cd196
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 32339
2019.11.21 15:44.56
|
„Felmerült egy másik megoldás is a központi pályaudvar tervére, de ebben az esetben nem átmenő, hanem átszálló állomást képzeltek el: az Expo kőbányai kiállítási területe mellett van Budapest vasúthálózatának centrális helyszíne, itt keresztezi egymást a kelet–nyugati és az észak–déli vasúti forgalom. A X. kerületi Kolozsvári, Korponai és Pongrácz utcai találkozási pontnál hat méter magas vasúti hídon és alatta bonyolódik le a két országos főirány vasúti forgalma, Kőbánya felső, Kőbánya alsó és Kőbánya teherpályaudvarok között kétszintű, kétvágányú pályákon”
http://iho.hu/hir/fopalyaudvar-budapesten-vegleg-lemondtak-rola-150809
+ http://ik435t.freeweb.hu/bpanno/text/gyvasut/gyvasut1.htm
http://iho.hu/hir/fopalyaudvar-budapesten-vegleg-lemondtak-rola-150809
|
|
cd196
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 32338
2019.11.21 15:32.09
|
A szelvényszámokon is máig látszik, hogy messze nem vasgyár utca megállóhely a kezdőpont: http://vasutallomasok.hu/index.php?o=vonkep&num=142&l=1
Lajosmizse felől az első kitérő a 65-ös szelvényben van (a 0 kb. a Hős utcához jön ki), ami a szolnokin 115-nek felel meg.
https://mapire.eu/en/map/budapest-1908/?layers=99&bbox=2129086.611955136%2C6018536.24726113%2C2133116.2765400456%2C6019969.441541477
https://mapire.eu/en/map/budapest-1912/?layers=100&bbox=2128535.955014466%2C6018548.894918018%2C2132565.6195993754%2C6019982.089198365
https://mapire.eu/en/map/budapest-1937/?layers=104&bbox=2131525.359417559%2C6017557.602207456%2C2133540.1917100134%2C6018274.19934763
|
|
Capras Dávid
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 32335
2019.11.21 14:56.38
|
1908. évi IX. törvénycikk indokolásaa budapest–tiszai helyi érdekü vasut részvénytársaság tulajdonában egyesült budapest–lajosmizsei, kecskemét–tiszaughi és kecskemét–lajosmizsei helyi érdekü vasutak épitésére és üzletére kiadott engedélyokiratok egyesitése tárgyában
Általános indokolás
A budapest–tiszai helyi érdekü vasut részvénytársaság, mely a volt közmunka- és közlekedésügyi magyar királyi minister által 1888. évi február hó 24-én 8. 214. szám alatt kiadott és a kereskedelemügyi magyar királyi minister által 1898. évi julius hó 5-én 41,842. szám alatt kiadott függelékkel módositott engedélyokirat alapján alakitott „Budapest–lajosmizsei helyi érdekü vasut részvénytársaság” és az 1896. évi IX. törvénycikkben nyert felhatalmazás alapján a kereskedelemügyi magyar királyi minister által 1896. évi junius hó 4-én 38,470. szám alatt kiadott engedélyokirat folytán alakitott „Kecskemét–tiszaughi helyi érdekü vasut részvénytársaság” egyesitéséből keletkezett, másfelől az 1904. évi XXXI. törvénycikkben nyert felhatalmazás alapján a kereskedelemügyi magyar királyi minister által 1904. évi szeptember hó 12-én 58,878. szám alatt kiadott engedélyokirat értelmében alakitott „Kecskemét–lajosmizsei helyi érdekü vasut részvénytársaság” az 1905. év folyamán kormányhatósági jóváhagyással egymással egyesültek olykép, hogy a „Kecskemét–lajosmizsei helyi érdekü vasut részvénytársaság” beolvadt a „Budapest–tiszai helyi érdekü vasut részvénytársaságba”.
https://net.jogtar.hu/ezer-ev-torveny?docid=90800009.TVI&searchUrl=/ezer-ev-torvenyei%3Fpagenum%3D46
192 MAGYARORSZÁGI RENDELETEK TÁRA. 1888.
33.
À közmunka- és közlekedésügyi m. kir. ministertől, — 8,214. szám.
A budapest-lajosmizsei helyi érdekű gözmozdonyú vasút engedélyokmánya.
A Budapesttől Lajosmizséig vezetendő helyi érdekű gőzmozdonyú vasutat a m. kir. ministerium, az 1880. évi XXXI. t.-czikk 1. §-a alapján, és Ő császári és Apostoli királyi Felségének Budapesten, 1888. évi február hó 20-án kelt legf. elhatározása folytán, a következő föltételek alatt engedélyezi, úgymint:
1. §
Ezen okmány erejénél fogva: gróf Szapáry István és érdektársai engedélyt nyernek és. kötelezettséget vállalnak arra, hogy a m. kir. államvasutak kőbánya-szentlőrinczi átrakodó állomásából kiinduló, Puszta Péterin, Puszta-Gyálon, Ócsán, Inarcson, Dabason-, Gyónón, Hernádon és Örkényen átLajosmizséig vezetendő helyi érdekű gőzmozdonyú vasutat az alábbi föltételek alatt megépítsék, és azt a jelen engedélyokmány hatályának tartama alatt szakadatlanul üzletben tartsák.
Egyúttal az engedélyeseknek elvileg már most megadatik a jog, hogy az engedélyezett vasutból kiágazólag egyrészt Örkénytől Vacsig, másrészt pedig Örkény közeié-ben a fővonalból kiágazólag Peszér és Adácsig szárnyvonalakat építhessenek, s azokat a jelen engedélyokmány föltételei alatt üzletben tarthassák.
A mennyiben az engedélyesek a most biztositott előjoggal a jelen engedélyokmány keltétől számitott egy év alatt nem élnének, a szárnyvonalak kiépitésére nyert előjoghatályát veszti.
https://library.hungaricana.hu/hu/view/OGYK_RT_1888/?pg=199&layout=s&query=lajosmizse#
Lásd az 1909-es térképet http://vasutallomasok.hu/terklist.php (az 1867-esen és az 1896-oson Köki totál kamu)
|
|
mav07
e-mail: petranyigergo.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 28052
2014.04.18 18:51.43
|
Az épület
|
|
|
Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 25135
2012.10.23 12:37.05
|
A nagyvasút és a BKV vágányok kapcsolódási pontjai:http://villamosok.hu/balazs/kcssz/feher/index.html
|
|
Lepesi Zoltán László
e-mail: lepesi.zoltan.kukac.mav-start.hu
|
elfogadott hozzászólás 24976
2012.10.01 08:38.17
|
Egyik oldalon Pongrácz út, a másik oldalon Korponai utca, illetve a 37-es villamos felüljárója (Pongrácz úti felüljáró) után a BNV főbejáratával szemben.
|
|
V63010
e-mail: v431357d.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 24975
2012.09.30 21:10.53
|
Nem tudja valaki, hogy milyen utca felől kell az állomást megközelíteni?
És arra is kíváncsi lennék hogy melyik utcában van, mert 1 vasúti térképen és a google maps- on sincsenek róla adatok...
A válaszokat köszönöm! (Fotózás miatt lenne fontos)
|
|
71M
e-mail: 71M.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 24313
2012.06.21 14:41.45
|
Az állomáson a HÉV szállításokon kívül van még valamilyen forgalom, ami indokolja, hogy az állomás megmaradjon? Jópár éve járok már itt, de a haladó vonatokon kívül mást egyszer se láttam még az állomáson. A királyvágányt használja még egyáltalán valami?
Nekem úgy tűnik, hogy ez az állomás inkább nyűg, mint sem hasznos. Két nagysugarú átszelés a fővágányok között + a királyvágány és a BKV kiágazás, meg esetleg egy megelőzővágány. Utálom a féltökű állomásokat, de ide szvsz. ennyi bőven elég lenne.
|
|
raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 20561
2011.03.03 18:01.14
|
Ám legyen... Pláza szerű irodaház.
|
|
charlie
e-mail: csardijanos.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 20560
2011.03.03 15:46.31
|
raps: Nem pláza, hanem irodaház van ott.
|
|
mike
e-mail: m.kukac.m.hu
|
elfogadott hozzászólás 10517
2009.03.13 23:46.12
|
szerintem tanítási időszakban megállhatnának itt legalább a személyvonatok. lenne rá igény...
|
|
raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 10171
2009.02.22 13:03.30
|
Kőbánya Teher. II őrhely. Felújítás előtt, 2008 szeptemberében.
|
|
|
Pukkancs94
e-mail: hoffmannfamily.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 10169
2009.02.22 00:07.51
|
... és madártávlatból.
|
|
|
Pukkancs94
e-mail: hoffmannfamily.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 10168
2009.02.22 00:03.40
|
Az I. Torony a sínek mellől...
|
|
|
Pukkancs94
e-mail: hoffmannfamily.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 10167
2009.02.21 23:56.52
|
Csendélet pőrekocsikkal.
|
|
|
hardon
e-mail: boelcsoe.kukac.fibermail.hu
|
elfogadott hozzászólás 9703
2009.02.06 16:57.01
|
Az Indóház 2008/09 dec-jan. száma érdekes cikket közöl egy lehetséges átszálló állomási elképzelésről, amely a 80/100-as vonal közötti gyorsabb átszállást is lehetővé tenné. Bövebben a márciusi számban jelenik meg véleményem.
|
|
raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 9459
2009.01.29 19:11.15
|
És ha már Kőbánya-Teher Pu.-nál járunk.... Nemrég felújították Kőbánya Teher II. őrhelyét. Úgy tűnt számomra, hogy a Törökőr helyére felhúzott pláza szerű építmény ( kevés van még az ilyenekből errefelé....... ) építői újították fel.
|
|
Kovács Norbert
e-mail: knorbi825.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 9458
2009.01.29 18:56.22
|
Sajnos azokat a kocsikat nemrég szétvágták.
|
|
Utasinformátor
e-mail: utasinformator.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 9455
2009.01.29 12:41.53
|
Sajnos itt rohasztjanak egy szétesőben lévő kerítéssel elkerített, gazzal benőtt vágányon jópár hálókocsit, ahelyett hogy felújítanák őket és forgalomba állítanák.
|
|
fir28
e-mail: j.csontos.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 3205
2008.03.08 17:53.35
|
Látkép Kőbánya Alsó felé
|
|
|
fir28
e-mail: j.csontos.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 3204
2008.03.08 17:51.14
|
Kilátás Zugló Mh. felé
|
|
|
fir28
e-mail: j.csontos.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 3203
2008.03.08 17:49.12
|
Kilátás II. toronyból
|
|
|
fir28
e-mail: j.csontos.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 3202
2008.03.08 17:47.28
|
I.őrhely
|
|
|
fir28
e-mail: j.csontos.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 3201
2008.03.08 17:43.25
|
Kőbánya Teher,Régiforgalmi Iroda (külsős)
|
|
|