Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


46 Sárbogárd-Bátaszék

Sárbogárd (40, 45)
Sárszentmiklós (40)
Rétszilas (40, 43)
Cece
Vajta
Bikács
Nagydorog
Kajdacs
Kölesd-Alsótengelic
Tengelic
Szedres
Fácánkert
Tolna-Mözs
Szekszárd-Palánk
Szekszárd
Őcsény
Decs
Sárpilis-Várdomb
Bátaszék (154, 50, 64, 9001)





Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2018

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Tolna-Mözs

állomás
46 Sárbogárd-Bátaszék

A felvételi épület és a peronok. A kiegészítő szárny az épület után található, mögötte a fák alól a raktár széle látszik ki. Előttünk az első vágány, a kép jobb szélén még látszik a második.
2005.06.17.
Fotó: Tóth Márton [Pocok]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N46.414847° E18.750089° | N46° 24' 53.44" E18° 45' 0.32"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Az állomás épülete a vonal építésével egyidős lehet, 1883-as építésű, típustervek alapján épült felvételi épület, központi tömbje megegyezik Szedres állomáséval, azzal a különbséggel, hogy itt már a vakolatdíszeket és a teljes homlokzatot egy későbbi felújítás során levakolták. Talán egyetlen, legárulkodóbb jele az épület eredetének a tömegén kívül az oldalhomlokzaton található kis hosszúkás, felül íves tetőablak, mely egy az egyben megmaradt.
Az épület bal oldalához hozzáépített lapostetős oldalszárny későbbi eredetű, talán második világháború után épült. Ma ebben találjuk a várótermet és a mellékhelységeket. A jegypénztár utasforgalmi része a toldalékban, vasútüzemi oldala azonban már az emeletes tömbben található, ugyanitt van a forgalmi iroda is.
Az épület mellett találunk egy raktárat is. Az áruraktár szerencsés módon túlélte a komolyabb felújítási hullámokat, külseje mai napig az eredeti, nyerstégla burkolatú, ablakok felett jellegzetes íves homlokzatdíszekkel. A vágány felőli rakodóperonját elbontották, ennek nyoma a falon még mindig látszik. A hullámpala tető sajnos már nem az eredeti.
A további vasúti épületek közül kiemelném azt a földszintes lakóépületet, mely a felvételi épülettől jobbra a váltókörzet környékén helyezkedik el. Legérdekesebb látnivalója talán az ablakok eredeti, faragott zsalujai.
Az állomás kétvágányos (egykor háromvágányos lehetett). A felvételi épület és a raktár az állomás Szekszárd (Bátaszék) felőli váltókörzetéhez közel épült. A peron díszkőburkolatú kialakítása alig néhány éves. Átmenő vágánya a második. A második vágányból a Nagydorog (Rétszilas) felőli váltókörzetben egy iparvágány is kiágazik. A Szekszárd felőli váltókörzet mellett egy újabb építésű váltóőrhazat találunk. A váltókörzet után egy fénysorompós útátkelő is található. Az állomást csoportkijárati jelzővel látták el valamint egyfogalmú bejárati jelzővel, mindkettő karosjelző. A vonalon állomásközi vonatforgalom van.

Szelvénykő 476

Képriportok, cikkek

Tolna-Mözs
2014.01.30 06:36 - Szente-Varga Domonkos
Fotók dátuma:...









Régi képek - Tolna-Mözs

Az állomás felvételi épülete látható a képeslap jobb oldali képén.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Mözs. Forrás: http://post-card.hu/
  Feltöltötte: Sándor Antal



Képtár - Tolna-Mözs

Az állomás biztosítóberendezésének ideiglenes vázlata. A kép a felújított állomás átadásának napján készült. Később az I. sz. őrhely elbontásra került, a kulcsrögzítő berendezés a hozzá tartozó vágányút és be/kijárat kezelő blokkal együtt a forgalmi iroda kallantyús irodai blokkészülékével került egybeépítésre.
Fotó: Szabó Máté
Dátum: 2004.11.30.
Átépítés után: Remélhetőleg van, aki szívét azért megdobbantja. Készült 20:01-kor.
Fotó: Szabó Máté
Dátum: 2004.10.30.
Átépítés előtt: A raktárépület, akkor még meglevő peronjával.
Fotó: Szabó Máté
Dátum: 2004.10.09.
Átépítés előtt: A vágányhídmérleg háza
Fotó: Szabó Máté
Dátum: 2004.10.09.
Átépítés előtt: Élőállat rakodó, mellette szerszámtároló fészer.
Fotó: Szabó Máté
Dátum: 2004.10.09.
Átépítés előtt: A pályafenntartás dolgozóinak pihenőhelye, és raktára.
Fotó: Szabó Máté
Dátum: 2004.10.09.
Átépítés előtt: "Csonka" vágány, és a rakminta.
Fotó: Szabó Máté
Dátum: 2004.10.09.
Átépítés előtt: Agrokémia, és Zöldért iparvágányok kiágazásai.
Fotó: Szabó Máté
Dátum: 2004.10.09.
Átépítés előtt: II. sz. váltóőrház. Ez még a mai napig üzemel.
Fotó: Szabó Máté
Dátum: 2004.10.09.
Átépítés előtt: A vonal egykoron egyetlen angolváltója. Mára két egyszerű kitérő helyettesíti.
Fotó: Szabó Máté
Dátum: 2004.10.09.
Átépítés előtt: Az akkor még 3 vágányú állomás látképe az I. őrhely felől.
Fotó: Szabó Máté
Dátum: 2004.10.09.
Átépítés előtt: Rálátás a "Csonka" és a "Kerti" vágányokra. Utóbbi már évek óta járhatatlanná minősítve, korábban üzemanyag átemelőhely volt.
Fotó: Szabó Máté
Dátum: 2004.10.09.
Átépítés előtt: Az I. sz. váltóőrhely, azóta elbontották. A sorompó félautomata fény és félsorompós kivitelű. Egy váltó maradt meg ezen az oldalon, ami helyszíni állítású, a kulcsrögzítő pedig a forgalmi irodában.
Fotó: Szabó Máté
Dátum: 2004.10.09.
Átépítés előtt: Az állomás bejárata Szekszárd felől. Az állapotokat jól tükrözik a táblák.
Fotó: Szabó Máté
Dátum: 2004.10.09.
Átépítés előtt: Az állomás kezdőpont felöli vége. A trabant mellet halad az azóta járhatatlanná minősített "BAM" (Bajkál-Amúr vasút), a volt orosz laktanya üzemanyagtelepét kiszolgáló iparvágány.
Fotó: Szabó Máté
Dátum: 2004.10.09.
Racionalizáció előtt: Közel 15 évig (s még a kép készülte után pár évig) ehhez hasonló menetrend volt a vonalon. Hasonlítsa össze a kedves olvasó a jelenlegivel, várom az észrevételeket! A vonatok nagyrésze csatlakozott tovább BP. Déli, Székesfehérvár, Dunaújváros felé.
Fotó: Szabó Máté
Dátum: 2004.05.17.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Mátésh
e-mail: matesosh.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 25092
2012.10.17. 11:25.12
Amennyiben van rá igény, a felújítás előtti időkről számtalan kép van a gyűjteményemben.

kadajo
e-mail: kadajo.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 21759
2011.09.16. 00:12.07
Szedres felé még most is megvan a váltókezelői őrhely. A szekszárdi oldalon lett lebontva.

Apci
e-mail: janag.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9999
2009.02.16. 14:34.30
Kedves Bene! Mözsön semmi nincs templomon, temetőn, iskolán, óvodán, postán, vállalkozásokon és 2300 EMRERen kívül. Tiszteletlen dolog olyat minősíteni, amit nem ismerünk. üdv. Apci (egy mözsi lakos)

Leopardok111
e-mail: leopardok.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9062
2009.01.10. 18:59.14
A kétvágányú peron. Látkép Fácánkert felé.

Leopardok111
e-mail: leopardok.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9061
2009.01.10. 18:57.57
A felvételi épület és a raktárépület.

Leopardok111
e-mail: leopardok.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9060
2009.01.10. 18:57.03
Iparvágány kiágazás. A vonat ablakából fényképezve.
A jobb oldali vágány az iparvágány a baloldali Fácánkert - Rétszilas felől fut be.

Zozo
e-mail: d2bekes.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 8462
2008.12.18. 09:29.32
http://allomasok.uw.hu/details.php?image_id=724

Valóban 3 vágány volt még 4 éve, valamint mázsaház és mérőkapu is tartozott hozzá. Valamint a Szedres felőli oldalon is volt egy váltókezelői épület. A felújítás előtt még egy angolváltó volt itt.

(Másrészt meg ne fikázzunk már egy települést, csak azért, mert műveletlenek vagyunk. Ott az internet, lehet tájékozódni...)

Zsuzsa
e-mail: zs.zsuzsa.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 2425
2008.01.22. 13:48.14
Azt mondjátok meg ,hogy Mözsön hány ember él? Mi ez valami falu?Van neki temploma?Boltja? Hány utcából áll?A közelben mi található?

Léna
e-mail: madeleine79.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 1181
2007.08.23. 08:18.21
Én is jártam erre..:-)Magdi

Ledneczki István
e-mail: lpista.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 957
2007.07.18. 11:25.56
Az állomás valóban 3 vágányos volt, peron nélkül, 2004 őszén építették át, a Tolna-Mözs - Szekszárd szakasz felújításával egyidőben. A magas peront az egykori 2. vágány helyére építették. Emlékeim szerint az iparvágány az 1. vágányból ágazik ki (már amennyiben a tolnai egykori szovjet laktanya felé irányuló iparvágányról beszélünk... a 2. vágányból az egykori Zöldért és Agrokémia felé irányuló iparvágányok ágaznak ki). A mai csonka mellett volt mégegy csonka vágány, ami az ÁFOR-telep mellé vezetett, a 80-as években itt mindig tartálykocsik álltak. Ezt is a 2004-es felújítás során bontották el, csakúgy, mint az egykori 2. vágányt. Valahol láttam róla térképet is, de szerencsére bennem még él az emlék is az egykori állomásról...
A Szekszárd felőli be/kijárat ma már fényjelzős. Egyébként Szekszárd felé valóban állomásközi közlekedés van, viszont Nagydorog felé 2 térközre van osztva a vonal.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Tarnaszentmiklós

Tarnaszentmária

Tolnanémedi

Tarnaörs

Tasnádszántó