QQriQ
e-mail: 132.kukac.456.hu
|
elfogadott hozzászólás 31992
2019.01.14 12:19.11
|
Ez csak egy olyan vasutas legenda mint hogy Trianon után fel kellett szedni a 2. vágányokat. Hihetően hangzik de nincs különösebb igazságtartalma.
A vonal nyomvonal vezetését a domborzat indokolta. Akkoriban ilyen domborzati viszonyok mellett ennyi pénzből ilyen nyomvonalra futotta. Jellemző hogy az M60-as autópályával is inkább elkerülték az egész dombságot minthogy folytatni kelljen az alagút-viadukt építést Pécsig. (És még ha az autópályánál lehet vitatni az indokoltságát, vasútnál biztosan kellett volna.)
|
|
vaci
e-mail: vaci.tibor.zsigmond.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 31991
2019.01.14 09:35.30
|
Az előző bejegyzéshez kapcsolódva: azt tudjátok, hogy az (egyébként teljesen hihető) "szóbeszéd" szerint azért lett a Pécs-Bátaszék vonal csupa kanyar, hogy meglegyen az 50 km, ami szükséges volt ahhoz, hogy a HÉV-engedélyt és támogatást megkapja?
|
|
fizolt
e-mail: Fizolt .kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 31967
2018.12.27 21:17.22
|
Nyilván sok aktuális érdektől, pénzügyi és földrajzi körülménytől függött a vonalak kiépülése, fejlődése, a Pécs-Bátaszék vonal például kanyargós mellékvonal volt, aminek a nyomvonala nem igazán volt alkalmas komoly fővonali forgalomra. A 40-es vonal abból a szempontból is jobb, hogy Pécs mellett Kaposvárnak is azon át van fővonali kapcsolata Budapesttel. Egyébként a vonalak mentén lévő települések gyakorisága, mérete miatt mindkét nyomvonalra jellemző, hogy nem túl nagy a közvetlenül érintett területek összlakossága, így Szekszárd kis lakosságát figyelembe véve a megyeszékhelyi státusza mellett sem annyira kirívó dolog, hogy a 46-os gyakorlatilag máig egy mellékvonal maradt.
|
|
mrvasutas123
e-mail: mcdaveedhun.kukac.play.hu
|
elfogadott hozzászólás 31965
2018.12.27 12:22.03
|
Én egyet nem értek, hogy miért Tolna-megye másik oldalára kellett építeni a Pécsi fővonalat arra nincs is megyeszékhely. Miért nem úgy ment a pécsi fővonal, hogy Pécs-Bátaszék-Szekszárd Sárbogárd-Kelenföld-Bp. Keleti pályaudvar?? Mert így jobb lenne az eljutás Budapestre. Igaz így is jár vonat Szekszárd és Budapest között csak naponta 2 vonat.
A fővonalakon meg majdnem minden órában jár!
|
|
prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 25852
2013.02.04 20:51.54
|
A peron felől
|
|
|
prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 25851
2013.02.04 20:50.54
|
2013.02.03: az állomásépület a buszpályaudvar felől nézve
|
|
|
kadajo
e-mail: kadajo.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 21758
2011.09.16 00:08.17
|
Szekszárd - Decs között kerülnek beépítésre.
|
|
kekekex
e-mail: lpkeke.kukac.msn.com
|
elfogadott hozzászólás 21717
2011.09.09 21:59.39
|
Ma vonattal akartam utazni, de vonatpotló volt. Láttam hogy 2 hosszú teherszerelvényről/re pakolják a felhalmozott betonaljakat. Nem tudja vki hol fogják felhasználni?
|
|
Cshaweska
e-mail: 154es_vonal.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 12423
2009.07.14 15:04.45
|
Tudtommal nincs, a bátaszéki jár a vonal tehervonataival.(Tolna-Mözs és Nagydorog között nincs teherforgalom)
|
|
martin
e-mail: jankamartin.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 12262
2009.07.01 10:22.28
|
Van itt állando tartalék?
|
|
Führer
e-mail: zoltan-zoltan.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 11269
2009.05.09 14:11.59
|
Szekszárd-Palánk felé nézve a felüljáróról. Bárcsak Bátaszék felé is ilyen lenne a pálya. Igazán ráférne már a felújjítás.
|
|
|
Leopardok111
e-mail: leopardok.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 9080
2009.01.10 19:16.40
|
Melléképület a vágányok túlsó oldalán.
|
|
|
Leopardok111
e-mail: leopardok.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 9079
2009.01.10 19:15.15
|
Az állomásépület az utca felől teljes egészében.
|
|
|
Leopardok111
e-mail: leopardok.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 9076
2009.01.10 19:14.17
|
A forgalmi iroda. A felvételi épület másik szárnya. A háttérben a víztoronnyal.
|
|
|
Leopardok111
e-mail: leopardok.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 9075
2009.01.10 19:13.12
|
A váróterem, A felvételi épület egyik szárnya.
|
|
|
Leopardok111
e-mail: leopardok.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 9074
2009.01.10 19:11.28
|
A vágány Őcsény irányába kanyarodik az állomás végén.
|
|
|
Leopardok111
e-mail: leopardok.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 9073
2009.01.10 19:10.26
|
Bejárat Őcsény felől.
|
|
|
Leopardok111
e-mail: leopardok.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 9071
2009.01.10 19:07.56
|
A baloldali vonat Sárbogárd, a jobboldali Bátaszék felé folytatja útját.
|
|
|
Leopardok111
e-mail: leopardok.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 9068
2009.01.10 19:06.08
|
A peron. Látkép Szekszárd-Palánk, Rétszilas irányába.
|
|
|
Leopardok111
e-mail: leopardok.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 9067
2009.01.10 19:04.54
|
Iparvágány kiágazás. Bejárat Szekszárd-Palánk felől.
|
|
|
Gábor16
e-mail: kovacsgabesz15.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 8487
2008.12.21 12:51.26
|
Lehet hogy az 50-es vonalról kiszoruló Bz-k kerülnek a 46-osra.Ugyanis ott RENDES szerelvényk járnak majd a menetrend szerint.
|
|
Führer
e-mail: zoltan-zoltan.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 8470
2008.12.20 12:10.06
|
Sajnos a 46-os vonalon M41-es képeket 2009-ben nem lehet majd készíteni , ugyanis helyettük Bz-k járnak.(Nem elég , hogy a menetrendet elku...ták de még a csörgőket is elvették.)
Aképen egy Sárbogárdtól Bátaszékig közlekedő személyvonat látható.
|
|
|
dieseles
e-mail: colos22.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 7037
2008.10.07 09:37.54
|
A vonal 125 éves évfordulója alkalmából megújul az állomásépület. Kívül-belül új festést kap megújul a homlokzat,új padlóburkolat lesz és az épület környéke térkövezve lesz.Ezenfelül mozgáskorlátozott rámpa és vakvezető sáv épül.A könnyebb tájékozódás érdekében piktogrammok kerülnek elhelyezésre.
|
|
Führer
e-mail: zoltan-zoltan.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 7016
2008.10.06 12:34.08
|
M47
|
|
|
me.
e-mail: meszendre.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 3537
2008.03.30 22:41.36
|
v max=30 km/h kb. Szekszárdtól Bátaszékig...
|
|
Führer
e-mail: zoltan-zoltan.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 3319
2008.03.18 21:12.12
|
IP érkezik bajáról
|
|
|
Führer
e-mail: zoltan-zoltan.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 3318
2008.03.18 21:10.21
|
:
|
|
|
Führer
e-mail: zoltan-zoltan.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 3317
2008.03.18 21:06.51
|
Sárbogárd felé
|
|
|
Führer
e-mail: zoltan-zoltan.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 3316
2008.03.18 21:05.47
|
Tehervagonok
|
|
|
führer
e-mail: zoltan-zoltan.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 2518
2008.01.27 10:11.35
|
A vasútállomás épülete belülről
|
|
|
führer
e-mail: zoltan-zoltan.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 790
2007.06.06 18:01.03
|
a peron
|
|
|
führer
e-mail: zoltan-zoltan.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 789
2007.06.06 17:42.21
|
vasútállomás épűlete a buszmegálló felől
|
|
|
sokorói betyár
e-mail: halalihulla.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 587
2007.03.21 14:13.24
|
szekszárd pályaudvara
|
|
|