|
A felvételi épület a gyalogos felüljáróról nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
|
|
A felvételi épület a vágányok felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
|
|
Utcafront.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
|
|
Váróterem. Részlet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
|
|
Pénztárablakok.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
|
|
Menetjegykiadás nincs.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
|
|
A forgalmi iroda bejárata és a névfelirat.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
|
|
A gyalogos felüljáró és az utasellátó bódé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
|
|
Kijárat.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
|
|
Ivókút használaton kívül.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
|
|
Macskakő burkolat.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
|
|
A raktárépület a vágányok felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
|
|
A raktárépület utcafrontja a homlokrakodóval.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
|
|
Raktárépület. Részlet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
|
|
Pillantás a peronról Kőbánya-Kispest felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
|
|
Pillantás a felüljáróról Kőbánya-Kispest felé. Jobbra lent lemezekkel rakott vagonok, a Pft. telep és egy építőanyag lerakat az I. vágány mellett.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
|
|
Pillantás a peronról Pestszentimre felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
|
|
Pillantás a felüljáróról Pestszentimre felé. A kerítés túloldalán villamosvágány húzódik. A kép jobb szélén a volt RÁBA Gépgyár épületei.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
|
|
Érkezés Pestszentimre felől. Jobbra a kihúzóvágány.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
|
|
A kihúzóvágány vége. A kép bal szélén a Bozsik stadion kerítése látszik.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
|
|
Használaton kívüli nyomkarimakenő berendezés a végponti oldalon lévő ívben.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
|
|
Pillantás a nyílt vonal (Pestszentimre) felé a végponti útátjáróban (Újtemető út) állva.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
|
|
Az állomás végponti váltókörzete az útátjáróból nézve. Előttünk a nemrég szabályozott pályaszakasz.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
|
|
Őrház a végponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
|
|
Az állomás egyetlen angolváltója a végponton található.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
|
|
Végponti csoport kijárati jelző. Körülötte eltérő típusú váltójelzőket láthatunk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
|
|
Vizsgáló-tisztító akna a végponti oldalon egy földkúpban végződő csonkavágányon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
|
|
Nemrégiben javított sínleerősítések az egyik csonkavágányon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
|
|
Iparvágány kiágazás a gépgyár felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
|
|
Bajárat a gépgyárba. A pályát villamosvágány keresztezi.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
|
|
Síneken gördülő kapuval zárható az iparvágány.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
|
|
A csonkavágányok a homlokrakodónál végződnek.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
|
|
Pillantás a csonkavágányokra a homlokrakodón állva.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
|
|
A felvételi épülettől jobbra egy "medvecsapás" a lépcsőzni nem szeretők számára.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
|
|
A Pft. lerakat bejárata.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
|
|
Az I. vágány ütközőbakban végződik. A kerítés mögött a kezdőponti oldalon lévő őrház látszik.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
|
|
Pillantás a nyílt vonal (Kőbánya-Kispest) felé a kezdőponti útátjáróban (Üllői út) állva. A pályát az 50-es villamos vágányai keresztezik.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
|
|
Pillantás az állomás felé a kezdőponti útátjáróban állva. A váltójelző nem kivilágítható, de a kábel ott van.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
|
|
Személyvonat érkezett Kőbánya-Kispestről a III. vágányra.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
|
|
Az egyik csonkavágányon álló üres teherkocsi és rakományának maradéka: forgókemencében dúsított vasérc.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
|
|
A forgalmi szolgálattevő munkahelye.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
|
|
Biztosítóberendezés.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.09.06.
|
|
az I. őrhely télen
Fotó: Tatai András
Dátum: 2010.02.04.
|
|
Fotó: Tóth Márton
Dátum: 2008.11.28.
|
|
A felvételi épület 2020 májusban.
Fotó: Iváncsics Roland
Dátum: 2020.05.21.
|
bkvdeok
e-mail: bkvvideok.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 31323
2018.01.19 20:26.23
|
Egy állomás bemutató videó: https://www.youtube.com/watch?v=KS5_1EDHxXA
|
|
packaa
e-mail: 664.kukac.c2.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
|
elfogadott hozzászólás 29946
2016.01.13 14:51.50
|
A régi képeslap (Villamos vasút) a BLVV hasonló névvel működő állomásáról készült, nem erről. Előbbi ma az 50-es villamos Árpád utca megállója, ez utóbbi (a MÁV állomás) pedig eddig még nem volt villamosítva. A BLVV állomás ennek az 1897-es engedélyezési helyszínrajznak a 6. oldalán látszik: http://kisvasut.hu/letoltes/20100120/Bpsztlhev1897.pdf A 8-9. oldalakon látszik a lajosmizsei vasút szintbeni keresztezése.
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
|
elfogadott hozzászólás 29897
2015.12.22 08:35.11
|
Az utolsó, még használt iparvágány sem bonyolít már forgalmat többé. Forrás: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=137690848&t=9216949
|
|
fizolt
e-mail: Fizolt .kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 29736
2015.10.04 18:32.44
|
Nyáron felújították az állomás második vágányát, illetve a Kőbánya kispest bejárati jelzőjétől a II. őrhelyig a vonali vágányt.
|
|
apolló
e-mail: apollo.kukac.net.hu
|
elfogadott hozzászólás 29470
2015.06.22 20:40.42
|
A II. számú őrhelyet idén felújítják (tetőszigetelés, homlokzatfelújítás).
|
|
fizolt
e-mail: Fizolt .kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 29329
2015.03.22 20:04.53
|
A második vágányon már régóta 20 Km/órás sebességkorlátozás volt, a vágány állapota tovább romlott, így kizárták a forgalomból, emiatt az állomás jelenleg nem tud vonatkereszteket illetve előzéseket lebonyolítani.
|
|
raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 28758
2014.09.20 17:24.06
|
Korábbi elnevezései: - 1899 június 23-án nyílt meg Kis-Pest-Szent-Lőrincz állomás néven, - 1902 október 1-től Kispest-Szentlőrinc, - 1905 május 1-től Kispest-Pusztaszentlőrinc, - 1910 május 1-től Kispest-Pestszentlőrinc, -1914-től Kispest
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
|
elfogadott hozzászólás 27059
2013.08.25 17:26.48
|
Átépítették: http://trains.hu/cikkek/atepult-az-atjaro
|
|
Adani
e-mail: a-dani.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 24629
2012.08.04 21:07.55
|
Ma jártam erre, az ivókút már működik, örömmel jelentem. Jól is jött, hogy tudtam vizet vételezni kezdett kifogyni az a két liter víz, amit betárazta ma túrára.
|
|
Magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 24233
2012.06.11 14:10.08
|
Horváth Dezső 1965-ben írt Kispest településföldrajza című diplomadolgozatában az állomás történetét egy évszámmal bővítő megjegyzést tesz:
"Az 1885-ben Kispest és Szentlőrinc határvonalán felépült lajosmizsei vonal megállóját 'Kispest-Szentlőrinc' állomást a kispestiek kérésére 1895-ben teherpályaudvarral bővítik ki."
|
|
M41
e-mail: m41xxx.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 21680
2011.09.01 19:49.58
|
Ez az állomás igazán megérdemelne egy alapos felújítást és nincs kijelző egy órával sem és MÁV szignál sincs!
A 42 villamos végállomása lehetne akár ez állomás rendkívül kedvező átszállási lehetőséget biztosítva!
|
|
Aeslan
e-mail: squid100.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 17802
2010.06.21 00:47.22
|
A fotó 2010. jún. 13-án,~15:13-kor készült.Egy BKV-s rendezvény kapcsán jött az UV villamos az 50-es villamosvonal (Üllői út) felől.
|
|
|
judit
e-mail: gubuj.kukac.citromail .hu
|
elfogadott hozzászólás 14102
2009.10.24 23:06.09
|
semmit se változott csak romlott siralmas a látvány valamikor itt dolgoztam
|
|
V43_1195
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 4639
2008.06.08 19:24.20
|
Az állomás angolváltója. A háttérben Res és Eas teherkocsik láthatóak.
|
|
|
V43_1195
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 4638
2008.06.08 19:22.39
|
Egy kép az állomás végpont felőli váltókörzetétől
|
|
|
V43_1195
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 4637
2008.06.08 19:21.25
|
A végpont (Kecskemét) felé nézve a raktárral
|
|
|
V43_1195
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 4636
2008.06.08 19:19.51
|
A felüljáróról a kezdőpont (Kőbánya-Kispest) felé nézve
|
|
|
V43_1195
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 4635
2008.06.08 19:17.03
|
Az épület a felüljáróról
|
|
|
V43_1195
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 4634
2008.06.08 19:03.35
|
Kispest állomás felvételi épülete
|
|
|
pezsman
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 4494
2008.05.30 16:05.40
|
Igazi "dízel-mellékvonal":) Bár ezen a vonalon (A Kelebiaival együtt) rettenetesen mocskos Bhv kocsik járnak.
|
|
|
csanyitibor
e-mail: csanyi.tibor.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 201
2007.01.25 01:08.14
|
A 142-es vasűtvoal állomásai-ról készítettem felvételeket. 2005 szeptemberében. Gyönyörű napsütéses időben.
|
|
|
csanyitibor
e-mail: csanyi.tibor.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 200
2007.01.25 01:06.08
|
A 142-es vasűtvoal állomásai-ról készítettem felvételeket. 2005 szeptemberében. Gyönyörű napsütéses időben.
|
|
|
csanyitibor
e-mail: csanyi.tibor.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 199
2007.01.25 01:04.23
|
A 142-es vasűtvoal állomásai-ról készítettem felvételeket. 2005 szeptemberében. Gyönyörű napsütéses időben.
|
|
|
csanyitibor
e-mail: csanyi.tibor.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 198
2007.01.25 01:03.17
|
A 142-es vasűtvoal állomásai-ról készítettem felvételeket. 2005 szeptemberében. Gyönyörű napsütéses időben.
|
|
|
csanyitibor
e-mail: csanyi.tibor.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 197
2007.01.25 01:02.38
|
A 142-es vasűtvoal állomásai-ról készítettem felvételeket. 2005 szeptemberében. Gyönyörű napsütéses időben.
|
|
|
csanyitibor
e-mail: csanyi.tibor.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 196
2007.01.25 01:01.46
|
A 142-es vasűtvoal állomásai-ról készítettem felvételeket. 2005 szeptemberében. Gyönyörű napsütéses időben.
|
|
|