Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


100 Budapest-Szolnok- Debrecen-Nyíregyháza

Budapest-Nyugati (142, 2, 273, 70, 71)
Városligeti elágazás (142)
Zugló (142)
Ferencz József laktanya (142)
Kőbánya-Teher (142)
Kőbánya alsó (142)
Kőbánya-Kispest (142, 150)
Pestszentlőrinc
Szemeretelep
Ferihegy
Vecsés
Vecsés-Kertekalja
Üllő
Hosszúberek-Péteri
Monor
Monorierdő
Pilis
Albertirsa
Ceglédbercel
Ceglédbercel-Cserő
Budai út
Cegléd (140, 945)
Kecskéscsárda
Abony
Paládicspuszta
Szolnok (120, 130, 145, 82, 86)
Szolnok-Alcsi
Szolnok-Alcsi régi (120)
Millér
Szajol (120, 130)
Pusztaszuri
Törökszentmiklós
Barta
Pusztaszakállas
Fegyvernek-Örményes (480)
Turgony
Kisújszállás (102, 482, 927)
Karcagi puszta
Karcag (103)
Apavára
Püspökladány (101, 128)
Kelenc
Kaba (903)
Benedekvölgy
Hajdúszoboszló
Vérvölgy
Ebes
Ondód
Debrecen (105, 106, 107, 108, 109, 110)
Debrecen-Csapókert (110)
Apafa (110)
Pallagpusztai major
Bocskaikert
Hajdúhadház
Téglás
Kismicske
Újfehértó
Császárszállás
Nyíregyháza (100b, 100c, 112, 113, 116, 117)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    KéptárHozzászólások


Ceglédbercel-Cserő

állomás
100 Budapest-Szolnok- Debrecen-Nyíregyháza

2010.03.13.
Fotó: Szente-Varga Domonkos [szvdom]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.210838° E19.686085° | N47° 12' 39.01" E19° 41' 9.9"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Ceglédbercel-Cserő állomását a Magyar Középponti Vasút építette. A falu vasutasfalunak számít, régen is sok vasutas lakott itt, s ma is nagyrészt a vasúttársaság dolgozói lakják. A felvételi épület nyerstégla burkolatú, tetőszerkezetét feltehetőleg az Albertirsa-Cegléd szakasz 2003-as, korszerűsítésekor új cserepekkel látták el.
A felvételi épületen kívül több, más célú építmény is található még az állomáson. A régi őrházakat, a régi megálló épületét, az irodaépületet, mely szintén nyerstéglából épült, ma is lakják, egyes melléképületeket pedig ma is használnak. Az öt évvel ezelőtti felújítás során emeltszintű peronokat építettek, aluljáróval. Elmaradt azonban az állomásépület belső felújítása (legfeljebb egy tisztasági festés volt). Az állomás mellett P+R parkolót alakítottak ki. A biztosítóberendezés fényjelzős, a kitérők motoros állításúak. Menetjegykiadás és forgalmi szolgálat van.
A kapcsolókert itt is távműködtetésű. A személyforgalom jelentősnek mondható, javarészt ingázók, de a megállás nélkül átrobogó vonatok száma azért több, mint az itt megállóké. Árufeladás nincs, és nincs is rá lehetőség, hisz az első vágány ahol lehetett volna rakodni, most az egyik átmenő fővágány. Sajnos a felvételi épület előtti kis park elhanyagolt, pedig egy kis virágoskert és gondozott pázsit sokat emelne az összképen. Az itt szolgálatot teljesítő hölgyek azonban ezt a munkát egyedül nem tudják elvégezni. A grafitiket itt is megtalálhatjuk úgy a váróterem, mint az aluljáró falain. Mivel a vasútvonal a település házai között húzódik, az állomás teljes hosszában zajvédő falat építettek. Az aluljárót lépcsőn és rámpán át is lehet használni, ám a mozgáskorlátozottak itt már segítségre szorulhatnak. A hosszú és meredek lejtőket, még ha rövid vízszintes pihenőkkel tarkított is, egyedül nehéz leküzdeni. Jobb lett volna itt is a monori megoldáshoz hasonlóan lifteket felszerelni. (képek és szöveg: Sándor Antal, 2008. augusztus)


Szelvénykő 620
Autóbusz megállóhely neve Ceglédbercel, 40-es út az állomás végében lévő útátjárónál található megálló (Volánbusz Zrt.)




Képtár - Ceglédbercel-Cserő


Fotó: Balla László
Dátum: 2007.08.19.
Utcafront
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.07.
Az épület az utca felől
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.07.
A felvételi épület a vágányok felől
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.07.
A forgalmi szolgálattevő munkahelye
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.07.
Jegyzpénztár
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.07.
Várótermi részlet
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.07.
A külső vágányokat aluljárón keresztül szabad megközelíteni. Lejárat a 2. és 3. vágányhoz
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.07.
Lejáró rámpa
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.07.
Aluljáró
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.07.
Pillantás a I. vágányról Budapest felé
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.07.
Pillantás az I. vágány peronjáról Szolnok
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.07.
P+R parkoló az állomásépület mellett
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.07.
Típus WC
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.07.
Mellékhelység épülete az utcafelől
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.07.
Mellékhelyiség épülete
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.07.
A mellékhelység épülete a vágányok felől. Eredeti tűzzománc táblákkal az ajtókon, a kiírás szernit olajkamra és málhakamra kapott ezen az oldalon helyet
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.07.
Régi őrház a pálya mellett
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.07.
Az őrház vasút felőli oldala
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.07.
Részlet az őrházból
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.07.
Másik őrház az állomáson
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.07.
Egykor volt irodaépület, szintén teljes egészében nyerstégla burkolattal, kicserélt cserepezéssel.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.07.
Az irodaépület oldala
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.07.
Őrház
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.07.
Őrház és kiszolgáló épület
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.07.
Kiszolgálóépület használaton kívül
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.07.
Az előző épület az utca felől
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.07.
Gazdasági melléképület az irodaépület közelében. Valószínűleg háziállatoknak.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.07.
Az előzőhöz hasonló melléképület, szintén talpig nyerstégla burkolattal
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.07.
És még további ilyen melléképületek
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.07.
Mégegy
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.07.
Részletfotó
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.07.
Emléktábla
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.07.
Távműködtetésű kapcsolókert
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.07.
Budapest (kezdőpont) felől érkezve az állomásra
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.07.
Budapest (kijárat) felé tekintünk
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.07.
Az előző képen is látott útátjáró a kezdőponti oldalon
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.07.
Az állomásra érkezve a kezdőpont (Budapest) felől
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.07.
Az állomásra érkezve a másik, Szolnok felőli irányból
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.07.
Néhány tucat lépéssel hátrébbról: a végponti váltókörzet, Szolnok felől érkezve tekintünk az állomás felé
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.07.
A végponti váltókörzetnél a nyílt vonalra, Szolnok felé tekintünk
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.07.

Fotó: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 2010.03.13.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Tastam
e-mail: tastam.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 28897
2014.10.22. 17:53.38
Czegléd újság, 1886. április 5.: "Vasútállomás a Cserőben. A vallás- és közalapítványi uradalom a Cserőben építendő vasut állomáshoz már kiszállította a szükséges téglaanyagot. Ezen kívül, mint halljuk, még 3-4 ezer forintot is ad az államvasutaknak e czélra. Az épületek a nyár folyamán elkészülnek."

Tastam
e-mail: tastam.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 28860
2014.10.15. 12:55.53
Rövidhír a CZEGLÉD 1899. április 2-ikai kiadásából: "A m. kir. államvasutak a növekvő szükségletre való tekintettel a szomszédos Bercel-Cserőn új marharakodó állomást létesített."

Tastam
e-mail: tastam.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 28832
2014.10.08. 09:51.17
A CZEGLÉD 1897. április 25-ikei számában olvasható az alábbi közlemény:
"Az új cserői állomást teheráru forgalomhoz szükséges épületekkel is ellátták. Berczel-Cserő név alatt ez lesz az állomása ezután Berczelnek. Berczelen május elsejétől fogva egyetlen vonat sem fog megállni."

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 18633
2010.08.26. 12:03.17
2009. augusztus 30-án délelőtt Ceglédbercel-Cserő állomás területén összeütközött az FMK-002-es felépítmény-mérőkocsi, és a V43 1065-ös pályaszámú mozdony vontatta tehervonat. A vonat a vörös bejárati jelzőt meghaladva, a 4-es számú váltót felvágva, kb. 90 km/h-s sebességgel rohant bele szemből a IV. vágányról kijáró mérőkocsiba, melyet kb. 300 méteren át tolt maga előtt a megállásig. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy a mérőkocsi személyzete idejében ki tudott ugrani, így személyi sérülés nem történt. A V43-asban kisebb kár keletkezett, a mérőkocsit azoban selejtezni kellett.

kopi
e-mail: kopter22.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 12591
2009.07.27. 16:08.25
itt ütközött össze az fmk 002 egy Szilis tehervonattal 2008 - ban

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Ceglédbercel

Cece

Cegléd

Ceglédi szállások

Čehovec