Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


1 Budapest - Hegyeshalom - Bruck-Királyhida

Budapest-Keleti (120, 150, 273, 80)
Budapest-Déli (30, 40)
Kelenföld (30, 40)
Kőérberek
Budaörs
Törökbálint
Biatorbágy
Biatorbágy régi
Herceghalom
Bicske alsó
Bicske (906)
Szár régi
Szár
Szárliget
Alsógalla
Felsőgalla (12)
Tatabánya (12, 13)
Vértesszőlős
Tóvároskert
Tata
Almásfüzitő (4)
Almásfüzitő felső (4)
Szőny (4)
Komárom (4, 5, 635)
Ács
Nagyszentjános
Győrszentiván (201G)
Győri ipartelepek
Győr-Gyárváros (10, 11)
Győr (10, 11, 8)
Abda
Öttevény
Lébény-Mosonszentmiklós
Kimle
Mosonmagyaróvár
Levél
Hegyeshalom (16)
— országhatár —
Miklóshalma
Zurány
Pándorfalu (503, 601)
Parndorf Ort (503)
Bruck-Királyhida




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Tata
(Tata-Tóváros)*

állomás
1 Budapest - Hegyeshalom - Bruck-Királyhida



  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.663805° E18.328038° | N47° 39' 49.69" E18° 19' 40.93"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Menetrend


Utastájékoztató menetrend (lista) az állomáshoz letölthető az alábbi honlapról:
groups.google.com/group/utastajekoztato-lapok


Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Tata-Tóváros Az 1903-as téli menetrend szerint.

Szelvénykő 811
Megnyitás dátuma 1884.07.15.




Régi képek - Tata

Korabeli felvétel Tata állomásról.
  Feltöltötte: Kovács Viktor

Tata állomás egykor. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Tata állomás felvételi épülete egykor. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Forrás: Képeslapok 10.000 pillantás Magyarországra 1896-1916. Arcanum Adatbázis Kiadó és Fejlesztő Kft.
  Feltöltötte: Sándor Antal

Tata-rendező pu. Forrás: http://hodobay.hu
  Feltöltötte: bacs kepeslap

Tatatóváros állomáson az Aranyvonat.
Forrás: http://www.szeretlekmagyarorszag.hu/aranyvonat-ami-a-szent-jobbot-vitte/
  Feltöltötte: Faltusz Csaba
Dátum: 1938.

Tatatóváros állomásra érkezik az Aranyvonat.
Forrás: http://www.szeretlekmagyarorszag.hu/aranyvonat-ami-a-szent-jobbot-vitte/
  Feltöltötte: Faltusz Csaba
Dátum: 1938.

Tatatóváros vasútállomás:Forrás:http://magyaryterv.etata.hu/ertekvedelem/gesztenye_fasor/gesztenye_fasor_001.php
  Feltöltötte: Kebelei György

Tatai állomás.Forrás:http://magyaryterv.etata.hu/ertekvedelem/gesztenye_fasor/gesztenye_fasor_001.php
  Feltöltötte: Kebelei György

A felvételi épület.Forrás:http://magyaryterv.etata.hu/ertekvedelem/gesztenye_fasor/gesztenye_fasor_001.php
  Feltöltötte: Kebelei György

A MÁV I. osztályú fővonali felvételi épülete (1883) - homlokzatok.Forrás:http://magyaryterv.etata.hu/ertekvedelem/gesztenye_fasor/gesztenye_fasor_001.php
  Feltöltötte: Kebelei György

A MÁV I. osztályú fővonali felvételi épülete (1883) - földszinti alaprajz.Forrás:http://magyaryterv.etata.hu/ertekvedelem/gesztenye_fasor/gesztenye_fasor_001.php
  Feltöltötte: Kebelei György

A MÁV I. osztályú fővonali felvételi épülete (1883) - emeleti alaprajz.Forrás:http://magyaryterv.etata.hu/ertekvedelem/gesztenye_fasor/gesztenye_fasor_001.php
  Feltöltötte: Kebelei György



Képtár - Tata

Az állomás névtáblája.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.22.

A felvételi épület a vágányok felől nézve. Beküldő Fűzy-Molnár Zoltán.
Dátum: 2014.06.08.
Jegypénztárak. Beküldő Fűzy-Molnár Zoltán.
Dátum: 2014.06.08.
A felvételi épület a másik irányból. Beküldő Fűzy-Molnár Zoltán.
Dátum: 2014.06.08.
A vízház épülete. Beküldő Fűzy-Molnár Zoltán.
Dátum: 2014.06.08.
Az épület belülről kissé lehangolóbb látványt nyújt. Beküldő Fűzy-Molnár Zoltán.
Dátum: 2014.06.08.
Az egyik víztartály alulról. Beküldő Fűzy-Molnár Zoltán.
Dátum: 2014.06.08.
Utcafront. Beküldő Fűzy-Molnár Zoltán.
Dátum: 2014.06.08.
Utascsarnok I. Beküldő Fűzy-Molnár Zoltán.
Dátum: 2014.06.08.
Utascsarnok II. Beküldő Fűzy-Molnár Zoltán.
Dátum: 2014.06.08.
A felvételi épület Tatabánya felől nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.22.
A felvételi épület Almásfüzitő felől nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.22.
A középoromzat a körablakkal és a benne elhelyezett órával.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.22.
Az áruforgalmi raktár Almásfüzitő felől nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.22.
A felvételi épület a vágányok felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.01.
Pillantás a IV. vágány peronjáról a vonal kezdőpontja felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.01.
Pillantás a IV. vágány peronjáról a vonal végpontja felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.01.
A gyalogos felüljárón.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.01.
A felvételi épület a gyalogos felüljáróról nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.01.
Pad, esőbeálló, szemetes és vízcsap a peronon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.01.
Vízdaru és vízház a peronról nézve. Bár vágány már nincs a vízdaru mellett, tiszteletre méltó, hogy mégis megőrizték.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.01.
Pillantás a gyalogos felüljáróról a kezdőpont felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.01.
Pillantás a gyalogos felüljáróról a végpont felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.01.
A raktárépület a gyalogos felüljáróról nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.01.
A raktárépület a peronról nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.01.
A rakódóterületen állva.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.01.
Homlokrakodó.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.01.
Emeletes lakóőrház a végponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.01.
Kihúzóvágányok a végponton.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.01.
Végponti váltókörzet I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.01.
Végponti váltókörzet II.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.01.
Bozótba vesző iparvágány a végponton.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.01.
Végponti váltókörzet III.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.01.
Végponti váltókörzet IV.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.01.
A felvételi épület előtti téren van a parkoló és az autóbusz megálló. Jobbra egy telefonfülkét is találunk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.01.
A felvételi épület utcafrontja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.01.
Tata turistatérképe a felvételi épület mellett.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.01.
Egy kis humorért a tataiak sem mennek a szomszédba.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.01.
Italautomata a felvételi épületben.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.01.
Bejárat a felvételi épületbe.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.01.
Várótermi részlet. Sajnos a BÜFÉ nem üzemel, de pár lépésnyire a város felé találunk egy kiskocsmát.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.01.
Személypénztárak. Balra a kijárat ám a vágányokhoz innen nem jutunk el...
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.01.
Mellékhelyiségek a perontető alatt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.01.
Emléktábla a felvételi épület falán.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.01.
Emléktábla a felvételi épület falán.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.01.
Emléktábla a felvételi épület falán.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.01.
A vízház utcafronti képe. Sajnos a tetőzet elég rossz állapotban van.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.01.
Lakóház a kezdőponti végen.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.01.
Fény- és félsorompóval biztosított útátjáró a kezdőponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.01.
Kezdőponti váltókörzet I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.01.
Kezdőponti váltókörzet II.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.01.
Kezdőponti váltókörzet III.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.01.
Raktárépület részlet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.01.
Raktárépület részlet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.01.
Kapcsolókert a felvételi épület mellett.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.01.
Gyorsvonat érkezett a IV. vágányra.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.01.
Nyáron ma már nélkülözhetetlen a klímaberendezés, de talán máshová is el lehetett volna helyezni a kültéri egységeket és nem csúfoskodnának ezen a szépen felújított épületen.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.01.
Tata állomás szemből
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2016.08.15.
Almásfüzítő felé
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2016.08.15.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Joxy
e-mail: jozsefsuveg.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 30879
2017.04.10. 19:41.40
Budapest-Kelenföld és Győr között 1898-tól 1902-ig építették ki a második vágányt.
Győr és Hegyeshalom között 1926-ban épült ki a második vágány.

A. Ilona
e-mail: gyorgyi2005.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 30658
2017.01.07. 22:40.12
Üdv! Megszeretném kérdezni,hogy tatán a mozgásukban korlátozott személyek hogyan közelíthetik meg a vágányt, illetve ha oda utaznak akkor hogyan tudnak a vágánytól bemenni a város felé?Amikor ott jártam sajnos csak a magas lépcső igénybevételével lehetett ezt megtenni.
Ilona

husonyiczagabor
e-mail: husonyicza.perkupa.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 29199
2015.02.02. 21:03.35
1927.Állomsáfőnök:Fehér Lajos

orange
e-mail: orange.kukac.usa.com
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 20941
2011.04.30. 21:10.00
A tatai vasútállomással kapcsolatban van azért egy-két probléma, bármennyire büszkék is vagyunk az épületre. Októbertől áprilisig hajléktalanok lakják és bármennyire is sajnálom őket ez megakadályozza a rendeltetésszerű használatot. Hadd ne részletezzem. A jegypénztár személyzete udvariatlan és rosszul képzett. Nem lehet bankkártyával fizetni. Ez az 1-es vonal, már 11 éve a 21. század!

AndOr
e-mail: szekely.andor.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 18524
2010.08.14. 22:57.34
Kell a vasút Európában!
(Kép: 2010.07.22)

AndOr
e-mail: szekely.andor.kukac.gmail.com
Módosított hozzászólás [fcs]
elfogadott hozzászólás 18523
2010.08.14. 22:52.12
126 éves a vonal :) (Kép: 2010.07.22)

central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.upcmail.hu
elfogadott hozzászólás 18077
2010.07.09. 15:28.09
Az áruforgalmi raktárépület.

central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.upcmail.hu
elfogadott hozzászólás 18076
2010.07.09. 15:25.48
Az állomás felvételi épülete,Tatabánya felől nézve.

central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.upcmail.hu
elfogadott hozzászólás 18075
2010.07.09. 15:24.17
Az állomás felvételi épülete,Almásfüzítő felől nézve.

isti2000
e-mail: kingahardi.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 16201
2010.02.27. 20:21.31
a tata állomás 1883-84 között épült,amikor a vasútvonal is született.a szép épületet itt-ott összefujták.tavalyév végén 10 millió forintba került a wc,a vároterem korszerűsítése.

Joxy
e-mail: jozsefsuveg.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 15509
2010.01.21. 18:55.10
Egy téli képem az állomásról:

Ákos77
e-mail: akoslukacs.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 15400
2010.01.18. 15:51.57
Szerintem a tatai pályaudvar az ország egyik legszebb állomása.

Joxy
e-mail: jozsefsuveg.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 4418
2008.05.28. 22:39.59
Igen, ez így van, nekem is meg van ez a képeslap eredetiben.

Domján György
e-mail: domján.kukac.bp-erdo.hu
elfogadott hozzászólás 4393
2008.05.28. 18:19.30
Szerintem a Tata-rendezőpu. a mostani Alsógallán (régen Tatabánya-középső)készült. A háttérben lévő hegy pedig a felsőgallai (régen Tatabánya-felső)állomás mellett van

Joxy
e-mail: jozsefsuveg.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 1478
2007.10.14. 08:33.18
1883-1884-ben épült meg a Komárommal és Budapesttel összekötő vasútvonal, az állomással.

Kovács Dávid
e-mail: dagoca67.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 1459
2007.10.12. 20:48.07
Kedvenc városom Tata és talán az egyik legszebb Tatában az állomása.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Taszár

Tasnád

Tatabánya

Tátrafüredek

Tatárkő