|
A felvételi épület vágányok felőli képe I. A TVV V. rendű indóháza.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.25.
|
|
A felvételi épület vágányok felőli képe II.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.25.
|
|
A felvételi épület utcafronti képe.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.25.
|
|
Bejárat a felvételi épületbe.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.25.
|
|
Az állomás előtti tér a parkolóval és az út egy részletével.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.25.
|
|
A Posta épülete az állomás tőszomszédságában. Egykor ez is vasútüzemi épület volt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.25.
|
|
A buszmegálló. A fák mögött a felvételi épület húzódik meg. Fegyvernek, Kuncsorba, Örményes és Tiszabő településekre utazhatunk innen autóbusszal.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.25.
|
|
A felvételi épületbe belépve balra a jegypénztárat találjuk jobbra pedig az előtéren át a vágányokhoz juthatunk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.25.
|
|
Az előtér egyben a váróterem is.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.25.
|
|
A III. vágány peronján állva a vonal kezdőpontja (Szolnok) irányába tekintünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.25.
|
|
A III. vágány peronján állva a vonal végpontja (Debrecen) irányába tekintünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.25.
|
|
Az állomásépülettől balra a kezdőpont irányában találjuk a kézi működtetésű kapcsolókertet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.25.
|
|
A kapcsolókert mellett a bokrok és fák sűrűjében pedig a mellékhelyiségek épületét.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.25.
|
|
A kezdőpont irányába lépdelve egy rakodóterületet láthatunk az I. vágány mellett.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.25.
|
|
Hátrapillantva az I. és a II. vágány kapcsolatát biztosító kitérőket láthatjuk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.25.
|
|
Egy másik nagy burkolt rakodóterület van a VI. vágány mellett is az előbbivel átellenben.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.25.
|
|
A rakodóterület szélén egy közúti hídmérleg is van.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.25.
|
|
A rakodócsonka kiágazása a VI. vágányból a végén egy homlokrakodót találunk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.25.
|
|
Az említett homlokrakodó. Mellette a kezdőponti váltóállító torony épülete áll.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.25.
|
|
A kezdőponti váltóállító torony.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.25.
|
|
Az épület egy kicsit közelebbről. Gyakorlatilag egy típusépülettel van dolgunk amin semmi sem változott építése óta.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.25.
|
|
Az épület alápincézett. Mellette a szokásos kitűzhető jelzőeszközök. A képet nézve az embernek az az érzése támad, hogy mitvisz kutya bármikor előbújhat a házából, hogy elcsenje a bakter jelzőzászlóját.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.25.
|
|
A torony visszajelentő pultja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.25.
|
|
A torony biztosítóberendezése a váltóállító tárcsákkal.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.25.
|
|
A torony ablakában állva ilyen látvány tárul elénk miközben Debrecen felől egy gyorsvonat halad át az állomáson.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.25.
|
|
Fél- és fénysorompóval biztosított útátjáró az állomás kezdőponti végén.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.25.
|
|
Az útátjáróban állva Szolnok felé tekintünk. Balra az ÁTI Depo raktárépületei. Méretes vízszák van a 4-es sz. kitérő előtt.
Fotó: Sándor Antal
|
|
Az ÁTI Depo iparvágányai I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.25.
|
|
Az ÁTI Depo iparvágányai II. Gyakorlatilag minden adott az áruforgalomhoz, illetve annak vasúti kiszolgálásához és mégsem folyik itt rakodás.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.25.
|
|
Kezdőponti váltókörzet I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.25.
|
|
Kezdőponti váltókörzet II.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.25.
|
|
Kezdőponti váltókörzet III.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.25.
|
|
Az átmenő fővágányok sínjei 54 kg/fm-esek.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.25.
|
|
Alakjelző árboccsonkja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.25.
|
|
A felvételi épülettel szemben a vágányok túloldalán áll ez a raktárépület.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.25.
|
|
A VI. vágány váltója.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.25.
|
|
A VI. vágány siklasztósaruja jármű megfutamodás ellen.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.25.
|
|
Az állomás területét itt is elhagyhatjuk. A felsővezeték tartó oszlop mellett a jól megszokott nyomóskút.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.25.
|
|
Egy jellegtelen tároló épület. Annyira csúf, hogy az már szinte szép.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.25.
|
|
Ez pedig egy szabvány kút volt egykor.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.25.
|
|
A végpont irányába haladva az I. vágány mellett egy oldalrakodót láthatunk. Háttérben a Posta, illetve néhány korábban vasúti épület áll. Ez utóbbiak ma már magánlakások.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.25.
|
|
A rakodón állva az egyik,...
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.25.
|
|
... illetve a másik épület látképe.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.25.
|
|
Az oldalrakodó és az élőállat rakodó közt félúton van az autóbusz forduló.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.25.
|
|
Az élőállat rakodó. Bizony ezt is régen tapodták már a jószágok utoljára.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.25.
|
|
Az I. vágány száz évesnél idősebb sínszálakat tartalmaz.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.25.
|
|
Még egy vízzsák. Ezúttal a III. vágány peronjának végénél.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.25.
|
|
A BITUNOVA telephelye.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.25.
|
|
S az oda befutó vágány. A kép jobb szélén a végponti váltóállító torony épülete.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.25.
|
|
Az I. vágányt is siklasztósaru biztosítja. Háttérben a BITUNOVA telephelyére vezető iparvágány váltója.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.25.
|
|
A végponti váltóállító torony az egyik,...
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.25.
|
|
... majd a másik irányból nézve. Társával együtt műemléki védettséget kellene élvezniük.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.25.
|
|
Nehéz betelni vele. Minél tovább nézi az ember, annál több, eleink...
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.25.
|
|
... célszerű és mégis szépen kivitelezett megoldását fedezheti fel a türelmes szemlélő.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.25.
|
|
A torony visszajelentő pultja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.25.
|
|
A váltóállító tárcsák a biztosítóberendezéssel.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.25.
|
|
A lezárási táblázat az állomás vágányhálózati rajzával.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.25.
|
|
A szélfogó mesteri asztalosmunka.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.25.
|
|
A lánckamra is megkapó látvány.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.25.
|
|
Annak bizonyítéka, hogy van itt árufeladás. Az elszóródott árpa kihajtott a vágányok között.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.25.
|
|
A Jászkun Volán Rt. autóbusza épp megfordul.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.25.
|
|
A forgalmi szolgálattevő munkahelye. A sarokban a szeneskályha finom meleget ad hideg téli napokon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.25.
|
|
A helyiek az állomásépületet műemlékként kezelik. Erről tanúskodik ez a szép fatábla.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.25.
|
|
Fotó: Tóth Márton
Dátum: 2011.03.12.
|
|
A felújított felvételi épület átadás előtt
Fotó: Fekete László
Dátum: 2014.11.14.
|
|
Fegyvernek-Örményes
Fotó: Hajósi József
Dátum: 2016.04.01.
|
|
Fotó: Zágonyi Tibor
Dátum: 2018.09.06.
|
|
Fotó: Zágonyi Tibor
Dátum: 2018.09.06.
|
|
A felvételi épület 2021 szeptemberben.
Fotó: Iváncsics Roland
Dátum: 2021.09.05.
|
|
A felvételi épület 2021 szeptemberben.
Fotó: Iváncsics Roland
Dátum: 2021.09.05.
|
Z11
e-mail: zoli011.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 29875
2015.12.10 14:20.59
|
2015.
|
|
|
pumpolini
e-mail: liqui.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 20753
2011.03.27 18:43.15
|
"...a fegyvemeki és a karcagi állomás 1857-ben épült..."
Cseh Géza: Adalékok Jász-Nagykun-Szolnok megye vasúti fővonalainak kiépítéséhez
|
|
ZsGy
e-mail: zsilinszky.gyula.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 20738
2011.03.26 16:52.15
|
Pontosítások az előzőekhez képest: Fegyvernek "nagy-állomás" neve csak valamikor a 60-as években bővült ki Örményessel. (Örményes az 50-es években jóindulattal is csak tanya-központként létezett.)Fegyvernek állomását az alföldi pusztában valóságos oázissá tették az 1. vágány és a felvételi épület között álló hatalmas gledicsia-fák. Ezeket a villamosításkor vágták ki. A kisvasút a menetrendben 380-al volt jelölve, nem 480-al. (bizonyíték az 1956-os vasúti térkép) A kisvasúti személyvonatok jellemző összeállítása C50 motormozdony+2-3 Bak típusú kocsi. Fegyverneken vonalfőnökség nem, csak üzemfőnökség működött.
|
|
Zsilinszky Gyula
e-mail: gyula.zsilinszky.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 20696
2011.03.18 20:05.04
|
Ildikónak üzenem, hogy az 50-es,60-as években nagyon sokat utaztam a Fegyvernek-"nagyállomás" és Fegyvernek-piactér között. A kisvonat a 9 km-es távot többszöri megállással, összesen 33 perc alatt tette meg.A mozdonyok C50-es, kéttengelyes gépek voltak, a személykocsik pedig középajtós, 4 tengelyesek; sajnos most a típusukat nem tudom, de az biztos, hogy az 50-es években gyártották a II.-III.rendű kisvasutakra. (A hegyközi, bodrogközi, Békéscsaba és Kecskemét környéki hosszabb hálózatokon lényegesen nagyobb 4-tengelyes személykocsik jártak.)
A kisvasút szinte minden Budapest-Debrecen közötti (és ellenkező irányú) személyszállító vonathoz biztosított csatlakozást, többségében rövid átszállási idővel.
A leghosszabb várakozási idő 40-60 perc volt, naponta 1-2 csatlakozás esetében. A kisvonatok többsége 2-3 kocsis volt, ritkábban 4 kocsis, de ezzel a C50-esek már nehezen indultak el. Az üzembe-helyezéskor még szedett-vedett volt a járműállomány, kezdetben kéttengelyes személy- és teherkocsik is voltak. Hétvégéken néha annyi utas volt, hogy nem fértek fel a fért fel mindenki a kisvonatra. Egyszer, az 50-es évek elején, ilyen alkalommal, a vonatszemélyzet a kéttengelyes, rövid kis paklikocsiban, a darabárú mellé szorított be minket), mint ismerős vasutas családot. A fegyvernek-tiszabői kisvasút vonalfőnöke Geleji bácsi volt, aki korábban Tápiószelén forgalmistaként szolgált apám állomásfőnöksége alatt.
ábban 4
|
|
Ildikó
e-mail: tormaildiko8.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 18288
2010.07.22 15:46.38
|
Szeretnék bármilyen információt, írást vagy képet kapni valakitől, akinek van valamilyen emléke az 1950-60-as években Fegyvernek-Örményes vasútállomás és Fegyvernek településközpont között közlekedő kisvonatról. Köszönöm szépen!
|
|
atis
e-mail: kissattila975.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 13962
2009.10.12 21:09.29
|
Innen kisvasút járt Tiszabőre!69'-ig..
|
|
Gyõri János
e-mail: gyori.janos.kukac.dunaweb.hu
|
elfogadott hozzászólás 746
2007.05.23 11:34.42
|
I.őrhely jelzőállitó pultja.
|
|
|
Gyõri János
e-mail: gyori.janos.kukac.dunaweb.hu
|
elfogadott hozzászólás 745
2007.05.23 11:30.24
|
II.őrhely biztositó berendezése.
|
|
|
Gyõri János
e-mail: gyori.janos.kukac.dunaweb.hu
|
elfogadott hozzászólás 744
2007.05.23 11:25.35
|
Fegyvernek-Örményes állomás felvételi épülete.
|
|
|
Gyõri János
e-mail: gyori.janos.kukac.dunaweb.hu
|
elfogadott hozzászólás 743
2007.05.23 11:17.00
|
Fegyvernek-Örményes forgalmi iroda blokkos rendelkező készülék és nyiltvonali térközviszajelentő pultja.
|
|
|