|
|
|
Betekintés Dabas felől
Fotó: Filep Zoltán
|
|
Fotó: Filep Zoltán
|
|
Táborfalva felé tekintve.
Fotó: Filep Zoltán
|
|
Fotó: Filep Zoltán
|
|
Az állomás Táborfalva felőli vége.
Fotó: Filep Zoltán
|
|
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2013.06.20.
|
|
Táj Dabas felé.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2013.06.13.
|
|
A felvételi épület utcafrontja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
|
|
Várótermi részlet a volt pénztár ablakával.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
|
|
Melléhelyiségek. Nem sok gond van a takarításukkal...
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
|
|
A felvételi épület a vágányok felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
|
|
Pillantás a peronról a vonal kezdőpontja, Budapest-Nyugati pályaudvar felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
|
|
Pillantás a peronról a vonal végpontja, Kecskemét felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
|
|
Rakodóterület.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
|
|
Pályamesteri lakás.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
|
|
Lakóőrház.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
|
|
Budapest-Ferencváros III-as Főpályamesteri szakasz Örkény.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
|
|
A teljes telephely.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
|
|
Medvecsapás, terelőkorláttal.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
|
|
Útátjáró a kezdőponti végen. Kossuth Lajos utca.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
|
|
Pillantás az átjáróból a nyíltvonal felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
|
|
Pillantás az átjáróból az állomás felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
|
|
Biztosítóberendezés és raktár.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
|
|
Útátjáró a végponti oldalon. Jókai utca.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
|
|
Pillantás az átjáróból a nyíltvonal felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
|
|
Pillantás az átjáróból az állomás felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
|
|
Fotó: Szabó Bence
Dátum: 2018.03.30.
|
Makrus
e-mail: markusdodo.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 26914
2013.07.31 10:16.30
|
Az elmúlt napokban a forgalmista többször is problémázott, hogy a helyi slepp a forgalmi iroda előtt álló hatalmas gesztenyefa árnyékában lévő padokon, lebzsel, alkoholizál és zaklatja az utazókat. Gyors pályavasutas megoldást találtak a szociális problémákra: kivágták a gesztenyefát. Az otrombaságmérő méter 10-es skáláján 9,6-os fokozatot elérő cselekedet valamennyi érintettjének ezúton szeretnék gratulálni.
(Természetesen tudom: a hihetetlenül idős fa rendkívül és nagyon súlyosan beteg volt, akadályozta a nem létező teherforgalmat, a zuhanó gesztenyék pedig veszélyeztették az utasok testi épségét.)
|
|
fizolt
e-mail: Fizolt .kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 26715
2013.06.20 22:52.50
|
Négyvágányos állomás, átmenő fővágánya a harmadik, használaton kívüli rakodóvágánya az első. A váltókat a forgalmi szolgálattevő állítja a forgalmi irodából, vonóvezetékkel; biztosított fény bejárati és egyéni fény kijárati jelzők üzemelnek. Az állomásépület nincs túl jó állapotban, kölönösen igaz ez a váróteremre, ahol a nagy forgalom ellenére nincs pénztár. Az állomás mögött nyomós kútból lehet inni. A kezdőpont felől az első, a végpont felől a negyedik vágány csonkavágányként folytatódik. A vonat érkezése előtt húsz perccel már itt volt a főleg fiatalokból álló utazóközönség. Nehezen érzi biztonságban magát az utas, a forgalmisták igyekeznek minél kevesebbet kommunikálni velük.
|
|
takacs951010
e-mail: tattila951010.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 25915
2013.02.17 21:12.24
|
Ha a rendőrség tud róla, akkor miért nem járőröznek gyakrabban??
|
|
Magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 25833
2013.02.01 21:23.26
|
Tegnap újra hallattak magukról a 142-es vonal örkényi részén garázdálkodó "fiatalok". Egy vonatról leszálló nőt vertek meg és raboltak ki. Ilyen körülmények között teljesen el fog halni a személyforgalom (is).
|
|
takacs951010
e-mail: tattila951010.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 25403
2012.11.26 17:40.45
|
Ha valakinek véletlenül lenne egy videófelvétele a 142-es vonalról (nekem igazából főként Kőbánya-Kispest - Örkény szakasz kellene, de ha végig van, az se baj), azt kérem, hogy valamelyik videómegosztóra tegye fel, vagy valamilyen úton módon juttassa el hozzám (itt egyeztethetünk e-mail címet)! Nagyon megköszönném!
|
|
Magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 24977
2012.10.01 08:49.36
|
Örkény állomása a 142-es vonal szociális krízispontja. Örkényhez közeledve egy kocsiba csoportosulnak a még vonaton lévő utasok, Örkényt elhagyva a sorkihúzó színű mellénybe öltözött vasútőr pár méteres távolságból követi a kalauzt, hogy jelenlétével nyomatékot (és védelmet) adjon a vasutasnak. Örkényhez érkezve a vonat ablakából kiborogatott szemetet és letarolt erdőket láthatunk. Az állomásra az örkényiek úgy járnak ki, hogy legfeljebb egy-két perccel a vonat előtt érkezzenek, a leszállók pedig igen sietős léptekkel igyekeznek a falu felé. Itt nem látni leláncolt kerékpárokat, állomáson hagyott autókat, ellenben hígítót szívó vagy dologtalanul tébláboló fiatalokat bármikor. A környék egyszerre hangolja le és készteti feszült figyelemre az utazót.
Pedig nem volt ez mindig így. Két évtizeddel ezelőtt forgalmas és nagyszerű állomás volt. Örkény még napjainkban is a vonal déli szakaszának legforgalmasabb vasútállomása. A következő fényképek a 2012 szeptemberi állapotokat rögzítik.
Örkény állomásépületére vetünk egy pillantást. A forgalmi iroda előtt az állomás utolsó két még meglévő padját láthatjuk, az állomás utolsó gesztenyefájával. Ezekből régen több is volt. A gesztenyefákat a mediterrán aknázómoly, a padokat a fűtési szezon vitte el.
|
|
|
Magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 24341
2012.06.29 10:38.57
|
@pumpolini:
Az 1914-ben elkészült negyedik katonai felmérés Örkényt ábrázoló szelvényein két kisvasúti vonal fut be az állomásra.
Az egyik a falu felől, a mai Kossuth Lajos utcra kanyarodik ki az állomásról, majd a település központján áthaladva az Ilonamajorban ért véget.
Egy második az állomás keleti végén kanyarodik északkeleti irányba, a térképen egészen a mai Pusztavacsig és Dánszentmiklósig követhető.
|
|
Magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 22965
2012.01.30 16:29.47
|
Csatolt Desiro készülődik induláshoz Örkényről Budapest-Nyugati felé.
|
|
|
pumpolini
e-mail: liqui.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 18889
2010.09.13 16:38.27
|
1910-es állapotok Borovszky Samu, Magyaország vármegyéi, Pest –Pilis-Solt-Kiskun monográfiájából:
"...a vasút megépítése után a földek értéke emelkedett, a gyengébb homokbuczkás és távolabbi fekvés területek kis parezellánkénti eladásával az addigi 1800 lelket számlálólakosság
fokozatosan 6000 lélekre emelkedett
A nagyobb forgalom lebonyolítására tíz kilométer hosszú, 76 cm. nyomtávú mezei vasút is épült, mely az örkényi vasútállomásról kiindulva, a szőlőtelepet és a majorokat köti össze az állomással..."
|
|
Meszár András
e-mail: klapperes.kukac.torzsasztal.hu
|
elfogadott hozzászólás 2412
2008.01.21 14:35.01
|
2007.április 15.
|
|
|