Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


142 Budapest-Lajosmizse- Kecskemét

Budapest-Nyugati (100, 2, 273, 70, 71)
Városligeti elágazás (100)
Zugló (100)
Ferencz József laktanya (100)
Kőbánya-Teher (100)
Kőbánya alsó (100)
Kőbánya-Kispest (100, 150)
Kispest
Pestszentimre felső
Pestszentimre
Gyál felső
Gyál
Felsőpakony
Ócsa
Ócsai szőlők
Ócsai szőlők régi
Inárcsi szőlőtelep
Inárcs-Kakucs
Dabas
Gyón
Hernád
Örkény
Táborfalva (242T)
Felsőlajos
Lajosmizse
Lajosmizse alsó
Klábertelep
Felsőméntelek
Méntelek
Alsóméntelek
Nagynyír
Hetényegyháza (943)
Belsőnyír
Úrihegy
Miklóstelep
Máriakápolna
Széktó
Kecskemét-Máriaváros
Kecskemét alsó
Kecskemét (140, 146, 152)

152 Fülöpszállás-Kecskemét

Fülöpszállás (150)
Uzovicstelep
Izsák
Agárdytelep
Ágasegyházi tanyák
Ágasegyháza
Galambház
Köncsög
Ballószög
Helvécia
Beretvástelep
Korhánköz
Kecskemét alsó
Kecskemét (140, 142, 146)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Képek a netrőlKéptárHozzászólások


Kecskemét alsó

állomás
142 Budapest-Lajosmizse- Kecskemét
152 Fülöpszállás-Kecskemét

A felvételi épület 2023 februárban.
2023.02.10.
Fotó: Iváncsics Roland [IRHZ]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N46.895708° E19.692237° | N46° 53' 44.54" E19° 41' 32.05"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Megszűnt


Elágazó állomás volt. A Kecskemét-Fülöpszállás vasútvonalon 2007. március 4-től, a Kecskemét-Lajosmizse szakaszon pedig 2009. december 13-tól (menetrendváltással) megszűnt a személyforgalom. A 2009. év végi vasútvonalbezárásokról készült összeállításunk itt található:
A 2009-ben megszűnt állomások

Újra megnyitva


2010. július 4-től újra járnak a személyvonatok a 2009-ben megszüntetett Lajosmizse-Kecskemét szakaszon. A menetrend az alábbi linken megtalálható:
http://www.mav-start.hu/res/netre_julius_4_mellekvonalak.pdf

Kisvasúti kapcsolat


Az állomas közvetlen közelében található Kecskemét KK, a Kiskőrösre és Kiskunmajsára vezető kisvasút végállomása is, ahol 2009. december 13. óta nincsen vasúti közlekedés.





Képtár - Kecskemét alsó

Tehervonat indul Lajosmizse felé
Fotó: Garamvölgyi Ádám
Dátum: 2010.04.02.

Fotó: Szente-Varga Domonkos
Látkép.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2013.06.29.
Az felvételi épülettől Lajosmizse illetve Fülöpszállás felé tekintve.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2013.06.29.
Látkép.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2013.06.29.
A kettes őrhely és a kijárati jelzők, valamint a felüljáró.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2013.06.29.
Az állomáson ottjártamkor csak két teherkocsi volt.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2013.06.29.
A kettes őrhely szemből.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2013.06.29.
A felvételi épület a vágányok felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2013.03.06.
Utcafront.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2013.03.06.
A peronon állva a vonal végpontja, Kecskemét felé tekintünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2013.03.06.
A peronon állva a vonal kezdőpontja, Budapest-Nyugati pályaudvar felé nézünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2013.03.06.
Árufeladás van az állomáson.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2013.03.06.
A gyalogos felüljáró használhatatlan.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2013.03.06.

Fotó: Pete Gábor
Dátum: 2021.06.29.

Fotó: Pete Gábor
Dátum: 2021.06.29.
A felvételi épület 2023 februárban.
Fotó: Iváncsics Roland
Dátum: 2023.02.10.


Képek a netről - Kecskemét alsó

KECSKEMÉT ALSÓVÁROSI ( RAKODÓ ) PÁLYAUDVAR II.
Fotó: Obsits
Dátum: 2010.11.03.
http://www.panoramio.com/photo/43182269
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 33691
2022.11.29 16:28.53
2022.08.31

ROCOman
e-mail: antal.sandor67.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 32093
2019.04.06 13:21.48
https://www.baon.hu/kozelet/helyi-kozelet/a-duplajara-nohet-a-vasuti-teherforgalom-kecskemeten-1381810/

"Az autógyár termelése a 2018-as napi 520-ról 2024-re 820-ra fut fel (évi 300 000 darab), ez pedig további szállítási igényeket generál. Előbbi 58 Hccrrs vagont igényel (durván két-három induló tehervonat naponta, meg még a bejövők), utóbbi 91-et (ami inkább négy induló tehervonat, plusz még az üresen bejövők). Mindez azonban szerintem nem jelent majd akkora forgalmat, hogy azt Kecskemét nagyállomás ne tudná kezelni. Emlékszem a nyolcvanas évekre. Akkor minden szóba jöhető helyen egymás hegyén-hátán álltak a rakodó és rendeződő tehervonatok. Azt a mennyiséget Kecskemét kezelni tudta, akkor ezzel a mostani irányvonatokból álló felhozatallal ne tudna elbánni? (Azokon kívül már nincs is más, mint a heti két-három Alcufer-Lajosmizse-Helvécia-Hetényegháza-Nagykőrös gyűjtőjárat)" Forrás:

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=150977136&t=9216949



Feltételezem, hogy a felszín alatt dolgoznak az IMCS erői, egy esetleges átépítés idején/után pedig a Nagyállomás nem boldogulna a felfutó forgalommal. Ezért most a vasút alternatívákat keres, így került képbe Kecskemét alsó és a deltavágány, mint a teherforgalom részleges kiszervezésének egy lehetősége. Tovább növekszik Kecskemét-Alsó jelentősége, ha állam bácsi tényleg ráveszi magát a belgrádi vonal felújítására és a Kiskunhalas-Soroksár vonalról a forgalmat a 140-es felé terelik.


magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 29219
2015.02.03 15:59.37
Az elmúlt héten lettem rá figyelmes, hogy az állomás déli peremén elhelyezkedő malomépület iparvágánnyal kapcsolódik az állomáshoz. Az iparvágány futása gyakorlatilag merőleges az állomási vágányok futására, csatlakoztatását egy kisebb fordítókorongra hasonlító dologgal oldották meg.

magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 28183
2014.05.12 23:29.32
A világháló (leg)mélyéről előtúrtam a 2000-es menetrendet. 22 vonat állt meg az állomáson, köztük a poggyászkocsival közlekedő, általában hétkocsis 2917-es számú.

https://web.archive.org/web/20001116220300/http://www.elvira.hu/elvira.dll/AF?i=182

fizolt
e-mail: Fizolt .kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 26764
2013.06.30 00:42.41
Az állomáson nyolc vágány van, átmenő fővágány (Kecskemét-Fülöpszállás) a negyedik. az állomáson váltózárkulcs-azonosító öszvér berendezés üzemel, biztosított fény bejárati, és közös kijárati jelzőkkel, amiket a váltókezelői őrhelyekről állítanak. A kezdőpont(ok) felőli oldalon az állomás fölött közúti felüljáró, a végpont felőli oldalon fény, és fénysorompóval biztosított útátjáró van. Az egykori nagy tehetrforgalom miatt az állomásépülettől Kecskemét felé gyalogos felüljáró van, amit rossz állapota és kihasználatlansága miatt lezártak. Tehervonati kiszolgálás általában hétfőn, szerdán és pénteken van, egyébként az állomás kihalt. Az állomásépület jó állapotban van, a váróteremre is igaz ez, amit a nap nagy részében zárva tartanak. Az állomás épületei mellett rakodóterület van, ahonnan több csatornafedőt is elloptak. Az állomáson forgalmi szolgálattevő és két váltókezelő teljesít szolgálatot.

Magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23437
2012.03.18 18:33.22
Ez pedig egy kép az állomás bejárata előtt elhelyezkedő közterületről. Nem tudom az itt dolgozó vasutasok kapnak-e valami "munkahelyi-környezetártalom" pótlékot...

Mindenesetre ha valaki azon törné a fejét, hogy Kecskemét-Alsón tölt egy éjszakát, akkor inkább lebeszélném róla.

Magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23436
2012.03.18 18:26.43
@Hetény: Elnézést a kép rossz minősége miatt, a vonat ablaka mögül készült. A vasútállomás épületeit a főépület és a kijárati oldalakon lévő őrhelyek kivételével valóban kibelezték. A nyílászárókat ellopták, egyes épületeket teljesen szétdúltak. Egyszerűen nem értem, hogy miként történhetett meg ez olyan vasútállomáson, ahol szolgálat van, ahol ha kis számban is, de személyszállító vonatok járnak.

Gyermekkori emlékeim szerint ebben az épületben a teherkocsikat rendező vasutasok voltak.

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 22700
2011.12.27 12:42.48
Az állomás rendelkezett kisvasúti kapcsolattal is melyet 1980-ban szüntettek meg.

Hetény
e-mail: heteny.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 20758
2011.03.27 23:34.47
Az állomáson 2011 márciusában használt zúzottkő rostálása folyik. A Kecskemét és Kecskemét-Alsó közötti vasúti szakaszt állítólag hamarosan felújítják.

Kecskemét-alsó állomás környékén finoman fogalmazva szociális problémák halmozódnak, durvábban fogalmazva a környék gettóvá változott. A régi rakodón hegyekben áll a szemét, a kibelezett hűtőgépek. Az állmosás épületeit a főépület kivételével megrongálták, szétlopták, romjait szeméttel töltötték meg. A sínek között ragasztót szívó fiatalok grasszálnak. Egészen elképesztő állapotok uralkodnak a környéken.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Kisbecskerek

Kisbács

Kecel

Kecskemét

Kecskemét-Parasztfőiskola