Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


1 Budapest - Hegyeshalom - Bruck-Királyhida

Budapest-Keleti (120, 150, 273, 80)
Budapest-Déli (30, 40)
Budapest-Kelenföld (30, 40)
Kőérberek
Budaörs
Törökbálint
Biatorbágy
Biatorbágy régi
Herceghalom
Bicske alsó
Bicske (906)
Szár régi
Szár
Szárliget
Alsógalla
Felsőgalla (12)
Tatabánya
Vértesszőlős
Tóvároskert
Tata
Almásfüzitő (4)
Almásfüzitő felső (4)
Szőny (4)
Komárom (4, 5, 635)
Ács
Nagyszentjános
Győrszentiván (201G)
Győri ipartelepek
Győr-Gyárváros (10, 11)
Győr (10, 11, 8)
Abda
Öttevény
Lébény-Mosonszentmiklós
Kimle-Károlyháza
Mosonmagyaróvár
Levél
Hegyeshalom (16)
— országhatár —
Miklóshalma
Zurány
Pándorfalu (503, 601)
Parndorf Ort (503)
Bruck-Királyhida

12 Felsőgalla-Tatabánya- Oroszlány

Felsőgalla (1)
Tatabánya
Bánhida (13)
Környe (13)
Kecskéd alsó
Oroszlány

13 Tatabánya-Pápa

Tatabánya
Bánhida (12)
Környe (12)
Kecskéd
Bokod
Dad
Szák-Szend
Császár
Ete
Kisbér (5)
Bakonyszombathely
Bakonybánk
Tápszentmiklós
Lázi
Veszprémvarsány (11)
Románd
Gic-Hathalom
Bakonytamási
Pápateszér
Franciavágás (406)
Ugod
Nagygyimót
Pusztagyimót
Pápa (10, 14)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKépek a netrőlKéptárHozzászólások


Tatabánya
(Bánhida, Tatabánya alsó)*

állomás
1 Budapest - Hegyeshalom - Bruck-Királyhida
12 Felsőgalla-Tatabánya- Oroszlány
13 Tatabánya-Pápa

2009.02.07.
Fotó: Tóth Márton [Pocok]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.58559° E18.393157° | N47° 35' 8.12" E18° 23' 35.36"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.




Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Bánhida Az állomás eredeti neve (nem egyezik a mai Bánhida megállóhellyel)
- Tatabánya alsó az 1983/84-es menetrendben így szerepel

Szelvénykő 708 Budapest - Hegyeshalom - Bruck-Királyhida vonal
Szelvénykő 0 A Tatabánya-Pápa vonal kezdőpontja.
Megnyitás dátuma 1884.07.15.




Régi képek - Tatabánya

A régi felvételi épület látható ezen a képen, akkor még Bánhida nevét viselte az állomás. Azóta Bánhidának már külön megállóhelye van.
  Feltöltötte: Kovács Viktor

110/16 kV-os villamosvasúti transzformátorállomás Bánhidán (forrás: Fejezetek a 150 éves magyar vasút történetéből 1846-1996 Mezey István és Somody Árpád Máv. Rt.)
 
Tatabánya (akkori nevén Bánhida) vasútállomás egy korabeli képeslapon
  Feltöltötte: Czuczor Péter

Bánhida. Forrás: http://epulet1.tatabanya.fotoalbum.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal

Bánhida. Forrás: http://epulet1.tatabanya.fotoalbum.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal

Bánhida állomás felvételi épülete látható a képeslapon.Forrás:korabeli képeslap

  Feltöltötte: Kővári Balázs

Bánhida Vasútállomás
  http://axioart.com/index.php?op=live_item&id=608968
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos

Forrás: https://picasaweb.google.com/101131830304763876213/BanhidaAnno#6274495508693593538
  Feltöltötte: Sándor Antal

Bánhida. Forrás: darabanth.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal

Bánhida.Állomás felvételi épület.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Bánhida. Forrás:http://postcards.arcanum.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal

Bánhida. Forrás:http://postcards.arcanum.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal

Bánhida vasútállomás látható a képeslap bal felső képén.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs


  Forrás: http://www.fortepan.hu/?view=query&lang=hu&img=99526
Feltöltötte: Sándor Antal
Dátum: 1990.

Tatabánya-alsó kicsi, de hangulatos állomása. Forrás: Tatabányai lokálpatrióták gyűjteménye.
  Feltöltötte: Vekker András

Bánhida vasútállomás vágányhálózata.
  Forrás: https://axioart.com/tetel/1904-banhida-vasutallomas-vagany...
Feltöltötte: Sándor Antal
Dátum: 1904.



Képtár - Tatabánya

Ahogy a hangosbemondó is mondta: a vonat tovább nem közlekedik.
Fotó: Varga József
Dátum: 2007.03.03.
Üzemi épület a vágányok felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2007.06.18.

Fotó: Tóth Márton
Dátum: 2009.02.07.
Váróterem kijelzőkkel. Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.07.13.
Kijárat a felüljáróhoz. Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.07.13.
A vágányokhoz itt juthatunk el. Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.07.13.
A felvételi épület a vágányok felől. Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.07.13.
A KONZUM épülete a Győri út felől amely magában foglalja a vasút utasforgalmi helyiségeit is.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.01.
Hétvégénként piac van úgy az épületben, mint az előtte lévő téren. A lépcsőn juthatunk fel a váróteremhez, illetve a pénztárakhoz. Mozgáskorlátozottak itt bizony komoly nehézségek elé néznek mivel lift nincs.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.01.
A galambpiszok mindenütt megtalálható ami súlyos közegészségügyi kérdéseket vet fel.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.01.
A mellékhelyiségek. Természetesen fizetős a szolgáltatás.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.01.
Bár a padlót felfestették ez nem tartja távol a galambokat az épülettől. Számos üzlethelyiségég, java részük üresen, található itt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.01.
Bizony a galambok a váróteremben is mindennapos vendégek.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.06.27.
A peronokat összekötő felüljáró. Esős időben mindenhol tócsákban áll a víz a padlón.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.06.27.
A peronokhoz vezető lépcsők. Szinte minden foka mozog vagy lecsorbult.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.06.27.
Pillantás a IV. vágány peronjáról a vonal kezdőpontja Budapest Déli pályaudvar felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.06.06.
Pillantás a IV. vágány peronjáról a vonal végpontja Hegyeshalom felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.06.06.
A peronokon van vízvételi lehetőség. A víz iható. Általában az V.a vágányról indulnak a vonatok Oroszlányba.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.06.06.
Kezdőponti váltókörzet I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.06.06.
Kezdőponti váltókörzet II.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.06.06.
A kezdőponti oldalon hosszan elnyúlik egy iparvágány ami az ív után a bozótosba veszik.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.06.06.
Még mindig a kezdőponton. A felüljárón a Dózsa György út ível át a vágányok felett.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.06.06.
A felüljáró egyik tartóeleme.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.06.06.
Pillantás a felüljáróról az állomásra.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.06.06.
Jobbra a KONZUM, középen a gyalogos felüljáró, a háttérben a Vértes Center épülete mely az autóbusz pályaudvarnak is helyet ad.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.06.06.
A tulajdonképpeni szolgálati épület ahol a forgalmi dolgozók kaptak elhelyezést.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.06.06.
Pillantás a szolgálati épület erkélyéről az állomásra.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.06.06.
Pillantás a szolgálati épület erkélyéről az állomásra.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.06.06.
Pillantás a szolgálati épület erkélyéről az állomásra.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.06.06.
A forgalmi szolgálattevő munkahelye.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.06.06.
Még egy iparvágány az állomás közepén. A híd a Galla-patak felett ível át.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.06.06.
Pályafenntartási telep az állomáson.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.06.06.
A Train Hungary Sulzere napfürdőzik.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.06.06.
A pft. telep bejárata.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.06.06.
Rengeteg bontott és új pályaépítési anyag van felhalmozva a telepen.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.06.06.
Hosszúsín szállító pőrekocsi árválkodik az egyik mellékvágányon a telep mellett.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.06.06.
A Pályafenntartási Szakszolgálat épülete.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.06.06.
Az egykori fűtőház.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.06.06.
Néhány kisebb raktárépület a kép bal szélén. Mögöttük balra volt a fordítókorong aminek a helyét mára már benőtte a növényzet. A kép közepén hátul a Villamos Vonalfőnökség épületei láthatók.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.06.06.
A raktárépületek közelebbről. Mindent szépen befutott a repkény.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.06.06.
A Villamos Vonalfőnökség épülete.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.06.06.
Alállomási épület.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.06.06.
Kapcsolókert az alállomáson.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.06.06.
Emeletes lakóőrház a végponti oldalon az alállomás szomszédságában.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.06.06.
Pillantás a vonal végpontja felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.06.06.
Végponti váltókörzet I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.06.06.
Végponti váltókörzet II.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.06.06.
Rakodóterület a végponti oldalon. Az árufeladás rendszeres.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.06.06.
Vágányhídmérleg és rakminta a végponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.06.06.
Kihúzóvágány a végponti oldalon. Mellette a körmendi vonal.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.06.06.
Üres szerelvény érkezett az oroszlányi erőműből.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.06.06.
Az Oroszlányba induló vonat itt most az V. vágányon. WIFI ugyan nincs rajta de legalább jó drága volt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.06.27.
Talent az oroszlányi vonalon az állomás utáni ívben.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.16.
A vasútállomás épülete a parkolóból nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.24.
Kilátás a vasútállomásra a Vértes Center teraszárról.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.24.

Fotó: Majlinger Zoltán
Dátum: 2015.10.08.

Fotó: Majlinger Zoltán
Dátum: 2015.10.08.

Fotó: Majlinger Zoltán
Dátum: 2015.10.08.

Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2016.06.11.
Utastájékoztató
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2016.06.11.
Váróterem
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2016.06.11.
Fenti kilátás
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2016.06.11.
Railjet / Tata felé
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2016.06.11.
Bicske felé
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2016.06.11.
Iparvágány
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2016.06.11.
Iparvágány
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2016.06.11.
A felvételi épület 2022 februárban.
Fotó: Iváncsics Roland
Dátum: 2022.02.10.


Képek a netről - Tatabánya

Egy kép a vágányokról.
http://www.utazni.info/kepek/1/1e/Tatab%C3%A1nya_vas%C3%BAt%C3%A1llom%C3%A1s.jpg
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 30732
2017.02.18 14:27.00
Tatabánya - Kisbér:
http://nevtelenutazo.blog.hu/2016/12/18/2016_07_18_odusszeia_a_13-as_menten

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 29673
2015.08.30 11:17.21
Főpályaudvar, mi?
http://vilagfalu.blog.hu/2013/02/25/tatabanya_atveszi_vasutallomasanak_uzemelteteset_a_mav-tol

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 29672
2015.08.30 11:11.14
Hátha megvalósul:
http://epiteszforum.hu/hidepulet-a-tatabanyai-vasutallomas-felett-pehl-judit-diplomaterve

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 29122
2015.01.03 19:03.10
Az autóbuszokat gyorsabban el lehet érni a peronokról jövet ha nem a Vértes Centeren keresztül mész. Magyarán ennek a kapcsolatnak semmi értelme. Azt a piacnak nevezett szarkupacot pedig fel kell számolni ott, s máshová telepíteni! A gyalogos felüljárót meg kell hosszabbítani a Dózsakert felé ahogy ez már évtizedek óta tervbe van véve...

http://www.infotatabanya.hu/hir_olvas/permalink:mi-lesz-veled-vasutallomas-2013-03-23-100000/

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 28993
2014.11.19 08:32.18
A vasútállomás egy szégyen, mind a városra, mind a magyar vasútra nézve. Kosz, szemét mindenhol. Ha esik az eső az amúgy fedett gyalogos felüljáró mindenhol beázik, a földön tócsákban áll a víz. Az ablak betörve, a szél süvít befelé. Évtizedek óta nem történt itt semmilyen fejlesztés, karbantartás. Talán a ma is kihasználatlanul álló Vértes Agorájára elköltött több mint 1,5 mrd forintnak jobb helye lett volna itt. Szokták volt mondani a vasútállomás a település kapuja. Nos, ebből a kapuból jóérzésű ember inkább visszafordul…

Endre
e-mail: laposkerek.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25841
2013.02.03 01:02.54
Ráció valóban nem sok van benne, de megfelelő lobbierővel sok mindent el lehet érni. A két üzemképes Samuból az egyik jelenleg valóban forda szerint Tatabánya - Oroszlány között ingázik, betétkocsik nélkül, csak vezérlővel. Hétvégén Istvántelken karbantart.

Lópikula
e-mail: lopi.kukac.kutya.hu
elfogadott hozzászólás 25840
2013.02.02 20:45.13
Teljességgel logikátlan lenne Oroszlányba ilyen szerelvényt járatni... előbb át kell rágni a kapott infót.

sinszeg97
e-mail: fatime.kukac.enternet.hu
elfogadott hozzászólás 25839
2013.02.02 20:35.29
Úgy hallottam, hogy Oroszlány felé Bv mot (Samu) közlekedik. Elmentem az egyik hétvégén hogy kipróbáljam, de Talent volt, nem pedíg Samu!!! :(

felucca
e-mail: zoldi.peter.kukac.teampannon.hu
elfogadott hozzászólás 25492
2012.12.07 15:15.54
Khm. Tatabánya-állomásépület nem szocreál, semmi köze sincsen a szocreálhoz.
Egy elég jóízű épület, kisebb posztmodern beütésekkel, eléggé elhanyagoltan. Ki kell takarítani és minden nagyszerű lesz.

Tibi
e-mail: hegedustibi82.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 24379
2012.07.06 13:14.01
Tényleg a leginkább szocreál jellegű állomás. Pedig nagyon szép és forgalmas vonalon van

Lenin
e-mail: horvath.geza.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 23450
2012.03.22 21:47.00
A hegyesi oldal tán legszebb szakaszát a felsőgallai vmh.re Szárliget irányából érkezve láthattuk valamikor régen. Átzötyögtünk a régi bakterház körtefája előtt, át a vashídakon (mind a négyen) aztán a libaköz mellett által a kőbánya betonhídján. A halálszikláról, és a régi solniházról már nem is beszélek. Az állomásra érkezve akrobatákat megszégyenítve érhettünk földet a vaspálya íve miatt 1,5 m re emelkedő vonatlépcsőről. De ennek is megvolt a varázsa. Aztán egyszercsak ez is megszűnt.

Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 22936
2012.01.24 11:58.44
Pedig meghagyhatták volna az 1-es vonal többi lebontott régi épületével együtt.Szépen felújítva nagyon hangulatosak lettek volna.

Klári
e-mail: vendeghgaborne.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 22931
2012.01.23 19:26.33
A régi állomásépület lebontásra került. (sajnos)

GT-51
e-mail: rudolf.szabo.kukac.yahoo.com
elfogadott hozzászólás 21340
2011.07.11 12:16.35
Tatabánya állomás a galambjaival, a korrodeált tartószerkezeteivel, a szörnyű állapotú WC-ivel olyan szinten lepusztult, amely nem méltó egy ilyen nagy hagyományú településhez.

KériPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 20739
2011.03.26 19:24.36
Mi történt a régi felvételi épülettel?

mark_015
e-mail: galovicsmaki.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 20503
2011.02.23 15:28.17
Kijárat Komárom felé...2011.02.10

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 19430
2010.11.21 13:21.57
A 13-as vonalról olvashat még itt is: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9166642&la=103832308

Selkath
e-mail: vasutas1.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 16392
2010.03.13 17:19.59
A konkrét személypályaudvar a "hosszú épület" első traktusában van, a többi része üzletház. Egy nagy helységben van a váróterem és a személypénztár. Onnan nyílik az üvegfelüljáró a vágányokhoz. A forgalmi dolgozók egy másik, nem messze lévő vöröstéglás épületben szolgálnak. Szerintem az tekinthető az igazi felvételi épületnek. Bár szerintem Tatabányának eme "kettéosztottság" miatt nincsen klasszikus értelemben vett felvételi épülete.

Joxy
e-mail: jozsefsuveg.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 12031
2009.06.17 15:16.45
Az állomás az Újváros városrészben van a Vértes center nevű pláza mellett, a Győri úttal párhuzamosan.

martin
e-mail: jankamartin.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 11729
2009.05.30 16:25.17
Várakozás a Komáromi személyvonatra

Gigi
e-mail: vasgabor2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 10804
2009.04.01 11:34.53
Szerintem nagyon jó Tatabánya csak kissé régi nem ártana 1 kis felújítás csak pénz kérdése de egyépként szuper a dolgozók nagyon kedvesek

JoHnNy_2263
e-mail: ricsijani.kukac.hotmail.com
elfogadott hozzászólás 8530
2008.12.24 22:47.04
Talent az 5-ön

Endre
e-mail: laposkerek.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 1406
2007.10.06 12:33.25
Röviden (új név/ régi név):
Felsőgalla - Tatabánya-felső
Alsógalla - Tatabánya
Tatabánya - Tatabánya-alsó
Bánhida - Tatabánya-Erőmű

Kóti Lajos
e-mail: kotilajos.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 1404
2007.10.06 09:29.10
Miért nem lehet Tatabánya alsó állomásról semmit találni a neten? Nekem itt kellene leszálni de nincs infó! Létezik T. alsó? Hol? SOS!

Zsozso
e-mail: borkovszky.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 1112
2007.08.12 20:57.36
2006.11.01.-2006.11.04.-ig közlekedett az emeletes vonat Tatabánya és BP. Déli.P.udvar között.

Csoma Bence László
e-mail: davijones.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 247
2007.02.01 18:17.08
az maga az állomás épülete!
az épület egész hosszában nyúlik a képen!
(moderált üzenet)

basikele
e-mail: basikele.kukac.freemail.hu?
elfogadott hozzászólás 241
2007.02.01 13:27.34
Hol az állomás?

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Tata

Taszár

Tátrafüredek

Tatárkő

Tatárvár