterhaz´´.Emlekszem arra a nagy tarcsas valtora a hazban.Elotte volt a´´ sorompotekero´´ es egy kek szinu kut,sok vodor vizet vittunk onnan.Utana volt az az ikerhaz,a Csendesek-galamduccal az udvaron,unokajukkkal sokat jatszottunk- es egy neni lakott a fiaval,nem ugrik be a nevuk,Korbe szantofoldek.A sineken tul a bal oldalon volt az oroszok gyaktere-tavolabb a jobb oldalon volt egy hosszu vajog?haz,ami leegett...!Ha majd szuleimmel legkozelebb talalkozom kerek bovebb infot es felrakom...varok meg kepeket...
|
|
Katalin
e-mail: 61margarita.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 23330
2012.03.05 23:23.32
|
A kép is hiteles. A jelenleg is ott lakó vasutas-leszármazott nénit jól ismerem, ezért bizonyíthatom, hogy Veronika hozzászólása az állomás helyéről és a jelenlegi állapotról pontos. A kép is hiteles a valamikori felszállóhelyről fényképezve.
|
|
Endre
e-mail: laposkerek.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 17842
2010.06.23 21:16.09
|
Megnyilt 1922.03.01.-én.
|
|
|
Veronika
e-mail: veronikabakos.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 17052
2010.04.26 13:14.49
|
A kép hátterében lévő ház egy ikerház, és az volt az őrház régen, ez beljebb van a kereszteződéstől. Viszont pontosan a kereszteződésben közvetlenül az autóút mellett van egy másik ház, ami az állomásépület volt annakidején... Mindegyik ház jelenleg is lakott.
|
|
matteo
e-mail: matteoXIV.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 16997
2010.04.24 13:52.29
|
Én a kép hátterében lévő házról beszéltem.
|
|
Fairybloom
e-mail: veronikabakos.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 16996
2010.04.24 12:29.43
|
841-es kilométerkő a sárszentmiklósi őrházak előtt. :-)
|
|
|
Veronika
e-mail: veronikabakos.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 16995
2010.04.24 12:21.24
|
A megálló Pécs felé menet jobb oldalt a kereszteződés előtt volt, régen az őrház is ott állt, amit lebontottak és utána építették a jelenlegi őrházakat a másik oldalra a kereszteződés után. A régi sorompókezelő lánya aki 80 éves még most is ott lakik. :-)
|
|
Papa83
e-mail: gabipapi.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 16647
2010.04.02 20:15.25
|
Minden jel szerint a Sárbogárd-Sárszentmiklóst Pusztaegressel és Mezőszilassal összekötő út átjárójánál kellett lennie, ahol jelenleg is áll egy régi őrház, több, minden bizonnyal vasúti épület
társaságában. A vonatból ugyan csak egy pillanatra figyelhető meg, de a Google Earth műholdfelvételén (vagy a helyszínen:))jól tanulmányozható...
|
|
matteo
e-mail: mate.97.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 15442
2010.01.21 09:11.04
|
Ki tudja.Két infó közül melyik az igaz.Amikor érdeklődtem nekem egy öreg bácsi azt mondta,hogy nem tud erről a megállóról.De azt is hozzátette hogy egy őrház volt Sárbogárd végénél az utolsó átjárónál ami Sárszentmiklós városrésznél van úgyhogy ő oda határolná be.
|
|
Train Station
e-mail: mav_usgyi.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 15428
2010.01.20 14:17.53
|
Nem ott volt ahol a Rétszilas-Mezőfalva vonal régi deltavágánya kiért a 40-esre?Ott egy régi rakodó is található.Én úgy hallottam hogy ott volt egy megálló.
|
|
matteo
e-mail: mate.97.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 14210
2009.11.01 18:43.05
|
Az állomás behatárolása:Sárbogárd határán belül az utolsó útátjáró és az mellett egy rózsaszín ház tipikus vasúti kőkerítéssel.Na állítólag az volt a megálló.
|
|