Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


150 Budapest - Kunszentmiklós-Tass - Kelebia - Szabadka

Budapest-Keleti (1, 120, 273, 80)
Budapest-Józsefváros (120)
Kőbánya-Kispest (100, 142)
Ferencváros
Soroksári út
Pesterzsébet
Soroksár
Soroksár-Terminál
Dunaharaszti
Dunaharaszti alsó
Taksony (255)
Dunavarsány
Délegyháza (250N)
Áporka
Kiskunlacháza
Dömsöd
Kunszentmiklós-Tass (151)
Bösztör
Szabadszállás
Fülöpszállás (152)
Soltszentimre
Csengőd
Tabdi
Kiskőrös (153)
Feketehalom
Soltvadkert
Pirtói szőlők
Pirtó
Kiskunhalas (154, 155)
Balotaszállás
Kisszállás
Tompa
Kelebia
— országhatár —
Szabadka (136, 820, 827, 830, 833, 967)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    KéptárHozzászólások


Soroksári út
(Budapest-Soroksári út, Budapest kitérő)*

állomás
150 Budapest - Kunszentmiklós-Tass - Kelebia - Szabadka

2007.
Fotó: Adjudani Pezsman [Pezsman]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.458454° E19.082689° | N47° 27' 30.43" E19° 4' 57.68"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Az állomás négyvágányos, átmenő fővágány a II. és a III. Közöttük emelt szintű, térkővel
kirakott peron található. A biztonsági sáv eltérő színű és burkolatú, ahogy az máshol
is megszokott. A biztonsági kerítés az I. és a II. vágány között az utak mellől jól
ismert szalagkorlát. Forgalmi szolgálat, váróterem van. Ez utóbbit az éjszakai órákban
zárva tartják. Mentjegykiadás nincs. A kitérők motoros állításúak, a biztosítóberendezés
fényjelzős. Maga az állomás sokszorta nagyobb forgalom lebonyolítására készült, mint
amilyet naponta látni. Sajnos sem kerékpártároló, sem P+R parkoló nincs.
A kezdőpont felőli oldalon fél- és fénysorompóval biztosított átjáró van csakúgy, mint
a rendezőbe vezető vágány és a Beöthy utca kereszteződésénél.. Az állomást 2001-ben
a Phare-program keretében átépítették és modernizálták. Erről emléktábla tanúskodik
a szépen felújított felvételi épület oldalán. A peron végpont felőli végén gyalogoshídon
juthatunk át a vágányok felett a közelben lévő HÉV megállóhoz, illetve a rendező
pályaudvarra vezető úthoz. A liftek ajtaján rács, lakat. Aki kerekesszékkel szeretne itt
boldogulni annak nehéz dolga van. A HÉV vágányoknak közvetlen kapcsolata van
az állomás IV. vágányával. Teherforgalom itt nincs, de a rendező pályaudvaron igen.
Anno a Soroksári úti nagymalmok működtetése ugyancsak nagy mennyiségű gabona
beszállítását igényelte. A szállítás hajón és vasúton történt. A Soroksári út és a
Duna part közötti területen kisebbfajta vasúti teherpályaudvar működött, mely
a Ferencvárosi pályaudvarral is összeköttetésben állt. Az érkező gabonát elevátorok
juttatták a Soroksári út felett átívelő lemezalagútban mozgó szállítószalagokra, mely
azt beszállította a malomba őrlésre. A Duna parton raktárak sora volt a Soroksári út és
a 2-es villamos vonalán belül, ami északi irányban ott ért véget, ahol a villamos pálya
lekanyarodik a hídfőnél lévő megállóhoz.
A vasúti vágányok az utolsó raktárig is eljutottak. A teherpályaudvar személyforgalmat is
bonyolított, még ha korlátozott mértékben is. Elnevezése Duna-part Teherpályaudvar volt.
Az állomás átépítés előtti vágányhálózati rajza megtekinthető a http://allomasok.uw.hu
oldalon. (képek és szöveg: Sándor Antal 2010. szeptember)

Átszállási lehetőség


Soroksári HÉV (Beöthy utca), valamint:
Autóbusz: 23 54 55 (Beöthy utca)

Lásd még: Budapest Dunaparti Teherpályaudvar


Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Budapest-Soroksári út 2010. december 12-ig
- Budapest kitérő az 1914-es menetrendben ezzel a névvel találjuk

Szelvénykő 19




Képtár - Soroksári út


Fotó: Adjudani Pezsman
Dátum: 2007.

Fotó: Adjudani Pezsman
Dátum: 2007.

Fotó: Adjudani Pezsman
Dátum: 2007.
A szépen felújított felvételi épület a vágányok felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.17.
Utcafronti részlet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.17.
A tetőre vezető létra. Sajnos semmi sem gátolja meg az illetéktelenek számára a feljutást.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.17.
Kapcsolókert a felvételi épület tőszomszédságában.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.17.
Bejárat a váróterembe az épület vágányok felőli oldalán.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.17.
A kicsiny váróterem puritán berendezése mindössze egy padból és az utastájékoztató kijelzőjéből áll. A falakat sajnos nem kímélték.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.17.
"Tisztelt utasunk! Pénztárunk zárva tart. Menetjegy kiadása a vonaton történik pótdíj felszámítása nélkül."
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.17.
Gyalogút a peronhoz.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.17.
Pillantás a peronról Ferencváros felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.17.
Pillantás a peronról Pesterzsébet felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.17.
Egy régi raktárépület.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.17.
Modern, mégis szép szemétgyűjtő a peronon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.17.
A lépcsőn a gyalogos felüljáróra juthatunk fel. A falfirkák itt is burjánzanak.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.17.
A lift ajtaján rács, lakat.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.17.
Pillantás a felüljáróról a kezdőpont irányába.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.17.
Lejárat a HÉV-hez a felüljáróról.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.17.
Pillantás a felüljáróról a végpont irányába.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.17.
A jobbra kiágazó vágány a rendezőbe vezet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.17.
Lifttel nem csak fel, le sem juthatunk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.17.
Karnyújtásnyira a HÉV.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.17.
Lakóőrház a kezdőponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.17.
Útátjáró a kezdőponton.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.17.
Pillantás a kezdőponti útátjáróból Ferencváros felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.17.
Az egykori Budapest Duna part teherpályaudvar felé már csak a helye van meg a vágánynak.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.17.
Kezdőponti váltókörzet I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.17.
Kezdőponti váltókörzet II.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.17.
Az állomás mellett egy út vezet. Ez a sorompó lenne hivatott a közúti forgalmat elzárni. Még a tábla is fordítva áll.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.17.
Útátjáró a rendezőbe vezető vágányon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.17.
Pillantás a végponti váltókörzetből a nyílt vonal felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.17.
Végponti váltókörzet I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.17.
Végponti váltókörzet II.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.17.
A MÁV és a HÉV vágányok kapcsolata.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.17.
Érkezés Pesterzsébet felől az állomásra.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.17.
A rendezőből ezen a vágányon lehet az állomásra eljutni.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.17.
Magánvasúti Laminátka araszol konténervonatával a rendezőből.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.17.
A szinte üres váróterem, aminek talán egyetlen érdekessége a korszerű utastájékoztató kijelző, ami jelzi az állomás délutáni órákban félóránkénti S25-ös személyvonati elérhetőségét.
Fotó: Gál Marcell
Dátum: 2015.04.09.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Gothpaladinus
e-mail: Gothpaladinus.kukac.Gmail.com
elfogadott hozzászólás 30496
2016.10.10. 00:40.54
Húúú, amelyik admin itt a Beöthy utcát írta megközelíthetőségként, az eléggé ki akarhat ám cseszni az erre járó utassal... A Beöthy utca helyett ugyanis sokkalta inkább a Kén utca H (Illatos út) mondható az állomás igazi, normális megközelíthetőségének, a Beöthy utcánál ugyanis a BHÉV vonatok többsége meg sem áll, az ottani buszmegállótól meg hát elég körülményes az állomásig eljutni, ellenben a Kén utcánál az összes HÉV megáll, és az Illatos úti buszmegállóból is egész normálisan lehet elérni az állomási felüljárót.

matteo
e-mail: matteoXIV.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 18744
2010.09.04. 12:54.23
Az állomás érdekessége,hogy kísérleti jelleggel elektromosan állított alakjelzői is voltak.Mivel ugyanannyiba kerül egy ilyen alakjelző mint egy fényjelző ezért nem alkalmazták.

prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 14987
2009.12.23. 16:50.28
Gyalogos felüljáró

prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 14977
2009.12.23. 16:41.38
A kicsiny váróterem.

prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 14974
2009.12.23. 16:39.25
Az állomásépület a mai decemberi tavaszban.

raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 6463
2008.09.12. 19:58.04
Budapest - Soroksári út. Rendező pályaudvar állomásépülete. A rendező pályaudvar forgalma átlagos, innen szolgálják ki Csepel-Gyártelepet, és Budapest-Kikötőt is...

raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 6462
2008.09.12. 19:53.05
Budapest - Soroksári út. Az állomás bejárata felől.

raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 6461
2008.09.12. 19:50.17
Budapest - Soroksári út. A peronon állva...

raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 6460
2008.09.12. 19:47.00
Megnevezés: BUDAPEST - SOROKSÁRI ÚT
Rendeltetése:Országos törzshálózati vasútipálya,
Transz-európai vasúti árúszállítási hálózat részeként működő vasúti pálya.
Jellege: Állomás ( Közbenső állomás )Csak személy forgalomra.
Állomás állapota: Működő - 2008 09 12.
Vonalszám(ok): 150
MÁV kódszáma: 10116
Helye: Budapest, Főváros
Jellemzése: 4 darab vágánnyal rendelkező ( ebből kettő átmenő fővágány ) állomás. Villamosított. Több váltóval rendelkező állomás. Épülete szervesen egy van ( állomásépület ) csatlakozóan kettő.
Peronja van. Peronja térkővel kirakott.
Forgalma: Átmenő forgalma jelentős, saját forgalma - a hozzá tartó Rendező Pályaudvarral együtt - átlagos.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Buság-Misztótfalu

Budapest-Sertésvásártér

Budapest-Soroksári út rendező

Vörösberény-Budatava

Budatétény