Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


30 Budapest-Székesfehérvár- Nagykanizsa

Budapest-Déli (1, 40)
Budapest-Kelenföld (1, 40)
Albertfalva
Budafok
Kastélypark
Nagytétény
Tétényliget
Érd alsó
Tárnok
Martonvásár
Baracska
Pettend
Kápolnásnyék
Velence
Velencefürdő
Gárdony
Agárd
Dinnyés
Ódinnyés
Börgöndpuszta
Székesfehérvár (20, 29, 44, 45, 5, 906)
Maroshegy (29)
Sóstelep
Szabadbattyán (29, 455a, 944)
Kiscséripuszta
Polgárdi-Tekerespuszta
Lepsény (27, 49)
Balatonaliga
Balatonvilágos
Gamásza
Szabadisóstó
Szabadifürdő
Siófok-Tisztviselőtelep
Aranypart
Siófok (35)
Balatonszéplak felső
Balatonszéplak alsó
Zamárdi felső
Zamárdi
Szántód
Balatonföldvár
Balatonszárszó
Balatonszemes
Balatonlelle felső
Balatonlelle
Balatonboglár felső
Balatonboglár
Jankovich-telep
Fonyódliget
Fonyód (36)
Bélatelep
Alsóbélatelep
Balatonfenyves felső
Balatonfenyves
Balatonfenyves alsó
Máriahullámtelep
Máriaszőlőtelep
Balatonmáriafürdő
Balatonberény (37)
Balatonszentgyörgy (30b, 37, 924)
Vörs
Sávoly
Sávoly-Tőzegtelep
Zalakomár
Zalaszentjakab
Nagyrécse
Nagykanizsa (17, 60)

40 Budapest-Pusztaszabolcs- Pécs

Budapest-Déli (1, 30)
Budapest-Kelenföld (1, 30)
Budafok
Háros
Budatétény
Barosstelep
Nagytétény-Diósd
Érdliget
Érd felső
Érd-Elágazás
Érd
Százhalombatta
Dunai Finomító
Ercsi (452, 453)
Iváncsa
Pusztaszabolcs (42, 44)
Szabadegyháza
Sárosd
Nagylók
Sárbogárd (45, 46)
Sárszentmiklós (46)
Rétszilas (43, 46)
Sáregres
Simontornya
Tolnanémedi
Pincehely
Belecska
Keszőhidegkút-Gyönk (48)
Szárazd
Regöly
Szakály-Hőgyész
Dúzs
Csibrák
Kurd
Döbrököz
Dombóvár (41, 459, 47, 49, 50)
Kaposszekcső (47)
Vásárosdombó (47)
Sásd (47)
Godisa (47)
Szatina-Kishajmás
Abaliget
Hetvehely
Bükkösd
Cserdi-Helesfa
Szentlőrinc (60, 61)
Bicsérd (60)
Mecsekalja-Cserkút (60)
Pécs (60, 64, 65, 963)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    KéptárHozzászólások


Budafok
(Budafok délivasút mh., Budafok-Belváros, Promontor őrház, Budafok megállóhely, Budafok megálló)*

megállóhely
30 Budapest-Székesfehérvár- Nagykanizsa
40 Budapest-Pusztaszabolcs- Pécs

2005.12.03.
Fotó: Szente-Varga Domonkos [szvdom]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.424089° E19.041604° | N47° 25' 26.72" E19° 2' 29.77"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Átszállási lehetőségek


Villamos: 47 56
Autóbusz: 33-as 58-as, 114-es, 133E, 141-es 158-as, 213-as, 214-es, 241-es, 241A, 250-es, 250B, 251-es, 251A. (Városház tér)

Menetrend


Utastájékoztató menetrend (lista) az állomáshoz letölthető az alábbi honlapról:
groups.google.com/group/utastajekoztato-lapok

Bontás


2017. júniusában elbontásra került az állomás felvételi épülete és a DV-i kettős őrháza.


Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Budafok délivasút mh. 1914-es menetrendben még ezen a néven találjuk
- Budafok-Belváros 2010. december 12-ig
- Promontor őrház
- Budafok megállóhely az 1903. okt. 1-től érvényes téli menetrendben ezen a néven szerepel
- Budafok megálló az 1921-es nyári menetrendben így szerepel

Szelvénykő 90 Budapest Déli-Nagykanizsa-Pragerhof vonal
Szelvénykő 50 Kelenföld-Szentlőrinc vonal




Képtár - Budafok


Fotó: Hansági Csaba
Dátum: 2011.10.28.

Fotó: Hansági Csaba
Dátum: 2012.05.25.
Budafok-belváros
Fotó: Gergely János
Dátum: 2012.07.09.

Fotó: Vekker András
Dátum: 2010.
A régi neonfelirat, sokáig teremtett "belvárosi" hangulatot, mígnem leszerelték.
Fotó: Vekker András
Dátum: 2010.
Budafok - a vasutat mindenhol birtokba veszi a bálványfa (ecetfa?). Írtani kellene, de ez nehéz ügy.
Fotó: Gergely János
Dátum: 2012.07.11.
A 30-as vonal "nyoma" Budafokon.
Fotó: Hansági Csaba
Dátum: 2012.09.08.

Fotó: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 2005.12.03.
2020. augusztus 15-én, ~18:44-kor, a budafok[-belváros]i (új) állomásépület.
Fotó: R. Z.
Dátum: 2020.08.15.
Az új felvételi épület.
Fotó: Petrás Bence
Dátum: 2024.08.01.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Hofer
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 32760
2020.11.06 19:15.05
Kedves Szerkesztők! Az átszállási lehetőségekhez kérem, hogy az 56-os villamost is vegyétek fel! Köszönöm!

Mark94
e-mail: honfi9.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 32608
2020.06.27 21:41.44
Az újonnan épült földszintes épület az utcafront felől. Ugyanilyen állt az állomás épülete mellett, állítólag annak a tégláiból épült a mostani.

ganzhuszar
e-mail: ziu-9.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 32585
2020.06.04 06:42.21
Az állomáson a lebontott épület helyén, új, földszintes verzió épült. vonatból fotózva 05.31-én, később talán tudok jobbat készíteni.

Hofer
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 31215
2017.11.06 17:49.43
377, 458-as pályaszámú gőzös a borpince-iparvágányon.
2017. 11. 06.

siofok35
e-mail: siofok35.kukac.c2.hu
elfogadott hozzászólás 30999
2017.06.13 12:36.05
Videón a bontás előtti utolsó pillanatok:

http://22.kerulet.ittlakunk.hu/kultura-szabadido/170612/megorokitettek-lepusztult-budafoki-vasutallomas-utolso-napjait

VT22
e-mail: ___.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 30990
2017.06.11 14:28.25
Láttam én is. A markoló épp fent trónolt az épületből maradt téglakupac tetején.

zsoli1sz
e-mail: szatmari.zsolt64.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 30988
2017.06.10 16:23.30
Kipipálható,
a mai napon ezt is lebontották.
Dícséret a mávnak. :-(

jani
e-mail: zegjani.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 27052
2013.08.24 17:36.06
Tudja valaki az állomás telefonszámát,nagyon megköszönném

Peron
e-mail: attos.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 26194
2013.03.21 08:55.53
Az ok, a téli időszak. Persze meg lehet építeni akkor is, de az drágább, le lett állítva, nem engedélyezték.

puma87
e-mail: hans87.kukac.windowslive.com
elfogadott hozzászólás 26190
2013.03.21 00:35.23
December 22.-e óta alig történt valami. A felújítás keretében az állomás ugyanolyan "félkész". Három hónap alatt lassan neki kezdtek a középső peron befejezésének, így az utasoknak csak a téli, jeges időben kellett a félkész peront igénybe venni. Ráadásul a munka tempót jól mutatja, hogy a középső peron építésében érdemi előrelépés kettő (!) hét alatt alig történt. A 40-es menti rész ugyanolyan. Hozzá se nyúltak. Tájékoztatás a nullát közelíti. Érdekes.

puma87
e-mail: hans87.kukac.windowslive.com
elfogadott hozzászólás 25628
2012.12.22 08:47.43
Változások 2012. december 22:
A 4. peron "részben" kész a Duna felé. Perontető nincs befedve még és a peronon sincs lerakva a "dísz"kő.
A középső peron is ideiglenesen van kész. Perontető lehet nem is lesz (vicc). Ráadásul rendkívűl szűk - gondolom ezért nem lesz vmax 160 a sebesség.
A megálló, Budafok felőli peronja egyenlőre úgy tűnik, olyan marad amilyen eddig - koszos, szétvert, lepukkant. Ahogy tudom felújítása csak a 40-esen vonal közeljövőben esedékes átépítésekor fog megtörténni.
Az egész állapot ideiglenes, de használják, lévén az aluljárók építése miatt a forgalom a félkész 30-ason folyik. A 40-eshez közben - lehet - egyáltalán hozzá se nyúlnak. Utastájékoztató rendszer kiépítésének se híre, se hamva.

puma87
e-mail: hans87.kukac.windowslive.com
elfogadott hozzászólás 24934
2012.09.23 17:48.17
A peron 30-as felé eső részéről a díszkő felszedésre került. Gondolom a 40-es felé eső rész, illetve a másik (fő) peron is módosítva lesz, hogy azonos magasságú legyen.
Kíváncsi leszek a második vágányhoz hogy lesz peron? A Duna felé lesz egy újabb, harmadik? Illetve gondolom ez esetben a két aluljáró is bővítve lesz?

Peron
e-mail: atelion.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23636
2012.04.09 19:32.43
Ezt a megállóhelyet fel fogják újjítani. Az épület egy részét elbontják, a többi részét eredetileg korhűen felújítják. Sajnos Nagytétény állomásról ez nem mondható el, mert azt le fogják bontani, pedig sokkal jobb állapotban van mint ez. Sőt Nagytétény mint név is valószínűleg meg fog szünni, cserébe egy ,,jobb,, helyen létesül megálló...

lukacsvendi
e-mail: lukacsvendi.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 23634
2012.04.09 19:10.05
Az állomás sajnos szörnyű állapotban van. Szerintem, nem sok lesz neki hátra (ha egyáltalán lesz pénz az eltávolítására). Szép kis épület lehetne. Pár évvel ezelőtt még jobban körül tudtunk nézni itt. Már akkor is feltűnt, hogy az ablakok szét vannak verve, és az ajtók be vannak falazva. Valahol mögötte régebben egy kis trafikos bódé állt.
Az állomás aluljárója amikor legutoljára szálltunk le itt, nem volt rossz állapotban, csak össze volt firkálva.
Sajnálom, hogy nincs itt olyan jó környezet, ami egy gondozott állomásra jellemző. Azt is sajnálom, hogy az utóbbi kevés van az országban.

Üdvözlettel: L.V.

kiss attila
e-mail: kissattila975.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 20468
2011.02.20 17:57.47
Nagy élmény! Nekem jó a régi név is!!

Aeslan
e-mail: squid100.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 20454
2011.02.19 23:08.21
Üdv!

Most már bizonyos Flirtek szoftverei jól mondják be a neveket.

Petrás Bence
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 19912
2011.01.06 17:39.42
Az átnevezés ellenére a FLIRT-ek utastájékoztatója még mindig Budafok-Belvárost, Budafok-Hárost, illetve Budapest-Kelenföldet mond be.

Aeslan
e-mail: squid100.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 19908
2011.01.06 14:03.35
Hát, az új tábla kinn van, az állomásépületen is, de még a régi is ott virít, pontosabban nem tábla, hanem csak ex-kivilágítható betűk.

siofok35
e-mail: siofok35.kukac.c2.hu
elfogadott hozzászólás 19558
2010.12.03 17:49.04
Menetrendváltás után Budafok lesz a neve.

atis
e-mail: kissattila975.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 9861
2009.02.11 20:22.28
Sziasztok!A ház főútfelőli oldalán ment1983 11.30.-ig a 43-as villamos Nagytéténybe.A bunkók ezt is szétverték,de egy kis nyom még emlékeztet rá!

raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 6330
2008.09.05 12:36.28
Egy kis történelem:
Maga az állomás épület több mint 100 éves. Felújítva soha sem volt - még kismértékben sem. Közel 50 évig az egykori állomásfőnök és családja élt az épületben, de kihalt illetve elköltözött az épületből mindenki. Az épület ablakait bedeszkázták a beköltözni akaró hajléktalanok, és drogosok ellen. Mint megtudtam 3 váróterme van az épületnek. Szolgálat a 70-es évek elejétől nincs az épületben. Többen szerették volna megvenni, vagy bérelni az épületet, de a XXII. ker. önkormányzat, és a Műemlékvédelmi hivatal folyamatosan megtorpedózza ezt, ezért rohad, pusztul az állomás. Egyéb iránt az állomás épülete életveszélyessé lett nyilvánítva, mert folyamatosan süllyed. Az állomás melletti zölddel benőtt házban - állítólag - egy hölgy él, akinek a családja régi vasutas dinsztria. Neki - szintén csak hallomásból tudom - fekete-fehér képe van az állomás peronjáról ( a 60-as évekből.... Akkor még faragott, díszes esőbeállója volt az állomásnak... ) És még egy infó: 2006 év II. félévében el akarták kezdeni a vágányok felújítását, és egy újabb 4-ik vágány építését Fehérvárig. Ekkor felújították volna a vágányokat is. Ez azonban elmaradt, a mai napig sem kezdtek bele. Látványterv is készült.

kempelen
e-mail: krkatonka.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 6283
2008.09.04 00:49.56
Volt valaha Budafok-Belváros valódi állomás? Összes MÁV-os ismerősöm így emlékszik rá, mint megállóhelyre, de nagyapám az 50-es években még adott fel székeket Bőszénfáról Budafok-Belvárosra és be kellett hogy legyen rendezve áruforgalomra.

raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 6282
2008.09.03 20:36.35
Budafok-Belváros. Ez pedig az állomás melleti növényzettel bőven befuttatott épület. Továbbra sem értem, miért éri meg ezeket az épületeket hagyni lerohadni???? Ha csak kötne egy szerződést a MÁV valamelyik dolgozójával, hogy felújítás és ott lakás ellenében gondozzák az állomást szerintem már az is kivitelezhető lenne. Ráadásul ez az állomás még elég jó helyen is van - mind közlekedési, mind fekvési szempontból. (moderált)

raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 6281
2008.09.03 20:28.50
Budafok-Belváros. Az állomásépület így néz ki a főút felöl.
A 2008-as év kísértetállomása 1. sz. versenyzője............

raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 6280
2008.09.03 20:23.24
Budafok-Belváros Kísértetállomás. Az állomás nem működik. Minden ajtaja bezárva, beszögelve, vagy belakatolva. Jegykiadás az állomás épület melletti bódéból történik. Az állomásépület mellett található egy régi épület növényzettel erősen befuttatva. Úgy tűnik, mintha a PGF ( volt PFT ) tárolója lenne. Ezen épület mellett van egy kiégett, lerombolt valami..... Van egy alúljárója is a kísértetállomásnak. Ott balkáni állapotok uralkodnak. Maga az állomás előtti peronrész viszont tiszta. Éppen ottjártamkor takarított egy hölgy.

Regarder
e-mail: regarder.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 4718
2008.06.15 02:11.05
Hát ez tényleg jól le van pusztulva, pedig különleges állomás lehetne már csak a panoráma miatt is. Itt ér ki a vonat a Duna-partra. Nem sok vonat áll meg itt sem.

Domján György
e-mail: domjan.kukac.bp-erdo.hu
elfogadott hozzászólás 3931
2008.04.23 20:26.21
A TV-ben hallottam, hogy a MÁV tájékoztatása szerint ezt az épületet is lebontják majd, pedig ha felújítanák szép lenne.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Budafa

Budatelke

Ferencváros

Háros

Budapest-Ferencváros Keleti rendező pu.