Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


142 Budapest-Lajosmizse- Kecskemét

Budapest-Nyugati (100, 2, 273, 70, 71)
Városligeti elágazás (100)
Zugló (100)
Ferencz József laktanya (100)
Kőbánya-Teher (100)
Kőbánya alsó (100)
Kőbánya-Kispest (100, 150)
Kispest
Pestszentimre felső
Pestszentimre
Gyál felső
Gyál
Felsőpakony
Ócsa
Ócsai szőlők
Ócsai szőlők régi
Inárcsi szőlőtelep
Inárcs-Kakucs
Dabas
Gyón
Hernád
Örkény
Táborfalva (242T)
Felsőlajos
Lajosmizse
Lajosmizse alsó
Klábertelep
Felsőméntelek
Méntelek
Alsóméntelek
Nagynyír
Hetényegyháza (943)
Belsőnyír
Úrihegy
Miklóstelep
Máriakápolna
Széktó
Kecskemét-Máriaváros
Kecskemét alsó (152)
Kecskemét (140, 146, 152)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2018

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKépek a netrőlKéptárHozzászólások


Örkény

állomás
142 Budapest-Lajosmizse- Kecskemét

2018.03.30.
Fotó: Szabó Bence [szaben92]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.133005° E19.44713° | N47° 7' 58.81" E19° 26' 49.66"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.





Régi képek - Örkény

Örkény egy régi fényképfelvételen.
  Feltöltötte: Kovács Viktor



Képtár - Örkény


Betekintés Dabas felől
Fotó: Filep Zoltán

Fotó: Filep Zoltán
Táborfalva felé tekintve.
Fotó: Filep Zoltán

Fotó: Filep Zoltán
Az állomás Táborfalva felőli vége.
Fotó: Filep Zoltán

Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2013.06.20.
Táj Dabas felé.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2013.06.13.
A felvételi épület utcafrontja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
Várótermi részlet a volt pénztár ablakával.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
Melléhelyiségek. Nem sok gond van a takarításukkal...
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
A felvételi épület a vágányok felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
Pillantás a peronról a vonal kezdőpontja, Budapest-Nyugati pályaudvar felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
Pillantás a peronról a vonal végpontja, Kecskemét felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
Rakodóterület.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
Pályamesteri lakás.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
Lakóőrház.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
Budapest-Ferencváros III-as Főpályamesteri szakasz Örkény.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
A teljes telephely.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
Medvecsapás, terelőkorláttal.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
Útátjáró a kezdőponti végen. Kossuth Lajos utca.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
Pillantás az átjáróból a nyíltvonal felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
Pillantás az átjáróból az állomás felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
Biztosítóberendezés és raktár.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
Útátjáró a végponti oldalon. Jókai utca.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
Pillantás az átjáróból a nyíltvonal felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
Pillantás az átjáróból az állomás felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.

Fotó: Szabó Bence
Dátum: 2018.03.30.


Képek a netről - Örkény

Fotó: Stanicsj.
Dátum: 2014.04.
http://img2.indafoto.hu/1/1/179493_a976de633ef9afb5c638d91a3fb785a6/25197567_1ac11a79c6a8362a98d1f46f891422e3_xl.jpg
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Makrus
e-mail: markusdodo.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 26914
2013.07.31. 10:16.30
Az elmúlt napokban a forgalmista többször is problémázott, hogy a helyi slepp a forgalmi iroda előtt álló hatalmas gesztenyefa árnyékában lévő padokon, lebzsel, alkoholizál és zaklatja az utazókat. Gyors pályavasutas megoldást találtak a szociális problémákra: kivágták a gesztenyefát. Az otrombaságmérő méter 10-es skáláján 9,6-os fokozatot elérő cselekedet valamennyi érintettjének ezúton szeretnék gratulálni.

(Természetesen tudom: a hihetetlenül idős fa rendkívül és nagyon súlyosan beteg volt, akadályozta a nem létező teherforgalmat, a zuhanó gesztenyék pedig veszélyeztették az utasok testi épségét.)

fizolt
e-mail: Fizolt .kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 26715
2013.06.20. 22:52.50
Négyvágányos állomás, átmenő fővágánya a harmadik, használaton kívüli rakodóvágánya az első. A váltókat a forgalmi szolgálattevő állítja a forgalmi irodából, vonóvezetékkel; biztosított fény bejárati és egyéni fény kijárati jelzők üzemelnek. Az állomásépület nincs túl jó állapotban, kölönösen igaz ez a váróteremre, ahol a nagy forgalom ellenére nincs pénztár. Az állomás mögött nyomós kútból lehet inni. A kezdőpont felől az első, a végpont felől a negyedik vágány csonkavágányként folytatódik. A vonat érkezése előtt húsz perccel már itt volt a főleg fiatalokból álló utazóközönség. Nehezen érzi biztonságban magát az utas, a forgalmisták igyekeznek minél kevesebbet kommunikálni velük.

takacs951010
e-mail: tattila951010.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 25915
2013.02.17. 21:12.24
Ha a rendőrség tud róla, akkor miért nem járőröznek gyakrabban??

Magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25833
2013.02.01. 21:23.26
Tegnap újra hallattak magukról a 142-es vonal örkényi részén garázdálkodó "fiatalok". Egy vonatról leszálló nőt vertek meg és raboltak ki. Ilyen körülmények között teljesen el fog halni a személyforgalom (is).

takacs951010
e-mail: tattila951010.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 25403
2012.11.26. 17:40.45
Ha valakinek véletlenül lenne egy videófelvétele a 142-es vonalról (nekem igazából főként Kőbánya-Kispest - Örkény szakasz kellene, de ha végig van, az se baj), azt kérem, hogy valamelyik videómegosztóra tegye fel, vagy valamilyen úton módon juttassa el hozzám (itt egyeztethetünk e-mail címet)! Nagyon megköszönném!

Magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 24977
2012.10.01. 08:49.36
Örkény állomása a 142-es vonal szociális krízispontja. Örkényhez közeledve egy kocsiba csoportosulnak a még vonaton lévő utasok, Örkényt elhagyva a sorkihúzó színű mellénybe öltözött vasútőr pár méteres távolságból követi a kalauzt, hogy jelenlétével nyomatékot (és védelmet) adjon a vasutasnak. Örkényhez érkezve a vonat ablakából kiborogatott szemetet és letarolt erdőket láthatunk. Az állomásra az örkényiek úgy járnak ki, hogy legfeljebb egy-két perccel a vonat előtt érkezzenek, a leszállók pedig igen sietős léptekkel igyekeznek a falu felé. Itt nem látni leláncolt kerékpárokat, állomáson hagyott autókat, ellenben hígítót szívó vagy dologtalanul tébláboló fiatalokat bármikor. A környék egyszerre hangolja le és készteti feszült figyelemre az utazót.

Pedig nem volt ez mindig így. Két évtizeddel ezelőtt forgalmas és nagyszerű állomás volt. Örkény még napjainkban is a vonal déli szakaszának legforgalmasabb vasútállomása. A következő fényképek a 2012 szeptemberi állapotokat rögzítik.

Örkény állomásépületére vetünk egy pillantást. A forgalmi iroda előtt az állomás utolsó két még meglévő padját láthatjuk, az állomás utolsó gesztenyefájával. Ezekből régen több is volt. A gesztenyefákat a mediterrán aknázómoly, a padokat a fűtési szezon vitte el.

Magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 24341
2012.06.29. 10:38.57
@pumpolini:
Az 1914-ben elkészült negyedik katonai felmérés Örkényt ábrázoló szelvényein két kisvasúti vonal fut be az állomásra.

Az egyik a falu felől, a mai Kossuth Lajos utcra kanyarodik ki az állomásról, majd a település központján áthaladva az Ilonamajorban ért véget.

Egy második az állomás keleti végén kanyarodik északkeleti irányba, a térképen egészen a mai Pusztavacsig és Dánszentmiklósig követhető.

Magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 22965
2012.01.30. 16:29.47
Csatolt Desiro készülődik induláshoz Örkényről Budapest-Nyugati felé.

pumpolini
e-mail: liqui.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 18889
2010.09.13. 16:38.27
1910-es állapotok Borovszky Samu, Magyaország vármegyéi, Pest –Pilis-Solt-Kiskun monográfiájából:

"...a vasút megépítése után a földek értéke emelkedett, a gyengébb homokbuczkás és távolabbi fekvés területek kis parezellánkénti eladásával az addigi 1800 lelket számlálólakosság
fokozatosan 6000 lélekre emelkedett

A nagyobb forgalom lebonyolítására tíz kilométer hosszú, 76 cm. nyomtávú mezei vasút is épült, mely az örkényi vasútállomásról kiindulva, a szőlőtelepet és a majorokat köti össze az állomással..."


Meszár András
e-mail: klapperes.kukac.torzsasztal.hu
elfogadott hozzászólás 2412
2008.01.21. 14:35.01
2007.április 15.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Orosháza

Őrhalom régi

Oroszlány

Oroszlánybánya

Orlód