Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


100 Budapest-Szolnok- Debrecen-Nyíregyháza

Budapest-Nyugati (142, 2, 273, 70, 71)
Városligeti elágazás (142)
Zugló (142)
Ferencz József laktanya (142)
Kőbánya-Teher (142)
Kőbánya alsó (142)
Kőbánya-Kispest
Pestszentlőrinc
Szemeretelep
Ferihegy
Vecsés
Vecsés-Kertekalja
Üllő
Hosszúberek-Péteri
Monor
Monorierdő
Pilis
Albertirsa
Ceglédbercel
Ceglédbercel-Cserő
Budai út
Cegléd (140, 945)
Kecskéscsárda
Abony
Paládicspuszta
Szolnok (120, 130, 145, 82, 86)
Szolnok-Alcsi
Szolnok-Alcsi régi (120)
Millér
Szajol (120, 130)
Pusztaszuri
Törökszentmiklós
Barta
Pusztaszakállas
Fegyvernek-Örményes (480)
Turgony
Kisújszállás (102, 482, 927)
Karcagi puszta
Karcag (103)
Apavára
Püspökladány (101, 128)
Kelenc
Kaba (903)
Benedekvölgy
Hajdúszoboszló
Vérvölgy
Ebes
Ondód
Debrecen (105, 106, 107, 108, 109, 110)
Debrecen-Csapókert (110)
Apafa (110)
Pallagpusztai major
Bocskaikert
Hajdúhadház
Téglás
Kismicske
Újfehértó
Császárszállás
Nyíregyháza (100b, 100c, 112, 113, 116, 117)

142 Budapest-Lajosmizse- Kecskemét

Budapest-Nyugati (100, 2, 273, 70, 71)
Városligeti elágazás (100)
Zugló (100)
Ferencz József laktanya (100)
Kőbánya-Teher (100)
Kőbánya alsó (100)
Kőbánya-Kispest
Kispest
Pestszentimre felső
Pestszentimre
Gyál felső
Gyál
Felsőpakony
Ócsa
Ócsai szőlők
Ócsai szőlők régi
Inárcsi szőlőtelep
Inárcs-Kakucs
Dabas
Gyón
Hernád
Örkény
Táborfalva (242T)
Felsőlajos
Lajosmizse
Lajosmizse alsó
Klábertelep
Felsőméntelek
Méntelek
Alsóméntelek
Nagynyír
Hetényegyháza (943)
Belsőnyír
Úrihegy
Miklóstelep
Máriakápolna
Széktó
Kecskemét-Máriaváros
Kecskemét alsó (152)
Kecskemét (140, 146, 152)

150 Budapest - Kunszentmiklós-Tass - Kelebia - Szabadka

Budapest-Keleti (1, 120, 273, 80)
Budapest-Józsefváros (120)
Kőbánya-Kispest
Ferencváros
Soroksári út
Pesterzsébet
Soroksár
Soroksár-Terminál
Dunaharaszti
Dunaharaszti alsó
Taksony (255)
Dunavarsány
Délegyháza (250N)
Áporka
Kiskunlacháza
Dömsöd
Kunszentmiklós-Tass (151)
Bösztör
Szabadszállás
Fülöpszállás (152)
Soltszentimre
Csengőd
Tabdi
Kiskőrös (153)
Feketehalom
Soltvadkert
Pirtói szőlők
Pirtó
Kiskunhalas (154, 155)
Balotaszállás
Kisszállás
Tompa
Kelebia
— országhatár —
Szabadka (136, 820, 827, 830, 833, 967)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKépek a netrőlKéptárHozzászólások


Kőbánya-Kispest
(Kőbánya vasgyár-utcza)*

állomás
100 Budapest-Szolnok- Debrecen-Nyíregyháza
142 Budapest-Lajosmizse- Kecskemét
150 Budapest - Kunszentmiklós-Tass - Kelebia - Szabadka

A felvételi épület 2023 februárban.
2023.02.10.
Fotó: Iváncsics Roland [IRHZ]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.463949° E19.149553° | N47° 27' 50.21" E19° 8' 58.39"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


A mai felvételi épületet 1977-ben adták át, Kőváry György Ybl-díjas építész tervei szerint épült. A korábbi felvételi épület az állomás Kőbánya felőli oldalán található, a vágányok számozása is innen indul.

Átszállási lehetőségek


Metró: 3 (kék)
Autóbusz: 68 85 85E 93 98 98E 136E 148 182 184 193E 200E 201E 202E 282E 284E (Kőbánya-Kispest M)

Kerékpárral utazók figyelmébe


Az állomási peronok között akadálymentes átjárási lehetőség található a peronok Nyugati Pályaudvar felőli végén, ami megkönnyíti az átszállást kerékpárral, mivel így kihagyható a felüljáró használata. A gyakori vonatközlekedés miatt fokozott figyelem szülséges a vágányok keresztezésekor. Az állomás elhagyása azonban csak a felüljárón keresztül lehetséges.


Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Kőbánya vasgyár-utcza 1929-ig

Szelvénykő 106
Szelvénykő 30
Távirati hívójel (távírókód) VA http://www.vpe.hu/takt/szh.php?id=100117288

Képriportok, cikkek

Kőbánya-Kispest állomás átépítése I.
2008.11.29 12:47 - Szente-Varga Domonkos
Mint arról korábban az oldalon már beszámoltunk, átépítésbe kezdtek Budapesten a Kőbánya-Kispest állomás közelében épülő bevásárlóközpont építése miatt. Ennek első lépcsőjeként az állomás felüljáróját és a hozzá...









Régi képek - Kőbánya-Kispest

Budapest és közvetlen környékének várostérképe, 1909, Kogutowicz Manó (részlet)
Forrás: Bp. X. ker. KSZT módosítása http://www.kobanya.hu/docs/kobanya/hu/news/179041.pdf 26. o.
  Feltöltötte: Capras Dávid

Köki a metrós állomás kiépítése előtt, háttérben az időközben elbontott reptéri gyorsforgalmi úti felüljáró. Teljes abszolút hivatkozás mint forrásmegjelölés: http://fortepan.hu/?q=Kőbánya%20Kispest%2027109&img=18827
  Feltöltötte: Capras Dávid

1944-es légifotó, jól látszik a Veszteglő is. Teljes abszolút hivatkozás mint forrás: http://fortepan.hu/?q=Kőbánya%20Kispest%2025077&img=18187
  Feltöltötte: Capras Dávid



Képtár - Kőbánya-Kispest

Kőbánya Kispest eredeti felvételi épülete, fotó: Sinkovics Gábor
Dátum: 2007.03.
Az utasok lényegében a képen látható zárt felüljárót használják, a vágányokat csak ezen keresztül lehet megközelíteni, és a jegykiadás és váró is ennek a végében van. fotó: Sinkovics Gábor
Dátum: 2007.03.
A vágányszámozás a régi koncepciót követve az épülettől indul, habár logikusabbnak tűnne a másik oldalról, ahol nagy buszpályaudvar, üzletek, mozgólépcsős kijárat található. fotó: Sinkovics Gábor
Dátum: 2007.03.
Látkép a felüljáróról Cegléd felé. fotó: Sinkovics Gábor
Dátum: 2007.03.
A felvételi épület mellett álló épület. fotó: Sinkovics Gábor
Dátum: 2007.03.
A hármas metró végállomása is itt van. Itt már a felszínen haladnak a metrószerelvények, a végállomás is a szabadban van, az állomás vágányaival párhuzamosan. fotó: Sinkovics Gábor
Dátum: 2007.03.
Mozdonyok
Fotó: Adjudani Pezsman
Dátum: 2009.05.18.
A vágányok a felüljáróról - kilátás Cegléd felé.
Fotó: Kókai Erik
Dátum: 2009.08.19.
Ritka vendég KöKi-n.
Fotó: Petró Viktor
Dátum: 2010.12.17.

Fotó: Szente-Varga Domonkos

Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2017.03.23.

Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2017.03.23.

Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2017.03.23.

Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2017.03.23.
Egy elveszett iparvágány maradványa a Vaspálya utcában
Fotó: Vekker András
Dátum: 2020.09.01.
A régi felvételi épület a Vaspálya utca felől. Sajnos ma már üresen áll.
Fotó: Vekker András
Dátum: 2020.09.01.
A felvételi épület 2022 márciusban.
Fotó: Iváncsics Roland
Dátum: 2022.03.18.
A felvételi épület 2023 februárban.
Fotó: Iváncsics Roland
Dátum: 2023.02.10.


Képek a netről - Kőbánya-Kispest

Vágányhálózati rajz.
http://img.index.hu/imgfrm/3/2/4/6/IMG_0009533246.jpg
[Tárolt változat]
A gyorsforgalmi út régi hídjának bontását készítik elő ezen a képen.
Dátum: 2001.11.10.
http://img.index.hu/imgfrm/0/7/1/8/IMG_0009570718.jpg
[Tárolt változat]
Bevégeztetett.
Dátum: 2001.11.10.
http://img.index.hu/imgfrm/0/7/2/1/IMG_0009570721.jpg
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


cd196
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 32337
2019.11.21 15:31.38
192 MAGYARORSZÁGI RENDELETEK TÁRA. 1888.
33.
À közmunka- és közlekedésügyi m. kir. ministertől, — 8,214. szám.
A budapest-lajosmizsei helyi érdekű gözmozdonyú vasút engedélyokmánya.
A Budapesttől Lajosmizséig vezetendő helyi érdekű gőzmozdonyú vasutat a m. kir. ministerium, az 1880. évi XXXI. t.-czikk 1. §-a alapján, és Ő császári és Apostoli királyi Felségének Budapesten, 1888. évi február hó 20-án kelt legf. elhatározása folytán, a következő föltételek alatt engedélyezi, úgymint:
1. §
Ezen okmány erejénél fogva: gróf Szapáry István és érdektársai engedélyt nyernek és. kötelezettséget vállalnak arra, hogy a m. kir. államvasutak kőbánya-szentlőrinczi átrakodó állomásából kiinduló, Puszta Péterin, Puszta-Gyálon, Ócsán, Inarcson, Dabason-, Gyónón, Hernádon és Örkényen átLajosmizséig vezetendő helyi érdekű gőzmozdonyú vasutat az alábbi föltételek alatt megépítsék, és azt a jelen engedélyokmány hatályának tartama alatt szakadatlanul üzletben tartsák.
Egyúttal az engedélyeseknek elvileg már most megadatik a jog, hogy az engedélyezett vasutból kiágazólag egyrészt Örkénytől Vacsig, másrészt pedig Örkény közeié-ben a fővonalból kiágazólag Peszér és Adácsig szárnyvonalakat építhessenek, s azokat a jelen engedélyokmány föltételei alatt üzletben tarthassák.
A mennyiben az engedélyesek a most biztositott előjoggal a jelen engedélyokmány keltétől számitott egy év alatt nem élnének, a szárnyvonalak kiépitésére nyert előjoghatályát veszti.
https://library.hungaricana.hu/hu/view/OGYK_RT_1888/?pg=199&layout=s&query=lajosmizse#

Lásd az 1909-es térképet http://vasutallomasok.hu/terklist.php (az 1867-esen és az 1896-oson Köki totál kamu)

A szelvényszámokon is máig látszik, hogy messze nem vasgyár utca megállóhely a kezdőpont: http://vasutallomasok.hu/index.php?o=vonkep&num=142&l=1

Lajosmizse felől az első kitérő a 65-ös szelvényben van (a 0 kb. a Hős utcához jön ki), ami a szolnokin 115-nek felel meg.

https://mapire.eu/en/map/budapest-1908/?layers=99&bbox=2129086.611955136%2C6018536.24726113%2C2133116.2765400456%2C6019969.441541477

https://mapire.eu/en/map/budapest-1912/?layers=100&bbox=2128535.955014466%2C6018548.894918018%2C2132565.6195993754%2C6019982.089198365

https://mapire.eu/en/map/budapest-1937/?layers=104&bbox=2131525.359417559%2C6017557.602207456%2C2133540.1917100134%2C6018274.19934763

Marciusi_Dusan
e-mail: fante.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 31337
2018.01.24 21:11.08
Egy 1929. május 15-től érvénybe lépett miniszteri rendelet változtatta meg a nevét Kőbánya-Kispestre.

bkvdeok
e-mail: bkvvideok.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 31322
2018.01.18 20:56.18
Bemutató vidó az állomásról: https://www.youtube.com/watch?v=tQ3mSDlTeLA

Döme
e-mail: burjandome03.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 31040
2017.07.07 15:23.57
Hány vágány van az állomáson

QQriQ
e-mail: 123.kukac.456.hu
elfogadott hozzászólás 30571
2016.11.17 18:53.56
Tudtommal sehogy, mert az állomás nem akadálymentes.

Bodri Ferenc
e-mail: bodrif.kukac.hdsnet.hu
elfogadott hozzászólás 30569
2016.11.17 02:07.05
Hogyan lehet kerekes székkel megközelíteni a Budapest Cegléd zónázo vonat peronját.

Supergranat.
e-mail: m41xxx.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 30260
2016.05.24 16:47.50
Nem is tudtam hogy régen volt egy kiágazá dél felé az aszfaltüzembe, keresztül a mai Kőér utcai járműtelepen. Az erdőben még jól kivehető a nyomvonala!

Bővebb info: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=114232078&t=9172416

raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 28753
2014.09.19 22:16.52
1907. V. 1. a Kőbánya, Vasgyár utcai megállóhely megnyitásának dátuma. Előtte, a 191. számú őrház nevet viselte.

siofok35
e-mail: siofok35.kukac.c2.hu
elfogadott hozzászólás 28649
2014.09.11 00:11.33
a régi vágányelrendezés. nem volt túl logikus.

http://imgfrm.index.hu/imgfrm/1/6/6/2/BIG_0010561662.jpg

siofok35
e-mail: siofok35.kukac.c2.hu
elfogadott hozzászólás 28648
2014.09.11 00:09.29
az állomás valamikor nagyon régen. Háttérben a ferihegyi út hídja.

http://www.fortepan.hu/_photo/download/fortepan_27109.jpg


Molka
e-mail: medinilla.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 24575
2012.07.27 09:02.28
Naponta utazom a KÖKI-ről vonattal. Elkeserítő!!! Kosz-mocsok mindenütt, folyik az eső bárhol, amikor égi áldás érkezik. A köpőcsészék továbbra is 6-8 méterenként sorakoznak - "felhívás" a dohányosoknak. A dohányosok ugyanis fittyet hánynak a tiltásra (mint tudjuk ez intelligencia kérdése). Igaz én nem láttam még soha senkit, aki rájuk szólt volna, ellenőrzésről már nem is álmodok. Nagyon szomorú, hogy a puccos Köki Terminál megépülésével ez a hatalmas kontraszt még növekedett. Így az ideérkező utas - hazai és külföldi - különösen érzékeli, hogy balkáni állapotokban van része. Valóban érintetlenül kell hagyni egy MÁV állomást évtizedeken át? Valaki takarítás címen vajon mennyi összeget vesz fel? Tudja valaki a választ?

migszabi
e-mail: migszabolcs.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 22979
2012.01.31 16:59.24
Kőbánya-Kispest vasutállomásárol szerintem ne beszéljünk!!! Egy nagy rakas szar az egész,-10fokban a biztonsági őrök kiakartak küldeni minket pedig elméletileg 24órás nyitvatartás van,mire nagy nehezen bejutottunk,kiderült h fűtés nincsen és a szemétről ne is beszéljünk...sorolhatnám még!!!

Rizmajer
e-mail: rizibacsi.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 22738
2011.12.31 20:42.15
itt a kép a roppantásról 1435mm képe

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 22562
2011.11.26 22:31.48
A gyorsforgalmi út régi hídjának, mely az állomás végponti oldalán a bejárati jelző és az első váltó között volt, robbantásos bontása miatt Kőbánya-Kispest és Pestszentlőrinc állomások között 2001.XI.10. 10.20 - XI.11. 4.20-ig mindkét vágány, míg 11.-én 4.20-9.00-ig a jobb vágány ki volt zárva a forgalomból.

pezsman
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 21168
2011.06.08 16:04.29
Elszomorító, ami itt van. Az esőben a beázás elviselhetetlen. Utána meg órákig csöpög a víz a lépcsőre, amin egyébként hasra lehet esni, mert annyira egyenletlen. A metróállomást átépítik, talán egyszer a vasútállomás is sorra kerülhet...

Béla
e-mail: munkafach.kukac.hdsnet.hu
elfogadott hozzászólás 19799
2010.12.30 07:19.55
Van valakinek az 50-es, 60-as évekről fotója, vagy vágányhálózat rajza? Ha igen, kérem küldje el címemre. Magáncélra kellene, mert azokban az időkben nagyon sokat időztem a régi KöKi-n. Kösz.

krisztian
e-mail: kkrisztian25.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 19300
2010.10.30 00:07.41
Szerintem nagyon szép lesz a Köki.Végre valahára rá lehet majd ismerni az újjászületett létesítményre.De valóban átépítik a vasúti állomást is?

pezsman
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 14662
2009.12.11 13:37.32
Budapest és az ország szégyene, ahogy kinéz ez a hely. Eső esetén a fedett lépcsőt akár zuhanyzónak is lehet használni a beázás miatt. Az egyik lépcső alján egy 1997-es falfirka olvasható, ami egy Horn Gyula elleni tüntetésre hív. Ebből is látszik, mióta nem foglalkoznak ezzel a roncshalmazzal. Arra viszont van pénz, hogy a vasútőrök a peronon állva üvöltözzenek arról, hogy a Nyugati felé közlekedő IC-re nehogy felszálljon valaki. Azt sem értem, hogy a lajosmizsei ingák miért mennek be a Nyugatiba, miért nem csak idáig közlekednek. Értelmetlenül megvásárolt vasúti kilométerek... De sebaj, már épül a következő bevásárlóközpont itt, az állomás mellett.

Oldalborda
e-mail: oldalborda.kukac.yahoo.de
elfogadott hozzászólás 11886
2009.06.08 00:11.50
Ezt a gyors - IC dolgot én sem értem... elgondolkodtató, mitől IC valami. Mert ugye Desirók is járnak IC-ként...
Szóval tegnap állt benn egy M61-es, csak ezt akartam itt megjegyezni...

pezsman
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 4489
2008.05.30 15:47.40
Nagyon rossz ez a Bp- Szeged IC. A vonat elején közlekedő kocsikra nem kell pót- és helyjegy, a vonat végén közlekedő kocsikra viszont igen (Félig IC, félig gyors). Aki fizet az InterCity helyért, az is ugyanakkor ér oda, ugyanott áll meg, mint aki nem. Látszik is az eredmény: A vonat elején 6-7 gyorsvonati kocsi, a végén pedig 2-3 IC kocsi. Csúcsidőn kívül láttam már olyat, hogy egy darab másodosztályú és egy darab elsőosztályú kocsi tette ki az InterCity vonatrészt. Kinek jó ez? A MÁV elesik egy csomó bevételtől, mert az utasok többsége nem vesz pótjegyet. Az utasnak, aki IC-vel menne, több helyen kell megállnia. Aki gyorsvonattal utazik, az meg alig fér fel az 5-6 gyorsvonati kocsira.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Kőbánya-Hízlaló

Kőbánya felső

Köbölkút

Kolozsbós

Kőbánya-Teher