andras1
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 33489
2022.04.15 16:06.26
|
Ez a tekerős sorompó világ csúfjára még mindig üzemben van. Igényel 4 fő személyzetet + az őrház fenntartását is, miközben már réges régen ki lehetett volna váltani távirányítható fénysorompóval és teljes csapórudas, motoros állítású sorompóval. Tervezési hiányosság, hanyag, nemtörődöm kivitelezés a vonal felújítása során, másnak nem lehet nevezni.
|
|
kokas
e-mail: guzt73.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 30064
2016.02.20 14:23.36
|
A D 55 az mióta elektronikus biztosítóberendezés?Szerintem nagyon nem az!Nézz utánna mielőtt hülyeségeket írsz!
|
|
csabi44
e-mail: takacscsbi459.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 30063
2016.02.20 13:29.13
|
Tök mindegy,hogy hogyan de a mechanikus sorompó megszünt egyházasrádócon ,itt a pont.Az Gysev beruházás volt!
|
|
Haupt Haltestelle
e-mail: mail.kukac.mail.hu
|
elfogadott hozzászólás 30062
2016.02.20 10:29.14
|
"Van a 21.es számú vasútvonalon egy kis állomás úgy hívják,hogy Egyházasrádóc:http://vasutallomasok.hu/allomas.php?az=ehra
Történt a 80-as évek végén,hogy a Magyar Államvasutak Dominó berendezést telepített az állomásra.Ez meg is történt,csak az állomást kettészelő útátjáróhoz valamiért nem telepítettek a berendezéshez való fénysorompót,hanem meghagyták a régi csapórudas mechanikus sorompót,természetesen szerkezeti függéssel.
Ez a sorompó még nem is oly régen a vonal tulajdonosváltásáig üzemelt.Sok féle magyarázatot adtak rá,hogy miért nem lehet kiváltani,akárcsak Fonyódon.Egy szép napon a vonalat átvette a Győr.Sopron-Ebenfurti Vasút,és csodák csodája ők tudtak műszaki megoldást találni a mechanikus sorompó kiváltására.Az útátjáróba telepített félsorompóval kiegészített fénysorompó azóta is rendben ellátja funkcióját."
Igen, történetesen ez a műszaki megoldás a D55 Elektronikus biztosítóberendezésre cserélése volt. Tehát a D55 csak a szerintetek hozzá nem illő mechanikus sorompóval üzemelt. no mindegy, ez apróság.
|
|
optimus
e-mail: optimustz.kukac.gmail.com.
|
elfogadott hozzászólás 28668
2014.09.12 20:13.59
|
Amit irtam fenntartom.Egy Dominóhoz,de egyetlen korszerű biztosítóberendezéshez sem illik mechanikus sorompó,pláne ha az állomási.Művész neked pedig köszi a korrekt magyarázatot az ominózus sorompó üzemben tartásával kapcsolatban,azért a balesetvédelem mégiscsak fontos.
|
|
muvesz
e-mail: klark2501.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 28655
2014.09.11 15:08.57
|
Tudomásom szerint a sorompót baleset védelmi okok miatt nem lehet megszüntetni. Ez nyáron forgalmas átjáró, ha itt fénysorompó lenne akkor napi szinten történne itt baleset. Hiába az aluljáró akkor is tömegével gyalogolnak át az átjárón. Itt csak 1 megoldás maradna akinek a sorompó bántja a szemét, az átjáró megszüntetése. A várhegy alatt kb 20 éve a kikerülő utat el is kezdték (a leágazás meg van) készíteni, de abba hagyták.
|
|
Adani
e-mail: a-dani.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 28647
2014.09.10 21:28.29
|
Szemeretelepen is ki tudták cserélni úgy 6 év után a szakállas tekerős sorompót fény és félsorompóra, így már nincs 20 percekre lezárva az átkelő mint régen, mert a 20 perces etapok alatt is párszor felnyílik ha csak fél percre is
|
|
optimus
e-mail: otimustz..kukac..gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 28644
2014.09.10 19:25.50
|
Van a 21.es számú vasútvonalon egy kis állomás úgy hívják,hogy Egyházasrádóc:http://vasutallomasok.hu/allomas.php?az=ehra Történt a 80-as évek végén,hogy a Magyar Államvasutak Dominó berendezést telepített az állomásra.Ez meg is történt,csak az állomást kettészelő útátjáróhoz valamiért nem telepítettek a berendezéshez való fénysorompót,hanem meghagyták a régi csapórudas mechanikus sorompót,természetesen szerkezeti függéssel.Ez a sorompó még nem is oly régen a vonal tulajdonosváltásáig üzemelt.Sok féle magyarázatot adtak rá,hogy miért nem lehet kiváltani,akárcsak Fonyódon.Egy szép napon a vonalat átvette a Győr.Sopron-Ebenfurti Vasút,és csodák csodája ők tudtak műszaki megoldást találni a mechanikus sorompó kiváltására.Az útátjáróba telepített félsorompóval kiegészített fénysorompó azóta is rendben ellátja funkcióját.
|
|
fizolt
e-mail: Fizolt .kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 28643
2014.09.10 15:02.40
|
Az itteni sorompó nem felhívásos, vonatmentes időben felnyitják. A gyalogosforgalom nagy, ezért jobb is, hogy nem félsorompó van, akkor valószínűleg nem sokan vennék figyelembe.
|
|
Adani
e-mail: aasas.kukac.aa.hu
|
elfogadott hozzászólás 28642
2014.09.10 14:06.51
|
Ráadásul az a sorompó egy mólóra vezető ritkán használt úton van, több vonat jár abban az átkelőben mint autó, lehet felhívásos sorompó is, van pár ilyen az országban, ha valaki át akar menni akkor dudál egyet és ha épp nem jön vonat felhúzzák.
|
|
kadajo
e-mail: kadajo92.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 28636
2014.09.10 02:59.33
|
Tényleg nem mai darab, ez igaz és haladni kell a korral, de a közút felé még mindig ez a legbiztonságosabb megoldás. Amíg meg van oldva a függés a jelző meg a sorompó között addig isten igazából hót mindegy hogy 200 éves a berendezés vagy frissen telepített. Maximum 1 perccel több ideig tart a jelzőkezelés, amíg a sorompókezelő átdugja a kulcsot az egyik lyukból a másikba. :)
|
|
optimus
e-mail: otimustz.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 28615
2014.09.06 15:03.23
|
Teljesen mindegy egy Dominó berendezéshez sem való egy mechanikus sorompó,azt vonóvezetékes berendezéseknél használják.Igaza van Andrásnak ilyen igénytelenséget fenntartani,pláne a dél balatoni vonalon!A villamosítás előtt volt ott egy gyalogos felüljáró,azt kellett volna megmagasítani,a járműveknek meg fénysorompót telepíteni!
|
|
kadajo
e-mail: kadajo92.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 28613
2014.09.06 03:51.15
|
Tévedés ne essék kedves András. :) Attól hogy a vonalon KÖFI üzemel, az állomást nem a KÖFI-ből vezérlik, hanem a saját Domino pultján. Még a helység se ugyan az. A szolgálattevő a földszinten van a KÖFI központ pedig az emeleten.
|
|
Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 28379
2014.07.06 08:49.28
|
Fonyód,Dísz tér,szemben a vasútállomás.Forrás:http://www.fortepan.hu/_photo/display/31185.jpg
|
|
|
Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 28377
2014.07.06 08:43.20
|
Fonyód,a kikötő délnyugati sarka,a vasút részletével.Forrás:http://www.fortepan.hu/_photo/display/53328.jpg
|
|
|
Tibi
e-mail: hegedustibi82.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 28172
2014.05.10 17:54.21
|
Szomorú hírek : Vonatot dobáló "csínytevőt" keres a rendőrség.
Egy ismeretlen megdobta Fonyódon a Budapest irányából Nagykanizsa felé közlekedő vonat ablakát, mely berepedt.
2014 március 22-én este egy ismeretlen a fonyódi vasútállomás környékén a Budapest irányából Nagykanizsa felé közlekedő gyorsvonat ablakát megdobta, ami berepedt.
|
|
Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 26750
2013.06.28 11:48.14
|
Egy témába vágó 2011-es IHO cikk:http://iho.hu/hir/fonyodrol-iranyitjak-a-del-balatoni-forgalmat-111117
|
|
Endre
e-mail: laposkerek.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 26747
2013.06.28 00:44.01
|
Azt azért szögezzük le, hogy az ilyen jellegű (állomási) sorompók gyakorlatilag mindig függésben vannak a biztosítóberendezéssel, azaz ha nincs lezárva, nincs szabad fény a jelzőn a vonatnak. Tehát a biztonság nem sérül, legfeljebb anakronizmusnak hat. Fonyód egyébként csak felügyelt, de nem távvezérelt állomás, tehát van saját szolgálattevője.
|
|
fizolt
e-mail: Fizolt .kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 26743
2013.06.27 21:19.57
|
Mivel a KÖFI-központ fonyódon van, nem nagy ügy értesíteni a sorompókezelőt.
De messze nem ez a sorompó a MÁV legnagyobb problémája, amire nem is próbálnak megoldást találni.
|
|
András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 26742
2013.06.27 19:33.29
|
Ez is csak a MÁV-nál fordulhat elő: egy automatizált vasútvonalon üzemben tartanak egy tekerős sorompót. A pénztelenség, a trehányság és a felelőtlenség mintaképe. Miféle közlekedésbiztonság ez, hogy nem kapcsolják ki az emberi tényezőt egy távirányítással működő vonalon?
|
|
Harpi
e-mail: harpi79.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 26741
2013.06.27 16:25.50
|
A témához kapcsolódva!Ez a mechanikus sorompó további kérdéseket vet fel.Ugye ez egy Köfi-Köfe vonal,ahol a kijelölt Köfi központokban lévő forgalomirányítók kérik,és adják egymásnak az engedélyt,akár elektronikusan,akár élőszóban távbeszélőn.Ez a mechanikus sorompó nem automata,tehát kezeléséhez emberi erő szükséges!Ebből következik,hogy a sorompó kezelőjét a közlekedő vonatokról szükséges értesíteni!Ezt egy normál állomáson,az adott forgalmi szolgálattevő teszi meg,de egy Köfi vonalon ez kinek a feledata?Netán a Köfi-Köfe monitorokat figyeli a sorompókezelő?Ha valamely rendkívüli esemény következik be az adott vasúti átjáróban,a vonatok személyzetét ki,és milyen formában értesíti?Ha ezeket a dolgokat összevetjük,már nem is tűnik ez a megoldás olyan biztonságosnak!
|
|
Adani
e-mail: a-dani.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 26736
2013.06.27 06:28.02
|
Az még hagyján, de idén év elején is, megvolt a 100-as fővonalon Szemeretelepen a szakállas sorompó 10 percen túli zárva tartással, kb. 5 év kellett hozzá, hogy az odarakott fénysorompó végre működjön, de hozzátartozik, hogy nem a vasút hanem az NKH sara volt, ők nem engedték beüzemelni.
|
|
Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 26735
2013.06.27 00:51.12
|
Ezért érdekes a Magyar kiràlyi vasút.A legkorszerűþb technika mellett fenntartják a legrégebbi berendezéseket is.Ez az egyre jobban terjeszkedő kistestvérnél szinte elképzelhetetlen!
|
|
fizolt
e-mail: Fizolt .kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 26734
2013.06.27 00:27.27
|
Ha fura is, nem egyedi. A 71-esen is van a KÖFI-s állomások után tekerős sorompó, és Szegeden is helyszíni váltókkal dolgoznak, a KÖFI irányítóközpont mellett.
|
|
Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 26733
2013.06.26 21:31.55
|
Jól ismerem a helyet.Bármennyire is biztonságosnak tűnik ez a régi technika,ismerjük el,hogy egy KÖFi vonalon eléggé furán fest az ilyesmi!
|
|
Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
|
elfogadott hozzászólás 26732
2013.06.26 18:26.33
|
Balazs 177: A kérdéses helyen "helyhiányában" nem valósítható meg az aluljáró, felüljáró. Gyalogosok számára van egy aluljáró, amely a peronokról és az utcáról ellehet jutni a vasútállomás előtti, mögötti területre. Legközelebb készítek képet és felteszem. (Ha meg nem előznek)
Szerintem mindaddig, amíg ez a fajta sorompó lesz üzemben, addig a vonat és közúti jármű "találkozásnak" kicsi az esélye.
|
|
Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 26730
2013.06.24 12:00.13
|
Nagyon érdekes,hogy itt még a mai napig üzemel ez a mechanikus állomási sorompó,és nem találtak rá műszaki megoldást a kiváltására.,Esetleg alul,vagy felüljáró építését.
|
|
Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
|
elfogadott hozzászólás 26727
2013.06.23 16:24.08
|
Fonyód állomás (Béla-telep felőli oldal) látképe a Badacsonyba tartó hajóról.
|
|
|
Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
|
elfogadott hozzászólás 26726
2013.06.23 16:18.20
|
Régi, de biztonságos technika.
|
|
|
lalaba
e-mail: lajos0515.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 23077
2012.02.08 10:37.56
|
1907 vasuti menetrend, Kaposvár -Fonyódi fürdőtelep.
|
|
|
KériPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 20588
2011.03.05 15:41.00
|
1893. Január 3. Boglár és Fonyód állomás között a hótorlaszok miatt elakad egy gyorsvonat, majd a hóeltakarításra érkezett hóekével összeütközve kisiklik. A boglári állomásfőnök 80 forintot ígér egy-egy kocsisnak, hogy az állomástól félórai kocsiútra lévő utasokat beszállítsák. Később hatlovas szánokkal a Balaton jegén próbálják megközelíteni a baleset helyszínét. A hóakadályok miatt az utasokat csak 24 óra múlva tudják kimenteni.
http://web.archive.org/web/20041113135950/www.trafipax.hu/index.php?akt_menu=111
|
|
Train Station
e-mail: bacskavasut.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 19051
2010.09.22 22:16.08
|
Az a bizonyos Szeged-Dombóvár-alsó-Fonyód vonat 2004-ig közlekedett.A Szegedről érkező vonat a nyári időszakban Fonyódra ment és onnan indult vissza Szegedre.Néha M62-es húzta.A vonat összeállítása (Dombóvárig):M41+B+Bo.De volt egyszer M41+4 AB kocsi.A vonat később Pécsig közlekedett majd az ütemes menetrend áldozata lett és 2008.decembere óta nem közlekedik.
|
|
prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
|
elfogadott hozzászólás 18310
2010.07.24 22:47.10
|
Az állomásépület.
|
|
|
Endre
e-mail: laposkerek.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 14175
2009.10.28 23:15.21
|
Lepsény, Siófok, Fonyód és Balatonszentgyörgy állomásokon KÖFE, a többi állomáson pedig (Kiscséripusztától Balatonmáriafürdőig) KÖFI van.
|
|
András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 14028
2009.10.21 21:50.24
|
Ez nem csak ellenőrzés véletlenül (KÖFE) ? Ugyanis a KÖFI az központi forgalomirányítást és központi váltóállításokat is jelent.
|
|
horvatics
e-mail: horvaticscs.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 14026
2009.10.21 19:51.11
|
Ezen az állomáson van a Szabadbattyán kiz.-Balatonszentgyörgy bez. vonalszakaszon telepített KÖFI irányítóközpontja, ami egyben a Pécsi Igazgatóság kihelyezett üzemirányító központja.
|
|
matteo
e-mail: mate.97.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 13930
2009.10.11 11:51.10
|
Mi (M&C) az a vonat 4.56-kor indult és 11.01-re ért Fonyódra.Tehát majd' másfél órával korábban indult és hosszab volt az út.
|
|
Leopardok111
e-mail: leopardok.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 13536
2009.09.08 12:27.07
|
Fonyód vasútállomás a Sipos-hegy csúcson lévő kilátóból. 2009. 09. 07.
|
|
|
Mi (M&C)
e-mail: rongybaba2.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 13169
2009.08.22 16:38.20
|
Üdv!
a nyári menetrend leírását olvasgattam a [http://www.mav.hu/menetrend/hir.php?mid=146ad96ad51038] azt írja:
Standard távolsági forgalom: (gyorsvonatok)....
További 1 pár vonat Szeged - Budapest - Fonyód között, helybiztosítással közlekedik
szerintem itt mindenkinek eszébe jut, hogy régen Szegedről volt egy reggeli vonat Dombóvár-alsóra, ami hétvégén Fonyódig ment...
kicsit kisebb kerülővel, bár lehet hogy annak is kellett 5 óra,
akinek megvan a menetrendje az beküldhetné, és esetleg vonalbezárások előtti menetrend is éredeklne, ha tudtok linket küldeni megköszönöm!!!
|
|
|
Elek
e-mail: elek.karoly.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 12804
2009.08.09 10:32.23
|
Pontosan 50 évvel ezelőtt, 1959 aug. elején ezen, ill. még az előző állomáson szálltam ki itt először a Budapestről érkező vonatból. Életem első Balatoni beutalójával jöttem le Fonyódra, az abban az év áprilisában megvásárolt Tungsram Bélatelep-i üdülőjébe. Ekkor voltam először a Balaton partján, az üdülőben és a parton eltöltött 2 hét felejthetetlen élményeket nyújtott nekem. Később még néhányszor vonattal érkeztünk ide, de 1963-2008 között elég gyakran már csak autóval. Szomorú esemény történt 2009 tavaszán, amikor is a GE vezetősége úgy döntött, hogy az üdülő a fennállásának 50. évfordulóján már nem nyithat ki, a GE nem vállalta az évi 70,0 mill. Ft. fenntartási költségét az üdülőnek.
|
|
Hoki
e-mail: hokikoko.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 4335
2008.05.25 07:50.57
|
Fonyód is érdekes állomásnak számít. A felvételi épület a peronokon túl, ahol a vágányok egymáshoz csatlakoznak, ott helyezkedik el. Az állomás 5 vágányos. Az 1. vágányt egynap egszer-kétszer használják személyvonatok részére. A 2. és 3. vágányra általában a Kaposvár felöl érkező vonatok érkeznek. Úgy van kialakítva, hogy Kaposvár felöl érkező vonatok nem is tudnának a 4. és 5. vágányra érkezni, mert nincs átjáró. A 4. és 5. vágányt az IC-k, a Nagykanizsa és Budapest felé közlekedő vonatok használják.
|
|