Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


1 Budapest - Hegyeshalom - Bruck-Királyhida

Budapest-Keleti (120, 150, 273, 80)
Budapest-Déli (30, 40)
Budapest-Kelenföld (30, 40)
Kőérberek
Budaörs
Törökbálint
Biatorbágy
Biatorbágy régi
Herceghalom
Bicske alsó
Bicske (906)
Szár régi
Szár
Szárliget
Alsógalla
Felsőgalla (12)
Tatabánya (12, 13)
Vértesszőlős
Tóvároskert
Tata
Almásfüzitő (4)
Almásfüzitő felső (4)
Szőny (4)
Komárom (4, 5, 635)
Ács
Nagyszentjános
Győrszentiván (201G)
Győri ipartelepek
Győr-Gyárváros (10, 11)
Győr (10, 11, 8)
Abda
Öttevény
Lébény-Mosonszentmiklós
Kimle-Károlyháza
Mosonmagyaróvár
Levél
Hegyeshalom (16)
— országhatár —
Miklóshalma
Zurány
Pándorfalu (503, 601)
Parndorf Ort (503)
Bruck-Királyhida




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Lébény-Mosonszentmiklós
(Lébénymiklós)*

állomás
1 Budapest - Hegyeshalom - Bruck-Királyhida

A felvételi épület a peronról nézve.
2023.08.11.
Fotó: Sándor Antal [ROCOman]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.755783° E17.425313° | N47° 45' 20.81" E17° 25' 31.12"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Lébénymiklós az 1986/1987-es hivatalos menetrendkönyvben ezen a néven szerepel

Szelvénykő 1607
Megnyitás dátuma 1855.12.24.
Távirati hívójel (távírókód) LE http://vpe.hu/takt/szh_lista.php




Régi képek - Lébény-Mosonszentmiklós

Egy régebbi képeslaprészlet az állomásról.
  Feltöltötte: Kovács Viktor

A régi felvételi épület 1958-ban. Forrás: korabeli képeslap. Fotó: dr Kubinszky Mihály
  Feltöltötte: Kővári Balázs
Dátum: 1958.

Lébényszentmiklós Vasútállomás és Takáts József vendéglője
  http://axioart.com/index.php?op=live_item&id=586579
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos

A régi vasútállomás látható a képeslap jobb felső képén. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs



Képtár - Lébény-Mosonszentmiklós


Fotó: Tóth Márton
Dátum: 2005.10.26.
A felvételi épület a peronról nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2023.08.11.
A felvételi épület utcafrontja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2023.08.11.
A váróterem.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2023.08.11.
Emléktábla a váróterem falán.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2023.08.11.
A váróteremből kilépve I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2023.08.11.
A váróteremből kilépve II.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2023.08.11.
Ivóvízkút.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2023.08.11.
Mellékhelyiségek.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2023.08.11.
Az állomás épület együttese a gyalogos felüljáróról nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2023.08.11.
A gyalogos felüljáróról a kezdőpont irányába nézünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2023.08.11.
A gyalogos felüljáróról a végpont irányába nézünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2023.08.11.
Esőbeálló névtáblával a peronon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2023.08.11.
A biztosítóberendezési épület.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2023.08.11.
A peronon állva a vonal kezdőpontja, Budapest-Keleti pályaudvar felé nézünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2023.08.11.
A peronon állva a vonal végpontja Bruck-Királyhida irányába tekintünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2023.08.11.
A másik peron a kezdőpont felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2023.08.11.
A másik peron a végpont felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2023.08.11.
A felvételi épület a peronról nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2023.08.11.
A kezdőponti kijárati jelzők ezen az erős zoommal készült képen.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2023.08.11.
Szelvényszám.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2023.08.11.
Ez az autószálltó kocsi már régóta a bozót foglya az utolsó vágányon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2023.08.11.
Kapcsolókert.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2023.08.11.
Autóbusz megálló a felvételi épület mellett.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2023.08.11.
Egykor volt légoltalmi figyelőhely a felvételi épület utcafrontján az út túloldalán.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2023.08.11.
Iparvágány a feévételi épület utcafrontjával szemebn.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2023.08.11.
Van áruforgalom. Itt most épp kirakodás.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2023.08.11.
A felvételi épület 2024 szeptemberben.
Fotó: Iváncsics Roland
Dátum: 2024.09.20.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 32799
2020.12.23 17:41.40
2020.08.29

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 32798
2020.12.23 17:41.23
2020.08.29 Kimle-Károlyháza felé

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 32797
2020.12.23 17:40.54
2020.08.29 Öttevény felé

kerala
e-mail: pilosz.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 23431
2012.03.17 18:42.59
Az állomásnak egy ideig Lébénymiklós volt a neve. (1973-tól 1989-ig ugyanis a két községet egyesítették Lébénymiklós néven.) Az adat régi menetrendekben ellenőrizhető.

sonofpeace
e-mail: bekefiadam.kukac.yahoo.com
elfogadott hozzászólás 8634
2008.12.30 15:33.41
Kétségkívül szebb volt az eredeti állomás. Azt a vasútvonal mecénása, Sina György Simon báró megrendelésére építették 1856-ban, mivel a címtáblán szereplő települések akkoriban az ő tulajdonát képezték. Az épületet az 1970-es és 80-as évek fordulóján semmisítették meg. Bár a hivatalos álláspont szerint a közel 130 éves állomást azért kellett lebontani, mert életveszélyessé vált, valószínűbb, hogy az előző rendszer vezetőit zavarta, hogy az építtető a XIX. század egyik legnagyobb kapitalistája volt.

Mondjuk a mai épület sem volt mindig ilyen elhagyatott. Még tíz évvel ezelőtt is szinte pezsgett az élet. Volt itt minden; kamionterminál, Optima Tours iroda - Itt tették fel ugyanis a Németországból érkező és hazafelé tartó vendégmunkások autóit az Edirnébe tartó, kifejezetten nekik összeállított vonatra. Akkora volt a jövés-menés, hogy Hegyeshalomból kellett segítőket hívni a nyári időszakra. Aztán, amint elkészült az M1-es autópálya, mindennek egy csapásra vége szakadt. A személyforgalom is csökkent, bár ez azért is lehet, mert az állomás Mosonszentmiklóstól és Lébénytől egyaránt kb. 2 km-re van. 2008 májusa óta nincs jegykiadás és ebben az évben járt le a rég megszűnt cukorgyárba tartó iparvágány engedélye is.

Pongrácz Zoltán
e-mail: www.pongracz1.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 517
2007.03.11 14:39.52
Nagyon érdekelne, hogy mi értelme volt a régi vasútállomás helyett ezt a szörnyűséget felépíteni?

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Leányvár

Ladimirevci

Lednicróna

Legenye-Alsómihályi

Lemes