Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


30 Budapest-Székesfehérvár- Nagykanizsa

Budapest-Déli (1, 40)
Budapest-Kelenföld (1, 40)
Albertfalva
Budafok (40)
Kastélypark
Nagytétény
Tétényliget
Érd alsó
Tárnok
Martonvásár
Baracska
Pettend
Kápolnásnyék
Velence
Velencefürdő
Gárdony
Agárd
Dinnyés
Ódinnyés
Börgöndpuszta
Székesfehérvár (20, 29, 44, 45, 5, 906)
Maroshegy (29)
Sóstelep
Szabadbattyán (29, 455a, 944)
Kiscséripuszta
Polgárdi-Tekerespuszta
Lepsény (27, 49)
Balatonaliga
Balatonvilágos
Gamásza
Szabadisóstó
Szabadifürdő
Siófok-Tisztviselőtelep
Aranypart
Siófok (35)
Balatonszéplak felső
Balatonszéplak alsó
Zamárdi felső
Zamárdi
Szántód
Balatonföldvár
Balatonszárszó
Balatonszemes
Balatonlelle felső
Balatonlelle
Balatonboglár felső
Balatonboglár
Jankovich-telep
Fonyódliget
Fonyód (36)
Bélatelep
Alsóbélatelep
Balatonfenyves felső
Balatonfenyves
Balatonfenyves alsó
Máriahullámtelep
Máriaszőlőtelep
Balatonmáriafürdő
Balatonberény (37)
Balatonszentgyörgy (30b, 37, 924)
Vörs
Sávoly
Sávoly-Tőzegtelep
Zalakomár
Zalaszentjakab
Nagyrécse
Nagykanizsa (17, 60)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKépek a netrőlKéptárHozzászólások


Albertfalva
(Budafok délivasút, Budafok-Albertfalva, Promontor, Albertfalva-Budafok)*

megállóhely
30 Budapest-Székesfehérvár- Nagykanizsa

2024.05.09.
Fotó: Petrás Bence [Hofer]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.439378° E19.034792° | N47° 26' 21.76" E19° 2' 5.25"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


A felvételi épület bontása


In memoriam: Budafok-Albertfalva vasútállomás - Youtube videó Konrád Gergő jóvoltából a két váltókezelő torony és felvételi épület 2012. szeptember-októberi bontásáról.

Miért csak két vágány fut be a megállóhelyre?


Budapest-Kelenföld felől négy párhuzamosan futó vágány indul Budafok irányába, de abból csak az kettő fut be Albertfalva állomására, a másik kettő az állomás felvételi épülete mögött kétvágányú nyíltvonalként kikerüli az állomást, majd az állomás mögött visszakanyarodva újból együtt fut a négy vágány.
Ennek a szokatlan megoldásnak a hátterében a vasúttörténelem áll. Nyilvánvaló, hogy ha ma építenék az állomást, mindkét irányból mind a négy nyíltvonali vágány befutna az állomásra.
Budapestről a mai Déli pályaudvartól Kelenföldön át Székesfehérvárra és tovább Nagykanizsára 1861-ben a jelentősebb mértékben osztrák tulajdonban lévő Déli Vaspálya Társaság (ismertebb nevén Déli Vasút) adta át vasútvonalát, ezen az egyvágányú vonalon helyezkedett el Albertfalva állomás.
Mintegy kettő évtizeddel később a MÁV megépítette a Budapestről Sárbogárdon és Dombóváron át Pécsre (Szentlőrincre) vezető vasútvonalát. A két vasútvonal Budapest-Kelenföldön találkozott, azonban később sehol, pedig Budafokon kilométereken át egymás mellett fut a két vasútvonal, és egészen Érdig maximálisan csak körülbelül 500m-re távolodik el a két vonal egymástól. A MÁV és a Déli Vasút (DV) két külön vasúttársaság volt. A Déli Vasút pályahasználati díjat szedett az ő sínein futó állami vonatok után, ami ráadásul drága is volt. Ezért a MÁV nem kívánta használni a DV vonalait, amikor 1882-ben megépítette pécsi vonalát, és külön sínpárt fektetett a meglévő Déli Vasút sínei mellé. Nyilvánvaló volt az is, hogy a kész Albertfalva állomásba nem csatlakozik (csak újabb lehetőséget adott volna a DV-nek bérleti díj fizetésére), hanem annak épülete mögött vezetve a síneket, néhány tíz méterre elkerülte az állomást. A Déli Vasút vonalának MÁV-kezelésbe vételével sem épültek ki vágánykapcsolatok, így Kelenföldtől Érdig ma is két különálló vonalként üzemel a 30-as és 40-es vonal.
A későbbi bővítést, a sínek bekapcsolását az állomásba nehezítette az, hogy a felvételi épület éppen a két vonal közötti szigeten helyezkedik el. Valószínűleg emiatt maradt meg azóta is ez a különleges vasúti topológia.
2012-ben átépítették és kétvágányúsították Kelenföld-Tárnok vonalszakaszt, a megnövelt pályakapacitás miatt Albertfalva állomásra nem volt szükség továbbiakban forgalmi szempontból, így megállóhelyként üzemel tovább. A felvételi épületet elbontották, így megnyílt a lehetősége, hogy a pusztaszabolcsi vonal átépítésével és a vágánytengelyének eltolásával közös megállóhely épüljön ki. (Megjegyzendő, a teljesen párhuzamos nyomvonalnak továbbra is akadálya lehet az Alberfalvától délre található közúti felüljáró.)

Átszállási lehetőségek


Villamos: 17-es, 41, 47B és 48-as (Budafok kocsiszín, néhány perc sétára)
Autóbusz: 7 (Albertfalva vasútállomás)
A sínek túloldalán, autóbusz: 58 (Albertfalva vasútállomás), 114, 213, 214 (Budafok kocsiszín)

Menetrend


Utastájékoztató menetrend (lista) az állomáshoz letölthető az alábbi honlapról:
groups.google.com/group/utastajekoztato-lapok


Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Budafok délivasút az 1914-es menetrendben ezen a néven szerepel az állomás
- Budafok-Albertfalva 2010. december 12-ig
- Promontor
- Albertfalva-Budafok az 1933-as nyári menetrendben ezen a néven találjuk

Jegykiadás megszűnése 2009. június 1-től de a szolgálat maradt
Szelvénykő 73 a régi állomás helye
Megnyitás dátuma 1861.04.01.
Szelvénykő 70 a jelenlegi megálló helye




Régi képek - Albertfalva

Albertfalva, villanytelep 1911-ben. Forrás: bedo.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal

A 6-os út bevezetőjének útátjárója a pécsi vasúton a déli vasút Albertfalva állomásának Érd felőli végénél, az egykori hév-felüljáróval a háttérben. Forrás: Uvaterv–Fortepan, http://index.hu/nagykep/2015/02/22/kivezeto_utak/
  Feltöltötte: Capras Dávid
Dátum: 1960.



Képtár - Albertfalva

Budafok-Albertfalva állomásépülete
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2009.05.30.
Szabad az út Kelenföldig
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2009.05.30.
Gyorsvonat halad az állomás mögött futó 40-es fővonalon
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2009.05.30.
Amíg még megvan az épület, érdemes megörökíteni (a belsejét is). 2011.febr.18-adikai felvétel; ~19:00
Fotó: R. Z.
Dátum: 2011.02.18.
Pénztár(-ablak).
Fotó: R. Z.
Dátum: 2011.02.18.
Utasváró.
Fotó: R. Z.
Dátum: 2011.02.18.
Utasváró.
Fotó: R. Z.
Dátum: 2011.02.18.
A peron
Fotó: Lukács Vendel
Dátum: 2012.04.22.
Az épület
Fotó: Lukács Vendel
Dátum: 2012.04.22.
A pénztárablak. Jegykiadás már nincs.
Fotó: Vekker András
Dátum: 2010.
A Nagytétény felőli bakterház.
Fotó: Vekker András
Dátum: 2010.
Váróterem.
Fotó: Vekker András
Dátum: 2010.
A szebb napokat is látott albertfalvai épület, az utolsó napjaiban.
Fotó: Hansági Csaba
Dátum: 2012.09.09.
Albertfalva állomás táblája. Nem sokára emlék?
Fotó: Hansági Csaba
Dátum: 2012.09.09.
Albertfalva állomás részleges maradványai. Az átmenő fővágány felszedve, a kitérő még megvan. A teljes bontás már nagyon közel van.
Fotó: Hansági Csaba
Dátum: 2012.09.09.


Fotó: Petrás Bence
Dátum: 2024.05.09.


Képek a netről - Albertfalva

Egy régi-régi menetrend.
http://iho.hu/img/vasut/1111/111130_venezia/CCF20111130_00002.jpg
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Hofer
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 34307
2024.05.09 11:10.59
Ez már csak megállóhely!

Aeslan
e-mail: squid100.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 29885
2015.12.14 19:43.21
Most meg az órát firkálták össze olyan szépen!

MAVfan
e-mail: hadnagy.robika.kukac.yahoo.com
elfogadott hozzászólás 28296
2014.05.27 18:18.06
Visszanézve...

MAVfan
e-mail: hadnagy.robika.kukac.yahoo.com
elfogadott hozzászólás 28295
2014.05.27 18:17.12
Az esőbeálló (vagyis az állomásépület) Kelenföld felől

MAVfan
e-mail: hadnagy.robika.kukac.yahoo.com
elfogadott hozzászólás 28294
2014.05.27 18:14.38
Tekintés Kelenföld felé a peronról

MAVfan
e-mail: hadnagy.robika.kukac.yahoo.com
elfogadott hozzászólás 28293
2014.05.27 18:13.10
Az esőbeálló (vagyis az állomásépület) Fehérvár felől

MAVfan
e-mail: hadnagy.robika.kukac.yahoo.com
elfogadott hozzászólás 28292
2014.05.27 18:10.41
Tekintés Székesfehérvár felé a peronra

MAVfan
e-mail: hadnagy.robika.kukac.yahoo.com
elfogadott hozzászólás 28291
2014.05.27 18:09.42
Az aluljáró belülről

MAVfan
e-mail: hadnagy.robika.kukac.yahoo.com
elfogadott hozzászólás 28290
2014.05.27 18:08.32
A nem használható nem túl jó állapotban levő lift

MAVfan
e-mail: hadnagy.robika.kukac.yahoo.com
elfogadott hozzászólás 28289
2014.05.27 18:07.29
2014. februári képek következnek: az aluljáró

Mavfan
e-mail: hadnagy.robika.kukac.yahoo.com
elfogadott hozzászólás 27924
2014.02.23 18:59.11
Ma néztem meg a mh.-et, (remélhetőleg) következő hétvégén feltudom tölteni a képeket.

prága
e-mail: frraasz.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 27642
2014.01.18 07:53.18
Mostanra készen van az új megállóhely, már a vonatok is megállnak. Később készítek fotókat egy napsütéses napon és feltöltöm.

puma87
e-mail: hans87.kukac.windowslive.com
elfogadott hozzászólás 26189
2013.03.21 00:31.46
Magán, a megállóhelyen változás az elmúlt cca 4 hónapban nulla a változás. A felújítás keretében mindössze annyi történt(nik), hogy a mindenki számára zavaró (utas, lakos) zajvédőfalat kiépítik. Borzalmas. De legalább már összegányolták a graffitis idióták...

puma87
e-mail: hans87.kukac.windowslive.com
elfogadott hozzászólás 25629
2012.12.22 08:49.52
Perontető meg van. Pálya megvan. Peron nincs. Aluljáró meg van. A félkész 30-ason folyik a forgalom. A 40-est, az aluljárók építése miatt nem hasznáják jelenleg.

ttapu
e-mail: agriomaroulo.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 25367
2012.11.22 09:13.03
Istenem, nyáron a perzselő forróságban, amikor a bakter (tudom, nem ez a hivatalos) kitette a paprikát a platzra és locsolt, akkor az valahogy olyan megnyugtató volt. Megállt az idő. Akkor én nem is sejtettem, hogy többé itt ilyen nem lesz. Most mást nem tehetek, csak várom én is a felújítás végét, hiszen használnám már a vonatot a Déliig. Majd lehet minden nap rohanni...

Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 25133
2012.10.23 12:34.00
A nagyvasút és a BKV vágányok kapcsolódási pontjai:http://villamosok.hu/balazs/kcssz/budafok/index.html

Eugene
e-mail: eugene.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 24993
2012.10.04 22:12.29
A nyílászárókat a déliből is kivették, ma reggel amikor mentem vonattal, akkor le voltak szedve az ablakok és éppen akkor is hordták el az ablakokat. A tető az ment a dózerrel.

Adani
e-mail: a-dani.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 24992
2012.10.04 22:02.42
Akkor mostmár semmi sem maradt az állomásból, tegnap délután még állt a déli torony, sőt a nyílászárók is helyükön voltak, a másik toronynál ugye hetekkel a bontás előtt kikapták az ablakokat és az ajtókat, leszedték a tetőt. Itt meg úgy látszik csak küldték a dózert.

gergo3864
e-mail: uvmanias.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 24991
2012.10.04 20:59.32
Délelőtt még állt a déli torony. Délután már az sem...

Adani
e-mail: a-dani.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 24983
2012.10.03 20:26.01
Az állomásépületnek annyi, a felüljárónál lévő háznak már a nyomát is eltüntették, a Kelenföld felé eső bakterháznak dettó, a Budafok felöli bakterház még áll, az valamiért most kimaradt a szórásból.

A budafoki kocsiszín vágányát pedig a hírek szerint bekötik majd a nyílt vonalba nyíltvonali iparvágány kiágazásként.

puma87
e-mail: hans87.kukac.windowslive.com
elfogadott hozzászólás 24933
2012.09.23 17:44.20
Szeptember 22.-i állapot szerint az északi (Kelenföld felé eső) őrháznak annyi. A Budafok felé esőnek is rövidesen harangoznak.
Az állomás épülete részlegesen már lebontva.

Adani
e-mail: a-dani.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 24924
2012.09.21 16:55.16
Az épületnek annyi, ebben a percben is bontják.

Adani
e-mail: a-dani.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 24919
2012.09.19 10:11.52
Hallomásból tudom, hogy a mellékvágányokat ill. egy részüket is felszedték már ill. a kelenföldi oldalon lévő bakterháznál már kiszedték a nyílászárókat is. Holnap délután ki fogok menni, sajnos előbb nem tudok

Adani
e-mail: a-dani.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 24918
2012.09.18 22:08.43
A két bakterház/váltótorony is nyitva van, csak a fő helyiségek vannak kulcsra zárva, de olyan régi nagy budikulcsos fajtával, amit egy görbe fémmel is kinyit bárki. De már mindent elvittek, a bizt. ber-t már elszállították meg minden értéket elvittek. Én jártam a pincében és az állomásépület nyitva lévő helyiségeiben is (érdekes módon a váróterem nincs nyitva, de az is üres, belátni az ablakból). Nincs már miért zárni, mindent elvittek a szolgálat megszűnésével, ami meg mégis maradt érték már tuti ellopták ,nincs bent semmi. Érdekesség, hogy egy db. neonláma még megvan és áram is van még ,mert a villanykapcsoló működik. Legalábbis múlt héten még működött. De már csak kosz és bűz van ott, semmi más.

Aeslan
e-mail: squid100.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 24915
2012.09.18 18:50.33
Üdv!

A tárolóhelyiségek ajtajai tárva-nyitva. Ki tudja, mit vittek el. Nem akartam bemenni, nehogy tolvajnak nézzenek. Az épület látszólag nincs a sínek útjában. Szerintem meg lehetne hagyni. Valahogyan meg kéne menteni.

Adani
e-mail: a-dani.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 24911
2012.09.18 10:57.38
Érd-alsóig egy menetben felkapkodták az átmenő vágányt, Albertfalván a váltók még megvannak és a mellékvágányok is. Elvitték már a bizt. ber-t a bakterházakból meg a forgalmi irodából, szétvágták a helyszínen a szakállas sorompót, azóta talán el is vitték, később majd visszatér ide a bontómasina meg a dózer és valszeg a két bakterháznak és az állomásépületnek is vége lesz.

peron
e-mail: atelion.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 24904
2012.09.16 21:31.30
A vonalon szeptember 5-től teljes vágányzár van. Rá pár nappal meg is kezdődtek a munkálatok.

Rob
e-mail: m41r.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 24900
2012.09.16 04:15.12
Az állomás Szeptember 7.vel megszűnt, a szolgálattal együtt. Átépítés után megállóhely lesz.

Adani
e-mail: a-dani.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 24885
2012.09.12 10:54.01
Az útátjáró a Budafok felőli bakterháznál a szakállas sorompóval együtt megszűnt. A szolgálat is megszűnt az állomáson, a bizt. ber-t és kellékeit (kapcsolószekrények) is elbontották, a bakterházakat is el fogják ,idő kérdése mikor.

Adani
e-mail: a-dani.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 24865
2012.09.09 09:50.57
Nemtudom, egyesek szerint megállóhely lesz Albertfalvából, mások szerint sima forgalmi kitérő távkezelve Az épületeket valszeg bontani fogják a két bakterházat biztos, útban vannak az épülő vágánynak. Az állomásépületet is valszeg bontják ,rossz állapotban van és már most funkcióját vesztette.

Eugene
e-mail: eugene.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 24862
2012.09.08 15:38.59
Adani, azt nem tudod, hogy épül át a vágányhálózat? És a kocsiszínnel összekötő vágány megmarad?

Adani
e-mail: a-dani.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 24861
2012.09.08 13:41.23
A komoly dolog bejött, az átmenő vágányt már felszedték, az állomás két oldali őrházban megszűnt a szolgálat, jelenleg üresen állnak, aki még fotózni akarja őket, siessen, a 24.órában vagyunk, szerintem jövő héten már el fognak tűnni.

Adani
e-mail: a-dani.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 24851
2012.09.05 11:02.32
A friss hírek szerint ma este valami komoly dolog készül Albertfalván, holnap kimegyek az állomásra szétnézni, de szerintem az állomásépületnek és a felüljáró melletti bakterháznak rövid időn belül vége, fotózzátok gyorsan ,ameddig még lehet. A bakterház útban van a második vágánynak, valószínűleg a Kelenföld felölinek is vége lesz, mert pont a töltésen van valszeg a leendő vágány közepén.

Adani
e-mail: a-dani.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 24818
2012.08.30 17:57.47
Aki még nem tette menjen ki és fotózzon, ameddig lehet, mert azt csiripelték a madarak, hogy az állomás napjai meg vannak számlálva. A felüljárók előtti bakterházé és a sorompóké biztosan, mert a leendő második vágány útjában van, ha igazak a hírek heteken belül bontani fogják.

lukacsvendi
e-mail: lukacsvendi.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 24512
2012.07.18 15:26.24
Nem méltó ez az állomás a magyar vasúthoz. Maga az épület nem lenne csúnya, ha fel lenne újítva. Rossz dolog, hogy ezeket a "disznóólakat" vasútállomásnak hívják.

Ezick
e-mail: fikkenbaszun.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 22986
2012.02.02 09:30.32
csocsókám van a fehérvárin zebra a remíz mindkét végén csak nem tudom mi köze ennek az állomáshoz:) az állomás tökéletesen megközelíthető 360fokból... nézz már utána hol van a fehérvári meg az állomás--> google map

Aeslan
e-mail: squid100.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 22771
2012.01.04 12:43.49
Üdv!

Csocsó: Pontosan hova gondolod a zebrát?

csocsó
e-mail: balmadi15.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 22769
2012.01.04 11:56.40
Sajnos az állomás megközelithetetlen a fehérvári ut felöl,mert zebrát nem alakitottak ki az illetékesek,elfeljtették,nincs rá pénz.Pedig naponta több százan szaladgálnak a kocsik között az ott közlekedö utasok.

railwayman
e-mail: railwayman.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 20541
2011.02.28 14:57.26
Azért, mert 2012-2014 között kerül elbontásra, és addig is emberhez méltó körülményt kell biztosítani az ott dolgozónak. A plafon balesetveszélyes volt, míg a kitört üvegeken süvített be a szél. Ezek a hibák már régebb óta be voltak jelentve, a tavalyi karbantartás keretből maradt rá pénz, ezért ekkor lett megcsinálva.

cheesebar
e-mail: panasonic.kukac.nincsilyen.hu
elfogadott hozzászólás 20540
2011.02.28 14:27.42
Nem értem, hogy minek festették ki a várót, minek raktak be üveget oda ahol ki volt verve, minek cserélték ki az eresz csatornát, új cserepek, és azt hiszem az irodában is megcsinálták a plafont. minek költöttek ennyi pénzt erre, ha le akarják bontani. nem értem hogy miért nem eddig tették ezt???

Aeslan
e-mail: squid100.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 20323
2011.02.11 00:14.58
http://www.youtube.com/watch?v=1NvCfnZbZ50

Hold & Nap az állomásról videózva. ;-)
2011.febr.10.;~15:50-51

Aeslan
e-mail: squid100.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 19907
2011.01.06 14:00.32
Dec.28-29-edike környékén firkamentesítették az épületet!!Egész tetszetős az új tábla!

kisvirag
e-mail: egaris.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 19702
2010.12.17 13:53.12
Az az érdekes, hogy a decemeber elején történt menetrend változás miatt, pont az a vonat maradt ki, -a 9,39-kor innen a Délibe induló- ami sokunk munkába járását könnyítette meg. Hogy miért pont ez az 1 járat volt felesleges valakinek...nem értem...hisz a vonat minden reggel tele volt :((((

siofok35
e-mail: siofok35.kukac.c2.hu
elfogadott hozzászólás 19559
2010.12.03 17:50.07
Menetrendváltás után Albertfalva néven fog szerepelni.

cheesebar
e-mail: nincs.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 19394
2010.11.16 13:06.54
Köszi! kár hogy lebontják :(

Ailton
e-mail: ailtoncommentar.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 19190
2010.10.12 11:59.41
Egészen biztos, hogy lebontják. A Székesfehérvár-Budapest vonal felújításának II. ütemében fogják lebontani, és olyan megálló lesz, mint az érdi. A II. ütem ideje 2012-2014.

central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.upcmail.hu
elfogadott hozzászólás 19166
2010.10.07 13:27.32
Vegyétek fel légyszíves az állomás korábbi nevéhez:Promontor

cheesebar
e-mail: nincs.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 18556
2010.08.19 10:38.58
Úgy tudom, hogy le fogják bontani az állomásépületet. Az érdekelne, hogy mikor és ez mennyire biztos?

eckooo
e-mail: kozmaesztizsofia.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 14493
2009.11.25 09:02.49
Még egy érdekesség: az itt futó MÁV sínekhez közvetlen BKV kapcsolat van a Budafok kocsíszínből, ami szintén itt található!

prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 14492
2009.11.24 21:19.12
A váró

prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 14491
2009.11.24 21:18.44
Sajnos tiszta graffiti az egész

prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 14490
2009.11.24 21:18.04
Az állomásépület..

horvatics
e-mail: horvaticscs.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 13919
2009.10.09 18:13.07
Sem számítógépes biztber, sem KÖFI! Van helyette egy fényjelzősített SH berendezés.
Legfeljebb gépi úton dokumentált engedélykérés lehet, de ennek a másik felét Kelenföldön nem találtam. És mivel Nagytétény felé vannak automata térközök, így csak akkor van visszajelentés, ha ennek hibája esetén át kell térni állomástávolságú követésre!

Aeslan
e-mail: squid100.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 13807
2009.09.29 16:39.52
Üdv!

Az épületre, sajnos, a MÁV-nak bontási határozata van. Esőbeállót terveznek. Sajnálom az épületet. Az alacsony utasforgalom végett dózerolják le.

szvdom
e-mail: szvdom.kukac.eet.bme.hu
elfogadott hozzászólás 9769
2009.02.09 08:22.08
A megálló funkcionál. A BKV megközelítéseket fent a szövegben láthatod, onnan pedig nem nehéz megtalálni az állomást: csak indulj el a vasút felé.
Egyedül annyi csavar van a dologban, hogy itt csak az Érd-alsó felől érkező vonatok állnak meg. Ha a panelházak irányából (7-es busz végállomása) felől jössz (van aluljáró is az állomás megközelítéséhez), akkor könnyebb a helyzet, a másik irányból nem emlékszem, hogyan kell átvágni, mert ott két nyíltvonali sínpár is keresztezi utunkat az állomásépület felé, amelyen nem állnak meg a vonatok.

Laci
e-mail: malasz.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 9678
2009.02.04 22:52.49
Azt szeretném tudni, funkcionál-e ez a megálló, és hogy lehet megközelíteni, mert bár már kerestem, nem találom a hozzávezető utat?

didgeridoo
e-mail: didgeridoo.kukac.vipmail.hu
elfogadott hozzászólás 8881
2009.01.05 22:43.31
Sziasztok! Én most tervezem, hogy vonattal járnék be a Délihez, mivel az új BKV bérlet Budapest közigazgatási határán belül már a MÁV-ra is érvényes. Az lenne a kérdésem, hogy mennyire érkeznek pontosan reggelenként a vonatok? Előre is köszi!

athos25
e-mail: athos820917.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 7215
2008.10.15 02:03.15
Petike: Neked valószinűleg igazad van, amikor legutóbb Albertfalva forgalmi irodájában jártam (1999) csak 17 éves voltam :) akkor viszont majd minden nap :) (neveket nem mondok inkább) Nekem csak az tünt fel, hogy Kf felé egészen a Déli pu-ig működött ez a folyamatvizualizációs dolog,amig Nt felé csak a Dominos tábla mutatta a vonatok helyét. Még mindig ez a helyzet?

betax
e-mail: alisdair.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 6630
2008.09.23 14:18.09
Szerintem nem értelmetlen állomás, egész gyakran használom. Érdekességként jegyzem meg, hogy a héten Csütörtökön a BKSZ utasszámlálást végez a 30-as vonal budapesti megállóiban. ;)

Regarder
e-mail: regarder.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 4763
2008.06.17 02:57.06
Azt hallottam hogy tervbe vették az állomás megszüntetését. Én se látom sok értelmét, hogy van, hisz a legtöbb vonat meg sem áll ott, a budafoki állomás is nagyon közel van hozzá...

Petike
e-mail: police.petike.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 4747
2008.06.16 15:21.58
Ja, és Szűcs Úrnak üzenjük, hogy akit Ő "bakter"-nak nevez, az a Forgalmi Szolgálattevő! Üdv.

Petike
e-mail: police.petike.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 4733
2008.06.16 10:09.10
Kedves athos25! Engedd meg,hogy helyesbítssek, de Kelenföld irányába is ugyanaz a "őskori technológia" van, mint Nagytétény felé, ami éltes kora ellenére is nagyságrendekkel jobban működik,mint modern számítógépes társai. Az áltlad említett "KÖFI" nincs Alberton, de van helyette KÖFE, ami Központi Forgalomellenőrző Szolgálatot jelent. A biztosítóberendezéshez semmi köze sincs. Csupán egy folyamatvizualizációs rendszer. Üdv.: Egy Albertfalvai forgalmiszolgálattevő.

CoolJan
e-mail: cooljan7.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 4666
2008.06.10 10:11.57
Utálom Albertfalvát!!!! Miért van elsőbbsége mindig egy ... kis elővárosi személyvonatnak egy Zalaegerszegről induló gyorsvonattal vagy IC-vel szemben???? Mindig várni kell a személyvonatra, hogy belépjünk Kelenföldre :S

athos25
e-mail: attila.k.kukac.pannonmail.hu
elfogadott hozzászólás 2025
2007.12.26 17:21.31
Van még neki más érdekessége is.
Pl Albertfalván kombinálva van az őskori technológia a modern technikával.Ugyanis az állomás Nagytétény felé még a régi biztositóberendezéssel kommunikál,és telefonos visszajelentés van, míg Kelenföld felé már számitógépes bizt.ber (KÖFI) van.

Szûcs Zoltán
e-mail: zavec.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 1094
2007.08.12 08:24.53
Az állomás különlegessége, hogy több száz méteres távolságból is jól hallható a hangosbemondón, ahogy a bakter mikrofon mellett lévő mobiltelefonja rendszeresen kommunikál a bázisállomással. :)

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Budapest-Ferencváros Nyugati rendező pu.

Budapest-Ferencváros Keleti rendező pu.

Budafok, Forgalmi telep

Budapest-Józsefváros

Bükkábrány