Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


100 Budapest-Szolnok- Debrecen-Nyíregyháza

Budapest-Nyugati (142, 2, 273, 70, 71)
Városligeti elágazás (142)
Zugló (142)
Ferencz József laktanya (142)
Kőbánya-Teher (142)
Kőbánya alsó (142)
Kőbánya-Kispest (142, 150)
Pestszentlőrinc
Szemeretelep
Ferihegy
Vecsés
Vecsés-Kertekalja
Üllő
Hosszúberek-Péteri
Monor
Monorierdő
Pilis
Albertirsa
Ceglédbercel
Ceglédbercel-Cserő
Budai út
Cegléd (140, 945)
Kecskéscsárda
Abony
Paládicspuszta
Szolnok (120, 130, 145, 82, 86)
Szolnok-Alcsi
Szolnok-Alcsi régi (120)
Millér
Szajol (120, 130)
Pusztaszuri
Törökszentmiklós
Barta
Pusztaszakállas
Fegyvernek-Örményes (480)
Turgony
Kisújszállás (102, 482, 927)
Karcagi puszta
Karcag (103)
Apavára
Püspökladány (101, 128)
Kelenc
Kaba (903)
Benedekvölgy
Hajdúszoboszló
Vérvölgy
Ebes
Ondód
Debrecen (105, 106, 107, 108, 109, 110)
Debrecen-Csapókert (110)
Apafa (110)
Pallagpusztai major
Bocskaikert
Hajdúhadház
Téglás
Kismicske
Újfehértó
Császárszállás
Nyíregyháza (100b, 100c, 112, 113, 116, 117)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKépek a netrőlKéptárHozzászólások


Vecsés

állomás
100 Budapest-Szolnok- Debrecen-Nyíregyháza

2012.04.14.
Fotó: Szente-Varga Domonkos [szvdom]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.408454° E19.256438° | N47° 24' 30.43" E19° 15' 23.17"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Felvételi épület


A felvételi épület az állomás végponti végéhez közel található, a vakolat és többszöri felújítás mögött az eredeti, 1847-ben emelt Magyar Középponti Vasút állomásépülete lapul,
mely Paul Eduard Sprenger császári mérnök tervei szerint épült típusépület. A felvételi épület legutóbbi rekonstrukciója 2005. október 26-án befejeződött. Az állomásépület az utca felőli oldalon sűrű lombú fák mögé bújik. A bejárat a váróterembe, illetve a pénztárhoz erről az oldalról nyílik. A vágányokhoz azonban nem az épületen keresztül, hanem az utcáról megközelíthető aluljárón keresztül lehet eljutni. A felvételi épületen kívül egy kis raktárépületet találunk még itt, igaz használaton kívül.

Az állomás felépítése


Vecsést gyakorlatilag kettészeli a vasút. A 2005-ös rekonstrukció során korszerű, motoros állítású, fűthető, betonaljas kitérőket építettek be. A biztosítóberendezés számítógép vezérlésű. A vonal többi felújított állomásához hasonlóan, a két átmenő fővágány, a II. és a III. 60kg/fm, míg a többi 54kg/fm súlyú sínekből készült. Az állomás fényjelzőkkel biztosított. Forgalmi szolgálat és menetjegykiadás van, bár ez utóbbi korlátozott időtartamú.

Jelentős személyforgalmat bonyolít az állomás és áruforgalom is van az egykori V. vágányból kialakított csonkavágányon. A vágányok között szalagkorlát a biztonsági kerítés. Emeltszintű peronokat találunk az állomáson, melyeket az aluljárón át lehet megközelíteni. A mozgáskorlátozottak fel- és lejutását liftek hivatottak megkönnyíteni, habár lezárva tartják őket. A peronokon padok és üvegezett esőbeállók vannak, némelyikből azonban már hiányzik az üveg. Ugyancsak az aluljárón keresztül juthatunk át az állomás túlsó oldalára. Az aluljáró falait, az esőbeállókat falfirkák csúfítják.
Az esőcsatornákon az erős emberek gyakoroltak (Mindez nem vet jó fényt a helyiekre.) Egy kocsma is üzemel a felvételi épülettel átellenben a sarkon.
Az állomás végpont felőli végén egy fél- és fénysorompóval biztosított vasúti átjáró van. A vágányokkal párhuzamosan mindkét oldalon zajvédő fal húzódik hosszan a település házai között. Nem az állomás része ugyan, de a végponti bejárati jelzőktől nem messze egy gyalogos felüljárón át lehet közlekedni. Nagyszerű fotóhely a vasútbarátoknak, hisz alatta ívben fekszenek a vágányok. (képek és szöveg: Sándor Antal)

Szelvénykő 212




Régi képek - Vecsés

Egy 1921-ben keltezett vecsési képeslapon a gázlámpák is jól látszanak a vágányok között (forrás: Horváth Ferenc: Száz éves a Kiskunfélegyháza-Kiskunmajsa vasútvonal 1899-1999)
  Feltöltötte: Sándor Antal

Vecsés állomás az 1980-as évek végén (forrás: Horváth Ferenc: Száz éves a Kiskunfélegyháza-Kiskunmajsa vasútvonal 1899-1999)
  Feltöltötte: Sándor Antal


  Feltöltötte: Kovács Viktor

Vecsés vasútállomás régi képe látható a képeslap jobb alsó kockáján. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Vecsés állomás vágányok felőli képe egykor. Forrás: profila.hu korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Vecsés állomás felvételi épülete látható a képeslap alsó képén. Forrás: profila.hu korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Vecsés állomás egy részlete látható a régi fényképen. Forrás: profila.hu
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Vecsés egy régi képeslapon. Forrás: hodobay.hu.
  Feltöltötte: Sándor Antal

Vecsés egy régi képeslapon. Forrás: hodobay.hu.
  Feltöltötte: Sándor Antal

Vecsés állomás vágányok felőli képe régen. Forrás:korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Vecsés felvételi épülete a vágányok felől nézve ezen a korabeli mozaikképeslapon a jobb felső képen. Forrás: http://www.profila.hu/
  Feltöltötte: Sándor Antal

Vecsés ezúttal a bal alsó képen. Forrás: http://www.profila.hu/
  Feltöltötte: Sándor Antal



Képtár - Vecsés


Fotó: Kovács Viktor
Dátum: 2007.04.

Fotó: Balla László
Dátum: 2007.08.19.
A felvételi épület a vágányok felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
Utcafront I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
Utcafront II.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
Bejárat a pénztárhoz.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
A személypénztár ablaka.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
Emléktáblák a felvételi épület falán I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
Emléktáblák a felvételi épület falán II.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
Emléktáblák a felvételi épület falán III.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
Emléktáblák a felvételi épület falán IV.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
Használaton kívüli eszközök a felvételi épület egyik helyiségében.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
A kiírás szerint az árupénztár nyitvatartása: H-Cs: 8-14h, P: 8-11h.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
Lejárat a vágányokhoz az utcáról.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
Az aluljáró falait összefirkálták.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
Lift a mozgáskorlátozottaknak az aluljáróba vezető lépcső alján lelakatolva.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
Pillantás a III. vágány peronjáról Budapest felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
Esőbeálló.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
Pillantás a III. vágány peronjáról Szolnok felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
Kezdőponti váltókörzet I. Budapest felé tekintünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
Kezdőponti váltókörzet II. A tolatási mozgásokat törpe fény tolatásjelzővel irányítják.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
Kezdőponti váltókörzet III.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
Váltófűtő transzformátor a kezdőponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
Korszerű, motoros állítású, fűthető kitérő.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
A volt V. vágány ma rakodócsonka. A felsővezeték feszültségmentes és földelt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
Egykor őrház, ma lakóépület. Már nem az állomás része mivel a zajvédő fal mögött van.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
Használaton kívüli raktár a felvételi épület mellett.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
Az út kb. az egykori V. vágány helyén húzódik. Túlsó végén a vágányokhoz vezető aluljáró lépcsője van.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
Távműködtetésű kapcsolókert.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
A III. vágányon IC halad át.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
Útátjáró a végponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
Az állomás látképe az átjáróból nézve. Jobbról, balról zajvédő falak határolják.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
Pillantás Szolnok felé az átjáróban állva.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
Pillantás a gyalogos felüljáróról az állomás irányába.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
A gyalogos felüljáró.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
Pillantás a gyalogos felüljáróról Szolnok irányába.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
A beruházás számokban. Szánalmas a fordítva felragasztott MÁV embléma...
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
Vecsés
Fotó: vadál attila
Dátum: 2007.09.23.

Fotó: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 2012.04.14.
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.09.02.
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.09.02.
Szomorú látvány a funkcióját vesztett felvételi épület. Évről-évre lepusztultabb lesz. Reméljük nem lesz végleg az enyészeté!
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.04.30.
Az aluljáró falait rondán összefirkálták.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.04.30.
Szétvert kapcsolószekrény, lógó vezetékek.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2016.04.30.


Képek a netről - Vecsés

Átépítés előtt.
http://img.index.hu/imgfrm/7/4/3/6/IMG_0005677436.jpg
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Tastam
e-mail: tastam.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 29390
2015.04.12. 18:02.14
A sok eső okozta azt a balesetet, melyről a Ceglédi Újság 1909 július 18-iki száma tudósít. Vecsésen akkor bővítették a pályatestet, s a pályához nagyon közel voltak a "kibővítési árkok". Amikor a Budapest-Nyugati pályaudvarról 6,55-kor induló brassói gyors odaért, egy meglazult szakaszon a sín erősen meggörbült, s kiugrott helyéből. A mozdony "egyik oldala a talpfákra zökkent, s az egyik hajtórúdja eltörött". A mozdonyvezető azonnal fékezett, így senkinek nem esett baja. A vonat az új mozdony megérkezése után, háromnegyedórás késéssel folytatta útját. Hogy az eset pontosan melyik napon történt, a cikk sajnos nem említi.

k_gaborandras
e-mail: k.gaborandras.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 28672
2014.09.12. 21:25.49
Nyári naplemente a vecsési állomásnál.

csubi97
e-mail: csubi97.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 24822
2012.08.31. 12:07.17
Vecsés állomás

pumpolini
e-mail: liqui.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 20750
2011.03.27. 18:27.09
Nem tudom, hogy idepasszol-e?...

"..A vasút kiépítése Pesttől Szolnok felé fokozatosan haladt. A földmunkák elvégzése után Tallachini 1846 őszén Vecsésnél kavicsbányát nyittatott, hogy a sínek ágyazatához megfelelő anyagot nyerjen. A bányának az egész vonal kavics-szükségletét biztosítania kellett, ugyanis máshol, az épülő vasút mellett sehol sem találtak kitermelhető kavicsot. Mivel ez a bánya Szolnoktól 11 mérföldnyire esett, a már elkészült töltésen ágyazat nélküli, ideiglenes vasúti pályát építettek és ezen szállították az anyagot.9 A vasútépítések kezdeti időszakában zúzott kő helyett kavicságyazatra fektették a síneket..."

Cseh Géza: Adalékok Jász-Nagykun-Szolnok megye vasúti fővonalainak kiépítéséhez

atosz66
e-mail: atosz66.kukac.vipmail.hu
elfogadott hozzászólás 10330
2009.03.04. 10:47.15
Vecsés állomás felvételi épülete a vágányok felől, az állomás 2005-ös rekonstrukciója előtt. [2004. október 2.]

Kimo
e-mail: elhakeem.kukac.hotmail.com
elfogadott hozzászólás 9988
2009.02.16. 00:21.35
nezem a kepeket es megszallnak az emlekek... ha barmi tortenik vecsesen, ertesitsetek! Jemenben nem tul sokat hallani

Dávid
e-mail: Oroszlán96.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 1182
2007.08.23. 08:18.55
Igaz hogy az állomás eléggé lepusztult de én tisztelem mert itt születtem.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Vecsés-Kertekalja

Vécse

Vedresábrány

Védeny

Vedresháza