Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


1 Budapest - Hegyeshalom - Bruck-Királyhida

Budapest-Keleti (120, 150, 273, 80)
Budapest-Déli
Budapest-Kelenföld (30, 40)
Kőérberek
Budaörs
Törökbálint
Biatorbágy
Biatorbágy régi
Herceghalom
Bicske alsó
Bicske (906)
Szár régi
Szár
Szárliget
Alsógalla
Felsőgalla (12)
Tatabánya (12, 13)
Vértesszőlős
Tóvároskert
Tata
Almásfüzitő (4)
Almásfüzitő felső (4)
Szőny (4)
Komárom (4, 5, 635)
Ács
Nagyszentjános
Győrszentiván (201G)
Győri ipartelepek
Győr-Gyárváros (10, 11)
Győr (10, 11, 8)
Abda
Öttevény
Lébény-Mosonszentmiklós
Kimle-Károlyháza
Mosonmagyaróvár
Levél
Hegyeshalom (16)
— országhatár —
Miklóshalma
Zurány
Pándorfalu (503, 601)
Parndorf Ort (503)
Bruck-Királyhida

30 Budapest-Székesfehérvár- Nagykanizsa

Budapest-Déli
Budapest-Kelenföld (1, 40)
Albertfalva
Budafok (40)
Kastélypark
Nagytétény
Tétényliget
Érd alsó
Tárnok
Martonvásár
Baracska
Pettend
Kápolnásnyék
Velence
Velencefürdő
Gárdony
Agárd
Dinnyés
Ódinnyés
Börgöndpuszta
Székesfehérvár (20, 29, 44, 45, 5, 906)
Székesfehérvár-Repülőtér (29)
Sóstelep
Szabadbattyán (29, 455a, 944)
Kiscséripuszta
Polgárdi-Tekerespuszta
Lepsény (27, 49)
Balatonaliga
Balatonvilágos
Gamásza
Szabadisóstó
Szabadifürdő
Siófok-Tisztviselőtelep
Aranypart
Siófok (35)
Balatonszéplak felső
Balatonszéplak alsó
Zamárdi felső
Zamárdi
Szántód
Balatonföldvár
Balatonszárszó
Balatonszemes
Balatonlelle felső
Balatonlelle
Balatonboglár felső
Balatonboglár
Jankovich-telep
Fonyódliget
Fonyód (36)
Bélatelep
Alsóbélatelep
Balatonfenyves felső
Balatonfenyves
Balatonfenyves alsó
Máriahullámtelep
Máriaszőlőtelep
Balatonmáriafürdő
Balatonberény (37)
Balatonszentgyörgy (30b, 37, 924)
Vörs
Sávoly
Sávoly-Tőzegtelep
Zalakomár
Zalaszentjakab
Nagyrécse
Nagykanizsa (17, 60)

40 Budapest-Pusztaszabolcs- Pécs

Budapest-Déli
Budapest-Kelenföld (1, 30)
Budafok (30)
Háros
Budatétény
Barosstelep
Nagytétény-Diósd
Érdliget
Érd felső
Érd-Elágazás
Érd
Százhalombatta
Dunai Finomító
Ercsi (452, 453)
Iváncsa
Pusztaszabolcs (42, 44)
Szabadegyháza
Sárosd
Nagylók
Sárbogárd (45, 46)
Sárszentmiklós (46)
Rétszilas (43, 46)
Sáregres
Simontornya
Tolnanémedi
Pincehely
Belecska
Keszőhidegkút-Gyönk (48)
Szárazd
Regöly
Szakály-Hőgyész
Dúzs
Csibrák
Kurd
Döbrököz
Dombóvár (41, 459, 47, 49, 50)
Kaposszekcső (47)
Vásárosdombó (47)
Sásd (47)
Godisa (47)
Szatina-Kishajmás
Abaliget
Hetvehely
Bükkösd
Cserdi-Helesfa
Szentlőrinc (60, 61)
Bicsérd (60)
Mecsekalja-Cserkút (60)
Pécs (60, 64, 65, 963)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Éjszakai képekRégi képekKépek a netrőlKéptárHozzászólások


Budapest-Déli
(Ofen, Budapest DV)*

állomás
1 Budapest - Hegyeshalom - Bruck-Királyhida
30 Budapest-Székesfehérvár- Nagykanizsa
40 Budapest-Pusztaszabolcs- Pécs

Fotó: Szente-Varga Domonkos [szvdom]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.500269° E19.024677° | N47° 30' 0.96" E19° 1' 28.83"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


A pályaudvart 1861-ben adták át az osztrák tulajdonú Déli Vasút saját budai végállomásaként, ez volt Buda első vasútvonala. A pályaudvar elnevezése is innen származik: Déli. A vonal Székesfehérváron át Nagykanizsára vezetett, majd később bővítették egészen Fiuméig.
A vasúttársaság fából épített vonatfogadó csarnokát közrefogta a felvételi épület két átellenes, indulási és érkezési feladatokra tagolt oldala. Ezen típusú csarnokok hatására épült a későbbi Nyugati pályaudvar és Keleti pályaudvar ma is létező csarnoka.

A növekvő forgalom miatt 1901-ben új jegyváltó előcsarnokot adtak át.
A mai felvételi épület Kőváry György Ybl-díjas építész tervei alapján épült, a pályaudvart két lépcsőben építették át.
Az elsővel 1963-ban végeztek, egy kisebb várócsarnokot és ehhez vezető kecses vasbeton lépcsőket mutatott az épület a Vérmező felé. A második lépcsőben, 1970-1975 között épült ki a fejépület mai teljes tömbje. Az építész ezen munkájáért kapta az Ybl-díjat.
(Kubinszky, http://www.magyarszemle.hu/szamok/2001/4/volt_egyszer_egy)

Átszállási lehetőségek


Metró: M2 (piros, Déli pu.)
Villamos: 17, 56, 56A, 59, 59A, 59B, 61
Autóbusz: 21, 21A, 39, 102, 139, 140, 140A

Hogyan juthatok el a Nyugati pályaudvarra?


Két út lehetséges, metrókkal vagy anélkül.
- metrókkal az M2-vel (piros metró) a Deák térig, onnan az M3 (kék) metróval a Nyugati pályaudvarig (kb. 25 perc)
- metró nélkül először el kell jutni a Széll Kálmán térre, ez egy megálló a 21-es busszal, vagy szintén egy megálló a 18-as, 59-es vagy 61-es villamossal. A Széll Kálmán térről a 4-es vagy 6-os villamossal a Nyugati pályaudvarig (6 megálló). Összesen kb. 25. perc.

Hogyan juthatok el a Keleti pályaudvarra?


Legegyszerűbben, átszállás nélkül az M2 (piros) metróval, 6 megálló, kb. 20 perc.


Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Ofen A Déli Vasút menetrendjében 1874-ig ezen a néven szerepelt
- Budapest DV 1914-es menetrendben ezen a néven szerepel

Szelvénykő 0 A Budapest Déli-Nagykanizsa-Pragerhof vonal kezdőpontja
Megnyitás dátuma 1861.04.01.
Távirati hívójel (távírókód) B http://www.vpe.hu/takt/szh.php?id=100121020




Régi képek - Budapest-Déli

A régi Déli pályaudvar a hatvanas években (1962). (forrás: http://retronom.hu/node/4417)
 
A Déli pályaudvar helyén eredetileg ez a felvételi épület állt, melyet még a Déli vasút épített 1860-ban. A képen az épület Alkotás utca felőli oldala látható (küldő: Ophoven Jenő)
 
A Déli Vasút által eredetileg épített felvételi épület. A képeslap 1909-ben készült. (küldő: Ophoven Jenő)
 
A Déli Vaspálya Társaság igazgatói palotája, 1915-ben (küldő: Ophoven Jenő)
 
A Déli Pályaudvar 1930-ban. (küldő: Ophoven Jenő)
 
Ez pedig már a megújult Déli pályaudvar 1965-ben. (küldő: Ophoven Jenő)
 
Éjszakai felvétel a Déli pályaudvar épületéről 1964-ből. (küldő: Ophoven Jenő)
 
Látkép a Déli pályaudvarról a vár felé tekintve. (forrás: Kubinszky Mihály gyűjteménye)
 
Forrás: Nagykanizsa vasútállomás állandó vasúti kiállítása.
 
A Déli pályaudvar 1965-ben. Forrás: http://retronom.hu/node/7541
 
A Déli pályaudvaron 1965-ben. (Forrás: http://retronom.hu/node/7674
 
1956: A Déli pályaudvarról kitolt vasúti kocsik
Forrás: 1956-os Intézet Közalapítvány fotóadatbázisa
Fotó: Almásy László
http://server2001.rev.hu/oha/oha_browse_photo.asp?page=1&search_str=vas%FAt&OK=OK〈=h&dsppict=on
 
Régi fénykép az utascsarnok fénykoráról, vasúti tervezőintézeti szekrény mélyéről.
  Feltöltötte: Pál Zsófi

A pályaudvar régi, a Déli Vasút által épített felvételi épülete az Alkotás utca felől. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

A Déli Vasút alagútja a Gellért-hegy nyugati oldala alatt 1927-ben. Forrás:http://állomás.hu/
  Feltöltötte: Kővári Balázs

A II. Világháborúban sérült pályaudvar a Márvány utca környékén. Forrás:
http://budapestcity.uw.hu/02-tortenet/1945-budapest-ostroma/deli-palyaudvar.jpg
http://budapest-anno.blog.hu/page/10
  Feltöltötte: Kővári Balázs

M41-es és M61-es a Déliben a '80-as évek végén.
  Feltöltötte: Kókai Erik
Dátum: 198.

A pályaudvar egy régi képeslapon.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kebelei György

Déli Vasút,indulási oldal.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kebelei György

A pályaudvar egy régi képeslapon.Forrás:http://www.zeit-maschine.at/eisenbahnen/eisenbahnen-europa/Eisenbahn-Ungarn/Eisenbahnen-Ungarn/Eisenbahnen-Budapest/Bahnhoefe-Budapest/Budapest-Deli-palyaudvar/Budapest-Suedbahnhof-1900/Budapest-Suedbahnhof.jpg?1295190638
  Feltöltötte: Kebelei György

Vágányok tisztítása "Süsüvel" a Márvány utcai felüljáró előtt.
Forrás: index.hu
http://galeria.index.hu/belfold/2012/02/01
  Feltöltötte: Faltusz Csaba
Dátum: 1987.01.12.

Déli pályaudvar képe a vérmező felől fotózva a II. világháború utáni időszakból. www.egykor.hu
  Feltöltötte: Faltusz Csaba

Déli pályaudvar melletti villamos végállomás 1955-ből
  http://www.fortepan.hu/?view=query&q=d%C3%A9li+p%C3%A1lyau...
Feltöltötte: Faltusz Csaba

A Déli pályaudvar melletti étterem képe 1930-as évekből. A kép bal oldalán megfigyelhető a vasúti beton típuskerítés. Forrás: www.egykor.hu
  Feltöltötte: Faltusz Csaba

A Déli pályaudvar fordítókorongjának támfala
  http://www.fortepan.hu/?view=query&q=d%C3%A9li+p%C3%A1lyau...
Feltöltötte: Faltusz Csaba

1940 körüli kép a Déli pályaudvar mellett működő étteremről. Forrás: www.egykor.hu
  Feltöltötte: Faltusz Csaba

Az átalakított Déli pályaudvar felvételi épülete 1962-ből
  http://egykor.hu/budapest-i--kerulet/deli-palyaudvar-atalakitva/...
Feltöltötte: Faltusz Csaba
Dátum: 1962.

A régi Déli pályaudvar fa várócsarnoka a világháború előtti időkből. Forrás: www.fortepan.hu
  Feltöltötte: Faltusz Csaba

Budapest.Déli Vasút részlet az Alkotás utcával.A felvételi épület a Carl Schlimp építész által tervezett városi típusépületek (Székesfehérvár,Nagykanizsa,Zágráb Déli pu.,Sziszek,)megduplázott változata.Pusztulásáig egyedi alkotás volt. Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Budapest.Déli-Vaspálya.Forrás: korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Az indóház a Vérmező irányából.(1880)Forrás:Barcza László,150 éves a budai indóház,és a Buda-Nagykanizsa vasútvonal,1861-2011
  Feltöltötte: Kővári Balázs

A Déli pályaudvar első ismert képe.Jobbra a fűtőház teteje látszik,balra a vízház épülete.(1866)Forrás:Barcza László,150 éves a budai indóház,és a Buda-Nagykanizsa vasútvonal,1861-2011
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Budapest Déli pályaudvarról induló személyvonat az egykori Déli Vasút 206-os sorozatú mozdonyával. Forrás: http://www.kosanyo.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal

A pályaudvar az 1973-ban.Fotó:Lányi Ernő Forrás:http://img.index.hu/imgfrm/0/6/2/7/BIG_0000730627.jpg
 
A Krisztina körút és az Alkotás utca elágazása
  http://www.fortepan.hu/?view=query&lang=hu&img=4397
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos

A II.világháborúban súlyosan sérült Déli pályaudvar
  Forrás: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=115130088&t=92...
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos

Molnár Tibor gyűjteménye
  http://img.index.hu/imgfrm/4/8/9/1/IMG_0011824891.jpg
Feltöltötte: Sándor Antal
Dátum: 1972.

Légifotó a régi Déli Pályaudvarról. Forrás: fortepan.hu,
  Forrás: http://www.fortepan.hu
Feltöltötte: Faltusz Csaba
Dátum: 1935.

Bp. Déli átépítése
Fotó: Kovács Sándor
  http://www.kosanyo.hu/html_doc/allom.htm
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos

Bp. Déli átépítése
Fotó: Kovács Sándor
  Forrás: http://www.kosanyo.hu/html_doc/allom.htm
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos

Bp. Déli átépítése
Fotó: Kovács Sándor
  http://www.kosanyo.hu/html_doc/allom.htm
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos

Bp. Déli átépítése
Fotó: Kovács Sándor
  Forrás: http://www.kosanyo.hu/html_doc/allom.htm
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos

A Déli pályaudvar étterme egykor. Forrás:http://postcards.arcanum.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal

A Déli Vaspályatársaság egykori igazgatósági épülete a Márvány utcai hídról nézve.Forrás:http://www.fortepan.hu/_photo/display/52074.jpg
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Győző utca a Pálya utca torkolatánál a Márvány utcai hídról nézve, jobbra a Déli Vaspályatársaság egykori igazgatósági épülete.Forrás:http://www.fortepan.hu/_photo/display/52035.jpg
  Feltöltötte: Kővári Balázs

A Déli Vaspályatársaság egykori igazgatósági palotája, távolban a Márvány utca 7. sz. épület látszik.Forrás:http://www.fortepan.hu/_photo/display/52070.jpg
  Feltöltötte: Kővári Balázs

A Déli pályaudvar az Avar utca felől nézve.Baloldalon a háborúban sérült Térfelügyelőség épülete látható.Forrás:http://www.fortepan.hu/_photo/display/52059.jpg
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Déli pályaudvar (első ütem)
  Forrás: http://retronom.hu/index.php?q=node/14986
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 1962.


  http://img.index.hu/imgfrm/1/0/9/4/IMG_0012301094.jpg
Feltöltötte: Sándor Antal
Dátum: 1948.

A pályaudvar 1973 nyarán a Szombathelyre induló személyvonattal. Fotó: Lányi Ernő Forrás: http://postcards.arcanum.hu/hu/view/front/44034/?zoom=1&lat=-1084.5&lon=1687.5&layers=B
  Feltöltötte: Kővári Balázs
Dátum: 1973.

A Déli pályaudvar indulási oldala. 1940-es évek. Forrás:http://www.fortepan.hu/_photo/display/71871.jpg
  Feltöltötte: Kebelei György

A Déli pályaudvar indulási oldala. 1940-es évek.
Forrás:http://www.fortepan.hu/_photo/display/71874.jpg
  Feltöltötte: Kebelei György

„Déli pályaudvar tároló-rendező állomása. Szemben az Avar utca házai, középen a Kapitány utca torkolata”, forrás: http://www.fortepan.hu/?img=52117
  Feltöltötte: Capras Dávid

„Déli pályaudvar, háttérben a Naphegy. Középen a MÁV 242. sorozatú áramvonalas szertartályos gőzmozdonyának roncsa”, forrás: http://www.fortepan.hu/?img=52066
  Feltöltötte: Capras Dávid

Az 1901-ben átadott jegyváltó csarnok az indulási oldalon.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Fotó: Lányi Ernő.
  Forrás: http://img.index.hu/imgfrm/2/0/9/3/IMG_0001262093.jpg
Feltöltötte: Sándor Antal

Fotó: Lányi Ernő.
  http://img.index.hu/imgfrm/2/0/9/8/IMG_0001262098.jpg
Feltöltötte: Sándor Antal


  Forrás: http://egykor.hu/images/2010/original/budapest-i-kerulet-r...
Feltöltötte: Sándor Antal


  http://www.fortepan.hu/?view=query&lang=hu&img=115833
Feltöltötte: Sándor Antal

A DV 106. sorozatú, később MÁV 224-es sorozatú gyorsvonati mozdonya is látható a képen.
  Forrás: http://www.fortepan.hu/?view=query&lang=hu&img=115834
Feltöltötte: Sándor Antal

Budapest-Déli indulási oldal / Departure Side 1960. (Budapest Főváros Levéltára. Levéltári jelzet HU.BFL.XV.19.c.10, fortepan.hu 104054)
  Feltöltötte: Vekker András
Dátum: 1960.

A Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum - Budapest gyűjteményéből.
  Forrás: https://mandadb.hu/common/file-servlet/document/...
Feltöltötte: Sándor Antal


  http://egykor.hu/images/2010/original/budapest-i-kerulet-r...
Feltöltötte: Sándor Antal
Dátum: 1944.

Adományozó: Racsmány Dömötör. Képszám: 156031. Forrás: fortepan.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal
Dátum: 1962.


  https://www.facebook.com/groups/427006881371725/...
Feltöltötte: Sándor Antal

A pályaudvar alaprajza az 1994-1995. évi MÁV menetrendkönyvből
  Feltöltötte: Vekker András
Dátum: 1994.



Képtár - Budapest-Déli

fotó: Kerecsényi Gábor
Dátum: 2007.07.17.
A pályaudvar főbejáratához vezető lépcsők.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2010.12.10.
A pályaudvar főhomlokzata az Alkotás utca felől nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2010.12.10.
A pályaudvar épületegyüttese a Kosciusko Tádé utca felől nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2010.12.10.
A pályaudvar főbejárata közelében található vagonvendéglő.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2010.12.10.
A különböző vasúti hivataloknak, üzlethelyiségeknek helyet adó pályaudvari épülettömb.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2010.12.10.
A volt Térfelügyelőség, ma a MÁVTI épületének vágányok felőli képe.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2010.12.10.
A volt Térfelügyelőség épületének utcafront felőli képe. Az épületben ma a MÁV Tervezőintézet működik.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.01.05.
A MÁVTI épületében 1935 és 1939 között működött Magyar Műszaki Múzeumnak emléket állító, 1995-ben leleplezett emléktábla az épület utcafront felőli oldalán.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.01.05.
1880 utáni állapot az ig. épülettel. A rajz tartalmazza az L alakú igazgatósági épület elhelyezkedését és mai MÁVTI épületet Térfelügyelőség néven.
Fotó: barcza laszlo
Dátum: 2011.01.24.
1975 utáni állapot. A rajz már MÁVTI épületnek nevezi a volt térfelügyelőségi épületet, GAF épületnek azt a torzót mely megmaradt földszinti része a volt igazgatósági épületnek.
Fotó: barcza laszlo
Dátum: 2011.01.24.
A volt Déli Vasút Igazgatósági épületének tömbje a Győző utca és a vasútvonal által határolt területen állt egykor. Hiányolható, hogy legalább egy emléktábla nem jelzi az egykori épület helyét.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.01.28.
A volt Déli Vasút Igazgatósági épületéből megmaradt egyszintes épületrész a Győző utca felől nézve. Háttérben a volt Térfelügyelőség (ma MÁVTI) épülete látható.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.01.28.
A volt Déli Vasút Igazgatósági épületéből megmaradt egyszintes épületrész vágány felőli képe.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.01.28.
A Déli Vasút,Buda-Kanizsa vonalának 125.évfordulóján,1986.április 2.-án leleplezett emléktáblája,a pályaudvar várócsarnokában.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.04.20.
A Déli Vasút 150. évfordulója alkalmából 2011. április 1-én leleplezett emléktábla a pályaudvar várócsarnokában.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.04.20.
Látkép a nyílt vonal(Kelenföld)felől nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.22.
CS. kir. szab. déli vaspálya-társaság.
A személyszállító vonatok menetrendje a Balaton menti vonalakon.
Budapest D. V.-Pragerhof vonalon
Fotó: Németh Lajos
Dátum: 1907.
a múlt egy darabkája
Fotó: Petró Viktor
Dátum: 2012.07.30.
bontott váltók, darabokban
Fotó: Petró Viktor
Dátum: 2012.07.30.

Fotó: Szente-Varga Domonkos
V43-as hagyja el az alagutat.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2007.03.28.

Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.10.12.
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.10.12.
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.10.12.
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.10.12.
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.10.12.
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.10.12.
A Déli alkonya a kiürített időszakában...
Fotó: Gál Marcell
Dátum: 2015.02.13.
A kihalt Déli csendélet az alagút támfalának második megcsuszamlása utáni második estén.
Fotó: Gál Marcell
Dátum: 2015.02.02.

Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2016.07.18.

Fotó: Sárközi Gergely
Dátum: 2019.06.18.
A felvételi épület 2020 szeptemberben.
Fotó: Iváncsics Roland
Dátum: 2020.09.14.


Képek a netről - Budapest-Déli


http://m.cdn.blog.hu/eg/egyker/image/D%C3%A9li01.jpg
[Tárolt változat]
Térkép Barcza László: 150 Éves a budai indóház és a Buda-Nagykanizsa vasútvonal 1861–2011 című könyvéből.
http://img.index.hu/imgfrm/9/3/2/7/IMG_0014159327.jpg
[Tárolt változat]
Térkép Barcza László: 150 Éves a budai indóház és a Buda-Nagykanizsa vasútvonal 1861–2011 című könyvéből.
http://img.index.hu/imgfrm/9/3/2/5/IMG_0014159325.jpg
[Tárolt változat]
Fotó: www.civertan.hu
Dátum: 2006.
https://www.facebook.com/groups/427006881371725/?ref=nf_target&fref=nf
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


cd196
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 32270
2019.10.09 15:16.21
Pár éve voltam a fehérvári toronyban, Buda néven emlegették az állomást, pl. Buda felől a háromra, Buda jobb stb. A távírókód is B.

mohai_unoka
e-mail: szeleczkypancsi.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 32010
2019.01.28 12:59.47
Az INDEX 2018. december 2. napján megjelent cikkében az ünnepségről szóló képen édesapám, Rakk Kálmán állomásfőnök a második sorban ül, balról a második, egyenruhában, eléggé eltakarva. A képen levők közül van egy-két ismerős arc, de már nem tudom a nevüket.
Mindig megdobogtatja a szívem, ha a Déli pályaudvarról jelenik meg cikk, képsorozat. Oka, hogy én ott laktam az állomásfőnöki lakásban, és tanúja voltam az új épület létrejöttének.
Az újságíró nagyon szépen megírta az állomás történetét, természetesen kiemelve Kővári György Ybl–díjas tervező érdemeit a szép, modern épület tervezésében. Őt méltán mindig megemlítették a korábbi cikkekben is.
Nekem viszont az ott dolgozó vasutasok, élükön édesapám, Rakk Kálmán MÁV főtanácsos, állomásfőnök napi küzdelme jut eszembe. Ők, akik üzemeltették az építkezés alatt az állomást. Balesetmentesen bonyolították, nehéz körülmények között az egyre növekvő utasforgalmat. Vitáztak, milyen legyen az új állomás, hogyan felel meg a jövő követelményeinek. A hatvanas, hetvenes években ugyanis egyre több embernek lett a Velencei-tónál, Balatonnál nyaralója. A vállalati, szakszervezeti üdülőkbe beutalt emberek tömegei, az ingázók is áradtak a pályaudvaron.
Édesapám 1961 nyarától 1975-ig szolgált a Déli pályaudvar állomásfőnökeként. A második világháború alatt lebombázott székesfehérvári állomás újjáépítése során végzett kiváló szakmai munkája miatt nevezték ki az átépítésre váró Déli főnökévé. Hiszen már bizonyította, hogy nagy terhelés alatt is képes biztosítani az állomás akadálytalan működését.
Az évek során sokszor jöttek újságírók, néhány cikket, képet őrzök abból az időből. Apám többször nyilatkozott a TV híradóban a nyári forgalom indulása, az építkezés okán. Felhívásokat tettek közzé, hogy a kedves utasok előre vásárolják meg menetjegyüket. Emellett az állomáson játékfilmeket forgattak, ünnepségeket tartottak. Nagy és érdekes élet folyt a pályaudvaron.
Én középiskolás és főiskolás koromban éltem át a számomra csodás éveket. Akkoriban szinte kívülről tudtam a menetrendet, mert a főnöki lakás a forgalmi iroda fölött helyezkedett el a régi épületben. Az ablakom alatt szólt egy hangszóró. Az A és B csonka vágány ott volt, onnan indult Bajára, Pécsre a vonat.
Amikor hozták a poggyászraktárba a feladásra váró csomagokat, az erkélyünk alatt csattantak a ledobott fém filmes ládák, nagy élesztős dobozok. A vasutasok a szilvesztert úgy ünnepelték, hogy 12 petárdát helyeztek el az első vágányon, és végigment a tartalék mozdony. Az egész környék hallotta a robbanásokat. Utána az összes szolgálatban levő vasutas csoportokban feljött, boldog újévet köszönteni. Ezután a főnök is lement, hogy zökkenőmentesen induljon a hajnali forgalom. Az építkezés alatt érzékeltük, amikor lent a mélyben robbantották, fúrták a Metró alagutat. Rengett időnként az ágyam alatt az épület.
1973 februárjában már el kellett költöznünk, de csak 2 év múlva robbantották fel a régi állomásépületet. De akkor olyan gyorsan, hogy szinte nem volt idő a teljes kiürítésre.
Később édesapám hagyatéka és emlékeim alapján leírtam, hogy családom is megismerje, megőrizhesse a valaha volt Déli pályaudvaron 1960-70-es években folyó életet, és Rakk Kálmán munkásságának emlékét.
Különös tekintettel az újra és újra felröppenő hírekre, miszerint lebontják, átépítik a Délit. A korábbi hozzászólásokból is érzékeltem, hogy sokan szeretik ezt a szép pályaudvart. Remek központi elhelyezkedése Budapest területén, a közösségi közlekedésben betöltött szerepe, nélkülözhetetlen a gyors és környezetkímélő városi és ingázó forgalom lebonyolításban.
Véleményem az, hogy nem szükséges –ingatlanpiaci panama okokból- hozzányúlni, mert így sokkal több embernek hasznos.

ROCOman
e-mail: antal.sandor67.kukac.gmail.com
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 31918
2018.12.02 13:09.02
A mai épülete elődjéről számos kép található ebben a cikkben:
https://www.index.hu/fortepan/2018/12/02/az_elfeledett_deli_palyaudvar_is_szep_volt/


VT22
e-mail: ___.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 31211
2017.11.03 21:25.54
Nem tudom de a VPE honlapján valahol a hálózati üzletszabályzat mellékleteiben szerepel az összes állomás összes adata, biztber is.

atidas
e-mail: atidas80.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 31209
2017.11.02 18:51.50
Tudja valaki az itt használt biztosítóberendezés típusát? S.O.S
:)

cd196
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 30282
2016.06.06 17:09.34
Budapest D. V. (Sbf.) az 1914-es osztrák menetrendben: http://iho.hu/img/150207_delipu02/deli02_030.jpg

A MÁVTI nem szűnt meg? Függetlenül attól, hogy 7 éve valaki helyesírási hibákkal terhelten bejelölte a Wikimapián.

Harpi
e-mail: harpi79.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 29387
2015.04.09 22:32.25
Miért volt MÁVTI?Még ma is az! http://wikimapia.org/12611058/hu/M%C3%81V-TERVEZ%C5%90-INT%C3%89ZET-KFT

cd196
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 29386
2015.04.09 22:09.24
Az igazgatósági épület (nem azonos a volt MÁVTI székházával) nagy felbontásban: http://egykor.hu/images/2010/original/budapest-i-kerulet-deli-vasut-igazgatosagi-epulet-.jpg innen: http://egykor.hu/budapest-i--kerulet/deli-vasut-igazgatosagi-epulet/3852

Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 29242
2015.02.16 14:02.43
A film elején látható az átépítés előtti pályaudvar,és egy különleges felvétel a fordítókorongon forduló gőzmozdony tetejéről filmezve:https://www.youtube.com/watch?v=SWV649FD3eY

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 29241
2015.02.16 11:54.32
Így igaz. Töröltem is legott. Köszönjük az észrevételt.

optimus
e-mail: optimustz.kukac.gmai.com
elfogadott hozzászólás 29239
2015.02.16 08:23.49
A legutolsó most feltöltött régi kép(romos ig.épület) már fel van töltve az oldalra!

Harpi
e-mail: harpi79.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 29169
2015.01.26 09:49.10
Alagútomlás a Déli pályaudvarnálhttp://www.hir24.hu/belfold/2015/01/26/alagutomlas-a-delinel-a-tamfal-is-megcsuszott/#sl

Capras Dávid
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 28816
2014.10.01 10:53.05
„A déli vasút idegen vonalairól idetelepített személyzet magyarul nem tudott és sokáig nem is tanult meg. Így esett meg, hogy a soproni indóházban Budára magyarul megcímzett csomagot a raktáros nem akarta felvenni, mert állítása szerint nem tudta, hol van Buda. S mikor németül megmagyarázták neki, hogy tulajdonképp a vasút Ofen nevő állomására címezték, még neki állt feljebb, mondván, ki velük beszélni akar, tanuljon meg németül.
Az Ofen állomásnévvel kapcsolatosan, sajnos, a raktárosnak volt igaza, hisz a mai Budapest déli pu. neve ekkor még valóban Ofen volt. De még 1890-ben is ott díszelgett a magyar főváros Buda állomásának neve alatt az Ofen név.”
Forrás: Soproni Szemle 1965. XIX. évf. 4. sz. Lovas Gyula: A Sopron–Kanizsa közötti vasút

Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 28277
2014.05.26 19:26.32
Az M44 037-es Bobó még zöld-fehér mezben a terjeszkedő Déli pályaudvaron az 1970-es évek vége felé.Forrás:korabeli képeslap

Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 28266
2014.05.26 18:53.29
Déli pályaudvar,háttérben a fütőház és a Márvány utca házai.Forrás:http://www.fortepan.hu/_photo/display/25397.jpg

Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 28191
2014.05.16 11:55.37
A kétemeletes igazgatósági épület első – a tehervágányokra merőleges – szárnya az 1860-as évek végén, a kiegészítő – a vágányokkal párhuzamos – szárnya 1910 körül épült. (Címe I. Mészáros u. 17-19. volt.) A Társaság megszűnését követően, más intézményekkel együtt a Kereskedelemügyi Minisztérium hídtervezéssel foglalkozó osztálya kapott itt helyet. A II. világháború során (a teljes pályaudvarral együtt) rommá bombázták. Helyreállítására nem került sor.Forrás:http://egykor.hu/budapest-i--kerulet/deli-vasut-igazgatosagi-epulet/3852

Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 28190
2014.05.16 11:48.32
Az Igazgatósági épület alapterületének változásai.Forrás:http://egykor.hu/images/2010/original/budapest-i-kerulet-deli-vasut-igazgatosagi-epulet-_3.jpg

Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 28189
2014.05.16 11:45.50
A Déli pályaudvar környezetével 1908-ban.Forrás:http://egykor.hu/images/2010/original/budapest-i-kerulet-deli-vasut-igazgatosagi-epulet-_2.jpg

Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 25134
2012.10.23 12:35.39
A nagyvasút és a BKV vágányok kapcsolódási pontjai:http://villamosok.hu/balazs/teher/mav-bkv/keptar/index.html#deli

Gothpaladinus
e-mail: Gothpaladinus.kukac.Gmail.com
elfogadott hozzászólás 24165
2012.06.04 12:19.31
Isten ments, hogy a pécsi IC-k átkerüljenek a Keletibe! A Keleti egy sokkal kiszámíthatatlanabb pályaudvar, ahol mindennaposak az akár 60-120 perces késések. Délis vonatként csak egyszer történt meg velem az, hogy 100 percet késett, de azt is még Sárbogárd előtt szedte össze, Bogárdra már 90+ percnyi késéssel érkezett, egyébként nem szokott 25 percnél többet késni, ha nem történik a vonalon valami trauma. Jók azok így Délis vonatként.

david
e-mail: komolyanbeszelek.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 23115
2012.02.12 19:14.45
Valaki nem tudja, miért vitték el a pécsi IC-ket a Keletiből? Lehet hogy így rövidebb a menetidő, de így ha Pécsre mennék (rakamazi vagyok), akkor csak úgy tudnék eljutni hogy elmennék Tokajba személyvonattal, onnan IC-val a Keletibe, majd onnan felszállnék egy Győr felé tartó gyors vagy IC vonatra azzal utaznék Kelenföldig, majd ott meg kellene várnom a Déliből jövő pécsi IC-t. Ha a Keletiben maradtak volna, akkor 1 átszállást megspórolhatnék

Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 22718
2011.12.28 20:55.37
A pályaudvart az Alkotás utcai villamosvágányokkal összekötő vágányt még ma is használják,vagy csak stratégiai célból hagyták meg?

Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 22521
2011.11.20 18:02.05
Barcza úr,nemrégen megjelent,150 éves a budai indóház és a Buda-Nagykanizsa vasútvonal 1861-2011 című könyve az egykori Déli Vasút Igazgatósági épületéről is tesz említést.A könyv szerint az Igazgatósági épület a II.világháború során megsemmisült.Igaz ennek pontos dátumát nem említi.

Lennon15
e-mail: kispiros093.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 21072
2011.05.27 16:07.18
Bezárásra kerülhet a Déli pályaudvar, igen nagy esély van rá, sajnos! :(

http://nol.hu/gazdasag/_megszunhet_a_deli_palyaudvar

central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.upcmail.hu
elfogadott hozzászólás 20589
2011.03.05 17:03.09
1861-ben a Buda-Kanizsa vonal átadásakor vették használatba a vonal egyik jelentős műtárgyát,a Kis-Gellérthegy alatt lévő vasúti alagutat.Ez a Déli Vasút egyetlen magyarországi alagútja volt,és a mai napig használatban van.

KériPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 20580
2011.03.05 14:27.46
1974. Június 27. A Déli pályaudvar épületének rekonstrukciója során egy kőművesbrigád megtalálja a Déli Vasút indóházának alapkövét 1861-ből, benne az ónhengerrel és abban elhelyezett iratokkal. Az iratokat a Közlekedési Múzeumba szállítják.
http://web.archive.org/web/20041212004210/www.trafipax.hu/index.php?akt_menu=114

KériPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 20565
2011.03.03 23:38.41
1861 - ben neve: Buda.

Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.upcmail.hu
elfogadott hozzászólás 20059
2011.01.24 12:36.35
Tényleg nagyon jó ez a két helyszínrajz.Sok tévhitet eloszlat az egykori Igazgatósági épület körül!Már csak azt írja le valaki,hogy mikor pusztult el a Déli Vasút Igazgatósági épülete egész pontosan?

balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 20048
2011.01.23 13:57.14
Tényleg kár,hogy csak ez a kisebb épületrész maradt meg az egykori igazgatósági épületből.Azt esetleg tudja valaki,hogy a Déli Vasút levéltára is ebben az épületben volt e?Csak annyit hallottam róla egyszer,hogy ez a levéltár valamikor megsemmisült és a Déli Vasút magyar adatai,feljegyzései odavesztek.Sajnos máig nagy űrt hagyva a vasúttörténészeknek.

Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.upcmail.hu
elfogadott hozzászólás 20040
2011.01.22 17:53.57
Az infót,hogy ez az épület a Déli Vasút egykori igazgatósági épülete a következő linkről vettem:http://www.omm.hu/tortenet.htm
Egyébként nagyon valószínű,hogy ez a rózsaszínű épület tényleg a régi képen látható nagy igazgatósági épület egy megmaradt szekciója.Az épület osztása,nyílászárói teljesen erre utalnak.

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 20027
2011.01.22 15:22.47
Kebelei György második képe mellett ez a tény, mármint, hogy a MÁV Tervezőintézet épülete, olvasható. Ophoven Jenő sajnos nem regisztrált felhasználónk, így ebben nem tudok segíteni. Ha olvassa az oldalt, bizonyára kapcsolatba lép önnel.

Barcza László
e-mail: Barczal.kukac.mavrt.hu
elfogadott hozzászólás 20025
2011.01.22 13:45.56
A kép aláírása sajnos téves azért kérem kicserélni. A MÁVTI épületét mutatja, s nem a Déli vasút üzletvezetőségi épületét. Ophoven jenő képe pontos. Az állításomat helyszinrajzzal tudom bizonyítani. A volt üzletvezetőségi épületből csak egy földszintes " barak" áll jelenleg is a MÁVTI éléület mellett. Ophoven jenővel szeretnék kapcsolatba kerülni mert április 1 én lesz a pályaudvar 150 éves

sbarrett
e-mail: nnnnorb.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 19554
2010.12.03 15:38.24
Victor Vasarely alkotása. Készült 1986-ban a Zsolnay Porcelángyárban. Tudomásom szerint nem Vasarely ragasztgatta rá a csempéket az alapra, ő csak a tervezője volt ennek a különleges szobornak. Egyébként nap-mint nap százezernyi ember útjába esik, de én úgy vettem észre, hogy nem vesznek nagyon tudomást erről az op-art műről. Ez szomorú!

Train Station
e-mail: mav_usgyi.kukac.citromail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 18325
2010.07.27 11:59.10
FLIRT-eljünk! 2010.07.26.

Balaton
e-mail: tdp93.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 18173
2010.07.15 09:15.28
Idén nyáron a Tapolcai gyors újból Csörgővel

prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 16972
2010.04.22 10:47.09
Ezt a részt bármilyen hihetetlen is, függőleges helyzetben (!) akarták felépíteni..Ráday Mihály érdeme hogy így valósult meg, miután kimerítően csatázott az illetékessel, Reischl Antallal..(forrás: Ráday Mihály: Városvédőbeszédek)

prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 16971
2010.04.22 10:45.17
A lépcsők

prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 16970
2010.04.22 10:44.25
A mai délelőttön a 18-as villamos megállójából nézve

FÕNIX
e-mail: baloghfonix.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 16072
2010.02.15 19:53.25
Szeretném megkérdezni, hogy a MÁV Állomásai régen és most témában készíthetnék-e egy zenés bemutató videót? Mivel a képek magántulajdonban vannak, hogyan használhatnám fel?
Nemrég tanultam meg videő bemutatót készíteni és most érdekes kihívásnak érzem.
Kérem értesítsenek erről, mert az egész hálózatról, és akár több részletben is érdemes lenne gyönyörű összeállítást készíteni! Természetesen, ha előzetes bemutatáshoz kötik, azt is tudom vállalni!

Köszönettel: FŐNIX

Mi (M&C)
e-mail: rongybaba2.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 15348
2010.01.15 17:00.43
habár a tolatás "mértéke" csak sejthető a képen, azért látszik hogy nem mindennapi

Mi (M&C)
e-mail: rongybaba2.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 15347
2010.01.15 16:58.46
itt külön a szétvert tábla-talpazat

Mi (M&C)
e-mail: rongybaba2.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 15346
2010.01.15 16:57.45
Üdv!

az előző hozzászólástól függetlenül akartam írni/ képet küldeni arról az eseményről, de örülök hogy egyben válasz is lett belőle...

vasutasadam
e-mail: vasutasadam.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 14414
2009.11.15 08:22.35
Ismét alkottak:
A váróba egy DISCO-t építettek, mondani sem kell, az ott dolgozók legnagyobb örömére.

abrokmiklos
e-mail: abrokmiklos.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 13578
2009.09.11 07:14.42
Egy 1969-es nyári montázs-képem részlete

joyszi
e-mail: joyszi.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 12475
2009.07.19 22:46.12
Sziasztok!
Nincs valakinek a váróterem szintjén található hajdani étteremről fotója? Nagyon fontos lenne a felújítása miatt!! Köszi elöre is.. Joyszi

Gerulata
e-mail: ward.leonar.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 12354
2009.07.07 20:29.51
Déli-Kelenföld között azért van baljáratú közlekedés, mert a bal vágány mellett helyezkedik el a tárolói vágánycsoport és mivel a kihúzó vágány rövid (Bobóval csak két kocsi fér el a csonkába) Csöpivel már két kocsival is "vonalra" kell húzni, ill. kettőnél többel is mindkét tartalékkal. Ekkor a bal vágányon kell kihúzni Kelenföld felé, mert az
F2 sz. utasítás írása alapján csak az induló vonatok helyes vágányát szabad felhasználni tolatásra, eközben a jobb vágányon közlekedhetnek a vonatok.

jannisz
e-mail: kugli5.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 12351
2009.07.07 15:16.10
a déli és kelenföld között miért a bal vágányon mennek a vonatok?

DD
e-mail: ha.kukac.ga.hu
elfogadott hozzászólás 12342
2009.07.06 15:30.09
Szerintem nagyon jó ez a pályaudvar:) Annyira gyönyörű, főleg a várócsarnok. Ha meg karban is tartanák még szebb is lehetne. De persze a Nyugati meg a Keleti is szép de ez egy kicsit különleges, mindháromnak megvan a maga szépsége. Csak az emberek nem vigyaznak rájuk.

Pali
e-mail: pmagyar.kukac.charter.net
elfogadott hozzászólás 11809
2009.06.01 18:49.33
1958-ban, 6 eves koromban koltoztunk a kornyekre. Meg lattam a palyaudvart az 1963-as atepitest megelozo allapotaban, amikor meg nem fejpalyaudvarnak volt kikepezve. A palyaudvar eszaki vegeben a vaganyok osszefonodtak, es egy forditokorongban vegzodtek. A vasuti palyaszint termeszetesen egyezett a mostanival, ami azon a reszen lenyegesen magasabb az uttest szintjenel. Ezert a forditokorongot egy ivelt, voros ko tamfal fogta korbe, aminek az ive nagyjabol egybeesett a mai, Alkotas utcarol a Krisztina korutra kanyarodo forgalmi sav deli szelevel, igy most is jol nyomon kovetheto. Egeszen 1984-ig, 32 eves koromig a kornyeken laktam, igy a palyaudvar osszes kesobbi atepiteset figyelemmel kiserhettem.

Máté
e-mail: en56.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 8627
2008.12.30 11:55.20
Regarder tök igazad van én ott lakom nem messze és mindennap elmegyek melette.

Regarder
e-mail: regarder.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 4719
2008.06.15 02:15.21
Nagyon szeretem ezt a pályaudvart, csak ne hagynák tönkremenni! Az egyetlen budapesti pályaudvar, ami tetszik, egy modern épitészeti csoda! És fantasztikusan kellemes hangulata van gyönyörü panorámával. Igy jó ahogy van, nem kell semmit változtatni rajta!

hokikoko
e-mail: hokikoko.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 2111
2008.01.02 18:33.48
A 12. vágány mellett lévő kocsmát a kalauzok 13. vágánynak nevezik.

Nándi
e-mail: nkovacs2.kukac.aramszu.net
elfogadott hozzászólás 2006
2007.12.23 10:06.01
2007 novemberi este a délinél.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Bucsu

Búcsúszentlászló

Budkovce

Budakalász lenfonó

Büdöskútpuszta