Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


12 Felsőgalla-Tatabánya- Oroszlány

Felsőgalla (1)
Tatabánya (1, 13)
Bánhida (13)
Környe (13)
Kecskéd alsó
Oroszlány


















Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Oroszlány

állomás
12 Felsőgalla-Tatabánya- Oroszlány

A felvételi épület 2024 októberben.
2024.10.27.
Fotó: Iváncsics Roland [IRHZ]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.487002° E18.308829° | N47° 29' 13.2" E18° 18' 31.78"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.

Szelvénykő 71




Régi képek - Oroszlány

Oroszlányi GV pályaudvara. Forrás: az oroszlányi bányamúzeum kiállított képanyaga.
  Feltöltötte: Sándor Antal



Képtár - Oroszlány

5341 009-8 Oroszlány 2008-01-20 (Fotó: Antal Zoltán)
Fotó: Antal Zoltán
Dátum: 2008.01.20.
Oroszlány
Fotó: Várkonyi Tibor
Dátum: 2013.02.16.

Mostanában a "Samu" becenevű intercity szerelvény jár Oroszlányba.
Fotó: Vekker András
Dátum: 2013.03.25.
A vágányok felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2014.07.16.
A felvételi épület a vágányok felől.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.04.11.
A felvételi épület utcafrontja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.04.11.
Buszmegálló a felvételi épület mellett.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.04.11.
Váróterem a mellékhelyiségekkel. Kulcs a forgalmiban.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.04.11.
Pénztárablak és kijárat a vágányokhoz.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.04.11.
Egy sajnos nem működő büfé és néhány pad az árnyékban.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.04.11.
Valaha biztosan szebb látványt nyújtott ez a kis park.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.04.11.
Melléképület.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.04.11.
Hozzáfogtak az épületek tatarozásához. Legalább, ha csak ideig-óráig is de, eltűnnek a falfirkák.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.04.11.
A Vértes Erdő bérli a rakodóterületet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.04.11.
Árufeladás is van.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.04.11.
Pillantás a peronról a vonal kezdőpontja felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.04.11.
Pillantás a peronról a vonal végpontja felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.04.11.
Pillantás a gyalogos felüljáróról a vonal kezdőpontja felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.04.11.
Pillantás a gyalogos felüljáróról a vonal végpontja felé. Az egykori Oroszlánybánya állomás felé tekintünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.04.11.
A gőzösvilág emléke a tisztítógödör az I. vágányon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.04.11.
A gőzösvilág egy másik emléke a vízdaru helye az II. vágány mellett.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.04.11.
Az I. vágány siklasztósaruval biztosított.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.04.11.
Kezdőponti váltókörzet I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.04.11.
Kezdőponti váltókörzet II.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.04.11.
Váltókezelői szolgálati hely a kezdőponton.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.04.11.
Kezdőponti váltókörzet III. Kettős vágánykapcsolat.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.04.11.
Balra kihúzóvágány, középen Tatabánya felé, míg jobbra egy védőcsonka ágazik ki jármű megfutamodás ellen.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.04.11.
Fény- és félsorompóval biztosított útátjáró a kezdőponton.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.04.11.
A VII. vágányt csak sejteni lehet a gazban. A felsővezeték árulja el csak, hogy itt van.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.04.11.
Végponti váltókörzet I. Az egykori Orszlánybánya állomás felé vezető vágányok között állunk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.04.11.
Végponti váltókörzet II.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.04.11.
Vonóvezeték akna és vonóvezeték tartók. Valaha csapórudas sorompó biztosította a végponti útátjárót. A szolgálati épület valahol a fa mögött lehetett.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.04.11.
Útátjáró a végponton. Ma már csak andráskereszt jelzi. Az Oroszlánybányára futó vágányok itt érnek véget.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.04.11.
A forgalmi szolgálattevő munkahelye.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.04.11.
Az utca felőli bejárat.
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2016.12.17.
Váróterem
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2016.12.17.

Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2016.12.17.

Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2016.12.17.
Kecskéd-alsó felé
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2016.12.17.
A felvételi épület 2024 októberben.
Fotó: Iváncsics Roland
Dátum: 2024.10.27.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 28954
2014.11.11 18:13.43
Ha néha is, de van áruforgalom. Ma három, fával rakott Eas kocsi állt az I. vágányon.

mark_015
e-mail: galovicsmaki.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 20499
2011.02.23 15:23.49
Forgalomból kizárva...2011.02.10

mark_015
e-mail: galovicsmaki.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 20498
2011.02.23 15:22.31
Oroszlány,kijárat Tatabánya felé...
Ott jártamkor ott volt az az egy teherkocsi,szóval olykor-olykor van teherszállítás is.

Attila
e-mail: dddattila.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 6091
2008.08.24 13:01.09
Bokod fele menve szépen elférne a vasuti pálya , igaz kis erdőt érintve és a vértest kikerülve ,

Domján György
e-mail: domjan.kukac.bp-erdo.hu
elfogadott hozzászólás 6025
2008.08.21 10:58.06
Régi téma a Tatabánya - Székesfehérvár vonal. Egyébként ha belegondolunk régen meg is volt a lehetőség, amikor még a Bicske -Székesfehérvár vonal használható állapotú volt, ez kb. ugyanolyan hosszú, mint a Tatabánya - Oroszlány - Mór - Székesfehérvár, azzal a különbséggel, hogy Bicskén át nem kellene semmit sem kisajátítani. Ezzel szemben Oroszlány és Pusztavám (Mór)között az erdőn és a hegyen (Vértes) át kellene a pályát megépíteni. Véleményem szerint az is a Bicskei változat mellett szólna, hogy a Budapest - Székesfehérvár vonal így tehermentesíthetővé tehető, ha arra szükség lenne (a távolság közel azonos 70, illetve 80 km), de ez a változat a "szakemebereknek" biztos még nem jutott az eszükbe (a Pécs -Szeged gyorsvonat is az egész Dunántúlt bejárja ahelyett, hogy a Pécsvárad - Bátaszék szakaszt felújítanák).

Attila
e-mail: dddattila.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 6012
2008.08.20 20:18.39
Jó lett volna , meg hát jó lenne ha Székesfehérvárig megépülne a vonal , Tatabányáról is biztos sokan utaznának Fehérvárra, vagy például a Balatonra vonattal .és nem a túl zsúfolt busszal .Meg szerintem nemcsak a személyforgalom miatt lenne jelentősége ha megépülne a vasút ,

panaszos
e-mail: panaszos.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 1834
2007.11.27 20:06.32
2007. júliusi felvétel

Varga József
e-mail: vargaj.kukac.oroszlany.hu
elfogadott hozzászólás 461
2007.03.02 18:48.33
Az előző hozzászóló kérdésére a válasz:
Voltak tervek... A Székesfehérvár - Komárom vonalból Mórnál van egy kiágazó vonal Pusztavámig. Ezt akarták meghosszabítani Oroszlányig, s akkor össze lett volna kötve Tatabánya Sz.fehérvárral... De soha nem valósult meg...

davijones
e-mail: davijones.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 413
2007.02.24 11:12.34
nem volt soha folytatása a vonalnak?


Sokorói betyár
e-mail: halalihulla.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 257
2007.02.04 11:37.02
Oroszlány vágányai között......

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Örkény

Örjeg

Oroszlánybánya

Orlód

Orolik