|
A Lajosmizse-kecskemét vonal utolsó vonata 2009-ben. Fél év múlva a vonalat újranyitották.
Fotó: Vekker András
Dátum: 2009.12.13.
|
|
Fotó: Faltusz Csaba
Dátum: 2008.01.13.
|
|
Az egyes őrhely, illetve az állomás bejárata Kecskemét felől
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2013.06.29.
|
|
A víztorony.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2013.06.29.
|
|
Az állomásépület a mellette álló fákkal.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2013.06.29.
|
|
A pálya folytatása Kecskemét felé. Háttérben a bejárati jelző, illetve a fénysorompó fedezőjelzője látható, a fénysorompó után helyezkedik el Lajosmizse alsó megállóhely.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2013.06.29.
|
|
A Kocsiszolgálat irodája.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2013.06.29.
|
|
Vágányzáró sorompókkal biztosított csonkavágányok, háttérben a víztorony.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2013.06.29.
|
|
Kecskemét felé tekintve.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2013.06.29.
|
|
Fotó: Vekker András
Dátum: 2013.03.27.
|
|
Egy szokásos együttállás Lajosmizsén.
Bal oldalt a Bz éppenséggel 45 perce állt a másodikon a hétvégi menetrend miatt, míg a harmadikon álló Desiro csak 16:41-kor(!) indult vissza Budapestre.
Fotó: Bakos András
Dátum: 2017.04.02.
|
|
A felvételi épület utcafrontja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.08.19.
|
|
Kerékpártároló a felvételi épület mellett.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.08.19.
|
|
Várótermi részlet I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.08.19.
|
|
Várótermi részlet II.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.08.19.
|
|
Itt sétálhatunk ki a vágányokhoz.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.08.19.
|
|
A felvételi épület a vágányok felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.08.19.
|
|
Pillantás a peronról a vonal kezdőpontja, Budapest-Nyugati pályaudvar felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.08.19.
|
|
Pillantás a peronról a vonal végpontja, Kecskemét felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.08.19.
|
|
Raktárépület oldalrakodóval a vágányok felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.08.19.
|
|
A raktárépület utcafrontja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.08.19.
|
|
Az ÁFÉSZ egykori gyümölcsraktára.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.08.19.
|
|
A kezdőponti vég felé lépdelvén egy kis tó csobogóval bújik meg a repkénnyel befuttatott fák között.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.08.19.
|
|
A kocsiszolgálat épülete.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.08.19.
|
|
A rakodóterületre vezető út.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.08.19.
|
|
Érdekes dolgokra bukkanhatunk a kocsiszolgálat épülete mögött.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.08.19.
|
|
Víztrorny.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.08.19.
|
|
Pályakocsi raktár.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.08.19.
|
|
A volt laktanyaépület.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.08.19.
|
|
Kezdőponti váltókezelői szolgálati hely.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.08.19.
|
|
Csapórudas sorompóval biztosított útátjáró a kezdőponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.08.19.
|
|
Az átjáróban állva a vonal kezdőpontja felé nézünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.08.19.
|
|
Az átjáróban állva az állomás felé tekintünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.08.19.
|
|
Kezdőponti váltókörzet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.08.19.
|
|
Berakásra váró rönkök a rakodóterületen annak bizonyítékaként, hogy van még árufeladás az állomáson.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.08.19.
|
|
A gőzösvilág másik emléke, vízdaru torzó.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.08.19.
|
|
A végpont felé haladva visszatekintünk az állomásra.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.08.19.
|
|
Végponti váltókezelői szolgálati hely.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.08.19.
|
|
Végponti váltókörzet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.08.19.
|
|
A forgalmi szolgálattevő munkahelye.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.08.19.
|
|
Fotó: Vekker András
Dátum: 2022.09.22.
|
cd196
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 32333
2019.11.21 14:41.26
|
1908. évi IX. törvénycikk indokolásaa budapest–tiszai helyi érdekü vasut részvénytársaság tulajdonában egyesült budapest–lajosmizsei, kecskemét–tiszaughi és kecskemét–lajosmizsei helyi érdekü vasutak épitésére és üzletére kiadott engedélyokiratok egyesitése tárgyában
Általános indokolás
A budapest–tiszai helyi érdekü vasut részvénytársaság, mely a volt közmunka- és közlekedésügyi magyar királyi minister által 1888. évi február hó 24-én 8. 214. szám alatt kiadott és a kereskedelemügyi magyar királyi minister által 1898. évi julius hó 5-én 41,842. szám alatt kiadott függelékkel módositott engedélyokirat alapján alakitott „Budapest–lajosmizsei helyi érdekü vasut részvénytársaság” és az 1896. évi IX. törvénycikkben nyert felhatalmazás alapján a kereskedelemügyi magyar királyi minister által 1896. évi junius hó 4-én 38,470. szám alatt kiadott engedélyokirat folytán alakitott „Kecskemét–tiszaughi helyi érdekü vasut részvénytársaság” egyesitéséből keletkezett, másfelől az 1904. évi XXXI. törvénycikkben nyert felhatalmazás alapján a kereskedelemügyi magyar királyi minister által 1904. évi szeptember hó 12-én 58,878. szám alatt kiadott engedélyokirat értelmében alakitott „Kecskemét–lajosmizsei helyi érdekü vasut részvénytársaság” az 1905. év folyamán kormányhatósági jóváhagyással egymással egyesültek olykép, hogy a „Kecskemét–lajosmizsei helyi érdekü vasut részvénytársaság” beolvadt a „Budapest–tiszai helyi érdekü vasut részvénytársaságba”.
https://net.jogtar.hu/ezer-ev-torveny?docid=90800009.TVI&searchUrl=/ezer-ev-torvenyei%3Fpagenum%3D46
|
|
Taurus1216
e-mail: v342360.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 30871
2017.04.04 15:46.12
|
Kedves Imike; Igen, van, élőszavas.
És inkább csak a csatlakozásoknál használják, de ha mondjuk hétköznap vannak Csörgős vonatok, akkor a körbejárást mindig bemondják, illetve a késéseket. :)
|
|
Imike
e-mail: tothimrebalint.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 28587
2014.08.29 22:50.12
|
Van az állomáson hangosbemondás?
|
|
fizolt
e-mail: Fizolt .kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 26766
2013.06.30 12:44.35
|
Az állomásnak négy átmenővágánya van, átmenő fővágánya a második, a kezdőpont felőli oldalon három csonkavágány van, valamint itt található a tekerős sorompó, amit a kettes őrhely váltókezelője működtet. Az állomáson váltózárkulcs-azonosító biztosító berendezés van, nem biztosított alak bejárati jelzőkkel. A végpont felőli oldalon, de a bejrati jelzőn kívül fénysorompó üzemel, ami az állomás felől fényjelzővel van fedezve. Jelenleg a Budapest felőli vonatok kitérőbe, a harmadik vágányra, míg a Kercskemét felőliek egyenesbe, a második vágányra jönnek.
Az állomáson egy vízdaru maradványai, és egy víztorony mellett a Kocsiszolgálat épülete is megtalálható.
|
|
Magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 24023
2012.05.20 21:18.55
|
Az Alföld hatalmas kék ege alatt gesztenyefák közé bújt Lajosmizse állomása.
A kis Bz-vel ezen a vasárnap délutánon 35-en zötykölődtünk Kecskemét felé. Az elég jelentős helykihasználtság.
|
|
|
Magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 24022
2012.05.20 21:12.14
|
Már csak naponta kétszer tűnik föl a Kecskemét felől érkező Bz. Az 1993-as menetrend még napi hat, vasárnaponként hét vonatpárt tartalmazott Lajosmizse és Kecskemét között. Örülünk, hogy ez a kettő egyáltalán megmaradt.
|
|
|
Magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 24021
2012.05.20 21:06.44
|
A rakodó mellett árválkodik az ÁFÉSZ gyümölcsátvevő raktára. Két évtizeddel ezelőttig nagy élet volt itt. Ide érkeztek a tanyákról a gyümölcsszállítmányok, az ÁFÉSZ átvette, osztályozta, csomagolta, vagonba rakta, másnap már a lajosi barack, a mizsei szőlő vagy a kulapityei (ez Lajosmizse egy külterülete) alma már a városiak asztalán volt. Ezt hívták integrátori szövetkezetnek. Sajnos nincs már, ahogy reggeli tehervonat sincs.
|
|
|
Magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 24020
2012.05.20 21:01.06
|
Az ember azt hinné, hogy a régi Józsefváros valamely mellékutcáján lépdel... Lajosmizse állomás rakodóhelyét macskakővel borították. A faárurakodás jó nagy rumlival jár, különböző méretű és fajtájú rönkök várnak elszállításra, az évek alatt a fákról lepotyogott kéregdarabok pedig takaros kis halmokat alkotnak.
|
|
|
Magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 24019
2012.05.20 20:56.21
|
Még mindig rendszeresen rakodnak, ezen a hétvégén négy Eas várakozott rakományára az állomáson. A múltkorában a kocsi oldalán látott szállítólevél szerint az akkori szállítmány Ausztriába indult.
|
|
|
Magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 21391
2011.07.22 13:00.33
|
@Marcus: Ez itt négy vagonból áll:-) Régebben többféle árut is rakodtak, ebből mára kizárólag a fa maradt, az viszont tényleg rendszeresen.
|
|
|
Markus
e-mail: markusdodo.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 21341
2011.07.12 11:39.42
|
Lajosmizsén rendszeres a teherforgalom, hetente többször van rakodás. Az 1-es vágányra Kecskemétről érkeznek 3-7 EAS vagonból álló tehervonatok, amelyeket rönkfával töltenek meg. A címzettek különböző osztrák vállalatok.
|
|
pumpolini
e-mail: liqui.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 18911
2010.09.13 18:16.43
|
Borovszky Samu, Magyarország vármegyéi, Pest–Pilis-Solt-Kiskun monoráfia 1910.
"... A Kecskémét—lajosmizsei vonalat 1905. január 15-én helyezték üzembe és így a város - Kecskemét /a szerk./- kettős összeköttetést nyert a fővárossal..."
|
|
Veszprém27
e-mail: veszprem27.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 15664
2010.01.27 18:52.31
|
Márciusban különvonat fog közlekedni Lajosmizse-Kecskemét (142) és Kecskemét-Fülöpszállás (152) vasútvonalakon.További információ a Máv nosztalgia honlapján.
|
|
atis
e-mail: kissattila975.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 14726
2009.12.13 12:34.25
|
Idáig Kecskeméttől jó a páya ,jól szaladt a motoros.De Pestig aztán döcögtünk rendesen!! Azért jó ,hogy megvárt a csatlakozás,jó fűtés volt a BHV-n. A beérkező motorost jó sok rajongó várta!! És egy jó hír a végére:Van még a megmaradó részen több csingis sorompó is, itt Mizsén is!!
|
|
Bence
e-mail: ipacsb.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 13443
2009.09.01 22:08.32
|
Jelen menetrend szerint négy vonat tölti itt az éjszakát, az új fordák (ill. megfigyelésem) szerint 2 Csörgős inga, 1 Desiro, és (talán) 1 Usgyi.
Az első itt végzős a 2816-os KöKi-Lajosmizse (érk. 17:28). Ma a járat Csörgője miután a szerelvényt félreállította az I. vágányon álló rakott teherkocsik mögé, a 2938-as Lajosmizse-Kecskemét Bz-jét előfogatolta.
|
|
feci
e-mail: stemler.felician.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 5916
2008.08.17 23:38.40
|
én már voltam itt!
|
|
fcs
e-mail: faltuszcsaba.kukac.vipmail.hu
|
elfogadott hozzászólás 377
2007.02.16 12:59.11
|
Lajosmizse 2006 januárjában
|
|
|