|
Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája
113 Nyíregyháza-Mátészalka-Zajta-Szatmárnémeti
Nyíregyháza (100, 100b, 100c, 112, 116, 117)
Nagykálló (112)
Kállósemjén
Máriapócs
Györgyliget
Nyírbátor (110)
Nyírcsászári (110)
Hodász (110)
Nyírmeggyes (110)
Mátészalka régi
Mátészalka (110, 111, 114, 115)
Kocsord
Kocsord alsó (114)
Tunyogmatolcs
Tunyogmatolcs alsó
Fehérgyarmat
Penyige
Nagyszekeres
Kisszekeres
Jánkmajtis (487)
Gacsály
Rozsály
Zajta
— országhatár —
Nagypeleske
Lázári
Szatmárnémeti (114, 742, 770, 776, 777)
114 Mátészalka-Csenger-Szatmárnémeti
Mátészalka (110, 111, 113, 115)
Kocsord
Kocsord alsó (113)
Győrtelek
Győrtelek alsó
Ököritófülpös
Porcsalma-Tyukod
Pátyod
Csenger
— országhatár —
Óvári
Vetés
Szatmárnémeti gőzfűrész (742, 776)
Szatmárnémeti (113, 742, 770, 776, 777)
|
|
|
|
Képtár
Hozzászólások
Kocsord
A megállóhely 2019 szeptemberben.
2019.09.06.
Fotó: Iváncsics Roland [IRHZ]
Egykori terv a kocsordi állomás áthelyezésére
"A háború idején is készültek olyan fejlesztési tervek, melyek többnek ígérkeztek a szokásos fenntartási munkáknál. A térségben fő célul tűzték ki a Nyíregyháza–Mátészalka–Csenger–Szatmárnémeti vonal átbocsátóképességének növelését. A hitelek figyelembevételével 1942 és 1944 között kidolgozott helyreállítási és fejlesztési tervben gyorsvonati közlekedésre alkalmas vasútvonal szerepelt. E terv tartalmazta egyebek között Kocsord állomás áthelyezését is úgy, hogy a meglévő állomás és elágazás közé újat építenek, és ide csatlakozik be a fehérgyarmat–zajtai vonal is.
A földmunka el is készült, ma is megvan Kocsord és Kocsord alsó között. 1943-ban és 1944-ben Mátészalka–Csenger–Szatmárnémeti között jelentős építkezés folyt. Több helyen történt vonalkorrekció, melyen a jelenlegi vasútvonal is halad." Forrás: Képes Gábor: A Mátészalkai Osztálymérnökség története
Sínek világa folyóirat 2013/02
|
|
|