Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


30 Budapest-Székesfehérvár- Nagykanizsa

Budapest-Déli (1, 40)
Budapest-Kelenföld (1, 40)
Albertfalva
Budafok (40)
Kastélypark
Nagytétény
Tétényliget
Érd alsó
Tárnok
Martonvásár
Baracska
Pettend
Kápolnásnyék
Velence
Velencefürdő
Gárdony
Agárd
Dinnyés
Ódinnyés
Börgöndpuszta
Székesfehérvár (20, 29, 44, 45, 5, 906)
Székesfehérvár-Repülőtér (29)
Sóstelep
Szabadbattyán (29, 455a, 944)
Kiscséripuszta
Polgárdi-Tekerespuszta
Lepsény (27, 49)
Balatonaliga
Balatonvilágos
Gamásza
Szabadisóstó
Szabadifürdő
Siófok-Tisztviselőtelep
Aranypart
Siófok (35)
Balatonszéplak felső
Balatonszéplak alsó
Zamárdi felső
Zamárdi
Szántód
Balatonföldvár
Balatonszárszó
Balatonszemes
Balatonlelle felső
Balatonlelle
Balatonboglár felső
Balatonboglár
Jankovich-telep
Fonyódliget
Fonyód (36)
Bélatelep
Alsóbélatelep
Balatonfenyves felső
Balatonfenyves
Balatonfenyves alsó
Máriahullámtelep
Máriaszőlőtelep
Balatonmáriafürdő
Balatonberény (37)
Balatonszentgyörgy (30b, 37, 924)
Vörs
Sávoly
Sávoly-Tőzegtelep
Zalakomár
Zalaszentjakab
Nagyrécse
Nagykanizsa (17, 60)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKépek a netrőlKéptárHozzászólások


Tárnok

állomás
30 Budapest-Székesfehérvár- Nagykanizsa

Tárnok, vasút felőli homlokzat
2012.11.15.
Fotó: Bánszky Szabolcs [szabibaachee]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.365795° E18.874378° | N47° 21' 56.86" E18° 52' 27.76"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


A felvételi épület bontása 2012.


Konrád Gergő alapos munkájának köszönhetően a régi Déli Vasút által emelt, 150 éves felvételi épület bontása részletesen dokumentálásra került. Az erről készült össszeállítást itt lehet megtekinteni:
In Memoriam: Tárnok DV felvételi épület - Youtube

Menetrend


Utastájékoztató menetrend (lista) az állomáshoz letölthető az alábbi honlapról:
groups.google.com/group/utastajekoztato-lapok

Szelvénykő 240
Megnyitás dátuma 1861.04.01.

Képriportok, cikkek

Bontják Tárnok állomásépületét
2012.03.18 20:00 - Szente-Varga Domonkos
Több mint 150 évvel ezelőtt, típustervek alapján emelte a Déli Vasút felvételi épületét Tárnokon. Az épületen többször is végrehajtottak felújítást, néhány éve a tető újult meg teljes egészében. Most pedig bontják. A...









Régi képek - Tárnok

Tárnok állomás Déli Vasúti felvételi épülete látható a képeslap jobb alsó képén. Forrás: http://www.profila.hu/
  Feltöltötte: Kővári Balázs



Képtár - Tárnok

Tárnok állomásépülete
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2009.06.30.
Tárnokról Budapest (Érd) felé tekintve. A bal vágány Érd-felsőre, a jobb vágány Érd-alsóra vezet.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2009.06.30.
Az állomás Budapest felől
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2009.06.30.

Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2009.06.30.
Az állomásépület Martonvásár felöli oldala
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2009.06.30.
Az állomásépület Budapest felöli oldala
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2009.06.30.
A Benta patak hídja Tárnokon
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2009.10.17.
Talán a felújítás első jele.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2009.10.17.
Szép lesz!
Fotó: Lukács Vendel
Dátum: 2012.04.22.
Munkaterület
Fotó: Lukács Vendel
Dátum: 2012.04.22.
Az új állomás. Vonatunk azon a vágányon áll, melyet a régi épület helyére építettek
Fotó: Lukács Vendel
Dátum: 2012.04.22.
Tárnok, pályaépítés 2012 (vasbeton támfal betonozása)
Fotó: Gergely János
Dátum: 2012.06.27.
Tárnok, pályaépítés 2012 (vágányzár nélkül)
Fotó: Gergely János
Dátum: 2012.06.27.
Új felvételi épület
Fotó: Gergely János
Dátum: 2012.06.27.
Tárnok bontása
Fotó: Várkonyi Tibor
Dátum: 2012.03.25.
A DV felvételi épület vége. Háttérben az új.
Fotó: Konrád Gergő
Dátum: 2012.03.28.
A régi (2012. márciusában elbontott) felvételi épület
Fotó: Szente-Varga Domonkos
az új felvételi épület és egy UDJ
Fotó: Tatai András
Dátum: 2013.09.17.
Tárnok, váróterem
Fotó: Bánszky Szabolcs
Dátum: 2012.11.15.
Tárnok, váróterem
Fotó: Bánszky Szabolcs
Dátum: 2012.12.15.
Tárnok, tornác az aluljáró felől nézve
Fotó: Bánszky Szabolcs
Dátum: 2012.11.15.
Tárnok, forgalmi iroda
Fotó: Bánszky Szabolcs
Dátum: 2012.11.15.
Tárnok, vasút felőli oromzat (váróterem)
Fotó: Bánszky Szabolcs
Dátum: 2012.11.15.
Tárnok, oromfal részlet
Fotó: Bánszky Szabolcs
Dátum: 2012.11.15.
Tárnok, tornác az aluljáró felé nézve
Fotó: Bánszky Szabolcs
Dátum: 2012.11.15.
Tárnok, tornác a buszforduló felé nézve
Fotó: Bánszky Szabolcs
Dátum: 2012.11.15.
Tárnok, előtér
Fotó: Bánszky Szabolcs
Dátum: 2012.11.15.
Tárnok, előtér
Fotó: Bánszky Szabolcs
Dátum: 2012.11.15.
Tárnok, aluljáró felőli oromzat
Fotó: Bánszky Szabolcs
Dátum: 2012.11.15.
Tárnok, tornác az aluljáró felől nézve
Fotó: Bánszky Szabolcs
Dátum: 2012.11.15.
Tárnok, vasút felőli homlokzat
Fotó: Bánszky Szabolcs
Dátum: 2012.11.15.
Tárnok, vasút felőli homlokzat
Fotó: Bánszky Szabolcs
Dátum: 2012.11.15.
Tárnok, tornác az aluljáró felé nézve
Fotó: Bánszky Szabolcs
Dátum: 2012.11.15.
Tárnok, 2012
Fotó: Bánszky Szabolcs
Dátum: 2012.11.15.
Tárnok, "kapuzat"
Fotó: Bánszky Szabolcs
Dátum: 2012.11.15.
Tárnok, település felőli homlokzat
Fotó: Bánszky Szabolcs
Dátum: 2012.11.15.
Tárnok, részlet
Fotó: Bánszky Szabolcs
Dátum: 2012.11.15.
Tárnok, tornác a buszforduló felé nézve
Fotó: Bánszky Szabolcs
Dátum: 2012.11.15.
Tárnok, aluljáró felőli véghomlokzat
Fotó: Bánszky Szabolcs
Dátum: 2012.01.15.


Képek a netről - Tárnok

A kép készítése után nem sokkal elbontották az eredeti DV-i felvételi épület utolsó állva maradt falát.
Dátum: 2012.03.
http://img.index.hu/imgfrm/2/5/3/4/IMG_0009942534.jpg
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


KeriPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 30102
2016.03.02 16:16.10
Kisvasút: Tárnok-Sóskút (homokbánya)/Anasztázia puszta (szeszgyár) - kommentek alapján
Egy kép:
https://www.facebook.com/tch4life/photos/a.844808598880583.1073741867.683949121633199/860048557356587/?type=3&theater
Másik kép:
https://www.facebook.com/tch4life/photos/a.844808598880583.1073741867.683949121633199/1029058050455636/?type=3&theater
Nagyvasút siklás:
https://www.facebook.com/tch4life/photos/a.844808598880583.1073741867.683949121633199/1072137546147686/?type=3&theater

Adani
e-mail: a-dani.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 28109
2014.04.30 18:24.54
Az kb. reális ár, 1 km kétvágányú villamosított 160-as vasúti pálya kb. ennyibe kerül, pláne ha azt vesszük, hogy kb. teljesen új pálya épült a régi nyomvonalon, mert minden felépítményt elbontottak, alépítményen is komoly munkák voltak. Meg ugye mindenhol emelt viacoloros peron, perontetővel, digitális kijelzők, aluljárók, lift stb, meg ugye a közúti alul és felüljárók is ebbe mennek bele. Az megint más kérdés, hogy tényleg fletétlenül kell-e mindez, nem lenne-e jobb több vonalon csak a nyílt pályát átépíteni így, aztán majd ha már nincs lassújel vagy nem olyan sok fővonalakon majd akkor jöhet az aluljáró, emelt peron, lift stb.

Tibi
e-mail: hegedustibi82.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 28106
2014.04.30 10:53.31
A Tárnok - Székesfehérvár közötti 67 kilométer hosszú vasúti pályát "potom" 135 milliárdból hozták ki. Jó kérdés, hogy vajon mi került kilométerenként 2 - 2 és fél milliárd forintba. De legalább elmondhatjuk, hogy elkészültek.

Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 25509
2012.12.08 18:45.48
Felvételi épület a vonatablakából.
Küllemre mutatós.

Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 25508
2012.12.08 18:43.11
Munkavonat Tárnok állomáson

Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 25507
2012.12.08 18:41.38
Tárnok felvételi épület a vonat ablakából. 2012 12 07.

lukacsvendi
e-mail: lukacsvendi.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 24513
2012.07.18 15:33.31
Most így, a felújítási munkálatok alatt a 019-es Nohab is itt szokott dolgozni az állomás vágányain.

Ailton
e-mail: viktorcommentar.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 23507
2012.03.31 00:54.17
Tudtommal útban van az épület, azért kerül hátrébb a felvételi épület. Én csak azt nem értem, miért nem lehetett visszaépíteni az eredeti tervek alapján az épületet. Remélem ide nem olyan ocsmány építmény kerül, mint Kápolnásnyékre (első ránézésre kicsit jobban néz ki az itt épülő).

Adani
e-mail: dsaasdas.kukac.aas.hu
elfogadott hozzászólás 23506
2012.03.30 22:46.58
Nem is értem minek kellett elbontani, hiszen nem volt rossz állapotban. Az ok, hogy emelt sebességű pályán nem engednek meg az EU-s szabályok (miért is kell minden hülyeséget átvenni onnan?), de tudtommal az állomás épületek kivételt képeznek.

VT22
e-mail: vtibor3.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23501
2012.03.30 00:44.58
"Az állomásról ez az utolsó kép. 10perccel később már nem volt ott más, csak törmelék."

http://img.index.hu/imgfrm/2/5/3/4/IMG_0009942534.jpg

Forrás: index fórum, "A laszka" felhasználó

bagci1989
e-mail: bagci1989.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 21700
2011.09.04 22:19.55
Mivel érdi vagyok s az utcába lakok valoban igy volt elsőre 240 milliot kértek az épületért utána 180 milliot aztán kaptak 61 milliot a biroság végett,de a terv az hogy az ovit felköltöztetik egy utcával a régi melegedőhőz a melegedőt meg a hajléktalan szállohoz itt van rola a cikk is http://hvg.hu/itthon/20110728_erdi_ovoda_vasut
Én majd besirtam a röhögésen mikor fogták és kitették minden vasuthoz vezető utcába a 3,5 tonnás jelet s mindennap itt nézték a közfelügyeletesek hogy mit csinálnak.Vasutat ez rohadtul nem hatotta meg ugy járkáltak a kamionokkal mint annak a rendje.A megállapodás után valahogy eltüntek a táblák.(beszedték)

Adani
e-mail: a-dani.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 21698
2011.09.04 21:42.58
A NIF adott volna több mint 100 milliót az önkormányzatnak saját magától az óvodáért, de a elutasították és többet kértek. Így bíróságra került az ügy, ahol felmérték az ingatlant és ott azt mondták a kisajátítás miatt 61 milliót kell fizetni, mert csak ennyit ér. Vagyis megeheti az önkormányzat, amit főzött 2x annyit kaptak volna ha elfogadják első szóra, a NIF nagyvonalú volt,h megadta volna az ingatlan árának a dupláját is, de hát nem kellett, így kisajátítás lett, ott pedig a valós értékét állapítják meg.

bagci1989
e-mail: bagci1989.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 21693
2011.09.04 11:39.40
a képen nem látszik de a töltés előtt van 1 ovoda amely lebontásra kerül.Most oriási a vita a vasut és a város közt.Cikk :
http://helybenavilag.hu/torokbalint/index.php?option=com_content&view=article&id=13921:veszelyben-a-harkaly-uti-ovoda-erden-epuelne-a-kelenfoeld-tarnok-vasutvonal&catid=241:iskola-ovoda&Itemid=98

bagci1989
e-mail: bagci1989.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 21692
2011.09.04 11:33.30
Üdv a következő képeket az Állomástól nem messze készitettem Érd alsó irányába.

bagci1989
e-mail: bagci1989.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 21628
2011.08.30 21:42.18
Sziasztok. Megkezdték az épitkezést az állomástól kb 500 méterre Budapest felé. Érdekesség a töltést szállitó vonat egy Sulzer.

Magyarnaba
e-mail: Magyarnaba.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 21277
2011.06.28 14:24.16
A tárnoki vasútállomáson végződött régen a sóskúti homokbányát és mészkőbányát kiszolgáló 9 km-es kisvasút.

Kummer Antal 1963-ban védte meg "Sóskút természeti és gazdasági földrajza" című diplomadolgozatát. A dolgozatban több helyen is említi a kisvasutat:

Homokbányászat: A homokot kézierővel termelik és csillékbe lapátolják. A csilléket siklón húzzák fel és továbbítják a kisvasút indítóhelyéig, ahonnan a rakományokat kis nyersolajmozdony vontatja Tárnok vasútállomásáig.

És egy elveszett iparvágány nyomai:

Mészkőbányászat: A multszázad 80-90-es éveiben a budapesti nagy építkezésekhez felhasznált nagytömegü 38x38x21 cm méretü u.n. duplakő szállítását Tárnok állomásból kiágazó normál nyomtávú iparvágányon bányai berakással bonyolították le.

(Az eredeti helyesírást megőriztem)

Zsolt80
e-mail: gigant80.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 21084
2011.05.28 14:03.25
Az állomás átépítése hamarosan kezdődik, az idén kezdődő Tárnok - Érd Alsó - Kelenföld vonal átépítése során.

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 14232
2009.11.04 17:28.09
A jelenlegi felújítás nem érinti az állomást.

Cseke Zoltán
e-mail: csekzoli.kukac.indamail.hu
elfogadott hozzászólás 14228
2009.11.04 00:46.25
Nem tudja valaki, hogy ez az állomás fel lesz-e újítva és ha igen mikor? A választ előre is köszönöm!

horvatics
e-mail: horvaticscs.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 13920
2009.10.09 18:20.24
Ezen az állomáson az utasvédelmet nem oldották meg! A váróterem kijáratától kb. 5-6 méterre 100-al robogó vonatok közlekednek. Balesetveszélyes! És néha még a forgalmista sincs a helyzet magaslatán. Túl sokat állnak a vonatok a bejáraton. Bizt. ber. probléma az, hogy minek van a IV. sz. mellékvágány mellett kijárati jelző, ha csak kijáratot lehet állítani, bejáratot nem? De olyanról se hallottam, hogy mellékvágány mellett kijárati jelző van.

prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 13622
2009.09.14 13:43.03
2009.09.14 reggeli csúcsforgalom

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Tárkány-Csép

Tarjánpuszta

Soroksár, Tárcsás utca

Tar

Tasnád