|
Fotó: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 2005.09.08.
|
|
A megállóhely felvételi épülete. Szerencsére lakott.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.04.25.
|
|
A megállóhelytől néhány lépésnyire van a buszmegálló
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.04.25.
|
|
Pillantás a peronról a vonal kezdőpontja Tatabánya felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.04.25.
|
|
Pillantás a peronról a vonal végpontja Oroszlány felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.04.25.
|
|
Infrastruktúra I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.04.25.
|
|
Infrastruktúra II.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.04.25.
|
|
Jól látszik az ajtók helye. Egykor itt lehetett a mellékhelyiségek bejárata.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.04.25.
|
|
Ha kell a pad a tolvajnak mellé kap egy szép nagy láncot is.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.04.25.
|
|
A régi névtábla a falon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.04.25.
|
|
A megállóhelytől pár száz méterre található az egykori FÜSZÉRT raktár.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.04.25.
|
|
Innen ágazik ki , a képen jobbra, a bánhidai erőműbe vezető iparvágány is.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.04.25.
|
|
Iparvágányok a raktárnál.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.04.25.
|
|
Vissza a nyílt vonalba.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.04.25.
|
|
Még pár iparvágány.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.04.25.
|
|
Rég nem járt már erre vasúti jármű.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.04.25.
|
|
Még fut az egyik vágány a nyílt vonallal párhuzamosan egy darabig, de a gaz már rég ellepte.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.04.25.
|
|
A másik - Környe felé eső - nyílt vonali elágazás. A kép közepén a bánhidai erőmű kéménye magasodik.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.04.25.
|
|
Környe felé
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2016.07.18.
|
|
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2016.07.18.
|
|
Tatabánya felé
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2016.07.18.
|
|
Fotó: Sárközi Gergely
Dátum: 2020.07.17.
|
Hofer
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 34145
2023.12.03 20:12.45
|
December 10-től a vonatok itt csak feltételesen állnak meg!
https://www.mavcsoport.hu/mav-start/belfoldi-utazas-nemzetkozi-utazas/ingazok-kertek-tobb-ponton-utasok-visszajelzesei-keresei
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
|
elfogadott hozzászólás 28987
2014.11.16 08:54.57
|
2014. október 20-án súlyos baleset történt a megállóhoz közeli útátjáróban. Egy személyvonat autóbusszal ütközött. (A kép a Grátisz című újság 2014. október 31-i számából van.)
|
|
|
csantaveri13
e-mail: nohab008.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 18248
2010.07.19 10:11.40
|
Szeretném tisztelt Joxy hozzászólását javítani: az első akna és az erőmű valóban a három település között, de nem itt, hanem a mai Tatabánya-Óvárosban létesült, ez régi nevén az I-es erőmű. Kiszolgálása előbb a nyílt hegyesi vonalról történt, majd itt szénosztályozó épült, 1902-től megállóhely (Tatabánya, a mai Alsógalla), később a felsőgallai szénosztályozó (Tatai út) és még később az összekötő vágányy.
A bánhidai (II-es) erőmű 1928-30-ban épült a hegyesi vonal villamosításakor. Addig nem volt itt megállóhely. Az erőművi dolgozók számára létesített lakótelep céljaira nylít meg a mh., valamint az elágazás az erőműbe és a többi, fent említett üzembe.
A maketthez gratulálok!
|
|
Joxy
e-mail: jozsefsuveg.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 14225
2009.11.03 19:09.43
|
2009-ben a Gerecse Vasútmodellező Közhasznú Egyesület megépítette a megálló és rakodóhely modelljét, H0 méretarányban, modul rendszerben.
|
|
|
Joxy
e-mail: jozsefsuveg.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 11550
2009.05.22 22:01.16
|
1896 tavaszán Bánhida határában 120 méteres mélységben barnaszenet találtak. Az első aknát Alsógalla, Bánhida és Felsőgalla községek hármas határánál a vasút közelében nyitották meg. Később, itt 1898-ban a szénre alapozva hőerőművet létesítettek. A hőerőmű mellett lévő vasútvonalon megállóhely létesült az erőmű és az aknák dolgozói számára. A megálló mellett létesült iparvágány rendszeren kezelték az erőműbe tartó szénvonatokat, és kiszolgálták a Füszért raktárat, valamint egy beton-telepet.
|
|
Massababa
e-mail: pocahontas86.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 8980
2009.01.08 19:28.16
|
ettől az állomástól Környe felé haladva az erőmű oldalán kb 0,5-1kmt megtéve találunk egy régen felrobbantott őrházat..azért robbantották fel mert vmiért nemvolt biztonságos és használható..a romjait megtalálni igaz 80%ban betemette már a föld de még őrzi egykori emlékét..
|
|