cd196
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 31872
2018.11.07 11:57.59
|
Én „battyányi”-t sehol nem írtam, de valóban nem részleteztem: a név kiejtéséről beszélek.
|
|
lobanyai
e-mail: gumidani.kukac.mailbox.hu
|
elfogadott hozzászólás 31822
2018.10.05 13:10.21
|
cd196-nak:
https://hu.wikipedia.org/wiki/Batthy%C3%A1ny_Lajos_(minisztereln%C3%B6k)
az első miniszterelnök nem "battyányi", hanem Batthyány volt.
|
|
cd196
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
Módosított hozzászólás [ROCOman]
|
elfogadott hozzászólás 30961
2017.05.19 01:39.04
|
Érdekes, hogy Börgöndről Tapolcára épült a vonal (jutasi szárnnyal), de Szabadbattyánban újrakezdődik a szelvényezés.
A másik, hogy battyáni birtokairól elnevezett első miniszerelnökünk neve hogyan lett Batthyányi.
|
|
Kempelen
e-mail: kempelenmatyi.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 22596
2011.12.02 07:33.31
|
Látom már átneveztétek, de a település történetének egy részében meg is említik a vasútállomást.
"A település a Bakony hegység lábától délre húzódó Sárrét vidékén terül el (térkép). A besenyők által lakott községneve oklevélben 1279-ben bukkan fel először Bathyan (Battyán) alakban. A szabad előtag azt jelentette,hogy nem falu, hanem mezőváros volt illetve, hogy az itt lakó jobbágyok szabadon költözhettek. Határában,a mai Szabadbattyán délkeleti részén állt egykor a Csíkvár erődítmény és vámhely. A települést századokonát országszerte inkább Csíkvárként ismerték, és 1875-ig ezen a néven vasútállomása volt. Ekkorkeresztelték át Szabadbattyánnak."
|
|
Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.upcmail.hu
|
elfogadott hozzászólás 22592
2011.12.01 18:23.33
|
Az állomások,és megállóhelyek neve Budától-Prágerhofig!Látható Csíkvár,Promontor,és érdemes lenne felvenni Budapest-Délihez korábbi névnek az Ofen nevet is!
|
|
|
Lepesi ZL
e-mail: lepesiz.kukac.mav.hu
|
elfogadott hozzászólás 22591
2011.12.01 17:06.48
|
Sajnos nem tudom betenni (mellékelni) írásomhoz, de az idén több kiadvány is megjelent a 150 éves Kanizsa - Buda vasútvonalról. Egyikükből idézek, amely kéziratban is megvan Nekem. Abban már az építkezés megkezdése előtt is pl. a talpfák, akkori megnevezés szerint: "A keresztaljakat – köznyelvi talpfákat, akkori elődeim vasúti küszöbök-nek titulálták (1845-ben a Pest – Vácz közötti pálya építéséhez keresztgerendely néven írták ki a közbeszerzést)." többek között a XI. osztály Székesfehérvár Csíkvár rakhelyére kell leszállítani, kitétellel jelent meg a beszerzési felhívás. Csíkvárra 2652 főküszöb és 1350 mellékküszöböt kellett szállítani.
1861 április elsejétől érvényes menetrend szerint az első vonat, amely Budáról jött "regg. 10.13-kor (a 8-as számú), a második vonat, amely Pragerhofból indult, délután 4.06 - kor volt Csíkváron (ja ez a 7-es számú volt).
Ehhez a vonalhoz még egy megjegyzés: a részjegytulajdonosok (részvényesek) 1968. december 31.-ig a magyar államtól bérleti díjat kaptak!
Bocs, hogy képet nem tudok betenni, esetleg írjátok meg hogyan sikerülne, mivel nem jpg, vagy egyéb képfájl, hanem .doc - ban vannak.
Lepesi ZL
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
|
elfogadott hozzászólás 22590
2011.12.01 16:12.07
|
Örömmel. Van esetleg egy régi menetrend vagy bármilyen más hivatalos forrás ami megerősíti, hogy az állomás neve korábban Csíkvár volt?
|
|
Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.upcmail.hu
|
elfogadott hozzászólás 22589
2011.12.01 12:50.00
|
Vegyétek fel legyetek szívesek az állomás korábbi nevét:Csikvár
|
|
Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 21433
2011.07.30 02:25.30
|
A Szabadbattyáni GV vashídja az állomás Budapest felőli végénél.
|
|
|
polaci
e-mail: polaci.kukac.inf.elte.hu
|
elfogadott hozzászólás 21330
2011.07.06 16:51.53
|
Az állomásépületet valamikor a nyolcvanas évek elején bővítették. Akkoriban tervezték egy harmadik vágány megépítését is Szabadbattyán és Székesfehérvár között, de csak a földmunkákig jutottak.
A jegykiadás egy-két éve megszűnt.
|
|
Útember
e-mail: hungaricum86.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 19297
2010.10.29 11:16.12
|
A Szabadbattyán-Börgönd vonalon vágánycserét is végeztek!A minap volt szerencsém a vonal környékén nézelődni és be kell valljam csodálatos amit tettek vele.Sajna képeket nem tudtam készíteni de tervbe van véve.
|
|
Petrás Bence
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 15319
2010.01.13 14:30.11
|
Itt forgatták az Európa Expressz című magyar akciófilmet. A filmben az állomás Nickelsdorf néven szerepel.
|
|
Lennon15
e-mail: kispiros093.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 15294
2010.01.11 16:07.15
|
Börgönd és Szabadbattyán között jelenleg kb. olyan állapotok vannak, mint a 44-esen voltak a felújítás előtt. Februárban a 30a felújítása folytatódik - akkor újítják fel ezt a szakaszt is, hogy nyáron terelve erre tudjanak jönni a teherek a 29-esre.
|
|
Lennon15
e-mail: kispiros093.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 15241
2010.01.08 19:56.41
|
A Szabadbattyán-Börgönd vonalszakaszt nem úgy újították fel, mint a Pusztaszabolcsit. Itt csak vágánykiajvítást végeztek, meg ahol kellett kiganéztak mindent. A lényeg, hogy a szakasz járható.
Javaslom, hogy olvasd az indexfórum Székesfehérvár és környéke topikját, többször is volt róla szó.
|
|
gozos_375
e-mail: wjanos.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 15233
2010.01.08 14:08.49
|
Lennon 15-höz kapcsolódva kérdezném, hogy mi van a Szabadbattyán - Börgöndi vonalszakasszal. Elkezdték már a felújítást? Tegnap utaztam Székesfehérvárról Pusztaszabolcs felé BZ-vel, de felújításnak mégcsak nyomát sem lehet látni.
|
|
Lennon15
e-mail: kispiros093.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 13064
2009.08.18 15:27.50
|
Van szolgálat, mivel van jegykiadás is. Azért nem látsz vasutast, mert már a legtöbb helyen a kalauz indítja a vonatot és nem a forgalmista.
|
|
martin
e-mail: jankamartin.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 13062
2009.08.18 10:41.19
|
Hy van itt szolgálat? Én edig mikor arra jártam sosem láttam az állomáson vasutast!!!!
|
|
ressm
e-mail: 9883085.kukac.pannonmail.hu
|
elfogadott hozzászólás 10663
2009.03.21 20:28.35
|
valóban hozzáépült 1986-ban, a vágány átépítéskor, a D70V van a toldásban, aggregátor, stb, a távközlési szerelvények a régi épület ezen végében vannak
|
|
Gábor16
e-mail: kovacsgabesz15.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 9813
2009.02.10 16:11.29
|
Innen vezet vonal Börgöndre.1991 óta nem használják.Több helyen hiányos a pálya.A vonalon van egy tekerős sorompó ami (az idő múltával)használhatatlanná vált.
|
|
Thomas
e-mail: thomerica .kukac.yahoo.com.au
|
elfogadott hozzászólás 5452
2008.07.19 10:45.55
|
Sziasztok.
Nagyon szepnek es lenyugozonek talalom ezeket az oldalakat. Kolonosen az esti kepeket. A magyar vasutnak van hangulata ami nagyon hinyzik nekem. Folyamatosan nezem csodalom az oldalakat es csak boldogsaggal tolt el amit Ti szerkesztok es hozzaszolok adtatok. Koszonom nektek es igy tovabb Ti jo erzesu magyarok vagytok. Sok szerencset.
|
|
Regarder
e-mail: regarder.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 4726
2008.06.15 19:58.34
|
Itt válik ketté a Balaton északi-és déli partjára menő vasútvonal. Gyakran néztük az ablakból ahogy távolodik a déli vonal tőlünk aztán eltünik termőföld (?) takarásában...
|
|
Vekker András
e-mail: siofok35.kukac.c2.hu
|
elfogadott hozzászólás 799
2007.06.08 16:33.36
|
Bizonyám, hétvégén a reggeli Déli-Siófok-Déli vonattal!!
|
|
|