Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


150 Budapest - Kunszentmiklós-Tass - Kelebia - Szabadka

Budapest-Keleti (1, 120, 273, 80)
Budapest-Józsefváros (120)
Kőbánya-Kispest (100, 142)
Ferencváros
Soroksári út
Pesterzsébet
Soroksár
Soroksár-Terminál
Dunaharaszti
Dunaharaszti alsó
Taksony (255)
Dunavarsány
Délegyháza (250N)
Áporka
Kiskunlacháza
Dömsöd
Kunszentmiklós-Tass (151)
Bösztör
Szabadszállás
Fülöpszállás (152)
Soltszentimre
Csengőd
Tabdi
Kiskőrös (153)
Feketehalom
Soltvadkert
Pirtói szőlők
Pirtó
Kiskunhalas
Balotaszállás
Kisszállás
Tompa
Kelebia
— országhatár —
Szabadka (136, 820, 827, 830, 833, 967)

154 Bátaszék-Baja-Kiskunhalas

Bátaszék (46, 50, 64, 9001)
Alsónyék
Pörböly
Pörböly felső
Baja-Dunafürdő
Baja-Dunapart
Baja (961b, 968, 969)
Bajai szőlők
Mátéházapuszta
Bácsbokod-Bácsborsód
Borsod rakodó
Bácsborsódi tanyák
Óalmás
Almás
Bácsalmás (470, 966, 967)
Rudics
Bácsalmási tanyák
Mélykút
Mélykúti tanyák
Jánoshalma
Terézhalom
Erdőszél
Kunfehértó
Kopolya
Kiskunhalas

155 Kiskunhalas- Kiskunfélegyháza

Kiskunhalas
Halasi tanyák
Harkakötöny
Tajó
Konyhadűlő
Kiskunmajsa
Ötfa
Jászszentlászló
Ilonaszállás
Galambos
Kővágóér
Halesz
Kiskunfélegyháza (140, 145, 147)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKépek a netrőlKéptárHozzászólások


Kiskunhalas
(Halas)*

állomás
150 Budapest - Kunszentmiklós-Tass - Kelebia - Szabadka
154 Bátaszék-Baja-Kiskunhalas
155 Kiskunhalas- Kiskunfélegyháza

2008.11.02.
Fotó: Szente-Varga Domonkos [szvdom]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N46.433791° E19.493869° | N46° 26' 1.64" E19° 29' 37.92"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


A fűtőház 1903-ban épült.

Autóbusz kapcsolat


Az állomás mögötti téren megáll az 1, 2, 5, 6, 7, 8-as buszjárat, ezek közül az 5-ös és 7-es kivételével minddel eljuthatunk a buszállomásra.
Volán buszok a vasútállomásról az alábbi településekre indulnak: Baja, Bácsalmás, Békéscsaba, Csólyospálos, Dunaföldvár, Dunaújváros, Győr, Gyula, Harkakötöny, Jánoshalma, Kalocsa, Kecel, Kecskemét, Kiskőrös, Kiskunfélegyháza, Kiskunmajsa, Kígyós, Pusztamérges, Solt, Szeged, Szentes, Székesfehérvár, Zsana.


Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Halas Az 1886-os menetrendben ezen a néven szerepel

Mozdonyszobor 375.583 gőzmozdony az állomásépület mögötti téren
Szelvénykő 1272




Régi képek - Kiskunhalas

Kiskunhalas régi képeslapon.
  Feltöltötte: Kovács Viktor

Kiskunhalas MÁV állomás látható ezen a régi képeslapon.
  Feltöltötte: Kovács Viktor

Kiskunhalas
A felvételi épület egy részlete, átépités előtt.
A felvételt az 1970-es évek közepén készítettem.
  Feltöltötte: Budai Lajos

Kiskunhalas
A felvételi épület átépítés előtt.
02.számú kép.
  Feltöltötte: Budai Lajos

Kiskunhalas felvételi épületének vágányok felőli képe egykoron. Forrás: http://www.profila.hu/
  Feltöltötte: Sándor Antal

Kiskunhalas állomás utca felőli oldala régi képeslapon
  Forrás: http://axioart.com/index.php?op=live_item&id=442854
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos

Kiskunhalas Vasútállomás
  http://axioart.com/index.php?op=live_item&id=664535
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos

Kiskunhalas Vasútállomás korabeli fényképfelvétel
  Forrás: http://axioart.com/index.php?op=live_item&id=645422
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos

Kiskunhalas.MÁV állomás.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs


  Forrás: http://fototanu.blogspot.hu/2011/06/mit-hozott-vasut.html
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos

Kiskunhalas.MÁV étterem.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Forrás: http://halasinfo.hu/
  Feltöltötte: Sándor Antal



Képtár - Kiskunhalas

Szobormozdony az állomás előtt 375 583
Fotó: Tatai András
Dátum: 2007.02.07.
Kiskunhalas M28-asa
Fotó: Mi (M&C)
Dátum: 2008.07.28.
Állomásépület az utca felől.
Fotó: Gombaszögi Róbert
Dátum: 2010.08.22.
Pályaudvari látkép.
Fotó: Gombaszögi Róbert
Dátum: 2010.08.22.

Fotó: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 2008.11.02.
Megrövidített jelzőkarú kijárati jelzők, háttérben a járműtelep.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2014.07.25.
Betekintés az állomásra a felüljárótól délre található gyalogos átjáróból. Jobbról a Kiskunfélegyháza-Kiskunhalas vasútvonal vágánya látható.

Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2014.07.25.
Az állomás kezdőpont felőli vége az alak kijárati jelzőkkel és a kettes toronnyal (vonatablakból fényképezve).
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2014.07.25.
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.08.20.
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.08.20.
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.08.20.
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.08.20.

Dátum: 2014.08.20.
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.08.20.
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.08.20.
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.08.20.


Képek a netről - Kiskunhalas

A vasútállomás az I. világháború éveiben.
http://csomorihirek.com/img/110605-vasut-05.jpg
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


fizolt
e-mail: Fizolt .kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 29694
2015.09.13. 22:20.54
"Nincs még egy ilyen méretű csomóponti pályaudvar az országban, ahol ilyen korszerűtlen technika lenne üzemben." --> Ez ebben a formában nem igaz, jóval nagyobb a Budapesti fejpályaudvarokon is vannak hasonló berendezések, az itteni óránként átlagosan 3-5 vonattal még nincs is csúcsra járatva ez a berendezés.


andras1
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 29693
2015.09.13. 20:25.32
Kiskunhalas sajnos az ország egyik legelavultabb állomása. A Siemens-Halske már régestelen régen a kukába való. Nincs még egy ilyen méretű csomóponti pályaudvar az országban, ahol ilyen korszerűtlen technika lenne üzemben.

fizolt
e-mail: Fizolt .kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 29692
2015.09.13. 18:41.52
Kiskunhalas állomásnak nyolc vonatfogadó vágánya van, átmenő fővágányai a második (Kunfehértó felől), a harmadik (Pirtó és Balotaszállás felől), illetve a negyedik (Harkakötöny felől). Az első vágány csak a a végpont felőli oldalon vonatindító vágány. Az állomáson Siemens-Halske biztosítóberendezés üzemel központi állítású vonóvezetékes, illetve néhány helyszíni állítású váltóval, biztosított fény bejárati és egyéni alak kijárati jelzőkkel (a végpont felőli oldalon a nyolcadik és kilencedik vágánynak csoportkijárati jelzője van), Pirtó felé kezdő térközjelzővel. A fény bejárati jelzők nem adnak előjelzést az alak kijárati jelzőkre, ezért az áthaladó vonatokat is menesztik. A végpont felőli oldalon az első vágány, a kezdőpont felőli oldalon a második és a negyedik vágány kihúzóvágányként folytatódik, az utóbbiból iparvágány ágazik le. Fénysorompóval és félsorompóval biztosított útátjáró található a kezdőpont felőli oldalon a II-es állítóközpont mellett, a végpont felőli oldalon az I-es állítóközpont mellett (ezt csak gyalogosok használhatják), a Balotaszállás és Kunfehértó felőli bejárati jelzők közelében, valamint az itt már eltávolodó 154-es vonal vágányán. A végpont felőli oldalon közúti felüljáró, a kezdőpont felőli oldalon a IV-es őrhely közelében gyalogosfelüljáró található. Délről az állomás deltavágányon elkerülhető, így a 155-ös vonal felől érkező tehervonatok irányváltás nélkül folytathatják útjukat. A deltavágány a Harkakötöny-elágazásban ágazik ki a 155-ös vonalból, a Balotaszállás elágazásban kapcsolódik a 150-es és a 154-es vonalhoz. Az elágazásokban váltózárkulcs-rögzítő biztosítóberendezés üzemel, helyszíni állítású, váltózáras váltókkal, biztosított fény bejárati jelzőkkel. Kiskunhalas állomás felvételi épületével átellenes oldalon található a már csak tárolásra és üzemanyagtöltésre használt járműtelep. Az állomáson rendelkező forgalmi szolgálattevő, külső forgalmi szolgálattevő, a II-es állítóközpontban és a IV-es őrhelyen egy-egy váltókezelő, az I-es állítóközpontban egy vezető és egy beosztott váltókezelő, Balotaszállás-elágazásban forgalmi szolgálattevő, Harkakötöny-elágazásban váltókezelő teljesít szolgálatot, emellett az állomáson jegypénztáros, tolatásvezető, kocsirendezők és kocsivizsgálók dolgoznak.

József
e-mail: N.Dani135.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 26921
2013.08.02. 15:20.33
Kedves Zoli
Én egy Kiskunhalasi vasutas vagyok és tudom, hogy egyhamar nem fognak vissza térni a csörgök baja felé és a Szilik Félegyháza felé. A MÁV rt. Támogatást kapott a dízel gépek üzemanyagához, így olcsóbb Kiskunfélegyháza felé is "Usgyikat" küldeni.

Zoli
e-mail: benko.zolika95.kukac.gmail.com
hozzászólás 23331
2012.03.06. 14:02.11
Mikor jönnek vissza a v43 típusú vonatok a Kiskunhalas Kiskunfélegyháza nevű 155.vonalra. Miért ezek az Inter Regio vonatok járnak a felvillamosítoot vasútvonalon dízelként ? Miért vitték el az M41 típusú vonatokat a Kiskunhalas Baja közötti vonalról ? mikor jönnek vissza ezek a sokkal jobb Vonatok a helyükre?

Endre
e-mail: laposkerek.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 15337
2010.01.15. 08:50.20
A képeden egy M31-es, becenevén "Zetor" látható. A MÁVAG/Ganz-MÁVAG az ötvenes évek végén gyártotta, az első példányokat Egyiptom részére szállították, majd körülbelül 50-100 darab került a MÁV és különböző hazai iparvasutak állagába. A MÁV a nyolcvanas-kilencvenes évek fordulóján többségüket selejtezte. A mozdony érdekessége a rudazatos hajtás, illetve az egyiptomi igények alapján kialakított keskenyebb védház.

Mi (M&C)
e-mail: rongybaba2.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 15336
2010.01.14. 23:18.46
Üdv!

Az állomáson ezt a -számomra- ritkaságot örökítettem meg (telefonnal) 2006.dec.26-n.
Esetleg a típusát tudjátok?
Köszi.

Kalocz
e-mail: kalozpeti.kukac.yahoo.com
elfogadott hozzászólás 12629
2009.07.30. 00:37.53
A szobormozdony 2009.július 20-án már szebben nézett ki, az ütközőtányéron éktelenkedett egy kis firka, de amúgy szép volt.

Kalocz
e-mail: kalozpeti.kukac.yahoo.com
elfogadott hozzászólás 12628
2009.07.30. 00:26.28
Látkép a végpont felöli oldalon lévő felüljáróról. Jobbra a fűtőház (barnás-sárgás épület) balra pedig a II. őrhely. Az őrhely és a fűtőház között van egy útátjáró, amelyet a közúti forgalom elől elzártak, de a gyalogosok átkelhetnek. A felvételt július 20-án készítettem.

Budai47
e-mail: budai_lajos.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 10019
2009.02.17. 14:03.39
Vasutas júliális
Kiskunhalas 1935

Budai47
e-mail: budai_lajos.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 10017
2009.02.17. 13:46.58
Budai Lajos forgalmi szolgálattevő,
Kiskunhalas 1944

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Kiskunfélegyháza

Kiskundorozsma

Kiskunlacháza

Kiskunmajsa

Kiskőrös