|
Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája
150 Budapest - Kunszentmiklós-Tass - Kelebia - Szabadka
Budapest-Keleti (1, 120, 273, 80)
Budapest-Józsefváros (120)
Kőbánya-Kispest (100, 142)
Ferencváros
Soroksári út
Pesterzsébet
Soroksár
Soroksár-Terminál
Dunaharaszti
Dunaharaszti alsó
Taksony (255)
Dunavarsány
Délegyháza (250N)
Áporka
Kiskunlacháza
Dömsöd
Kunszentmiklós-Tass (151)
Bösztör
Szabadszállás
Fülöpszállás (152)
Soltszentimre
Csengőd
Tabdi
Kiskőrös (153)
Feketehalom
Soltvadkert
Pirtói szőlők
Pirtó
Kiskunhalas
Balotaszállás
Kisszállás
Tompa
Kelebia
— országhatár —
Szabadka (136, 820, 827, 830, 833, 967)
154 Bátaszék-Baja-Kiskunhalas
Bátaszék (46, 50, 64, 9001)
Alsónyék
Pörböly
Pörböly felső
Baja-Dunafürdő
Baja-Dunapart
Baja (961b, 968, 969)
Bajai szőlők
Mátéházapuszta
Bácsbokod-Bácsborsód
Borsod rakodó
Bácsborsódi tanyák
Óalmás
Almás
Bácsalmás (470, 966, 967)
Rudics
Bácsalmási tanyák
Mélykút
Mélykúti tanyák
Jánoshalma
Terézhalom
Erdőszél
Kunfehértó
Kopolya
Kiskunhalas
155 Kiskunhalas- Kiskunfélegyháza
Kiskunhalas
Halasi tanyák
Harkakötöny
Tajó
Konyhadűlő
Kiskunmajsa
Ötfa
Jászszentlászló
Ilonaszállás
Galambos
Kővágóér
Halesz
Kiskunfélegyháza (140, 145, 147)
|
|
|
|
Régi képek
Képek a netről
Képtár
Hozzászólások
Kiskunhalas
A felvételi épület 2023 februárban.
2023.02.11.
Fotó: Iváncsics Roland [IRHZ]
A fűtőház 1903-ban épült.
Autóbusz kapcsolat
Az állomás mögötti téren megáll az 1, 2, 5, 6, 7, 8-as buszjárat, ezek közül az 5-ös és 7-es kivételével minddel eljuthatunk a buszállomásra.
Volán buszok a vasútállomásról az alábbi településekre indulnak: Baja, Bácsalmás, Békéscsaba, Csólyospálos, Dunaföldvár, Dunaújváros, Győr, Gyula, Harkakötöny, Jánoshalma, Kalocsa, Kecel, Kecskemét, Kiskőrös, Kiskunfélegyháza, Kiskunmajsa, Kígyós, Pusztamérges, Solt, Szeged, Szentes, Székesfehérvár, Zsana.
Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Halas Az 1886-os menetrendben ezen a néven szerepel
Mozdonyszobor |
375.583 |
gőzmozdony az állomásépület mögötti téren |
Szelvénykő |
1272 |
|
|
|
Szobormozdony az állomás előtt 375 583
Fotó: Tatai András
Dátum: 2007.02.07.
|
|
Kiskunhalas M28-asa
Fotó: Mi (M&C)
Dátum: 2008.07.28.
|
|
Állomásépület az utca felől.
Fotó: Gombaszögi Róbert
Dátum: 2010.08.22.
|
|
Pályaudvari látkép.
Fotó: Gombaszögi Róbert
Dátum: 2010.08.22.
|
|
Fotó: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 2008.11.02.
|
|
Megrövidített jelzőkarú kijárati jelzők, háttérben a járműtelep.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2014.07.25.
|
|
Betekintés az állomásra a felüljárótól délre található gyalogos átjáróból. Jobbról a Kiskunfélegyháza-Kiskunhalas vasútvonal vágánya látható.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2014.07.25.
|
|
Az állomás kezdőpont felőli vége az alak kijárati jelzőkkel és a kettes toronnyal (vonatablakból fényképezve).
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2014.07.25.
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.08.20.
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.08.20.
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.08.20.
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.08.20.
|
|
Dátum: 2014.08.20.
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.08.20.
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.08.20.
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.08.20.
|
|
Utcafront. Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán.
Dátum: 2016.09.03.
|
|
Emléktábla. Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán.
Dátum: 2016.09.03.
|
|
A felvételi épület 2023 februárban.
Fotó: Iváncsics Roland
Dátum: 2023.02.11.
|
Képek a netről - Kiskunhalas
|
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz,
kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is
Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások
ROCOman
e-mail: antal.sandor67.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 33399
2022.01.30 09:58.29
|
Kiskunhalas állomás: Kiskunhalas állomás felvételi épülete a víztorony, és távközlési épülete felújításra kerül. Peronokon perontetők létesülnek. A szigetperonok megközelítésére gyalogos aluljáró épül. Az állomás épülete előtt és a Rakodó utca mentén a vasút, valamint a tervezett új autóbuszpályaudvar, P+R és B+R parkoló ill. tároló létesül. A fűtőház és a tetőszerkezet bontásra kerül. Kialakításra kerül egy buszforduló is.
Forrás: https://www.soroksar.hu/uploads/_/originals/013752f2-6179-4702-8c1e-d02ab6d57656.pdf
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor67.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 33256
2021.11.12 08:47.43
|
https://www.facebook.com/groups/427006881371725/?ref=nf_target&fref=nf
Budai Lajos gyűjtése.
140 évvel ezelőtt, 1881. október 23-án tették le a kiskunhalasi vasútállomás alapkövét.
Forrás: Kiskunhalasi helytörténeti monográfiák 1861-2005.
|
|
|
fizolt
e-mail: Fizolt .kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 29694
2015.09.13 22:20.54
|
"Nincs még egy ilyen méretű csomóponti pályaudvar az országban, ahol ilyen korszerűtlen technika lenne üzemben." --> Ez ebben a formában nem igaz, jóval nagyobb a Budapesti fejpályaudvarokon is vannak hasonló berendezések, az itteni óránként átlagosan 3-5 vonattal még nincs is csúcsra járatva ez a berendezés.
|
|
andras1
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 29693
2015.09.13 20:25.32
|
Kiskunhalas sajnos az ország egyik legelavultabb állomása. A Siemens-Halske már régestelen régen a kukába való. Nincs még egy ilyen méretű csomóponti pályaudvar az országban, ahol ilyen korszerűtlen technika lenne üzemben.
|
|
fizolt
e-mail: Fizolt .kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 29692
2015.09.13 18:41.52
|
Kiskunhalas állomásnak nyolc vonatfogadó vágánya van, átmenő fővágányai a második (Kunfehértó felől), a harmadik (Pirtó és Balotaszállás felől), illetve a negyedik (Harkakötöny felől). Az első vágány csak a a végpont felőli oldalon vonatindító vágány. Az állomáson Siemens-Halske biztosítóberendezés üzemel központi állítású vonóvezetékes, illetve néhány helyszíni állítású váltóval, biztosított fény bejárati és egyéni alak kijárati jelzőkkel (a végpont felőli oldalon a nyolcadik és kilencedik vágánynak csoportkijárati jelzője van), Pirtó felé kezdő térközjelzővel. A fény bejárati jelzők nem adnak előjelzést az alak kijárati jelzőkre, ezért az áthaladó vonatokat is menesztik. A végpont felőli oldalon az első vágány, a kezdőpont felőli oldalon a második és a negyedik vágány kihúzóvágányként folytatódik, az utóbbiból iparvágány ágazik le. Fénysorompóval és félsorompóval biztosított útátjáró található a kezdőpont felőli oldalon a II-es állítóközpont mellett, a végpont felőli oldalon az I-es állítóközpont mellett (ezt csak gyalogosok használhatják), a Balotaszállás és Kunfehértó felőli bejárati jelzők közelében, valamint az itt már eltávolodó 154-es vonal vágányán. A végpont felőli oldalon közúti felüljáró, a kezdőpont felőli oldalon a IV-es őrhely közelében gyalogosfelüljáró található. Délről az állomás deltavágányon elkerülhető, így a 155-ös vonal felől érkező tehervonatok irányváltás nélkül folytathatják útjukat. A deltavágány a Harkakötöny-elágazásban ágazik ki a 155-ös vonalból, a Balotaszállás elágazásban kapcsolódik a 150-es és a 154-es vonalhoz. Az elágazásokban váltózárkulcs-rögzítő biztosítóberendezés üzemel, helyszíni állítású, váltózáras váltókkal, biztosított fény bejárati jelzőkkel. Kiskunhalas állomás felvételi épületével átellenes oldalon található a már csak tárolásra és üzemanyagtöltésre használt járműtelep. Az állomáson rendelkező forgalmi szolgálattevő, külső forgalmi szolgálattevő, a II-es állítóközpontban és a IV-es őrhelyen egy-egy váltókezelő, az I-es állítóközpontban egy vezető és egy beosztott váltókezelő, Balotaszállás-elágazásban forgalmi szolgálattevő, Harkakötöny-elágazásban váltókezelő teljesít szolgálatot, emellett az állomáson jegypénztáros, tolatásvezető, kocsirendezők és kocsivizsgálók dolgoznak.
|
|
József
e-mail: N.Dani135.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 26921
2013.08.02 15:20.33
|
Kedves Zoli
Én egy Kiskunhalasi vasutas vagyok és tudom, hogy egyhamar nem fognak vissza térni a csörgök baja felé és a Szilik Félegyháza felé. A MÁV rt. Támogatást kapott a dízel gépek üzemanyagához, így olcsóbb Kiskunfélegyháza felé is "Usgyikat" küldeni.
|
|
Zoli
e-mail: benko.zolika95.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 23331
2012.03.06 14:02.11
|
Mikor jönnek vissza a v43 típusú vonatok a Kiskunhalas Kiskunfélegyháza nevű 155.vonalra. Miért ezek az Inter Regio vonatok járnak a felvillamosítoot vasútvonalon dízelként ? Miért vitték el az M41 típusú vonatokat a Kiskunhalas Baja közötti vonalról ? mikor jönnek vissza ezek a sokkal jobb Vonatok a helyükre?
|
|
Endre
e-mail: laposkerek.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 15337
2010.01.15 08:50.20
|
A képeden egy M31-es, becenevén "Zetor" látható. A MÁVAG/Ganz-MÁVAG az ötvenes évek végén gyártotta, az első példányokat Egyiptom részére szállították, majd körülbelül 50-100 darab került a MÁV és különböző hazai iparvasutak állagába. A MÁV a nyolcvanas-kilencvenes évek fordulóján többségüket selejtezte. A mozdony érdekessége a rudazatos hajtás, illetve az egyiptomi igények alapján kialakított keskenyebb védház.
|
|
Mi (M&C)
e-mail: rongybaba2.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 15336
2010.01.14 23:18.46
|
Üdv!
Az állomáson ezt a -számomra- ritkaságot örökítettem meg (telefonnal) 2006.dec.26-n.
Esetleg a típusát tudjátok?
Köszi.
|
|
|
Kalocz
e-mail: kalozpeti.kukac.yahoo.com
|
elfogadott hozzászólás 12629
2009.07.30 00:37.53
|
A szobormozdony 2009.július 20-án már szebben nézett ki, az ütközőtányéron éktelenkedett egy kis firka, de amúgy szép volt.
|
|
|
Kalocz
e-mail: kalozpeti.kukac.yahoo.com
|
elfogadott hozzászólás 12628
2009.07.30 00:26.28
|
Látkép a végpont felöli oldalon lévő felüljáróról. Jobbra a fűtőház (barnás-sárgás épület) balra pedig a II. őrhely. Az őrhely és a fűtőház között van egy útátjáró, amelyet a közúti forgalom elől elzártak, de a gyalogosok átkelhetnek. A felvételt július 20-án készítettem.
|
|
|
Budai47
e-mail: budai_lajos.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 10019
2009.02.17 14:03.39
|
Vasutas júliális
Kiskunhalas 1935
|
|
|
Budai47
e-mail: budai_lajos.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 10017
2009.02.17 13:46.58
|
Budai Lajos forgalmi szolgálattevő,
Kiskunhalas 1944
|
|
|
Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások
|
|
|