|
Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája
100 Budapest-Szolnok- Debrecen-Nyíregyháza
Budapest-Nyugati (142, 2, 273, 70, 71)
Városligeti elágazás (142)
Zugló (142)
Ferencz József laktanya (142)
Kőbánya-Teher (142)
Kőbánya alsó (142)
Kőbánya-Kispest (142, 150)
Pestszentlőrinc
Szemeretelep
Ferihegy
Vecsés
Vecsés-Kertekalja
Üllő
Hosszúberek-Péteri
Monor
Monorierdő
Pilis
Albertirsa
Ceglédbercel
Ceglédbercel-Cserő
Budai út
Cegléd (140, 945)
Kecskéscsárda
Abony
Paládicspuszta
Szolnok (120, 130, 145, 82, 86)
Szolnok-Alcsi
Szolnok-Alcsi régi (120)
Millér
Szajol (120, 130)
Pusztaszuri
Törökszentmiklós
Barta
Pusztaszakállas
Fegyvernek-Örményes (480)
Turgony
Kisújszállás (102, 482, 927)
Karcagi puszta
Karcag (103)
Apavára
Püspökladány (101, 128)
Kelenc
Kaba (903)
Benedekvölgy
Hajdúszoboszló
Vérvölgy
Ebes
Ondód
Debrecen (105, 106, 107, 108, 109, 110)
Debrecen-Csapókert (110)
Apafa (110)
Pallagpusztai major
Bocskaikert
Hajdúhadház
Téglás
Kismicske
Újfehértó
Császárszállás
Nyíregyháza (100b, 100c, 112, 113, 116, 117)
|
|
|
|
Hozzászólások
Benedekvölgy
Ezt az állomást még nem fényképeztük le. Küldj be egy fényképet róla!.
A megállóhely 1971-ben még működött.
|
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz,
kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is
Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások
nagyp2
e-mail: nagyp2.kukac.bkv.hu
|
elfogadott hozzászólás 31648
2018.07.12 12:48.38
|
Tisztelt Olvasó! Benedekvölgy fényképről 3 részben adtam részletes leírást. Ebben megjelöltem a kép forrását is. Üdvözlettel: Nagy Péter.
|
|
|
NAGY Péter
e-mail: nagyp2.kukac.bkv.hu
|
elfogadott hozzászólás 31647
2018.07.12 12:28.52
|
Benedekvölgy 3/3. leírás: A Benedekvölgyről szóló információkat édesapámtól, Szobonya Zoltántól és testvéreitől kaptuk, gyűjtögettük össze. Az őrházak és térközök 1971. után megszűntek, amikor a fővonalat villamosították és kettős sinpárral látták el. Egyben ekkor megszűnt a mechanikus rendszerkezelés, amit az elektronikus technológia váltott fel (biztosító berendezéssel). A Benedekvölgy keleti fő-csatorna felőli oldalán lévő 100-as őrház, a vasúti hídnál megmaradt, ezt a MÁV debreceni Igazgatósága korábban hétvégi pihenőként is használta. Szobonya Péter állomásfőnök több gyermeke és unokája is vasúti alkalmazottá vált. Szobonya István (született Debrecenben,1938-ban) a debreceni MÁV Igazgatóság Pályafenntartásán (PFT-nél) dolgozott, majd Sáránd állomásról, fő-pályamesterként nyugdíjazták. Szobonya András (született Kabán, 1940-ben) a Miskolc-Hejőcsabai Cementgyárban mozdonyvezetőként, felesége Szobonya Andrásné (Gera Ilona) Miskolc Tiszai pályaudvaron dolgozott, és Szobonya István nevű gyermekük napjainkban is ugyanezen a pályaudvaron végzi munkáját. Édesapám, Szobonya Zoltán (született Hajdúszoboszlón, 1943-ban) a MÁV debreceni Járműjavító Kft-ben munkaügyi szakfelügyelőként tevékenykedett 2003-as nyugdíjazásáig. Testvérem, Szobonya Éva (született Debrecenben, 1970-ben) szintén a debreceni Járműjavító Kft-ben kezdett dolgozni, számviteli-pénzügyi előadóként, de sajnos munkaviszonyát a MÁV létszámcsökkentése miatt 2002-ben megszüntették. A mi csodás családunk, a Szobonya család 17 éven át folyamatosan lehetett lakója Benedekvölgy megállónak. Én (született Szobonya Ildikó) a Benedekvölgy MH fényképet 2018. 06.23.-án digitalizáltam, emlékeit édesapám és Éva nővérem elmondása alapján írtam le, majd kértem unokatestvéremet, hogy szerkesztve adja közre. (Kelt: Budapest, 2018. július 11, szerk.: Nagy Péter.)
|
|
NAGY Péter
e-mail: nagyp2.kukac.bkv.hu
|
elfogadott hozzászólás 31646
2018.07.12 12:26.32
|
Benedekvölgy 3/2. leírás: Postacímként „Benedekvölgy MH 99. sz. őrház” szerepelt, amihez hozzátartozott a vasutat keresztező út, és tárolóként egy majdnem félkilométeres csonka vágány is. A kis állomás feltételes megállóhelyként üzemelt, mivel a nagy távolságú vonatok csak akkor álltak meg, ha a mozdony vezetőjének előre jelezték a le- vagy felszállási szándékot. A páratlan számú vonatok (1707; 1713; 1719) Záhony–Bp. viszonylatban, míg a páros számúak (1706; 1712; 1720) Bp.–Záhony irányban közlekedtek. Akkoriban a páratlan számú vonatok érkezését 3x3-as harangütés, a páros számú vonatokét 3x2-es harangütés jelezte. A környékre jártak kisebb távolságú, helyközi vonatok is (Debrecen, Püspökladány, Nyíregyháza, Kisújszállás, Kaba, Nádudvar). Ezekkel a helyközi járatokkal többnyire a környező tanyák lakói, diákjai utaztak. Az állomások között térközökben 2-3 km-es távolságban őrházak álltak, ahol azok a pályaőrök laktak, akik az egyes térközökben teljesítettek szolgálatot (12-24 órás forduló szolgálatban). A képen látható szolgálati hely a 18. számú térközben működött. A szolgálatot teljesítők feladatköre kiterjedt a jelzőrendszerek, és vasúti sorompós átjárók kezelésére, az információk fogadására, feldolgozására, és továbbítására (induktoros telefonnal). A háború idején Hajdúszoboszló és Ebes között állt egy Vérvölgy nevű megállóhely, amit a környékén lezajlott nagy tankcsata áldozatainak emlékére neveztek így (a napjainkban zajló korszerűsítések és pályafelújítások alkalmával még mindig sok éles töltény, akna található erre). Szobonya Pétert 1957. október 1-én nyugdíjazták, a 99.sz. őrházat egy másik pályaőrnek kellett átadnia. Az egykori állomásfőnök a legtöbb unokáját nem ismerhette meg, mivel már 1966-ban elhunyt. Nagypapámat sajnos én sem láthattam, mivel testvérem, Éva 1970-ben, és én, Ildikó 1973-ban születtünk.
|
|
NAGY Péter
e-mail: nagyp2.kukac.bkv.hu
|
elfogadott hozzászólás 31645
2018.07.12 12:24.20
|
Benedekvölgy 3/1. leírás: Az elmosódott kép 1952 környékén készülhetett, rajta Benedekvölgy MH feliratú szolgálati hely látható, a Budapest–Záhony 100-as sz. fővonalon, Hajdúszoboszló és Kaba közötti 99.sz. őrházzal (nagyjából félúton). Az épület előtt Szobonya Péter szolgálatot teljesítő pályaőr áll, aki akkoriban egyben állomásfőnök is volt. Nagycsaládosként 1941-ben nyolc (!) gyermekével kapott kihelyezést Debrecenből, ami nagyban segítette a család megélhetését, mert itt sok jószágot tarthattak és munkadíjként a környező, kiterjedt tanyavilágban élő jómódú parasztoktól bérelt földek terményeinek 1/3-át is megkapták. Ezek után 1944-ig még három (!) gyermeke született Hajdúszoboszlón. A fénykép tulajdonosa Szobonya Zoltán (Gyula) a második világháború kellős közepén,1943-ban született, tizedik gyermekként. A háború alatt nagyon nehéz életet élt a család, mivel a vasútvonalat sokszor bombázták (1944. június 02). Ebben az időszakban az ország megszállások alatt állt, a sok gyerekben erős félelmeket ébresztett a Sztálin gyertyák és a nehézbombázók gyakorta hallható hangja. A lakóépületként használt őrház alatti pince külső lejáratát nem minden esetben használta a család, mivel a vasút közelében maradni nagy veszélyt jelentett. Inkább a környező tanyákban, az ottani esetleges földbunkerben vagy tengeri (kukorica) földeken bujkáltak. A család 20, 18, 16, 13, és 11 éves (főleg idősebb) lányaival a megszálló katonák „nem igazán bántak kímélettel”.
|
|
Marciusi_Dusan
e-mail: fante.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 31300
2018.01.11 17:42.04
|
1934 szeptemberéig Pirgonvölgy volt a megálló neve.
|
|
Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások
|
|
|