Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


100 Budapest-Szolnok- Debrecen-Nyíregyháza

Budapest-Nyugati (142, 2, 273, 70, 71)
Városligeti elágazás (142)
Zugló (142)
Ferencz József laktanya (142)
Kőbánya-Teher (142)
Kőbánya alsó (142)
Kőbánya-Kispest (142, 150)
Pestszentlőrinc
Szemeretelep
Ferihegy
Vecsés
Vecsés-Kertekalja
Üllő
Hosszúberek-Péteri
Monor
Monorierdő
Pilis
Albertirsa
Ceglédbercel
Ceglédbercel-Cserő
Budai út
Cegléd (140, 945)
Kecskéscsárda
Abony
Paládicspuszta
Szolnok (120, 130, 145, 82, 86)
Szolnok-Alcsi
Szolnok-Alcsi régi (120)
Millér
Szajol (120, 130)
Pusztaszuri
Törökszentmiklós
Barta
Pusztaszakállas
Fegyvernek-Örményes (480)
Turgony
Kisújszállás
Karcagi puszta
Karcag (103)
Apavára
Püspökladány (101, 128)
Kelenc
Kaba (903)
Benedekvölgy
Hajdúszoboszló
Vérvölgy
Ebes
Ondód
Debrecen (105, 106, 107, 108, 109, 110)
Debrecen-Csapókert (110)
Apafa (110)
Pallagpusztai major
Bocskaikert
Hajdúhadház
Téglás
Kismicske
Újfehértó
Császárszállás
Nyíregyháza (100b, 100c, 112, 113, 116, 117)

102 Kál-Kápolna - Kisújszállás

Kál-Kápolna (80, 84)
Erdőtelek
Bazsómajor
Hevesi szőlők
Heves
Hevesvezekény
Tarnaszentmiklós (483)
Rákhát
Kisköre
Kisköre-Tiszahíd
Abádszalók
Kisgyócs
Kunhegyes
Előhát
Bánhalma-Halastó
Fülekipuszta
Kenderes
Kisújszállás

482 Kisújszállás-Csorba-Túrkeve

Kisújszállás
Sallai telep
Fűzfás
Konta
Turgony GV
Babó I.
Babó II.
Nyakvágó
Csorba fmsz. bolt
Csorba alsó
Csorba felső
Menyecske
Ördögárka
Tyúkfarm
Fegyverneki út
Széleshát
Vöröscsillag tsz. elágazás (482a)
Túrkeve (482a, 974)

927 Kisújszállás-Dévaványa

Kisújszállás
Márialaka
Mirhó
Kenderessziget
Pusztaecseg
Réhely
Dévaványa (127)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Kisújszállás

állomás
100 Budapest-Szolnok- Debrecen-Nyíregyháza
102 Kál-Kápolna - Kisújszállás
482 Kisújszállás-Csorba-Túrkeve
927 Kisújszállás-Dévaványa

2012.04.14.
Fotó: Faltusz Csaba [fcs]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.223918° E20.751103° | N47° 13' 26.1" E20° 45' 3.97"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


A várost északról határolja a vasút. Az állomás hétvágányos, menetjegykiadás, váróterem,
forgalmi szolgálat van. A szépen felújított, impozáns felvételi épület az állomás kezdőponti
végéhez helyezkedik el közelebb, emeleti része lakott. Szemben vele egy jó állapotban
lévő vízház és vízdaru is van. Ezen kívül a pályafenntartási-, illetve a biztosítóberendezési
szakszolgálat épületeit, raktárat oldalrakodóval, vágányhídmérleget, élőállat rakodót és
még egy nagyobb oldal- és homlokrakodót is találunk. Ez utóbbi mellett, illetve az állomás
másik oldalán is nagy rakodóterület van. A kezdőponti oldalon van egy kis fűtőház, egy
lakóőrház, illetve egy használaton kívüli váltóállító torony is.
A várótermet a hajnali órákban zárva tartják. A felvételi épület előtt parkoló van, balra találjuk
a buszmegállókat. Állomásfőnök is teljesít szolgálatot itt. Az utastájékoztatást gép végzi.
A személyforgalom jelentős, s van áruforgalom is, a 4-es főút mostanság épülő elkerülő
szakaszának munkálataihoz szállítanak az állomásra kohósalakot, követ, sittet.
A vágányok között keskeny, aszfaltozott peronokat találunk, megközelítésük a vágányokon
átjárva lehetséges. A kitérők java része motoros állítású, a biztosítóberendezés számítógéppel
vezérelt, fényjelzős. Az állomás végponti részén fél- és fénysorompóval biztosított átjárón
vezet át az út. Az állomás mindkét végén áteresz vezeti el a csapadékvizet. A vonalfelújítás
során némiképp módosulni fog az állomás vágányhálózata, peronokat és aluljárót is építenek.
Iparvágány vezet a közelben lévő, egykoron a Szolnok Megyei Gabonaforgalmi Vállalat
kezelésében lévő, ma már szintén nem használt raktárakhoz.
(képek és szöveg Sándor Antal 2009. december)

Örökbefogadott állomás 2012 tavasztól http://mkk.zpok.hu
Szelvénykő 1466




Régi képek - Kisújszállás

Forrás: http://gs.innotica.hu/Honlap3/ny6.htm
Fotó: Nyíkos L. MÁV alkalmazott
  Dátum: 1935.08.02.

Az állomás utca felőli oldala
Forrás: http://gs.innotica.hu/Honlap3/ny5.htm
Fotó: Nyíkos L. MÁV alkalmazott
  Dátum: 1935.07.18.

Víztorony a kisújszállási vasútállomáson
Fotó: Nyíkos L. MÁV alkalmazot
Forrás: http://gs.innotica.hu/Honlap3/ny2.htm
  Dátum: 1935.11.15.

A háború előtti években lényegesen nagyobb személy és áruforgalmat bonyolított a jelenleginél. Ennek megfelelően a képen látható személyzet létszáma is jelentősebb volt.
Forrás: http://gs.innotica.hu/Honlap3/42.htm
 
Kisújszállás állomás felvételi épületének utcafront felőli oldala. Forrás: profila.hu korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Kisújszállás egy régi képeslapon.
  Feltöltötte: Sándor Antal

Kisújszállás egy régi, utánszínezett képeslapon.
  Feltöltötte: Sándor Antal

Régi fénykép egy vasúti tervezőintézeti szekrény mélyéről.
  Feltöltötte: Pál Zsófi

Kisújszállás. Forrás: http://www.bedo.hu/
  Feltöltötte: Sándor Antal

Kisújszállás. MÁV osztálymérnökség épülete. Forrás: http://www.profila.hu/
  Feltöltötte: Sándor Antal

Kisújszállás. Forrás:http://postcards.arcanum.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal

Kisújszállás. Forrás:http://postcards.arcanum.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal



Képtár - Kisújszállás

fotó: Károly Szabolcs
Dátum: 2006.12.28.
A felvételi épület a vágányok felől.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.12.10.
A felvételi épület utcafrontja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.12.10.
A felvételi épületből a főbejáraton kilépve ez a kép fogadja az érkezőt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.12.10.
A buszmegállók a kijárattól balra.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.12.10.
A főbejárat felett szárnyaskerék díszíti a homlokzatot.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.12.10.
Utascsarnok.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.12.10.
Jegypénztárak.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.12.10.
Az előtér fedett és díszburkolatot is kapott.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.12.10.
A kapcsolókert és a felvételi épület között is elhagyhatjuk az állomás területét.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.12.10.
Pillantás a III. vágány mellől a kezdőpont (Szolnok) irányába.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.12.10.
Pillantás a III. vágány mellől a végpont (Debrecen) irányába.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.12.10.
Az ivóvízkút mögötti épületben lehetett expresszárut és poggyászt feladni.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.12.10.
A Biztosítóberendezési Alosztály épülete.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.12.10.
Utcafront.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.12.10.
Raktárépület használaton kívül.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.12.10.
A raktárépület utcafrontja. Egy részét egy fürdőszoba és csempeszaküzlet bérli.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.12.10.
Vágányhídmérleg és élőállat rakodó. Mindkettőt hosszú-hosszú évek óta nem használják.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.12.10.
Oldal- és homlokrakodó.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.12.10.
A homlokrakodóhoz vezető csonkavágány az I. vágányból ágazik ki.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.12.10.
Rakodóterület az I. vágány mellet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.12.10.
Útátjáró a végponton.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.12.10.
Áteresz a végponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.12.10.
Pillantás a végponti útátjáróból a nyílt vonal felé. A kép jobb szélén a dévaványai vonal maradéka.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.12.10.
Egy darabig kihúzóvágányként használták, ma már azonban járhatatlan.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.12.10.
Pillantás a végponti útátjáróból az állomás irányába.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.12.10.
Végponti váltókörzet I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.12.10.
Végponti váltókörzet II.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.12.10.
Valaha a végponti oldalon is volt váltóállító torony. Erről a vonóvezeték csatorna maradványa tanúskodik.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.12.10.
Végponti váltókörzet III.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.12.10.
Az utolsó vágány vágányzáró sorompóval és siklasztósaruval biztosított.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.12.10.
Rakodóterület a felvételi épülettel átellenes oldalon visszapillantva a végpont irányába.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.12.10.
A rakodóvágány kiágazása a felvételi épülettel átellenes oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.12.10.
A vízház.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.12.10.
A kút működőképes, a vízház pedig zárva van.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.12.10.
A vízház melléképületét elbontották.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.12.10.
Vízház (részlet).
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.12.10.
A kút.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.12.10.
A gőzösüzem emléke. Vízdaru.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.12.10.
Tovább a kezdőpont irányába. A Pft. telepen rengeteg kiépített talpfa van halomba rakva.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.12.10.
Egykor fűtőház, ma Pft. garázs.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.12.10.
Misem bizonyítja jobban: vízdaru a vágány mellett.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.12.10.
Pft. csonka.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.12.10.
A Pályafenntartási Szakszolgálat épülete.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.12.10.
Átjáró a Pft. telepről a felvételi épület oldalára.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.12.10.
Szociális célú és raktárépületek a kezdőponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.12.10.
Még egy kép a volt fűtőházról.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.12.10.
Kezdőponti váltókörzet I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.12.10.
Kezdőponti váltókörzet II. Jobbra Kál-Kápolna felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.12.10.
Váltóállító torony a kezdőponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.12.10.
Áteresz a kezdőponti oldalon a váltóállító torony tövében.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.12.10.
A Gabonaforgalmi Vállalat raktárai a kezdőponti végen.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.12.10.
Lakóőrház a kezdőponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.12.10.
Csattog a Bz befele Kenderes felől.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.12.10.
Vonatok az állomáson.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.12.10.
A forgalmi szolgálattevő munkahelye.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.12.10.
Emléktábla a felvételi épület falán.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.12.10.
Oszlopfő és kereszttartó az előtető alatt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.12.10.

Fotó: Faltusz Csaba
Dátum: 2012.04.14.
Az állomás felvételi épülete éjszakai fényben még a felújítás előtt. Fotó: Urbán Zoltán
Fotó: Posztós László
Dátum: 2014.01.19.
A kisújszállási új peron.(Fotó:Rausz Vince)
Fotó: husonyicza gábor
Dátum: 2015.02.28.
Kisújszállás napjainkban.(Fotó:Rausz Vince)
Fotó: husonyicza gábor
Dátum: 2015.02.28.
Kisújszállás felvételi épülete.(Fotó:Rausz Vince)
Fotó: husonyicza gábor
Dátum: 2015.02.28.
Kisújszállás
Fotó: Hajósi József
Dátum: 2016.04.01.
Kisújszállás felújított állomása
Fotó: Tarnai Adrián
Dátum: 2015.07.24.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


posztos
e-mail: posztos3.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 29913
2015.12.28. 19:22.48
A 2013-ban készült képen a 100-as vonal pályáját felújító gépsor egy része látható Kisújszállásnál a volt 62-es őrháznál.

posztos
e-mail: posztos3.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 29912
2015.12.28. 19:13.09
Korábban keresték a Kisújszállás-Dávaványa vonal "maradványát". A 2013-ban készült képen jobb oldalon a 100-as vonal, balra a volt dévaványai vonal(927) töltésén két keréknyom. A távolban Kisújszállás állomás.

QQriQ
e-mail: 13.kukac.46.hu
elfogadott hozzászólás 29243
2015.02.17. 00:07.25
Magyarul az "akadálymentesített" peron az utasok 99%-ának simán akadály. Eddig 30 cm-t kellett lépni a vonatra felszálláshoz, most 2*3 métert lépcsőzni.

gyupapa
e-mail: gyupapa23.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 29238
2015.02.16. 07:09.24
Az állomás rekonstrukció 95%-ban elkészült. Igen impozáns látványt nyújt az új peron, melyről a leszállást követően csak az aluljárón át közelíthető meg a főépület , az utca és a buszmegállók. Az aluljárók a peron Szolnok felé eső végén vannak. A mozgássérültek részére liftek állnak rendelkezésre, az aluljáróba és onnan fel a felszínre való akadálymentes közlekedésre. Gratulálok, szép munka! Köszönjük.

Soerli
e-mail: soerli.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 28049
2014.04.17. 18:56.49
Újra használatban a dévaványai kihúzó.2014.február

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 27135
2013.09.16. 20:31.35
Ez is eltűnt a föld színéről...: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=126976121&t=9119288

Katalin
e-mail: katka54.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 21409
2011.07.26. 15:11.14
Tud valaki segíteni, kereserk olyan embert, aki tudna adatokat, hogy a vasútállomás szolgálati lakásában kik laktak az 1915-20-as években

pumpolini
e-mail: liqui.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 20752
2011.03.27. 18:40.45
".A kisújszállási állomás viszont jóval később, 1887-ben épült.."

Cseh Géza: Adalékok Jász-Nagykun-Szolnok megye vasúti fővonalainak kiépítéséhez

Oldalborda
e-mail: oldalborda.kukac.yahoo.de
elfogadott hozzászólás 15212
2010.01.07. 20:50.53
Kisújszállásról Túrkevére volt GV; az 1950-es vonattérképen nincs még rajta, 1954-esen,1965-ösön, 1971-esen igen, 1977-esen nem.
Vonalszám:382.

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 13970
2009.10.13. 17:39.00
Régi képek Kisújszállás állomásról: http://gs.innotica.hu/Honlap3/ny6.htm

vasutasadam
e-mail: vasutasmadam.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 10332
2009.03.04. 11:29.49
Karcagonm is megáll a belföldi gyors, mégis mmegáll a nemzetközi is.
Ugyanez a helyzet Püspökladánnyal, Kisvárdávalé, illetve Demecserrel is.
Semecser sokkal kissebb mint Kisújszállás, és statisztika alapján kevesebben közlekednek a nemzetközivel, mint Kisújszálláson közlekedtek.
Ott még is megáll.

R4áadásul Kisújszálláson átszállásik lehetőség van a kál-kápolnai vonatokra.

Demecserben nincs átszállási lehetőség.

Peron
e-mail: attos.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 10256
2009.02.27. 13:51.10
Vasutasadam: Karcag kistérségi székhely, és lakossága jóval több mint Kisújszállásé... amúgy meg nehogy már megálljon egy nemzetközi vonat ott, ahol a belöldi gyors is megáll...

Vasutasadam
e-mail: vasutasadam.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 10254
2009.02.27. 11:22.08
Szerintem kár, hogy nem áll meg a Tisza, se a Corona.
Az egyetlen vonatot kivették, amivel normálisan le lehetett jönni.
Nem tudom, miért állnak meg Karcagon a bihari IC-k, illetve az imént említett járatok.

Ezügyben már írtam panaszt is a Startnak, válasz nem jött.

Ti mit gondoltok?

Vasutasadam
e-mail: vasutasadam.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 10252
2009.02.27. 11:18.49
A kedvenc Mo-i állomásom!
Nagyon tetszik!

Főleg a gép utastájékoztató :-))

atis
e-mail: kissattila975.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 10192
2009.02.22. 20:32.45
Sziasztok!Teljesen igaza van Andrásnak amit írt a nyomvonalról:a 100-asról lehet még látni a 4-es út felé, de a 4-esen haladva én se láttam a néhai ájáró helyét soha.Vajjon a volt 28-as vonal-- 8-as főút keresztezésével mi a helyzet, ott látható -e valami pl.?

DearAbye
e-mail: abye.kukac.lycos.de
elfogadott hozzászólás 10190
2009.02.22. 18:48.29
Szia,
sikerült követni műholdon a nyomvonalat, a fotót is megtaláltam, de azt hiszem megyek én még arrafelé felfedező útra...!

András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 10170
2009.02.22. 00:08.35
A régi vasútvonal elkerülte a várost. Nyomokat inkább a másik felén, Dévaványán keress, ott találhatsz. Illetve van egy jelentős tárgyi emléke a vonalnak, a már nem használt Hortobágy-Berettyó - híd: http://www.panoramio.com/photo/6774299 Ecsegfalvánál.

DearAbye
e-mail: abye.kukac.lycos.de
elfogadott hozzászólás 10164
2009.02.21. 20:18.07
Köszi, megnézem... próbálom megtalálni.
Városon belül található valami nyom?

András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 10159
2009.02.21. 12:03.35
Az nem a régi vasútvonal maradványa. Az egykori vasútvonal Kisújszállás Debrecen felőli oldalán ágazott ki, sokáig majdnem párhuzamosan ment a fővonallal. Mint írtam, a Google térképen kivehető a helye, aki tudja, hol kell keresni.

DearAbye
e-mail: abye.kukac.lycos.de
elfogadott hozzászólás 10154
2009.02.20. 20:04.07
Köszi az infót...!
Hétfőn pont azt nézegettem vonatból, hogy Pest felé, az autóút felüljáró után balkéz felől vannak valami földbe szúrt vasak, amelyek ívben kanyarodnak Dévaványa felé... azt hittem, az is valami vonatos dolog lehet... (kb. másfél-két km talán az állomástól...?)-.

András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 10110
2009.02.19. 16:15.15
Debrecen felé ha utazunk, akkor jobb oldalon látszik valami az egykori töltésből. A Google térképoldalán kivehető az egykori nyomvonal, de a valóságban nem sok látszik belőle: a 4-es főúton az egykori vasúti átjárót eddig még soha nem vettem észre, pedig nem egyszer jártam arra.

DearAbye
e-mail: abye.kukac.lycos.de
elfogadott hozzászólás 10108
2009.02.19. 09:23.31
Sziasztok!
A dévaványai mellékvonalból maradt vajon valami? Érdemes körülnézni?

Monoki soma
e-mail: ikonom.kukac.enternet.hu
elfogadott hozzászólás 5275
2008.07.16. 11:22.53
Az első oldal ahol megtaláltam az állomásunkat

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Kisteleki szőlők

Kisterenye

Kisvác

Kisvárda-Hármasút

Kisvárda