|
Fotó: Tóth Márton
Dátum: 2005.10.26.
|
|
A felvételi épület a peronról nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2023.08.11.
|
|
A felvételi épület utcafrontja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2023.08.11.
|
|
A váróterem.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2023.08.11.
|
|
Emléktábla a váróterem falán.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2023.08.11.
|
|
A váróteremből kilépve I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2023.08.11.
|
|
A váróteremből kilépve II.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2023.08.11.
|
|
Ivóvízkút.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2023.08.11.
|
|
Mellékhelyiségek.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2023.08.11.
|
|
Az állomás épület együttese a gyalogos felüljáróról nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2023.08.11.
|
|
A gyalogos felüljáróról a kezdőpont irányába nézünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2023.08.11.
|
|
A gyalogos felüljáróról a végpont irányába nézünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2023.08.11.
|
|
Esőbeálló névtáblával a peronon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2023.08.11.
|
|
A biztosítóberendezési épület.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2023.08.11.
|
|
A peronon állva a vonal kezdőpontja, Budapest-Keleti pályaudvar felé nézünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2023.08.11.
|
|
A peronon állva a vonal végpontja Bruck-Királyhida irányába tekintünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2023.08.11.
|
|
A másik peron a kezdőpont felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2023.08.11.
|
|
A másik peron a végpont felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2023.08.11.
|
|
A felvételi épület a peronról nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2023.08.11.
|
|
A kezdőponti kijárati jelzők ezen az erős zoommal készült képen.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2023.08.11.
|
|
Szelvényszám.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2023.08.11.
|
|
Ez az autószálltó kocsi már régóta a bozót foglya az utolsó vágányon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2023.08.11.
|
|
Kapcsolókert.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2023.08.11.
|
|
Autóbusz megálló a felvételi épület mellett.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2023.08.11.
|
|
Egykor volt légoltalmi figyelőhely a felvételi épület utcafrontján az út túloldalán.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2023.08.11.
|
|
Iparvágány a feévételi épület utcafrontjával szemebn.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2023.08.11.
|
|
Van áruforgalom. Itt most épp kirakodás.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2023.08.11.
|
|
A felvételi épület 2024 szeptemberben.
Fotó: Iváncsics Roland
Dátum: 2024.09.20.
|
JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 32799
2020.12.23 17:41.40
|
2020.08.29
|
|
|
JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 32798
2020.12.23 17:41.23
|
2020.08.29 Kimle-Károlyháza felé
|
|
|
JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 32797
2020.12.23 17:40.54
|
2020.08.29 Öttevény felé
|
|
|
kerala
e-mail: pilosz.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 23431
2012.03.17 18:42.59
|
Az állomásnak egy ideig Lébénymiklós volt a neve. (1973-tól 1989-ig ugyanis a két községet egyesítették Lébénymiklós néven.) Az adat régi menetrendekben ellenőrizhető.
|
|
sonofpeace
e-mail: bekefiadam.kukac.yahoo.com
|
elfogadott hozzászólás 8634
2008.12.30 15:33.41
|
Kétségkívül szebb volt az eredeti állomás. Azt a vasútvonal mecénása, Sina György Simon báró megrendelésére építették 1856-ban, mivel a címtáblán szereplő települések akkoriban az ő tulajdonát képezték. Az épületet az 1970-es és 80-as évek fordulóján semmisítették meg. Bár a hivatalos álláspont szerint a közel 130 éves állomást azért kellett lebontani, mert életveszélyessé vált, valószínűbb, hogy az előző rendszer vezetőit zavarta, hogy az építtető a XIX. század egyik legnagyobb kapitalistája volt.
Mondjuk a mai épület sem volt mindig ilyen elhagyatott. Még tíz évvel ezelőtt is szinte pezsgett az élet. Volt itt minden; kamionterminál, Optima Tours iroda - Itt tették fel ugyanis a Németországból érkező és hazafelé tartó vendégmunkások autóit az Edirnébe tartó, kifejezetten nekik összeállított vonatra. Akkora volt a jövés-menés, hogy Hegyeshalomból kellett segítőket hívni a nyári időszakra. Aztán, amint elkészült az M1-es autópálya, mindennek egy csapásra vége szakadt. A személyforgalom is csökkent, bár ez azért is lehet, mert az állomás Mosonszentmiklóstól és Lébénytől egyaránt kb. 2 km-re van. 2008 májusa óta nincs jegykiadás és ebben az évben járt le a rég megszűnt cukorgyárba tartó iparvágány engedélye is.
|
|
|
Pongrácz Zoltán
e-mail: www.pongracz1.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 517
2007.03.11 14:39.52
|
Nagyon érdekelne, hogy mi értelme volt a régi vasútállomás helyett ezt a szörnyűséget felépíteni?
|
|