Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


142 Budapest-Lajosmizse- Kecskemét

Budapest-Nyugati (100, 2, 273, 70, 71)
Városligeti elágazás (100)
Zugló (100)
Ferencz József laktanya (100)
Kőbánya-Teher (100)
Kőbánya alsó (100)
Kőbánya-Kispest (100, 150)
Kispest
Pestszentimre felső
Pestszentimre
Gyál felső
Gyál
Felsőpakony
Ócsa
Ócsai szőlők
Ócsai szőlők régi
Inárcsi szőlőtelep
Inárcs-Kakucs
Dabas
Gyón
Hernád
Örkény
Táborfalva (242T)
Felsőlajos
Lajosmizse
Lajosmizse alsó
Klábertelep
Felsőméntelek
Méntelek
Alsóméntelek
Nagynyír
Hetényegyháza (943)
Belsőnyír
Úrihegy
Miklóstelep
Máriakápolna
Széktó
Kecskemét-Máriaváros
Kecskemét alsó (152)
Kecskemét (140, 146, 152)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKépek a netrőlKéptárHozzászólások


Inárcs-Kakucs

állomás
142 Budapest-Lajosmizse- Kecskemét

2008.01.13.
Fotó: Tóth Márton [Pocok]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.24711° E19.317731° | N47° 14' 49.59" E19° 19' 3.83"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.





Régi képek - Inárcs-Kakucs

Régi képeslap Inárcsról, rajta bal oldalt az állomással.
  Feltöltötte: Kovács Viktor

Inárcs-Kakucs felvételi épülete látható a képeslap bal felső kockáján. Forrás: profila.hu korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Forrás: Képeslapok 10.000 pillantás Magyarországra 1896-1916. Arcanum Adatbázis Kiadó és Fejlesztő Kft.
  Feltöltötte: Sándor Antal

A vasútállomás egykor.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs



Képtár - Inárcs-Kakucs



Fotó: Tóth Márton
Dátum: 2008.01.13.
A forgalmi iroda megtámasztott homlokfala.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2013.06.17.
Vonatkereszt az állomáson. Látható, hogy a kezdőpont felőli oldalon megspórolták a kijárati jelzőt.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2013.06.16.
A végpont felőli bejárati jelző (B) közelében még megtalálható az egykori iparvágányt biztosító vágányzáró sorompó
Fotó: Filep Zoltán
Az állomás jelzőberendezésének kezelőpultja - A kép a telepítő cég honlapjáról származik: http://www.r-kord.hu/page.php?15
A berendezés D55-nek tűnhet, de valójában nem biztosítóberendezés. A készülék joggal pályázhatna a legkisebb állomási kezelőpult címére, az állomás vágányhálózata mindössze 1 kockát kapott, és a vonatfogadó vágányok sincsenek kiszigetelve.
Fotó: Filep Zoltán
Betekintés az állomásra végpont felől.
Fotó: Filep Zoltán
Felvételi épület. Fotó: Nyeste Edina.
Dátum: 2009.06.28.
Forgalmi iroda azzal a szánalmas módon fordítva felfestett MÁV emblémával. Fotó: Nyeste Edina.
Dátum: 2009.06.28.
Névfelirat. Fotó: Nyeste Edina.
Dátum: 2009.06.28.
Pénztárablak. Várótermi részlet. Fotó: Nyeste Edina.
Dátum: 2009.06.28.
Váróteremi részlet. Fotót: Nyeste Edina.
Dátum: 2009.06.28.
Emléktábla az épület falán. Fotó: Nyeste Edina.
Dátum: 2009.06.28.
Az állomás előtti parkoló. Fotó: Nyeste Edina.
Dátum: 2009.06.28.
Raktár. Fotó: Nyeste Edina.
Dátum: 2009.06.28.
Iparvágányok. Fotó: Nyeste Edina.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.06.28.

Fotó: Vekker András
Dátum: 2013.03.27.
A peron
Fotó: Vekker András
Dátum: 2013.03.27.


Képek a netről - Inárcs-Kakucs

Fotó: Gonda László
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/391546_390725924316656_1913473989_n.jpg
[Tárolt változat]
Fotó: Gonda László
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/215461_390726860983229_182764667_n.jpg
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Adani
e-mail: a-dani.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 27656
2014.01.22. 21:31.16
Kakucshoz tényleg nme sok köze van az állomásnak

magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 27654
2014.01.21. 13:08.42
Inárcs önkormányzata hivatalosan kezdeményezte, hogy az állomás nevét "kakucstalanítsák" és csak Inárcs legyen.

http://www.inarcs.hu/jegyzok/159_2013.pdf

kerala
e-mail: pilosz.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 26708
2013.06.17. 14:26.50
Nem biztosított szolgálati helyen nincsen kijárati jelző. Itt a végponti oldalon minden bizonnyal sorompó fedezőjelző van.

fizolt
e-mail: Fizolt .kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 26706
2013.06.16. 23:13.26
A 2012-es átépítés után kétvágányos állomás; átmenő fővágány az első, a végpont felőli oldalon fénysorompó üzemel. Az állomásra a felemásság jellemző: az átépítés célja csak a kereszt lebonyolításának lehetővé tétele volt, ezért az állomásépülethez nem nyúltak, jelenleg a forgalmi iroda fala meg van támasztva, az épület rossz állapotban van. A széles középperon, és az új világítás is a beruházás része volt. Az állomáson emellett padok és ivókút is találhatók. A beruházás kisebb szabású volta miatt csak a legszükségesebb dolgokat építették meg: nincs rakodási lehetőség, és a jelzőberendezés is szerényebb kivitelű: nem biztosított bejárati, illetve a végpont felőli oldalon egy közös kijárati fényjelző került felállításra, az állomás két váltója motoros állítású. Az állomáson forgalmi szolgálattevő dolgozik, aki a pénztárat is kezeli.

fizolt
e-mail: Fizolt .kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 25108
2012.10.20. 21:40.34
Az állomás már csak a motoros váltókat várja, és megkezdődhet a volódi forgalomszabályozás.

Gonda László
e-mail: laszlo.gonda.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 24654
2012.08.06. 19:59.22
Hamarosan jelentős átalakulás után zöröghetnek a vonatok Inárcson.
Megszűnik a két csonkavágány, az átmenő vágány lesz az első vágány és az első és második vágány közé szigetperont építenek.
A teljes sorompót fénysorompó váltja fel, az alakjelzőket fényjelzők.

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/391546_390725924316656_1913473989_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/215461_390726860983229_182764667_n.jpg

fizolt
e-mail: Fizolt .kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 24517
2012.07.18. 19:52.05
Csak a vágányzatot újítják fel, vagy a bizt.bert is kicserélik?

Magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 24430
2012.07.08. 22:02.23
Az útátjáró után néhány méterrel ágazik ki a a 142-es vonalból az egykori kakucsi szovjet katonai támaszpont egykori iparvágánya. A sínek a vágányzáró sorompóig megvannak, azután tudtommal már fölszedték őket.

Magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 24429
2012.07.08. 21:59.18
A Kecskemét felé eső oldalon található útátjáró sorompója. Ha ez nem lenne, akkor talán szolgálat sem lenne már Inárcs-Kakucson.

Magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 24428
2012.07.08. 21:57.20
A Kecskemét felé eső kitérők, név szerint a 3-as és az 5-ös.

Magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 24427
2012.07.08. 21:54.45
A félbevágott első vágány Kecskemét felé eső részének tengelyében állunk. Az 1990-es évek végén láttam itt utoljára teherkocsikat, úgy emlékszem, hogy fát rakodtak. Azóta a rakodó teljesen kihalt, igaz nagyon rendben tartott.

Magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 24426
2012.07.08. 21:50.48
A harmadik vágány tengelyében állva ezúttal Kecskemét felé tekintünk. A távolban a vágányon felhalmozott gallynyesedék is kivehető. A jobb oldalon tenyésző dzsungel az elmúlt másfél évtized eredménye. Azelőtt a cserjés helyén hídprovizóriumokat tároltak.

Magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 24425
2012.07.08. 21:46.26
A harmadik vágány tengelyében állunk és Budapest felé tekintünk. Legalább egy évtizede nem gördült vaskerék ezeken a síneken. A növényzetet vélhetően a gyomirtó tartja távol.

Magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 24424
2012.07.08. 21:42.43
Az állomás egyetlen használható vágánya az átmenő fővágány. Jelen pillanatban Inárcs-Kakucs állomás nem tud kereszteket lebonyolítani. A kép jobb szélén látható, illetve inkább csak sejthető a harmadik vágány, mely a vonal műszaki állapotán mélázó helyi politikusok és vasútbarátok beszélgetéseinek főszereplője.

Magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 24423
2012.07.08. 21:36.17
A két részre vágott első vágány Budapest felé eső felének zárókúpja. Élesebb szeműek a földkúp fölött kiszúrhatják a Kecskemét felé eső rész lezáró ütközőbakot. (Sárga-fekete festéssel.) A kettő között a második vágány mellé épített aszfaltborítású peron látható

Magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 24422
2012.07.08. 21:08.25
Az állomás egykori első vágánya a 2-es számú kitérővel ágazik ki és a VS2-es vágányzáró sorompó zárja le. Azért egykori első vágány, mert a felvételi épület előtt a vágányt az 1990-es évek közepe táján elbontották. Mint látható a képen a létesítményt kissé szétverték, hogy a könnyebben elszállítható fém alkatrészeihez hozzájussanak.

Magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 24421
2012.07.08. 20:48.48
Ami még fogad, az ugyanaz, ami a 142-es vonal többi részén is: ellopott vezetékek, lecsupaszított és esetenként derékba fűrészelt oszlopok.

Magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 24420
2012.07.08. 20:45.12
Mellékelve az alakjelző.

Magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 24419
2012.07.08. 20:43.54
A 142-es vasút "legszűkebb keresztmetszete" Inárcs-Kakucs állomás. Az állomás rossz műszaki állapota egészen kriminális menetidőket eredményez a vonal délebbi szakasza és Budapest között. A MÁV 2012 nyarának második felére vágányzárat hirdetett, hogy az állomás elmúlt évtizedekben jobblétre szenderült létesítményeibe újra életet leheljen:

http://www.kapella.hu/vz_megrendeles_megtekint.php?id_vz_megrendeles=61991

A most következő képek az állomás állapotát rögzítik kereken egy héttel az átépítés kezdete előtt. Budapest felől érkezünk, ahol a vágány egy kis töltésen fut; alakjelző fogad.

Adani
e-mail: adasa.kukac.aaas.hu
elfogadott hozzászólás 21400
2011.07.24. 18:19.49
Tervbe van véve, olvastam valahol cikket róla. A Tárnoknál lévő vasútvonalról hoznak bontott anyagokat és azzal javítják majd. Inárcsi keresztekkel akár 20 percet is lehet húzni némelyik vonat menetidején.

Magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 21397
2011.07.23. 16:29.40
Inárcs-Kakucs megállóhely második (harmadik?) vágánya több mint egy évtizede használaton kívül van. 2000 előtt gyakran kereszteztek itt vonatok. A vágány használhatatlan mivolta a vonal zavarérzékenységének egyik kulcsa. A rossz állapotú Ócsa-Dabas szakaszra sokszor késve érkeznek a vonatok, amelyek sokszor félórákat vesztegelve várják be a szemből érkező vonatokat. Az inárcsi kerülővágány beüzemelésével ez a probléma ha ki nem is küszöbölhető, de csökkenthető lenne.

A vágány felújítását pletyka szerint tervezik, mivel a kecskeméti autógyár folyamatos ellátásához szükség lesz egy egérútra is, amely a Cegléd-Kecskemét szakasz kiesése esetén kerülőútként szolgálna. A vágány per pillanat a mellékelt elkeserítő képet nyújtja:

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 19931
2011.01.09. 10:06.26
Az inárcsi volt szovjet laktanya iparvágányáról egy nagyon jó oldal: http://www2.freeweb.hu/stephensons/elveszett/inarcs/index.html

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Ilonatelep

Ilonaszállás

Ináncs

Inárcsi szőlőtelep

Inota