Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


110 Debrecen-Nyírbátor- Mátészalka

Debrecen (100, 105, 106, 107, 108, 109)
Debrecen-Csapókert (100)
Apafa (100)
Dombostanya
Hajdúsámson
Hajdúsámsoni tanyák
Tamásipuszta
Tisztavíz
Aradványpuszta
Nyíradony (112)
Szakolykert
Nyírmihálydi
Nyírgelse
Szalmadpuszta
Nyírbogát
Nyírbátor (113)
Nyírcsászári (113)
Hodász (113)
Nyírmeggyes (113)
Mátészalka

111 Mátészalka-Záhony

Mátészalka
Ópályi
Nagydobos
Vitka
Vásárosnamény (116)
Kisvarsány
Gyüre
Aranyosapáti
Újkenéz
Tornyospálca
Mándok
Eperjeske alsó
Tiszaszentmárton
Zsurk
Záhony (100b)

113 Nyíregyháza-Mátészalka-Zajta-Szatmárnémeti

Nyíregyháza (100, 100b, 100c, 112, 116, 117)
Nagykálló (112)
Kállósemjén
Máriapócs
Györgyliget
Nyírbátor (110)
Nyírcsászári (110)
Hodász (110)
Nyírmeggyes (110)
Mátészalka régi
Mátészalka
Kocsord (114)
Kocsord alsó (114)
Tunyogmatolcs
Tunyogmatolcs alsó
Fehérgyarmat
Penyige
Nagyszekeres
Kisszekeres
Jánkmajtis (487)
Gacsály
Rozsály
Zajta
— országhatár —
Nagypeleske
Lázári
Szatmárnémeti (114, 742, 770, 776, 777)

114 Mátészalka-Csenger-Szatmárnémeti

Mátészalka
Kocsord (113)
Kocsord alsó (113)
Győrtelek
Győrtelek alsó
Ököritófülpös
Porcsalma-Tyukod
Pátyod
Csenger
— országhatár —
Óvári
Vetés
Szatmárnémeti gőzfűrész (742, 776)
Szatmárnémeti (113, 742, 770, 776, 777)

115 Mátészalka-Tiborszállás-Nagykároly

Mátészalka
Nyírcsaholy
Nagyecsed
Tiborszállás
Ágerdőmajor
— országhatár —
Börvely
Kálmánd
Nagykároly (742, 772)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Éjszakai képekRégi képekKépek a netrőlKéptárHozzászólások


Mátészalka

állomás
110 Debrecen-Nyírbátor- Mátészalka
111 Mátészalka-Záhony
113 Nyíregyháza-Mátészalka-Zajta-Szatmárnémeti
114 Mátészalka-Csenger-Szatmárnémeti
115 Mátészalka-Tiborszállás-Nagykároly

Fotó: Tóth Márton [Pocok]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.951° E22.31372° | N47° 57' 3.6" E22° 18' 49.39"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Felvételi épület


Mátészalkán jelenleg három felvételi épületet találunk.

Mátészalka eredeti, első vasútállomása 1887-ben épült a Nyíregyháza-Mátészalka vonallal együtt. Helyileg a település központjához kissé közelebb helyezkedett el, azonban előnytelen fekvése miatt nem volt bővíthető.
Az első állomás oldalához kattints ide: Mátészalka régi.

A második vasútállomás már a mai helyen épült meg 1905-ben a Nagykároly-Mátészalka-Csap HÉV átadásakor. Az ekkor megépült HÉV I. osztályú felvételi épület ma is látható a jelenlegi mellett.

A legújabb felvételi épületet 1990-ben adták át. Menyhárt Tibor tervezte. Az épület egyben a helyi autóbuszállomást is kiszolgálja.


Mozdonyszobor 376.513 gőzmozdony a felvételi épület utca felőli oldalán
Szelvénykő 332




Régi képek - Mátészalka

Mátészalka képen látható régi felvételi épülete még ma is áll, itt azonban még üzemelt is, mint állomásépület. Érdemes megfigyelni az épület oldalában lévő újságos standot!
 
Mátészalka vasútállomás felvételi épületének vágány felőli képe régen. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Mátészalka felvételi épülete látható ezen a korabeli színezett képeslapon. Forrás: bedo.hu.
  Feltöltötte: Sándor Antal

Mátészalka állomás HÉV I.osztályú felvételi épülete egykor.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Mátészalka a képeslap jobb alsó sarkában. Forrás: http://bedo.hu/
  Feltöltötte: Sándor Antal



Képtár - Mátészalka

Szobormozdony 376 513
Fotó: Tatai András
Dátum: 2007.04.08.
Váróterem
Fotó: Hlavicza Gábor
Dátum: 2007.04.09.
A Fehérgyarmat-Debreceni személy
Fotó: Koltai Tamás
Dátum: 2008.10.23.
Mátészalka állomás vágányai Debrecen, Záhony irányából
Fotó: Koltai Tamás
Dátum: 2008.10.23.
Mátészalkai gőzös fehéren-feketén. A gőzvontatás hőskorának egy darabja. Mátészalkán a gőzvontatás, 1977-ben szűnt meg. Az első vonat Budapestre 1887-ben közlekedett.
Fotó: Koltai Tamás
Dátum: 2008.12.10.
Az állomásépület.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.20.
Emléktábla 1.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.20.
A Vasúti Helytörténeti Kiállításon.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.20.
376.513 az állomásépület utca felőli oldalán kiállítva.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.20.
Emléktábla 2.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.20.
Induló vonatok jegyzéke.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.20.
Fehérgyarmat/Csenger/Tiborszállás felé tekintve.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.20.
Dízel töltő állomás.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.20.
Az állomás Fehérgyarmat/Csenger/Tiborszállás felől nézve.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.20.
Az állomás Debrecen/Nyíregyháza/Záhony felől nézve.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.20.
Emléktábla 3.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.20.

Fotó: Tóth Márton
376.513. Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán.
Dátum: 2014.04.07.
375.513. Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán.
Dátum: 2014.04.07.
Utcafront. Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán.
Dátum: 2014.04.06.
Utcafront I. Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán.
Dátum: 2014.04.06.
Utcafront II. Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán.
Dátum: 2014.04.06.
Utcafront III. Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán.
Dátum: 2014.04.06.
Új vizuális utastájékoztató tábla került felszerélsre a mátészalkai vasútállomás várócsarnokában. Az érkező és induló vonatok lesznek kiírva, információk szerint a hangosbemundás is ,,gépialapú" lesz. A képen megfigyelhetők a visinform tábla bakjai.
Fotó: Koltai Tamás
Dátum: 2014.05.16.
Az új vizuális utastájékoztató szerelése. 17 évnyi szolgálat után eltűntek az óriási kijezők. A 90-es évek elején még modernnek számítottak a pontmátrixos kijelzők.
Fotó: Koltai Tamás
Dátum: 2014.05.13.

Fotó: Hlavicza Gábor
Dátum: 2007.04.09.
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán.
Dátum: 2014.04.06.
376.513. Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán.
Dátum: 2014.04.07.
376.513. Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán.
Dátum: 2014.04.07.
Mátészalka vasútállomás a gyalogos felüljáróról.
Fotó: Koltai Tamás
Dátum: 2016.12.03.
Mátészalka vasútállomás, Záhony, Debrecen irányba.
Fotó: Koltai Tamás
Dátum: 2016.12.03.


Képek a netről - Mátészalka

A régi és az új vasútállomás. Forrás: http://4.bp.blogspot.com/
http://4.bp.blogspot.com/_6dpNCHqIwt4/THe4YYKZ5UI/AAAAAAAAADg/67keIzjB_So/s1600/P1320919.JPG
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Tastam
e-mail: tastam.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 27947
2014.02.27. 17:38.03
Szolnokon (és pl. Kőbánya-Kispesten) nem azért vannak kihagyásokkal számozva a vágányok, mert az átépítés után lusták lettek volna átszámozni, hanem mert a későbbi bővítés lehetőségére számítva, a helyüket kihagyva, nem épültek meg. Mátészalkán talán azért hiányzik egy vágányszám, mert magát a vágányt a széles peron megépítésekor elbontották, de a peronon túli rész csonkán megmaradt és a vágányszámot az utasok részére láthatatlanul) tovább viseli.

Adani
e-mail: a-dani.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 27946
2014.02.27. 14:58.52
Szolnokon is hiányzik pár vágány pl. a 9-es meg talán az 5-ös. Anno mikor átépítés volt a széles peron miatt be kellett áldozni pár vágányt és nem számozták újra a vágányokat.

Hasonló ok lehetett is.

Attus
e-mail: c.attila.kukac.1943freemail.hu
elfogadott hozzászólás 27945
2014.02.27. 13:54.04
Azt nem értem ,hogy hogy az állomásról hova lett a 4. vágány,mivel a tábla szerint a 3 után mindjárt az5 vágány szerepel.Kissé nevetségesnek hat az idegenek számára azzal ,hogy azt sem tudják Szalkán ,hogy a 3 után a 4 -es jön???!!!

Edyboy
e-mail: ediboy329675.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 24939
2012.09.23. 18:58.28
Utolsó vonatra várva.

Puposfan
e-mail: tamas.kpt.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 18743
2010.09.04. 11:35.07
Érdekes,hogy ekkora állomása van,és még sincs sehol se villamosítva...

Cseke Zoltán
e-mail: csekzoli.kukac.indamail.hu
elfogadott hozzászólás 18664
2010.08.28. 09:04.00
Az állomáson található egy vasúti helytörténeti kiállítás, az utca felőli bejárattól balra.

Petrás Bence
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 18655
2010.08.27. 18:38.58
PFT. P-305 kiállítva a gőzös mögött.
2010. 08. 24.

gery92
e-mail: gery.s.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 17927
2010.06.30. 23:45.15
Debrecen, Nyíregyháza felől

gery92
e-mail: gery.s.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 17926
2010.06.30. 23:42.36
A felüljáróból Tiborszállás irányába

gery92
e-mail: gery.s.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 17925
2010.06.30. 23:40.10
Az állomás bejárata

Koltai Tamás
e-mail: koltaitom.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 15648
2010.01.26. 17:02.01
Hivatalosan 2010. január 25-én indult meg Mátészalkán a Budapest-Esztergom vonalról már jól ismert Desiro motorvonatok közlekedése Fehérgyarmat-Debrecen viszonylatban.

István
e-mail: siriso.kukac.citromail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 1518
2007.10.22. 15:42.08
Mátészalka állomás madártávlatból.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Mátészalka régi

Mattersburg Nord

Máza-Szászvár

Mácsapuszta

Mecsekalja-Cserkút