Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


150 Budapest - Kunszentmiklós-Tass - Kelebia - Szabadka

Budapest-Keleti (1, 120, 273, 80)
Budapest-Józsefváros (120)
Kőbánya-Kispest (100, 142)
Ferencváros
Soroksári út
Pesterzsébet
Soroksár
Soroksár-Terminál
Dunaharaszti
Dunaharaszti alsó
Taksony (255)
Dunavarsány
Délegyháza (250N)
Áporka
Kiskunlacháza
Dömsöd
Kunszentmiklós-Tass (151)
Bösztör
Szabadszállás
Fülöpszállás (152)
Soltszentimre
Csengőd
Tabdi
Kiskőrös (153)
Feketehalom
Soltvadkert
Pirtói szőlők
Pirtó
Kiskunhalas (154, 155)
Balotaszállás
Kisszállás
Tompa
Kelebia
— országhatár —
Szabadka (136, 820, 827, 830, 833, 967)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    KéptárHozzászólások


Áporka

megszűnt megállóhely
150 Budapest - Kunszentmiklós-Tass - Kelebia - Szabadka
 

2009.08.
Fotó: Asztalos Endre [Endre]


A megálló 1971-ben még működött, igaz, a személyvonatoknak durván a fele állt meg a megállóban ekkor. Az 1984-es vasúti térkép már nem jelöli. A peron Budapestről Kunszentmiklós felé haladva a pálya jobbkéz felőli oldalán volt.





Képtár - Áporka


Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2009.08.
A 1356-os Szili halad személyvonattal Áporka mh-en.
Fotó: Szabó Kristóf
Dátum: 2015.01.17.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 30140
2016.04.01 14:10.28
Ez a térképrészlet tök jó, mert Délegyháza-Újbányai kiágazás is teljesen jól látható.

Capras Dávid
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 30135
2016.03.29 01:45.33
Áporka 100e szovjet térképen, L34–027, teljes abszolút hivatkozás mint forrásmegjelölés: http://loadmap.net/en/m10663

gadam
e-mail: g-adam.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 16439
2010.03.16 09:21.16
A megálló Bp felől haladva valóban a pálya jobb oldalán volt. A kép 2010.03.14-én készült.

LARSEN-NIELSEN
e-mail: larsennielsen.kukac.vipmail.hu
elfogadott hozzászólás 15964
2010.02.09 22:51.18
Döbbenetes!... 2010 januárjától dolgozom Áporkán, s nem is hittem volna, hogy itt anno vasúti megálló is volt... Felütöttem gyűjteményem egyik gyöngyszemét, a MÁV 1980-as ún. "nyári menetrendjét", s megnéztem ezt a vonalat (150). Nem hittem a szememenek! Ott van Áporka is, igaz, 6 kilométer a távolság a község központjáig... Kelebia irányába napi 6, a főváros irányába napi 7 vonat állt meg itt. Az 1985-ös menetrend már nem jelzi e megállót, vélhetően tehát az 1980-as évek derekán szünhetett meg.

Endre
e-mail: laposkerek.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 12759
2009.08.05 22:01.45
Egy vonatból készített kép Áporka megállóról.
A 21-es őrház, amelyhez a megálló tartozott, a hossz-szelvények tanúsága szerint egyértelműen a pálya jobb oldalán állt. (Mivel a kép Pest felé nézve készült, ezért azt nézve a baloldalon, az útátjáró előtt volt).
Az 1908 október 1-től érvényes menetrendben már szerepel a megálló, "Áporka 21. sz. őrház" néven. (Vonalszám: 48. Budapest keleti p. u. Zimony - Belgrad - Konstantinápoly)
Az 1943 december 6-tól érvényes menetrendben "Áporka m.h." található, a peront a jobb oldalon jelölik! (A képen nézve ez a baloldal).

szvdom
e-mail: szvdom.kukac.eet.bme.hu
elfogadott hozzászólás 12748
2009.08.04 20:53.20
Ellenőriztem, és az 1969/70 évi hivatalos menetrendkönyv is a bal oldalra jelöli. De lehet, hogy téves a jelölés.

Nagyajtai Sándor
e-mail: snagya.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 12145
2009.06.24 17:08.01
1976 ota járom ezt a vonalat,és igyen határozottan tudom,hogy Bp-ről indulva a jobb oldalon volt.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Apátkeresztúr

Apc-Zagyvaszántó

Apostag

Alsópéterfa

Alsópulya