|
Ezen a rövid macskaköves úton juthatunk el az állomásra a Nagytétényi útról.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
|
|
A felvételi épület utcafrontja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
|
|
Az épületet megkerülve juthatunk a vágányokhoz. A képen a váróterem ajtaja nyitva.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
|
|
A váróterem.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
|
|
A felvételi épület a vonal kezdőpontja Budapest-Déli pu felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
|
|
Névfelirat.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
|
|
A felvételi épület a vonal végpontja, Nagykanizsa irányából nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
|
|
A II. vágány peronján állva a Déli pályaudvar felé tekintünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
|
|
A II. vágány peronján állva Nagykanizsa felé tekintünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
|
|
Rakodóvágány kiágazás az I. vágányból a kezdőpont felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
|
|
A rozsdás vágányzáró sorompó és mögötte a fűbevesző vágány sejteti: régóta nem használták már rakodásra.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
|
|
Lakóőrház a kezdőponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
|
|
Kezdőponti váltókezelői szolgálati hely.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
|
|
Váltóállító tárcsák a toronyban.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
|
|
A másik irányból nézve. Tövében egy légoltalmi figyelőhely bújik meg.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
|
|
Pillantás a nyílt vonal (Déli pu) felé a torony előtt állva.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
|
|
Pillantás az állomás felé a torony előtt állva.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
|
|
Visszatekintés a kezdőpont irányába a IV. vágánynál.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
|
|
A képen középen balra a raktárépület, jobbra a felvételi épület.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
|
|
A raktárépület oldalról.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
|
|
A raktárépület hátulról.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
|
|
Balra a volt sertéshizlaló - ma Prologis, jobbra pedig a tárolóvágányok felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
|
|
A csonkavágányok eltűntek a fű és a bokrok alatt az évek során.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
|
|
A földút a raktárépülettől a végponti váltóállító toronyig vezet. A keresztező vágányrész ki van zárva a forgalomból.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
|
|
A forgalomból kizárt rész.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
|
|
Balra Prologis, egyenesen egy csonkavágány.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
|
|
A fűbe vesző csonkavágányok.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
|
|
A Prologis iparvágánya. Az állomás felé tekintünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
|
|
A Prologis iparvágánya. A logisztikai park felé tekintünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
|
|
Fény- és félsorompóval biztosított útátjáró az állomás végponti oldalán a Campona utcán.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
|
|
Az útátjáróban állva Nagykanizsa felé tekintünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
|
|
Egykori őrház az útátjáró mellett.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
|
|
Pillantás az átjáróból az állomás felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
|
|
Itt is van egy légoltalmi figyelőhely.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
|
|
Váltóállító tárcsák. A berendezést 1960. márciusában gyártották.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
|
|
Pillantás a torony lépcsőjén állva az állomásra.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
|
|
Kapcsolókert a felvételi épület mellett.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
|
|
Biztosítóberendezési épület.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
|
|
Szelvénykő a felvételi épület falánál.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
|
|
A forgalmi iroda bejárata.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
|
|
A forgalmi szolgálattevő munkahelye.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
|
|
Rendelkező készülék.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
|
|
Vágánytábla a falon. A fehér ragasztószalaggal lefedett terület a forgalomból kizárt vágányrész.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
|
|
Személyvonatok az állomáson.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
|
|
A vonal felújításra kerül.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
|
|
Nagytétény - vonat helyett bontásra éhes munkagép
Fotó: Kramolis Tibor
Dátum: 2012.09.04.
|
|
Nagytétény - a vágányzár előtti utolsó forgalmi napon
Fotó: Kramolis Tibor
Dátum: 2012.09.04.
|
|
Nagytétény - végnapok
Fotó: Kramolis Tibor
Dátum: 2012.09.04.
|
|
Nagytétény Campona utca felőli vége
Fotó: Kramolis Tibor
Dátum: 2012.08.02.
|
|
Nagytétény lebontott őrház
Fotó: Kramolis Tibor
Dátum: 2012.08.02.
|
|
Nagytétény raktárépület bontás alatt
Fotó: Kramolis Tibor
Dátum: 2012.08.02.
|
|
Nagytétény állomási épület bontása
Fotó: Kramolis Tibor
Dátum: 2012.08.02.
|
|
A felvételi épület bontása jelenleg itt tart
Fotó: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 2012.10.07.
|
|
Szombaton délelőtt itt tartottak a bontással
Fotó: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 2012.10.20.
|
|
Fotó: Faltusz Csaba
Dátum: 2010.03.28.
|
|
Az új épület a Nagytétényi út felől.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2014.02.22.
|
|
A lebontott déli vasúti épület helyett ezt emelték.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.09.07.
|
|
Pillantás a vágány mellől a vonal kezdőpontja Budapest-Déli pályaudvar felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.09.07.
|
|
Pillantás a vágány mellől a vonal végpontja Nagykanizsa felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.09.07.
|
karonka
e-mail: kollath.aron.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 31861
2018.11.01 08:12.48
|
Az állomás lehetne feltételes megálló is. Tétényliget és Kastélypark felől tök sokat kell gyalogolni.
|
|
Tastam
e-mail: tastam.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 30698
2017.02.07 16:34.44
|
Az 1932. augusztus 22-iki Békésmegyei Közlöny írja: "Budapestről jelentik: Megrendítő öngyilkosság történt ma délelőtt a Déli-pályaudvar közelében. A trieszti gyorsvonat menetrendszerű pontossággal robogott s amikor a budai alagút alá érkezett, a lokomotív elé vetette magát egy jól öltözött férfi. A vonat elhaladása után a járókelők találtak rá az öngyilkosra, akinek zsebében iratokat találtak s ebből megállapították, hogy az illető Reinitz Lajos MÁV felügyelő, volt nagytétényi állomásfőnök. Tettének oka ismeretlen."
|
|
Gothpaladinus
e-mail: Gothpaladinus.kukac.Gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 30470
2016.09.17 00:05.34
|
A leírás aktualizálása végett: napjainkra a 33-as a 133E-s és a 700-as autóbusszal lehet a fenti forgalmi kitérőt tömegközlekedéssel elérni, az ennél elhelyezett buszfordulók pedig "Nagytétény, Erdélyi utca", ill. "Nagytétény, ipartelep" néven ismertek a továbbiakban a korábbi "Nagytétény vasútállomás", ill. "Nagytétény, Chinoin" elnevezések helyett.
|
|
Lajos
e-mail: vasutpolihisztor.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 28859
2014.10.14 21:16.41
|
Nekem nagyon hiányzik az állomás. Kár volt érte. Sokat jártam ki ide.
|
|
VT22
e-mail: ___.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 27368
2013.11.02 10:21.24
|
De, eredetileg megszűnt állomásként volt jelölve, én javítottam tegnap.
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
|
elfogadott hozzászólás 27367
2013.11.02 07:49.16
|
"Szolgálati hely" megjelölés azt jelenti, hogy személyforgalomra be nem rendezett. Senki sem írta, hogy megszűnt állomás lenne.
|
|
kerala
e-mail: pilosz.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 27363
2013.11.01 18:52.38
|
Nagytétény nem megszűnt állomás, hanem forgalmi kitérő lett.
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
|
elfogadott hozzászólás 25578
2012.12.14 14:23.32
|
Egy összeállítás az állomás bontásáról: http://www.youtube.com/watch?v=F5bt-xPh_OM
|
|
lukacsvendi
e-mail: lukacsvendi.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 24693
2012.08.11 17:37.51
|
Hát igen. Sajnos az épület egyik részét teljesen kiürítették. Heteken belül itt már csak markolók és téglahalmok lesznek. A raktárépületet is már előkészítették a halálos ítéletre. Szomorú. Fel lehetett volna újítani az épületet. Mi az, hogy útban van?!
|
|
fcs
e-mail: faltuszcsaba.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 24486
2012.07.15 13:44.31
|
Elkezdték bontani az állomás épületeit. A szolgálati lakást és szfv-i bejáratnál álló őrházat már elbontották.
|
|
Balaton
e-mail: tdp93.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 24314
2012.06.22 13:50.27
|
Van ebben az országban műemlékvédelem??!!NINCS van helyette egy budapesti vízfej ami csak papírtologatásra jó és úgy hívják magukat hogy műemlékvédelmi hivatal.Kisterenyei körfűtőház,Kelenföldi,Gyékényesi vasutaslaktanyák Kápolnásnyéki,Tárnoki állomásépületek most meg ez...Legközelebb a Nyugati pályaudvart bontják le mert elmúlt 100 éves?
|
|
Peron
e-mail: atelion.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 23157
2012.02.19 20:42.56
|
A pályázatot még az előző időszakban 2007 -ben írták ki. Sajnos mi kisemberek, ezt nem tudtuk.
ezért kell lebontani...
|
|
Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 23154
2012.02.19 16:14.55
|
Nem tudom Magyarországot miért is kell építészetileg is teljesen padlóra küldeni?Meg kell nézni a Horvátországban és Szlovéniában lévő DV épületeket,szinte hiánytalanul csodaszépen felújítva szolgálják az utazóközönséget,és egyben díszei is az adott településnek!Érdekes ott nem a kocka épületek az elfogadott építészeti irányzatok!
|
|
VT22
e-mail: vtibor3.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 23153
2012.02.19 14:58.12
|
Ódinnyés is? Kinek árt az a szerencsétlen épület ha már a vasutat is átépítették mellette?
Az a legszomorúbb ebben, hogy garantáltan ronda, igénytelen épületek lesznek a DV-épületek helyén. Egy érték eltűnik, és nem épül helyette új. Kápolnásnyéken betonkocka siratófallal, elővárosban meg majd lesz a 40-es vonalon is látható összegraffitizett-vandálkodott sima megállóhelyi peron.
A legszembetűnőbb a 25-ösön Andráshida: látszik mire képes a magyar vasútépítészet, és mire az EU...
|
|
Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 23148
2012.02.18 10:59.53
|
Több az még háromnál is,kb. a tízet is meghaladja az ötvenes években rengeteget lebontottak vagy átépítettek a Balaton partján is.Egyébként nem csak az 5-ösön állnak még ilyen épületek,hanem a 15-ösön is,és a 17-esen is áll Püspökmolnári állomás felvételi épülete.
|
|
hj1984
e-mail: hjvb.email.kukac.index.hu
|
elfogadott hozzászólás 23143
2012.02.18 08:47.41
|
Sajnos a harmadik... Nyék bontva, Tárnok bontva lesz, S ez is... Hasonló jellegű épületek majdnem eredeti formában csak az 5-ös vonalon maradnak. Albertfalva és Ódinnyés épülete is e sorsra jut, ha minden igaz, tehát nem marad a 30a-n DV épület! :(
|
|
VT22
e-mail: vtibor3.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 23141
2012.02.17 21:09.05
|
Már a második Déli Vasút-épület, ami "útban van" a vonalon.
Várható-e, hogy valamennyire közös nevezőre hozzák a 30a és 40a megállóhely-kiosztását a párhuzamos szakaszon?
|
|
Peron
e-mail: atelion.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 23140
2012.02.17 19:30.51
|
Láttam én már mentethetelebb állomásépületet is. Nagytétény vasútállomása útban van a 2. vágánynak (magyarul: bontani kell, egyszerűbb megoldás) ezért bontani kell.
Újabb infók szerint új biztositóberendezési áramellátó fog épülni, és új megálló majd a Pohár utca környékén, P+R nélkül, de lesz majd B+R.
Csúnyán fogalmazva egy megállóhely technikailag kevesebbet ér mint egy állomás, hiszen bármikor elbontható. Vonatkeresztekre, vonatmegelőzésekre esély sem lesz, így forgalmi zavar esetén nagyobb káosz várható. Ez van...
|
|
Railwayman
e-mail: railwayman.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 23138
2012.02.17 17:40.03
|
"Felszámolással járó komolyabb változás kizárólag a jelenlegi nagytétényi állomáson lesz, ahol a menthetetlen állapotban lévő állomásépületet hamarosan lebontják és a régi állomás teherpályaudvarként fog a továbbiakban üzemelni. "
http://www.budafok-teteny.hu/hirek/2330
Egyébként ha valaki információt akar, menjen el pont a Nagytétényi állomásra, a Kelenföld-Tárnok szakasz szlovák kivitelezője irodát nyitott ott, nagyon segítőkészek.
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
|
elfogadott hozzászólás 23136
2012.02.16 20:18.09
|
Ha jól értem amit írsz, akkor az állomás megszűnik. Honnan származik ez az információ?
|
|
Peron
e-mail: atelion.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 23135
2012.02.16 19:41.37
|
Nem állnak meg itt a gyorsok és Tárnok-Budapest vonalszakasz felújítása következtében az állomásépületet és az állomást a lebontják.
|
|
ladagera
e-mail: ladanyigergo.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 23131
2012.02.16 16:27.44
|
megáll itt a gyorsvonat?
|
|
AKGV
e-mail: akgv2.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 14899
2009.12.17 18:38.25
|
Valaki nem tudja véletlenül, világítanak még a neon betűk?
|
|
prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 13549
2009.09.08 13:59.15
|
2009.09.08 délelőtt. Sok vonat haladt át, viszonylag sokan is várakoztak.
|
|
|
k_attila
e-mail: kovacs.attila.kukac.digikabel.hu
|
elfogadott hozzászólás 13286
2009.08.27 00:14.28
|
Nagytétény felvételi épülete 2009.06.04 -én.
|
|
|
Mk452006
e-mail: 19951108.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 9686
2009.02.05 15:46.48
|
Az összes neon betű ég???
Ritka.
|
|
Galló Gergely
e-mail: petcat18fuller.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 2130
2008.01.05 15:04.23
|
Ezen az állomáson gyermekkoromban rengeteget tartózkodtam mivel nagyszüleim a vasúttól nem messze laktak.Akkoriban tiszta és gondozott volt,kissé park szerű,hatalmas vadgesztenye fákkal amik árnyékot vetettek a a padokra amik a felvételi épülettől balra voltak.Sőt!Volt itt egy kiállított gőzmozdonyis ami a bennem élő emlékképek alapján 377-es volt a pályaszáma 28.Valamikor a nagytétényi sertés hizlaldában teljesített szolgálatot.Még gyerek voltam mikor nagy bánatomra elszállították a műemléket.
|
|
Beszterczán Mónika
e-mail: monika.herczegne.kukac.polgnet.hu
|
elfogadott hozzászólás 1293
2007.09.15 21:43.09
|
Találtam egy képet Nagytétényről is. Szedres után ott dolgoztam, talán nem túl jó a minősége, de ez is már elég régen volt.
|
|
|