|
|
|
|
Képek a netről
Képtár
Hozzászólások
Ócsai szőlők
Fotó: Szente-Varga Domonkos [szvdom]
Megnyílt 1908.06.18-án.
Valószínűleg az 1950-es években a honvédségi üzemanyagtelep kiszolgálására iparvágányt létesítettek.
1969.02.02-án átadták a forgalomnak az Inárcsi szőlők megállóval összevont új megállót a 318-320-as szelvények között, ekkor itt az utasforgalom megszűnt.
Feltehetően az 1984-es menetrendváltással került vissza a megálló ide.
2012 nyarán az iparvágányt elbontották. A fedezésére szolgáló fényjelzőt - Ócsa állomás első bejárati jelzőjét - amely a peron Pest felőli végén volt található, áthelyezték a 288-as szelvényben található útátjáróhoz.
2012.12.09-től, menetrendváltástól nem állnak meg itt a vonatok.
Időközben a kerítést és a névtáblát elvitték, így már csak a peron, és a pályatelefon oszlopa emlékeztet a volt megállóra.
|
|
Fotó: Szente-Varga Domonkos
|
|
A peron a bezárás után, Ócsa felől.
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2013.04.01.
|
Képek a netről - Ócsai szőlők
|
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz,
kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is
Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások
ROCOman
e-mail: antal.sandor67.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 31848
2018.10.22 09:05.58
|
"Ócsa mellett volt egykoron a Magyar Honvédség üzemanyagtelepe. A telep iparvágánya a 142-es vonalba volt bekötve Ócsai Szölök megállóhelynél. A megállót valószínüleg az ott dolgozóknak építették, a környéken más ugyanis nem indokolna egy megállóhelyet. Eredetileg a mostani megállóhelytől kissé Inárcs felé volt az iparvágány kiépítve. A telep akkoriban nagy forgalmat bonyolított le, éjjel nappal folytak a tolatások, előfordult, hogy azokat a kocsikat, amik már nem fértek be a telepre, kint a megállóhely meletti második vágányon tárolták. Valamikor 1986-ban szedték fel a régi iparvágányt, és építették ki a térképen is látható elrendezést. Késöbb a forgalom jelentősen visszaesett, az újonnan kiépített vágányzat nagy forgalmat már nem bonyolított le. A honvédségi iparvágányon a forgalom véglegesen 1997-ben szűnt meg, mikor az alakulat elköltözött részben Bicskére, részben Hetényegyházára. Később a kiágazó váltót kiszögelték, mert a csúcssín összekötő rudat valaki ellopta. Azóta néhányszor volt kint jármű, de elötte a PFT a vágányt bevizsgálta és a váltót ideiglenesen használhatóvá tette. A közelben van ugyanis a Bólyai Katonai Akadémia gyakorlótere, ott tartottak 1999 őszén valamilyen páncélozott harcjármű bemutatót. Két jármű vasúton jött Ócsára, a tolatós gép rögtön ki is vitte a telepre, majd két nap múlva a tolatóssal kimentek értük és a tehervonat vitte is el őket. A régi iparvágány fedező jelzőit tolatás esetén a vonatszemélyzet kezelte, a jelenlegit pedig Ócsáról tudták kezelni, amíg a kinti berendezések üzemképesek voltak. A telep azóta üresen áll, egyedül a MOL bérel egy részt a telep végéből, de őket se vasúton szolgálják ki." Forrás: http://stephensons.hu/elveszett/ocsa/index.html
|
|
raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 28763
2014.09.20 17:42.50
|
Ócsai szőlők megállóhely 1908 június 18-án nyílt meg.
|
|
takacs951010
e-mail: takacs951010.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 25434
2012.12.03 17:38.25
|
A menetrendváltástól az állomáson már nem áll meg vonat
|
|
Magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 24655
2012.08.06 22:48.05
|
A megállóhely Budapest felőli végén kiágazó, az egykori katonai üzemanyagraktár területére vezető iparvágányt az elmúlt napokban (az laktanya még el nem lopott létesítményeivel egyetemben) elbontották.
|
|
Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások
|
|
|