Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


46 Sárbogárd-Bátaszék

Sárbogárd (40, 45)
Sárszentmiklós (40)
Rétszilas (40, 43)
Cece
Vajta
Bikács
Nagydorog
Kajdacs
Kölesd-Alsótengelic
Tengelic
Szedres
Fácánkert
Tolna-Mözs
Szekszárd-Palánk
Szekszárd
Őcsény
Decs
Sárpilis-Várdomb
Bátaszék (154, 50, 64, 9001)





Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Szekszárd
(Szegzárd)*

állomás
46 Sárbogárd-Bátaszék

2012.07.28.
Fotó: Tóth Márton [Pocok]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N46.349297° E18.712804° | N46° 20' 57.46" E18° 42' 46.09"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


A városba vezető vasútvonal két lépcsőben épült meg. Elsőként Rétszilas felől vezetett ide vasút, 1883-tól. A Bátaszékre vezető folytatás 1897-re készült el, a két időszak között az átrakó állomásként funkcionált Bátaszék, az idáig szállított árut vasútról közúti eszközökre illetve ellenirányba rakodták.
A mai felvételi épület 1940-ben épült, a népi építészet felé mozduló törekvés jegyeit hordozza magán. Dél-Dunántúli és Alföldi Kéktúra bélyegzőhely.


Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Szegzárd az 1903. okt. 1-től érvényes téli menetrendben ezen a néven szerepel

Szelvénykő 0
Szelvénykő 556
Kéktúra pecsételőhely A Dél-Dunántúli Kéktúra végpontja, az Alföldi Kéktúra kezdőpontja




Régi képek - Szekszárd

Szekszárd állomás régi képeslapon.
  Feltöltötte: Kovács Viktor

Szekszárd állomás vágányok felőli képe régen. Forrás: profila.hu korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Képeslap. Forrás: www.darabanth.hu
  Feltöltötte: Kozma Róbert

1962-ben adják át a szekszárdi új autóbusz-pályaudvart a vasútállomás szomszédságában.
  Forrás: http://busport-online.hu/gal_archiv/megnyito.jpg
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos

Szekszárd vasútállomással
  http://axioart.com/index.php?op=live_item&id=927573
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos

Szekszárd. Forrás:http://postcards.arcanum.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal

Szekszárd. Forrás:http://postcards.arcanum.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal



Képtár - Szekszárd

Szekszárd
Fotó: Karch Roland
Dátum: 2011.05.07.

Fotó: Tóth Márton

Fotó: Tóth Márton
Dátum: 2012.07.28.
Utcafront I. Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.06.29.
Utcafront II. Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.06.29.
A vágányok felől. Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.06.29.
Vízház. Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.06.29.
Balról a délelőtt 10 órási Uzsgyis InterRégió kereszt, jobbról a fával megrakott Szergejes tolatós és a tartalék Bz-s szerelvény.
Fotó: Gál Marcell
Dátum: 2016.09.12.
A Kéktúra-bélyegző, és a Kéktúra-pecsétekkel telenyomott fal.
Fotó: Petrás Bence
Dátum: 2021.04.10.

Fotó: Menyhárt Ádám
Dátum: 2019.12.20.
Szekszárd, még az uzsgyis korszakban
Fotó: Menyhárt Ádám
Dátum: 2019.12.20.

Fotó: Menyhárt Ádám
Dátum: 2019.12.20.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


QQriQ
e-mail: 132.kukac.456.hu
elfogadott hozzászólás 31992
2019.01.14 12:19.11
Ez csak egy olyan vasutas legenda mint hogy Trianon után fel kellett szedni a 2. vágányokat. Hihetően hangzik de nincs különösebb igazságtartalma.

A vonal nyomvonal vezetését a domborzat indokolta. Akkoriban ilyen domborzati viszonyok mellett ennyi pénzből ilyen nyomvonalra futotta. Jellemző hogy az M60-as autópályával is inkább elkerülték az egész dombságot minthogy folytatni kelljen az alagút-viadukt építést Pécsig. (És még ha az autópályánál lehet vitatni az indokoltságát, vasútnál biztosan kellett volna.)

vaci
e-mail: vaci.tibor.zsigmond.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 31991
2019.01.14 09:35.30
Az előző bejegyzéshez kapcsolódva: azt tudjátok, hogy az (egyébként teljesen hihető) "szóbeszéd" szerint azért lett a Pécs-Bátaszék vonal csupa kanyar, hogy meglegyen az 50 km, ami szükséges volt ahhoz, hogy a HÉV-engedélyt és támogatást megkapja?

fizolt
e-mail: Fizolt .kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 31967
2018.12.27 21:17.22
Nyilván sok aktuális érdektől, pénzügyi és földrajzi körülménytől függött a vonalak kiépülése, fejlődése, a Pécs-Bátaszék vonal például kanyargós mellékvonal volt, aminek a nyomvonala nem igazán volt alkalmas komoly fővonali forgalomra. A 40-es vonal abból a szempontból is jobb, hogy Pécs mellett Kaposvárnak is azon át van fővonali kapcsolata Budapesttel. Egyébként a vonalak mentén lévő települések gyakorisága, mérete miatt mindkét nyomvonalra jellemző, hogy nem túl nagy a közvetlenül érintett területek összlakossága, így Szekszárd kis lakosságát figyelembe véve a megyeszékhelyi státusza mellett sem annyira kirívó dolog, hogy a 46-os gyakorlatilag máig egy mellékvonal maradt.

mrvasutas123
e-mail: mcdaveedhun.kukac.play.hu
elfogadott hozzászólás 31965
2018.12.27 12:22.03
Én egyet nem értek, hogy miért Tolna-megye másik oldalára kellett építeni a Pécsi fővonalat arra nincs is megyeszékhely. Miért nem úgy ment a pécsi fővonal, hogy Pécs-Bátaszék-Szekszárd Sárbogárd-Kelenföld-Bp. Keleti pályaudvar?? Mert így jobb lenne az eljutás Budapestre. Igaz így is jár vonat Szekszárd és Budapest között csak naponta 2 vonat.
A fővonalakon meg majdnem minden órában jár!

prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25852
2013.02.04 20:51.54
A peron felől

prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25851
2013.02.04 20:50.54
2013.02.03: az állomásépület a buszpályaudvar felől nézve

kadajo
e-mail: kadajo.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 21758
2011.09.16 00:08.17
Szekszárd - Decs között kerülnek beépítésre.

kekekex
e-mail: lpkeke.kukac.msn.com
elfogadott hozzászólás 21717
2011.09.09 21:59.39
Ma vonattal akartam utazni, de vonatpotló volt. Láttam hogy 2 hosszú teherszerelvényről/re pakolják a felhalmozott betonaljakat. Nem tudja vki hol fogják felhasználni?

Cshaweska
e-mail: 154es_vonal.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 12423
2009.07.14 15:04.45
Tudtommal nincs, a bátaszéki jár a vonal tehervonataival.(Tolna-Mözs és Nagydorog között nincs teherforgalom)

martin
e-mail: jankamartin.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 12262
2009.07.01 10:22.28
Van itt állando tartalék?

Führer
e-mail: zoltan-zoltan.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 11269
2009.05.09 14:11.59
Szekszárd-Palánk felé nézve a felüljáróról. Bárcsak Bátaszék felé is ilyen lenne a pálya. Igazán ráférne már a felújjítás.

Leopardok111
e-mail: leopardok.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9080
2009.01.10 19:16.40
Melléképület a vágányok túlsó oldalán.

Leopardok111
e-mail: leopardok.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9079
2009.01.10 19:15.15
Az állomásépület az utca felől teljes egészében.

Leopardok111
e-mail: leopardok.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9076
2009.01.10 19:14.17
A forgalmi iroda. A felvételi épület másik szárnya. A háttérben a víztoronnyal.

Leopardok111
e-mail: leopardok.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9075
2009.01.10 19:13.12
A váróterem, A felvételi épület egyik szárnya.

Leopardok111
e-mail: leopardok.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9074
2009.01.10 19:11.28
A vágány Őcsény irányába kanyarodik az állomás végén.

Leopardok111
e-mail: leopardok.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9073
2009.01.10 19:10.26
Bejárat Őcsény felől.

Leopardok111
e-mail: leopardok.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9071
2009.01.10 19:07.56
A baloldali vonat Sárbogárd, a jobboldali Bátaszék felé folytatja útját.

Leopardok111
e-mail: leopardok.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9068
2009.01.10 19:06.08
A peron. Látkép Szekszárd-Palánk, Rétszilas irányába.

Leopardok111
e-mail: leopardok.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9067
2009.01.10 19:04.54
Iparvágány kiágazás. Bejárat Szekszárd-Palánk felől.

Gábor16
e-mail: kovacsgabesz15.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 8487
2008.12.21 12:51.26
Lehet hogy az 50-es vonalról kiszoruló Bz-k kerülnek a 46-osra.Ugyanis ott RENDES szerelvényk járnak majd a menetrend szerint.

Führer
e-mail: zoltan-zoltan.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 8470
2008.12.20 12:10.06
Sajnos a 46-os vonalon M41-es képeket 2009-ben nem lehet majd készíteni , ugyanis helyettük Bz-k járnak.(Nem elég , hogy a menetrendet elku...ták de még a csörgőket is elvették.)

Aképen egy Sárbogárdtól Bátaszékig közlekedő személyvonat látható.

dieseles
e-mail: colos22.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 7037
2008.10.07 09:37.54
A vonal 125 éves évfordulója alkalmából megújul az állomásépület. Kívül-belül új festést kap megújul a homlokzat,új padlóburkolat lesz és az épület környéke térkövezve lesz.Ezenfelül mozgáskorlátozott rámpa és vakvezető sáv épül.A könnyebb tájékozódás érdekében piktogrammok kerülnek elhelyezésre.

Führer
e-mail: zoltan-zoltan.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 7016
2008.10.06 12:34.08
M47

me.
e-mail: meszendre.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 3537
2008.03.30 22:41.36
v max=30 km/h kb. Szekszárdtól Bátaszékig...

Führer
e-mail: zoltan-zoltan.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 3319
2008.03.18 21:12.12
IP érkezik bajáról

Führer
e-mail: zoltan-zoltan.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 3318
2008.03.18 21:10.21
:

Führer
e-mail: zoltan-zoltan.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 3317
2008.03.18 21:06.51
Sárbogárd felé

Führer
e-mail: zoltan-zoltan.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 3316
2008.03.18 21:05.47
Tehervagonok

führer
e-mail: zoltan-zoltan.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 2518
2008.01.27 10:11.35
A vasútállomás épülete belülről

führer
e-mail: zoltan-zoltan.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 790
2007.06.06 18:01.03
a peron

führer
e-mail: zoltan-zoltan.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 789
2007.06.06 17:42.21
vasútállomás épűlete a buszmegálló felől

sokorói betyár
e-mail: halalihulla.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 587
2007.03.21 14:13.24
szekszárd pályaudvara

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Szikra

Szekszárd-Palánk

Székudvar

Szikszó-Vásártér

Szellőhát