Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


114 Mátészalka-Csenger-Szatmárnémeti

Mátészalka (110, 111, 113, 115)
Kocsord (113)
Kocsord alsó (113)
Győrtelek
Győrtelek alsó
Ököritófülpös
Porcsalma-Tyukod
Pátyod
Csenger
— országhatár —
Óvári
Vetés
Szatmárnémeti gőzfűrész (742, 776)
Szatmárnémeti (113, 742, 770, 776, 777)











Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Csenger

állomás
114 Mátészalka-Csenger-Szatmárnémeti

2007.02.03.
Fotó: Faltusz Csaba [fcs]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.82625° E22.666529° | N47° 49' 34.5" E22° 39' 59.5"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Megszűnt


2009. december 13-tól (menetrendváltással) a vasútvonalon megszűnt a személyforgalom. A 2009. év végi vasútvonalbezárásokról készült összeállításunk itt található:
A 2009-ben megszűnt állomások

Újra megnyitva


2010. december 12-től (menetrendváltástól) a vonalat újra megnyitották a személyforgalom számára.





Régi képek - Csenger

Csenger. Forrás: Képek a régi magyar vasutakról és vonatokról. Gyökér István, dr Kubinszky Mihály, 1991 (Közdok)
  Feltöltötte: Sándor Antal

Csenger felvételi épülete a képeslap jobb felső sarkában, 1952-ben. Forrás: http://www.bedo.hu/kepek/adat/kepeslap/61/0442.jpg
  Feltöltötte: Sándor Antal

Az állomás egy utánszínezett képeslapon.Forrás:korabeli képeslap
  http://www.csenger.hu/index.php?option=com_content&view=ar...
Feltöltötte: Kővári Balázs

"A csengeri Állomás képe a harmincas években. Még a hatvanas években is és büfé szolgálta ki a hajnaltól kezdve a vonatra váró utazóközönséget. Sajnos a hetvenes évek indokolatlan „moderni-zációs” őrülete okán lebontották."
  Forrás: http://www.csenger.hu/index.php?option=com_content&view=ar...
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos

A csengeri vasútállomás és személyzete az 1930-as években.
  www.csenger.hu/index.php?option=com_content&view=article&i...
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos

Csenger állomás felvételi épülete,annak ikresítése előtt,csupán egy oldalszárnnyal kibővített HÉV IV.osztályú épületként.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Csenger. Forrás: www.post-card.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal



Képtár - Csenger

Bzmot Csenger állomáson. A vonat jól kihasznált volt oda-vissza úton egyaránt.
Fotó: Várkonyi Tibor
Dátum: 2009.11.14.
A peronok a határ felől nézve.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.22.
Az állomásról a határ felé nézve.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.22.
A vágányzáró sorompó az állomás felől nézve.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.22.
Az állomás Mátészalka felől nézve.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.22.
Emléktábla a csengeri vonal megnyitásának 100. évfordulójára.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.22.
A WC épülete.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.22.
Az állomásépület utcafrontja.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.22.
Fényjelzővel biztosított útátjáró az állomás Mátészalka felőli végében.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.22.
A vágányzáró sorompó a határ felől nézve.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.22.
Üres állomás Szatmárnémeti felől nézve.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.22.
Az állomásról a határ felé tekintve. Ennek az útátjáróra figyelmeztető táblának már nincs túl nagy jelentősége.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.22.
Pillantás Szatmárnémeti felé, ez a pont kb. 500 m-re van az állomástól, a határig még van néhány száz méter.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.22.
Néhány méterrel a vágányzáró sorompótól a határ felé tekintve.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.22.
Az állomás a határ felől nézve.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.22.
Az állomás az útátjáróból nézve.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.22.
A pálya Mátészalka felé tekintve. A CSENGER-BOS KFT. területére iparvágány vezet.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.22.
Mátészalkára induló személyvonat indulás előtt.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.22.
Az állomásépület Mátészalka felől nézve.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.22.
Az állomás mellett van némi mozgolódás.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.22.
Az állomásépület Szatmárnémeti felől nézve. Az állomás a város déli szélén helyezkedik el, kb. 1500 m-re a központtól.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.22.
Az állomásról Mátészalka felé tekintve.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.22.

Fotó: Faltusz Csaba
Dátum: 2007.02.03.

Fotó: Komlódy Dániel
Dátum: 2015.08.18.

Fotó: Komlódy Dániel
Dátum: 2015.08.18.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


dani
e-mail: kdani329.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 29649
2015.08.24. 11:33.50
világvége vicinálisa egy 4 perces videoklippben :-)

https://www.youtube.com/watch?v=8_SkH_AIxSY

Kenézy György
e-mail: Kenezygy.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 19544
2010.12.02. 21:42.30
2010-2011 Menetrend váltáskor ismétlesz személyforgalom. Érkezik 3.20,5.55,8.05,12.05,14.50,18.05,20.33,22.40
Indul 3.30,6.10,8.10,12.10,15.10,18.10,20.40,22.50

Karasi Miklós
e-mail: karasimiklos.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 19355
2010.11.13. 11:30.30
Én Óvári születésű vagyok az 50-ess elején Vissza állitották a Szatmár és Óvári közötti vasút vonalat azért hogy ujjra lerombolják Óváriban És vetésben is volt Állomás részben még mostan is állnak a falak Küldök majd róla képet.Karasi Miklós Szatmárnémeti

siofok35
e-mail: siofok35.kukac.c2.hu
elfogadott hozzászólás 15754
2010.02.01. 23:16.54
2009.12.06. A vasárnap délutáni vonat tele volt, álló utasok is voltak.

gabor8716
e-mail: gabor8716.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9581
2009.02.02. 12:22.29
Egy kép a közvetlenül a sorompó utáni állapotról. Ez a kép is és az előző is 2008. 08. 01-én készült.

gabor8716
e-mail: gabor8716.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9580
2009.02.02. 12:18.54
Még egy kép a sorompóról.

gabor8716
e-mail: gabor8716.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9579
2009.02.02. 12:16.44
Az országhatár felé folytatódó vonalszakaszt sorompó zárja le. A kép 2008. 08. 01-én készült.

gabor8716
e-mail: gabor8716.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9578
2009.02.02. 12:12.35
Az állomásépület utca felőli oldala. (2008. 08. 01.)

gabor8716
e-mail: gabor8716.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9577
2009.02.02. 12:10.43
A mellékhelyiség épülete. (2008. 08. 01.)

gabor8716
e-mail: gabor8716.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9576
2009.02.02. 12:08.39
Egy kép az állomás épületéről. (2008. 08. 01.)

gabor8716
e-mail: gabor8716.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9575
2009.02.02. 12:05.21
Az ünnepi vonaton utazók emléklapot kaptak.

gabor8716
e-mail: gabor8716.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9574
2009.02.02. 11:53.46
A felavatott emléktábla.

gabor8716
e-mail: gabor8716.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9573
2009.02.02. 11:50.31
Az ünnepi vonat szemből.

gabor8716
e-mail: gabor8716.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9572
2009.02.02. 11:44.52
Az ünnepi vonat.

gabor8716
e-mail: gabor8716.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9571
2009.02.02. 11:42.00
2008. augusztus 1-én ünnepelték a Mátészalka-Csenger(-Szatmárnémeti) vonal megnyitásának 100. évfordulóját. Ünnepi vonat közlekedett Csengerbe, és emléktáblát avattak az állomáson.

Marczy
e-mail: cakundpak.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 4897
2008.06.25. 15:18.12
Nos, én nem is olyan régen voltam Csengeren, kifejezetten azzal a szándékkal, hogy bejárjam, lefotózzam a Csenger-oh. közötti, használaton kívüli részt. Amit láttam: Kissé furcsa volt számomra, hogy a vonal kilométerszámozása Csenger, azaz a végpont felé csökken, sőt, még a felhagyott szakaszon is találtam kilométerszelvényt. Maga a szakasz a állomás határ felőli végén vágányzáró sorompóval van elzárva. Nem messze, talán egy kilométerre van valamilyen üzem, eddig a vágány is megvan, igaz, kissé benőve gazzal, de jól láthatóan, és viszonylag könnyen is járható. Az üzem után viszont egy óriási nádas, és bokros rész teszi a pályát járhatatlanná, azon túl már a vágányok is hiányoznak, de a töltés azért még megvan. Innentől a határig a terep nehezen járható, a töltés pedig egyáltalán nem, mindenütt fű, fa, bokor. Az országhatárhoz érve a töltés egyszerűen ketté van vágva, a túloldalon pedig már meg sincsen, régen legyalulták, és szántóföld van a helyén. Egy kilométerszelvényt itt is találtam, de szám már nem volt rajta. Vonalbejárók, figyelem! Nagyon könnyű a határon véletlenül átkeveredni, mivel az egész környéken egyetlenegy határkő található! Igy aki arra jár, az legyen óvatos, különben könnyen a román határőrségen köthet ki!

Gabi
e-mail: kgyka.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 1948
2007.12.16. 13:38.07
Sajnos, valószínűleg nem fogják megcsinálni a hiányzó szakaszt, mivel márciustól ez a vonal is megszűnik.

fcs
e-mail: faltuszcsaba.kukac.vipmail.hu
elfogadott hozzászólás 1311
2007.09.18. 12:06.40
Berci!

Csenger és Szatmárnémeti között két állomás volt: Óvári és Vetés
Mi csak Csengerig jutottunk el idén februárban.

Blanár Berci
e-mail: bocskai91.kukac.freemai.hu
elfogadott hozzászólás 1310
2007.09.18. 11:32.45
Szatmárnémetiig is voltak állomások? hol keresem őket
segítsetek

zorro
e-mail: iftibi.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 904
2007.07.02. 22:00.08
Szalkai vagyok, de még nem hallottam arról, hogy hadiútvonal lenne. Arról, hogy Ro-La útvonalat akarnak Satu Maréba, arról igen, de a MÁV-nál csak az a biztos, ami legalább három napja megtörtént...

Tomi
e-mail: koltaitom.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 398
2007.02.19. 21:03.40
Az az infót kaptam, hogy a Mátészalka-Csengeri vonal valamilyen ,,haiútvonalként" is szolgál. S hogy Románia belépett az Únióba a hiányzó 2 km szakaszt Szatmárnémeti felé meg fogják csinálni

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Csurgó

Csengele

Csongrádi úti tanyák

Csibrák

Csikóstőttős