Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


150 Budapest - Kunszentmiklós-Tass - Kelebia - Szabadka

Budapest-Keleti (1, 120, 273, 80)
Budapest-Józsefváros (120)
Kőbánya-Kispest (100, 142)
Ferencváros
Soroksári út
Pesterzsébet
Soroksár
Soroksár-Terminál
Dunaharaszti
Dunaharaszti alsó
Taksony (255)
Dunavarsány
Délegyháza (250N)
Áporka
Kiskunlacháza
Dömsöd
Kunszentmiklós-Tass (151)
Bösztör
Szabadszállás
Fülöpszállás
Soltszentimre
Csengőd
Tabdi
Kiskőrös (153)
Feketehalom
Soltvadkert
Pirtói szőlők
Pirtó
Kiskunhalas (154, 155)
Balotaszállás
Kisszállás
Tompa
Kelebia
— országhatár —
Szabadka (136, 820, 827, 830, 833, 967)

152 Fülöpszállás-Kecskemét

Fülöpszállás
Uzovicstelep
Izsák
Agárdytelep
Ágasegyházi tanyák
Ágasegyháza
Galambház
Köncsög
Ballószög
Helvécia
Beretvástelep
Korhánköz
Kecskemét alsó (142)
Kecskemét (140, 142, 146)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Fülöpszállás

állomás
150 Budapest - Kunszentmiklós-Tass - Kelebia - Szabadka
152 Fülöpszállás-Kecskemét

A felvételi épület 2021 júliusban.
2021.07.20.
Fotó: Iváncsics Roland [IRHZ]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N46.821162° E19.246884° | N46° 49' 16.18" E19° 14' 48.78"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Az állomás ötvágányos. A település keleti szélén helyezkedik el, s attól a Nagyér csatorna választja
el. Forgalmi szolgálat, korlátozott időtartamú menetjegykiadás és váróterem van. Ez utóbbit
az éjszakai órákban zárva tartják. A biztosítóberendezés fényjelzős, a kitérők motoros állításúak.
Az állomás kezdőponti végén egy beton teknőhíd alatt folyik a csatorna vize. Ugyancsak ezen
az oldalon van egy lakatlan, emeletes őrház is. A végponti oldalon egy fél- és fénysorompóval
biztosított átjárót találunk. A felvételi épület helyiségei, a forgalmi irodát leszámítva,
üresen állnak. A vágányok között a peron sínkorona szintig feltöltött rész, megközelítése a
vágányokon átjárva lehetséges. A felvételi épületen kívül van biztosítóberendezési épület,
egy homlok és oldalrakodó, ahol egykor raktárépület is állt, kerékpártároló és, egy élőállat rakodó.
Ez utóbbit ma is használják, igaz kamionra rakodnak róla. A rakodóterület részben terméskővel,
részben kaviccsal burkolt. Az V. vágányból kiágazik egy rövid csonkavágány is, mellette
egy régi vízdaru maradványai a gőzösüzem relikviájaként. A személyforgalom jelentős.
Minden személyszállító vonat megáll itt. Az áruforgalom 2000-ig volt leginkább gabonát és faárut
szállítottak innen. Az 1895. október 26-án átadott Fülöpszállás-Kecskemét vonal forgalma
2007. március 4-e óta szünetel, csak elvétve van némi teherforgalom.
(képek és szöveg: Sándor Antal 2009. augusztus)


Szelvénykő 781




Régi képek - Fülöpszállás

Az állomás eredeti állomásépületét ábrázolja ez a régi felvétel. A Budapest-Kiskunhalas-Zimony vonalon épült más állomásokkal együtt a képen látható felvételi épület is MÁV típusterv szerint épült, ma már sajnos nem áll.
  Feltöltötte: Kovács Viktor

Az állomás egykor.Forrás:korabeli fotó
  Feltöltötte: Kővári Balázs



Képtár - Fülöpszállás

A felvételi épület a vágányok felől.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
A felvételi épület kicsit közelebbről.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
Utcafront. Az épület előtt autóbuszforduló van.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
Jegypénztár.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
Pillantás a II. vágány peronjáról a kezdőpont irányába.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
Pillantás a II. vágány peronjáról a végpont irányába.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
Pillantás az oldalrakodó széléről a felvételi épületre. Jobbra a biztosítóberendezési épület és a kerékpártároló.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
A rakodón egykor raktárépület állt. A lépcsők és a korlát még meg van.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
A biztosítóberendezés épülete.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
Kerékpártároló.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
A kombinált rakodó. Az I. vágány ki van zárva a forgalomból.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
A rakodóterületre vezető út.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
Rakodóterület.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
Élőállat rakodó.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
Pillantás a nyílt vonal felé a kezdőponti váltók mellől.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
A csatorna hídja. A hídon az 2-es számú váltó van.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
Kezdőponti váltókörzet I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
Kezdőponti váltókörzet II.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
Kezdőponti váltókörzet III. Az I. (a képen balra), illetve a rakodó csonakvágányt siklasztósaruk biztosítják.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
Lakóőrház melléképülettel a kezdőponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
Emléktábla a felvételi épület falán.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
Csendélet. Egy régi pad a váróterem bejárata mellett.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
Ivóvízkút és kapcsolókert a felvételi épület végponti oldalán.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
A gőzösök ezen a rövid csonkavágányon tudtak vizet venni.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
Útátjáró a végponton.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
Pillantás a végponti útátjáróból a nyílt vonal felé. Balra Kecskemét.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
Végponti váltókörzet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
A forgalmi szolgálattevő munkahelye.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
Az állomás vágányhálózati rajza.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.
Vonattalálkozás az állomáson.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.22.

Fotó: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 2011.02.27.

Fotó: Vekker András
Dátum: 2014.07.01.
A felvételi épület 2021 júliusban.
Fotó: Iváncsics Roland
Dátum: 2021.07.20.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


VT22
e-mail: ___.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 34001
2023.06.26 21:37.52
A google utcaképen éppen bontják az állomásépületet

https://www.google.hu/maps/@46.8204781,19.2466189,3a,90y,29.46h,95.34t/data=!3m6!1e1!3m4!1sy4EH1nU-KEgQRb4mHZveTQ!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 33727
2022.12.13 16:55.52
152-esnél bontás

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 33726
2022.12.13 16:55.13
152-es lezárva

ROCOman
e-mail: antal.sandor67.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 33392
2022.01.30 09:50.24
Fülöpszállás állomás: Fülöpszállás állomás felvételi épülete műszaki avultsága és jelentős
funkcióvesztése miatt Tervező bontásra javasolja. A peronokon perontetők épülnek. A különálló biztosítóberendezési épület átalakításra és felújításra kerül. A szigetperon megközelítésére gyalogos aluljáró épül. Az állomás épülete előtt P+R, mellette B+R parkoló ill. tároló létesül.
Forrás: https://www.soroksar.hu/uploads/_/originals/013752f2-6179-4702-8c1e-d02ab6d57656.pdf

pumpolini
e-mail: liqui.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 18903
2010.09.13 17:45.09
Borovszky Samu, Magyarország vármegyéi, Pest–Pilis-Solt-Kiskun monográfia 1910.

A 152-es vonalról

"...A Kecskémét-fülöpszállási helyi érdekű vasút 1895. október 10-én nyílt meg. Hossza 43 km.
Vasúti állomásai a következők : Kecskemét, Kecskemét alsó p. u.. Kórhánköz, Beretvástelep,
Helvéczia, Ballószeg, Köncsög, Ágasegyháza, Ágasegyházi tanyák, Agárdytelep, Izsák, Uzovicstelep,
Fülöpszállás-kitérő, és Fülöpszállás. Naponta 6 vegyes vonat közlekedik..."

Ágoston Zsolt
e-mail: zsagoston.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 355
2007.02.13 22:22.08
Az állomás utca felöli oldala. 2006. szeptember

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Fülek

Fülek megálló

Fülekipuszta

Fulyán

Fűperegpuszta