Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


12 Felsőgalla-Tatabánya- Oroszlány

Felsőgalla (1)
Tatabánya (1, 13)
Bánhida
Környe (13)
Kecskéd alsó
Oroszlány

13 Tatabánya-Pápa

Tatabánya (1, 12)
Bánhida
Környe (12)
Kecskéd
Bokod
Dad
Szák-Szend
Császár
Ete
Kisbér (5)
Bakonyszombathely
Bakonybánk
Tápszentmiklós
Lázi
Veszprémvarsány (11)
Románd
Gic-Hathalom
Bakonytamási
Pápateszér
Franciavágás (406)
Ugod
Nagygyimót
Pusztagyimót
Pápa (10, 14)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    KéptárHozzászólások


Bánhida
(Tatabányai erőmű, Bánhida-Erőmű)*

megállóhely
12 Felsőgalla-Tatabánya- Oroszlány
13 Tatabánya-Pápa

2005.09.08.
Fotó: Szente-Varga Domonkos [szvdom]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.573837° E18.371953° | N47° 34' 25.81" E18° 22' 19.03"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.




Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Tatabányai erőmű az 1971/72-es, 1983/84-es menetrendben még így találjuk
- Bánhida-Erőmű az 1947-es menetrendben így szerepel

Szelvénykő 30




Képtár - Bánhida


Fotó: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 2005.09.08.
A megállóhely felvételi épülete. Szerencsére lakott.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.04.25.
A megállóhelytől néhány lépésnyire van a buszmegálló
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.04.25.
Pillantás a peronról a vonal kezdőpontja Tatabánya felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.04.25.
Pillantás a peronról a vonal végpontja Oroszlány felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.04.25.
Infrastruktúra I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.04.25.
Infrastruktúra II.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.04.25.
Jól látszik az ajtók helye. Egykor itt lehetett a mellékhelyiségek bejárata.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.04.25.
Ha kell a pad a tolvajnak mellé kap egy szép nagy láncot is.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.04.25.
A régi névtábla a falon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.04.25.
A megállóhelytől pár száz méterre található az egykori FÜSZÉRT raktár.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.04.25.
Innen ágazik ki , a képen jobbra, a bánhidai erőműbe vezető iparvágány is.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.04.25.
Iparvágányok a raktárnál.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.04.25.
Vissza a nyílt vonalba.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.04.25.
Még pár iparvágány.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.04.25.
Rég nem járt már erre vasúti jármű.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.04.25.
Még fut az egyik vágány a nyílt vonallal párhuzamosan egy darabig, de a gaz már rég ellepte.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.04.25.
A másik - Körmend felé eső - nyílt vonali elágazás. A kép közepén a bánhidai erőmű kénye magasodik.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.04.25.
Környe felé
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2016.07.18.

Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2016.07.18.
Tatabánya felé
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2016.07.18.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 28987
2014.11.16. 08:54.57
2014. október 20-án súlyos baleset történt a megállóhoz közeli útátjáróban. Egy személyvonat autóbusszal ütközött. (A kép a Grátisz című újság 2014. október 31-i számából van.)

csantaveri13
e-mail: nohab008.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 18248
2010.07.19. 10:11.40
Szeretném tisztelt Joxy hozzászólását javítani: az első akna és az erőmű valóban a három település között, de nem itt, hanem a mai Tatabánya-Óvárosban létesült, ez régi nevén az I-es erőmű. Kiszolgálása előbb a nyílt hegyesi vonalról történt, majd itt szénosztályozó épült, 1902-től megállóhely (Tatabánya, a mai Alsógalla), később a felsőgallai szénosztályozó (Tatai út) és még később az összekötő vágányy.
A bánhidai (II-es) erőmű 1928-30-ban épült a hegyesi vonal villamosításakor. Addig nem volt itt megállóhely. Az erőművi dolgozók számára létesített lakótelep céljaira nylít meg a mh., valamint az elágazás az erőműbe és a többi, fent említett üzembe.
A maketthez gratulálok!

Joxy
e-mail: jozsefsuveg.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 14225
2009.11.03. 19:09.43
2009-ben a Gerecse Vasútmodellező Közhasznú Egyesület megépítette a megálló és rakodóhely modelljét, H0 méretarányban, modul rendszerben.

Joxy
e-mail: jozsefsuveg.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 11550
2009.05.22. 22:01.16
1896 tavaszán Bánhida határában 120 méteres mélységben barnaszenet találtak. Az első aknát Alsógalla, Bánhida és Felsőgalla községek hármas határánál a vasút közelében nyitották meg. Később, itt 1898-ban a szénre alapozva hőerőművet létesítettek. A hőerőmű mellett lévő vasútvonalon megállóhely létesült az erőmű és az aknák dolgozói számára. A megálló mellett létesült iparvágány rendszeren kezelték az erőműbe tartó szénvonatokat, és kiszolgálták a Füszért raktárat, valamint egy beton-telepet.

Massababa
e-mail: pocahontas86.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 8980
2009.01.08. 19:28.16
ettől az állomástól Környe felé haladva az erőmű oldalán kb 0,5-1kmt megtéve találunk egy régen felrobbantott őrházat..azért robbantották fel mert vmiért nemvolt biztonságos és használható..a romjait megtalálni igaz 80%ban betemette már a föld de még őrzi egykori emlékét..

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Bánhalma-Halastó

Beregszó

Bánhidymajor

Biatorbágy régi

Biatorbágy