Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


30 Budapest-Székesfehérvár- Nagykanizsa

Budapest-Déli (1, 40)
Budapest-Kelenföld (1, 40)
Albertfalva
Budafok (40)
Kastélypark
Nagytétény
Tétényliget
Érd alsó
Tárnok
Martonvásár
Baracska
Pettend
Kápolnásnyék
Velence
Velencefürdő
Gárdony
Agárd
Dinnyés
Ódinnyés
Börgöndpuszta
Székesfehérvár (20, 29, 44, 45, 5, 906)
Maroshegy (29)
Sóstelep
Szabadbattyán (29, 455a, 944)
Kiscséripuszta
Polgárdi-Tekerespuszta
Lepsény (27, 49)
Balatonaliga
Balatonvilágos
Gamásza
Szabadisóstó
Szabadifürdő
Siófok-Tisztviselőtelep
Aranypart
Siófok (35)
Balatonszéplak felső
Balatonszéplak alsó
Zamárdi felső
Zamárdi
Szántód
Balatonföldvár
Balatonszárszó
Balatonszemes
Balatonlelle felső
Balatonlelle
Balatonboglár felső
Balatonboglár
Jankovich-telep
Fonyódliget
Fonyód (36)
Bélatelep
Alsóbélatelep
Balatonfenyves felső
Balatonfenyves
Balatonfenyves alsó
Máriahullámtelep
Máriaszőlőtelep
Balatonmáriafürdő
Balatonberény (37)
Balatonszentgyörgy (30b, 37, 924)
Vörs
Sávoly
Sávoly-Tőzegtelep
Zalakomár
Zalaszentjakab
Nagyrécse
Nagykanizsa (17, 60)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Nagytétény
(Tétény)*

szolgálati hely
30 Budapest-Székesfehérvár- Nagykanizsa

A lebontott déli vasúti épület helyett ezt emelték.
2016.09.07.
Fotó: Sándor Antal [ROCOman]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.387971° E18.974423° | N47° 23' 16.69" E18° 58' 27.92"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Átszállási lehetőségek a BKV járataira


Autóbusz: 33 33A 33E (Nagytétény vasútállomás)

Menetrend


Utastájékoztató menetrend (lista) az állomáshoz letölthető az alábbi honlapról:
groups.google.com/group/utastajekoztato-lapok


Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Tétény korabeli Déli Vasút menetrendből; 1914-ben már Nagytétény

Örökbefogadott állomás 2012 tavasztól http://mkk.zpok.hu
Szelvénykő 160
Megnyitás dátuma 1861.04.01.




Régi képek - Nagytétény

Nagytétény pályaudvar. (Módosított Déli Vasúti. II.osztályú terv.) Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kebelei György

Az állomás egy korabeli képeslapon (1930 körül).
Forrás: Dr. Pencz kiadása
https://www.vatera.hu/
  Feltöltötte: Barkó Richard



Képtár - Nagytétény

Ezen a rövid macskaköves úton juthatunk el az állomásra a Nagytétényi útról.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
A felvételi épület utcafrontja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
Az épületet megkerülve juthatunk a vágányokhoz. A képen a váróterem ajtaja nyitva.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
A váróterem.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
A felvételi épület a vonal kezdőpontja Budapest-Déli pu felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
Névfelirat.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
A felvételi épület a vonal végpontja, Nagykanizsa irányából nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
A II. vágány peronján állva a Déli pályaudvar felé tekintünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
A II. vágány peronján állva Nagykanizsa felé tekintünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
Rakodóvágány kiágazás az I. vágányból a kezdőpont felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
A rozsdás vágányzáró sorompó és mögötte a fűbevesző vágány sejteti: régóta nem használták már rakodásra.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
Lakóőrház a kezdőponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
Kezdőponti váltókezelői szolgálati hely.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
Váltóállító tárcsák a toronyban.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
A másik irányból nézve. Tövében egy légoltalmi figyelőhely bújik meg.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
Pillantás a nyílt vonal (Déli pu) felé a torony előtt állva.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
Pillantás az állomás felé a torony előtt állva.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
Visszatekintés a kezdőpont irányába a IV. vágánynál.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
A képen középen balra a raktárépület, jobbra a felvételi épület.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
A raktárépület oldalról.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
A raktárépület hátulról.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
Balra a volt sertéshizlaló - ma Prologis, jobbra pedig a tárolóvágányok felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
A csonkavágányok eltűntek a fű és a bokrok alatt az évek során.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
A földút a raktárépülettől a végponti váltóállító toronyig vezet. A keresztező vágányrész ki van zárva a forgalomból.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
A forgalomból kizárt rész.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
Balra Prologis, egyenesen egy csonkavágány.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
A fűbe vesző csonkavágányok.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
A Prologis iparvágánya. Az állomás felé tekintünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
A Prologis iparvágánya. A logisztikai park felé tekintünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
Fény- és félsorompóval biztosított útátjáró az állomás végponti oldalán a Campona utcán.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
Az útátjáróban állva Nagykanizsa felé tekintünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
Egykori őrház az útátjáró mellett.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
Pillantás az átjáróból az állomás felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
Itt is van egy légoltalmi figyelőhely.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
Váltóállító tárcsák. A berendezést 1960. márciusában gyártották.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
Pillantás a torony lépcsőjén állva az állomásra.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
Kapcsolókert a felvételi épület mellett.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
Biztosítóberendezési épület.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
Szelvénykő a felvételi épület falánál.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
A forgalmi iroda bejárata.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
A forgalmi szolgálattevő munkahelye.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
Rendelkező készülék.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
Vágánytábla a falon. A fehér ragasztószalaggal lefedett terület a forgalomból kizárt vágányrész.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
Személyvonatok az állomáson.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
A vonal felújításra kerül.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.10.03.
Nagytétény - vonat helyett bontásra éhes munkagép
Fotó: Kramolis Tibor
Dátum: 2012.09.04.
Nagytétény - a vágányzár előtti utolsó forgalmi napon
Fotó: Kramolis Tibor
Dátum: 2012.09.04.
Nagytétény - végnapok
Fotó: Kramolis Tibor
Dátum: 2012.09.04.
Nagytétény Campona utca felőli vége
Fotó: Kramolis Tibor
Dátum: 2012.08.02.
Nagytétény lebontott őrház
Fotó: Kramolis Tibor
Dátum: 2012.08.02.
Nagytétény raktárépület bontás alatt
Fotó: Kramolis Tibor
Dátum: 2012.08.02.
Nagytétény állomási épület bontása
Fotó: Kramolis Tibor
Dátum: 2012.08.02.
A felvételi épület bontása jelenleg itt tart
Fotó: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 2012.10.07.
Szombaton délelőtt itt tartottak a bontással
Fotó: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 2012.10.20.

Fotó: Faltusz Csaba
Dátum: 2010.03.28.
Az új épület a Nagytétényi út felől.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2014.02.22.
A lebontott déli vasúti épület helyett ezt emelték.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.09.07.
Pillantás a vágány mellől a vonal kezdőpontja Budapest-Déli pályaudvar felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.09.07.
Pillantás a vágány mellől a vonal végpontja Nagykanizsa felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.09.07.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


karonka
e-mail: kollath.aron.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 31861
2018.11.01 08:12.48
Az állomás lehetne feltételes megálló is. Tétényliget és Kastélypark felől tök sokat kell gyalogolni.

Tastam
e-mail: tastam.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 30698
2017.02.07 16:34.44
Az 1932. augusztus 22-iki Békésmegyei Közlöny írja: "Budapestről jelentik: Megrendítő öngyilkosság történt ma délelőtt a Déli-pályaudvar közelében. A trieszti gyorsvonat menetrendszerű pontossággal robogott s amikor a budai alagút alá érkezett, a lokomotív elé vetette magát egy jól öltözött férfi. A vonat elhaladása után a járókelők találtak rá az öngyilkosra, akinek zsebében iratokat találtak s ebből megállapították, hogy az illető Reinitz Lajos MÁV felügyelő, volt nagytétényi állomásfőnök. Tettének oka ismeretlen."

Gothpaladinus
e-mail: Gothpaladinus.kukac.Gmail.com
elfogadott hozzászólás 30470
2016.09.17 00:05.34
A leírás aktualizálása végett: napjainkra a 33-as a 133E-s és a 700-as autóbusszal lehet a fenti forgalmi kitérőt tömegközlekedéssel elérni, az ennél elhelyezett buszfordulók pedig "Nagytétény, Erdélyi utca", ill. "Nagytétény, ipartelep" néven ismertek a továbbiakban a korábbi "Nagytétény vasútállomás", ill. "Nagytétény, Chinoin" elnevezések helyett.

Lajos
e-mail: vasutpolihisztor.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 28859
2014.10.14 21:16.41
Nekem nagyon hiányzik az állomás. Kár volt érte. Sokat jártam ki ide.

VT22
e-mail: ___.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 27368
2013.11.02 10:21.24
De, eredetileg megszűnt állomásként volt jelölve, én javítottam tegnap.

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 27367
2013.11.02 07:49.16
"Szolgálati hely" megjelölés azt jelenti, hogy személyforgalomra be nem rendezett. Senki sem írta, hogy megszűnt állomás lenne.

kerala
e-mail: pilosz.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 27363
2013.11.01 18:52.38
Nagytétény nem megszűnt állomás, hanem forgalmi kitérő lett.

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 25578
2012.12.14 14:23.32
Egy összeállítás az állomás bontásáról: http://www.youtube.com/watch?v=F5bt-xPh_OM

lukacsvendi
e-mail: lukacsvendi.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 24693
2012.08.11 17:37.51
Hát igen. Sajnos az épület egyik részét teljesen kiürítették. Heteken belül itt már csak markolók és téglahalmok lesznek. A raktárépületet is már előkészítették a halálos ítéletre. Szomorú. Fel lehetett volna újítani az épületet. Mi az, hogy útban van?!

fcs
e-mail: faltuszcsaba.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 24486
2012.07.15 13:44.31
Elkezdték bontani az állomás épületeit. A szolgálati lakást és szfv-i bejáratnál álló őrházat már elbontották.

Balaton
e-mail: tdp93.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 24314
2012.06.22 13:50.27
Van ebben az országban műemlékvédelem??!!NINCS van helyette egy budapesti vízfej ami csak papírtologatásra jó és úgy hívják magukat hogy műemlékvédelmi hivatal.Kisterenyei körfűtőház,Kelenföldi,Gyékényesi vasutaslaktanyák Kápolnásnyéki,Tárnoki állomásépületek most meg ez...Legközelebb a Nyugati pályaudvart bontják le mert elmúlt 100 éves?

Peron
e-mail: atelion.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23157
2012.02.19 20:42.56
A pályázatot még az előző időszakban 2007 -ben írták ki. Sajnos mi kisemberek, ezt nem tudtuk.
ezért kell lebontani...

Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 23154
2012.02.19 16:14.55
Nem tudom Magyarországot miért is kell építészetileg is teljesen padlóra küldeni?Meg kell nézni a Horvátországban és Szlovéniában lévő DV épületeket,szinte hiánytalanul csodaszépen felújítva szolgálják az utazóközönséget,és egyben díszei is az adott településnek!Érdekes ott nem a kocka épületek az elfogadott építészeti irányzatok!

VT22
e-mail: vtibor3.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23153
2012.02.19 14:58.12
Ódinnyés is? Kinek árt az a szerencsétlen épület ha már a vasutat is átépítették mellette?

Az a legszomorúbb ebben, hogy garantáltan ronda, igénytelen épületek lesznek a DV-épületek helyén. Egy érték eltűnik, és nem épül helyette új. Kápolnásnyéken betonkocka siratófallal, elővárosban meg majd lesz a 40-es vonalon is látható összegraffitizett-vandálkodott sima megállóhelyi peron.

A legszembetűnőbb a 25-ösön Andráshida: látszik mire képes a magyar vasútépítészet, és mire az EU...

Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 23148
2012.02.18 10:59.53
Több az még háromnál is,kb. a tízet is meghaladja az ötvenes években rengeteget lebontottak vagy átépítettek a Balaton partján is.Egyébként nem csak az 5-ösön állnak még ilyen épületek,hanem a 15-ösön is,és a 17-esen is áll Püspökmolnári állomás felvételi épülete.

hj1984
e-mail: hjvb.email.kukac.index.hu
elfogadott hozzászólás 23143
2012.02.18 08:47.41
Sajnos a harmadik... Nyék bontva, Tárnok bontva lesz, S ez is... Hasonló jellegű épületek majdnem eredeti formában csak az 5-ös vonalon maradnak. Albertfalva és Ódinnyés épülete is e sorsra jut, ha minden igaz, tehát nem marad a 30a-n DV épület! :(

VT22
e-mail: vtibor3.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23141
2012.02.17 21:09.05
Már a második Déli Vasút-épület, ami "útban van" a vonalon.

Várható-e, hogy valamennyire közös nevezőre hozzák a 30a és 40a megállóhely-kiosztását a párhuzamos szakaszon?

Peron
e-mail: atelion.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23140
2012.02.17 19:30.51
Láttam én már mentethetelebb állomásépületet is. Nagytétény vasútállomása útban van a 2. vágánynak (magyarul: bontani kell, egyszerűbb megoldás) ezért bontani kell.
Újabb infók szerint új biztositóberendezési áramellátó fog épülni, és új megálló majd a Pohár utca környékén, P+R nélkül, de lesz majd B+R.
Csúnyán fogalmazva egy megállóhely technikailag kevesebbet ér mint egy állomás, hiszen bármikor elbontható. Vonatkeresztekre, vonatmegelőzésekre esély sem lesz, így forgalmi zavar esetén nagyobb káosz várható. Ez van...

Railwayman
e-mail: railwayman.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 23138
2012.02.17 17:40.03
"Felszámolással járó komolyabb változás kizárólag a jelenlegi nagytétényi állomáson lesz, ahol a menthetetlen állapotban lévő állomásépületet hamarosan lebontják és a régi állomás teherpályaudvarként fog a továbbiakban üzemelni. "
http://www.budafok-teteny.hu/hirek/2330
Egyébként ha valaki információt akar, menjen el pont a Nagytétényi állomásra, a Kelenföld-Tárnok szakasz szlovák kivitelezője irodát nyitott ott, nagyon segítőkészek.

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 23136
2012.02.16 20:18.09
Ha jól értem amit írsz, akkor az állomás megszűnik. Honnan származik ez az információ?

Peron
e-mail: atelion.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23135
2012.02.16 19:41.37
Nem állnak meg itt a gyorsok és Tárnok-Budapest vonalszakasz felújítása következtében az állomásépületet és az állomást a lebontják.

ladagera
e-mail: ladanyigergo.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23131
2012.02.16 16:27.44
megáll itt a gyorsvonat?

AKGV
e-mail: akgv2.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 14899
2009.12.17 18:38.25
Valaki nem tudja véletlenül, világítanak még a neon betűk?

prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 13549
2009.09.08 13:59.15
2009.09.08 délelőtt. Sok vonat haladt át, viszonylag sokan is várakoztak.

k_attila
e-mail: kovacs.attila.kukac.digikabel.hu
elfogadott hozzászólás 13286
2009.08.27 00:14.28
Nagytétény felvételi épülete 2009.06.04 -én.

Mk452006
e-mail: 19951108.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 9686
2009.02.05 15:46.48
Az összes neon betű ég???
Ritka.

Galló Gergely
e-mail: petcat18fuller.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 2130
2008.01.05 15:04.23
Ezen az állomáson gyermekkoromban rengeteget tartózkodtam mivel nagyszüleim a vasúttól nem messze laktak.Akkoriban tiszta és gondozott volt,kissé park szerű,hatalmas vadgesztenye fákkal amik árnyékot vetettek a a padokra amik a felvételi épülettől balra voltak.Sőt!Volt itt egy kiállított gőzmozdonyis ami a bennem élő emlékképek alapján 377-es volt a pályaszáma 28.Valamikor a nagytétényi sertés hizlaldában teljesített szolgálatot.Még gyerek voltam mikor nagy bánatomra elszállították a műemléket.

Beszterczán Mónika
e-mail: monika.herczegne.kukac.polgnet.hu
elfogadott hozzászólás 1293
2007.09.15 21:43.09
Találtam egy képet Nagytétényről is. Szedres után ott dolgoztam, talán nem túl jó a minősége, de ez is már elég régen volt.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Nagytótipuszta

Nagytőke

Nagyugróc

Nagyút

Nagyvárad