|
Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája
100 Budapest-Szolnok- Debrecen-Nyíregyháza
Budapest-Nyugati (142, 2, 273, 70, 71)
Városligeti elágazás (142)
Zugló (142)
Ferencz József laktanya (142)
Kőbánya-Teher (142)
Kőbánya alsó (142)
Kőbánya-Kispest (142, 150)
Pestszentlőrinc
Szemeretelep
Ferihegy
Vecsés
Vecsés-Kertekalja
Üllő
Hosszúberek-Péteri
Monor
Monorierdő
Pilis
Albertirsa
Ceglédbercel
Ceglédbercel-Cserő
Budai út
Cegléd (140, 945)
Kecskéscsárda
Abony
Paládicspuszta
Szolnok (120, 130, 145, 82, 86)
Szolnok-Alcsi
Szolnok-Alcsi régi (120)
Millér
Szajol (120, 130)
Pusztaszuri
Törökszentmiklós
Barta
Pusztaszakállas
Fegyvernek-Örményes (480)
Turgony
Kisújszállás (102, 482, 927)
Karcagi puszta
Karcag (103)
Apavára
Püspökladány (101, 128)
Kelenc
Kaba (903)
Benedekvölgy
Hajdúszoboszló
Vérvölgy
Ebes
Ondód
Debrecen (105, 106, 107, 108, 109, 110)
Debrecen-Csapókert (110)
Apafa (110)
Pallagpusztai major
Bocskaikert
Hajdúhadház
Téglás
Kismicske
Újfehértó
Császárszállás
Nyíregyháza (100b, 100c, 112, 113, 116, 117)
|
|
|
|
Régi képek
Képtár
Hozzászólások
Pestszentlőrinc
2010.03.28.
Fotó: Szente-Varga Domonkos [szvdom]
Az állomás rövid története
1872-ben Lónyay Menyhért akkori pénzügyminiszter, nagybirtokos, itt épített magának nyaralót. Hamarosan kijárta, hogy a Budapest–Cegléd–Szolnok vasútvonalon haladó vonatok is megálljanak itt. Lónyay a vasúttársaságnak ingyen telket ajánlott fel az építendő vasútállomás céljára, és 1875-ben el is érte, hogy az Pusztaszentlőrinc Nyaraló néven megépüljön. Közbenjárására a gyorsvonatok is megálltak az állomáson. Az első állomás még kicsi volt, de a település önálló községgé alakulása után bővítették. Az épület típustervek felhasználásával készült, az eklektikus stílus jegyeit viseli magán. A várótermeken és forgalmi helyiségeken kívül szolgálati lakás is tartozott hozzá.
A vasúti pálya felől faoszlopokon álló előtető épült, díszes ácsolattal, s ugyanezt a famunkát használták az ereszalj kialakításánál is. A műemlék jellegű épületet többször átalakították, majd az állomás átépítése, során kívül-belül teljesen felújították. Az utasforgalmi jellegű helyiségek megszűntek. 1997 óta emléktábla hirdeti, hogy a településen itt épült meg az első vasútállomás.
Napjainkban
Az állomás a 2009-ben befejezett felújítás után négyvágányos lett, melyből az I. és a II. az átmenő fővágány. Ezek közé épült a térkővel burkolt peron, melyet aluljárón át és lifttel is megközelíthetünk. A szép, ácsolt perontető alatt kapott helyet az utastájékoztató kijelzője is. Forgalmi szolgálat van, de váróterem, sőt még WC sincs az állomáson.
Menetjegykiadás a kiírás szerint a tér túloldalán lévő sarki vegyesboltban történik. (2010. március)
A felvételi épületet átminősítették üzemi épületté, így megspórolták az utasforgalom számára nélkülözhetetlen helyiségeket… Menetjegyet az épület előtti tér túloldalán lévő vegyesboltban válthatunk. Közvetlenül az épület mellett, illetve a kezdőponti oldalon, a megszűnt útátjáró helyén gyalogos felüljáró vezet át a túloldalra. A kerékpárral érkezőkre is gondoltak, hisz több tároló is van az épület mellett, szerencsére mind tető alatt. Utunkat autóbusszal vagy taxival is folytathatjuk, mindkettőt néhány lépéssel elérhetjük az állomás előtti téren.
A korszerűsítés során kicserélték a váltók jó részét. Betonaljas, motoros működtetésű, fűthető, a kezdőponti oldalon 80km/h sebességgel járható kitérőket építettek be. Többfelé telepítettek tengelyszámlálókat is. A biztosítóberendezés fényjelzős.
A személyforgalom igen jelentős és van átmenő teherforgalom is.
A felvételi épületen kívül két raktárépületet, az egyiket oldalrakodóval, macskakővel burkolt rakodóterületet, s néhány kisebb, szolgálati célú építményt találunk itt. Az állomás mindkét végén volt váltókezelői szolgálati hely. Ezeket az épületeket nem bontották el, jóllehet szolgálat már nincs bennük. Ma csövesek lakják.
Egykor igen jelentős áruforgalmat bonyolított az állomás. Felsorolni is nehéz hány környező üzem telephelyére történt kiszolgálás. Innen történt a Ferihegyi repülőtér kiszolgálása is. Mára ebből a Kispesti Hőerőmű számra a gázellátás időnkénti akadozása miatt érkező pakura szállítmányok maradtak. (képek és szöveg: Sándor Antal 2010. május)
Átszállási lehetőségek:
Az állomásépület mögül közvetlenül: 36 (Pestszentlőrinc vasútállomás)
A sínek túloldalán közlekedő autóbuszok: 98 98E 217 217E (Pestszentlőrinc vasútállomás (átjáró))
Kiégett a raktár Pestszentlőrincen 2013.02.19.
Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Pestlőrinc az állomás rendszerváltás előtti neve volt (1947-ben még Pestszentlőrinc)
- Pusztaszentlőrinc nyaraló ezen a néven nyitották meg 1875-ben
- Szt.-Lőrincz nyaraló az 1903-as menetrendben így találjuk
|
Régi képek - Pestszentlőrinc
|
|
Pestszentlőrinc.A vasút egy részletével.Forrás:korabeli képeslap
Feltöltötte: Kővári Balázs
|
|
Pestszentlőrinc a kétvágányú vasútvonal egy részlete.Forrás:korabeli képeslap
Feltöltötte: Kővári Balázs
|
|
|
Pusztaszentlőrinc.Az állomás felvételi épületének vágány felőli oldala.Forrás:www.profila.hu korabeli képeslap
Feltöltötte: Kővári Balázs
|
|
Szentlőrinc nyaraló,a vasút egy részlete.Forrás:korabeli képeslap
Feltöltötte: Kővári Balázs
|
|
|
Az európai hírű Orenstein és Koppel magyarországi leányvállalata Pestszentlőrincen az 1870-es években. Forrás: korabeli képeslap.
Feltöltötte: Sándor Antal
|
|
Képeslap az1910-es évekből.
Forrás: https://www.facebook.com/groups/427006881371725/...
Feltöltötte: Sándor Antal
|
|
|
Feltöltötte: Vekker András
Dátum: 2008.
|
|
|
|
|
|
Fotó: Balla László
Dátum: 2007.08.19.
|
|
Fotó: Balla László
Dátum: 2007.08.19.
|
|
Kezdőpont felé a felüljáróról
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2007.03.10.
|
|
Kezdőponti őrház
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2007.03.10.
|
|
Utca felől
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2007.03.10.
|
|
A felvételi épület utcafrontja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.05.13.
|
|
Itt tudunk menetjegyet váltani.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.05.13.
|
|
Az épület mellett jobbra a fedett rész alatt lévő kerékpártárolókhoz, az aluljáróba vezető lépcsőhöz, illetve a kapcsolókert mögött található lifthez juthatunk. Az állomás túloldalára a felüljárón át vezet az út.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.05.13.
|
|
Itt hagyhatjuk a drótszamarat. Mögötte a lift, balra a peronra vezető aluljáró.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.05.13.
|
|
A felvételi épülettől balra a rakodóterületre vezet az út. Háttérben a raktárépületek.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.05.13.
|
|
Az épület bal oldalán is eljuthatunk a peronhoz. Itt is találunk kerékpártárolót.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.05.13.
|
|
Néhány pad és egy óra szolgálja a vonatra várakozók kényelmét.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.05.13.
|
|
Az előtető alatt végigsétálva ismét az aluljáróba vezető lépcsősorhoz jutunk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.05.13.
|
|
Az aluljáróban. Sajnos nem csak itt, hanem az állomáson mindenhol elborítják a falakat ezek a firkálmányok. Tenni kell valamit ez ellen az esztelen rongálás ellen!
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.05.13.
|
|
Legalább működik...
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.05.13.
|
|
Lift a peronon. Jobbra a háttérben a valamikor I. vágányból képezett csonkavágány ütközőbakja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.05.13.
|
|
A perontető alatt kapott helyet az utastájékoztató rendszer minden eleme.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.05.13.
|
|
Pillantás a II. vágány peronjáról a vonal kezdőpontja, Budapest-Nyugati pályaudvar felé. A háttérben a kezdőponti oldalon lévő gyalogos felüljáró vehető ki.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.05.13.
|
|
Pillantás a II. vágány peronjáról a vonal végpontja, Nyíregyháza (Szolnok) felé. Az állomás végponti oldala ívben fekszik. A felüljáróról szép képeket lehet készíteni a vonatokról.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.05.13.
|
|
A felvételi épület a peronról nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.05.13.
|
|
A peronon végigsétálva találunk még egy-két padot, igaz a szabad ég alatt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.05.13.
|
|
Raktárépületek, a távolabbi oldalrakodóval. Az I. vágány maradékából kialakított rakodó csonka alapján áruforgalom lehetséges volna. Az állomás névtábláját nem sikerül elég magasra szerelni.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.05.13.
|
|
Falfirka mindenhol.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.05.13.
|
|
A raktárépületek utcafrontja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.05.13.
|
|
Ez egykori Lenfonó és Szövőipari Vállalat, leánykori nevén Budaflax, telephelyére vezető vágány. A kaput nem véletlenül futotta be a repkény és eszi a rozsda.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.05.13.
|
|
Tolatásjelző és motoros működtetésű siklasztósaru dukál még a hosszú-hosszú évek óta nem használt vágánynak is.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.05.13.
|
|
Nagysebességű kitérők a kezdőponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.05.13.
|
|
Hátunk mögött a rakodóterület, előttünk a kezdőponti gyalogos felüljáró. A bal szélső vágány a Kispesti Hőerőműbe vezet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.05.13.
|
|
Itt fél- és fénysorompóval biztosított átjáró volt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.05.13.
|
|
Volt váltókezelői szolgálati hely a kezdőponton.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.05.13.
|
|
A kép bal szélén lévő vágány az erőműbe, a középső kettő a Nyugati pályaudvarra megy, míg a jobb szélső a Kőbánya-Kispest állomásra vezető vontatóvágány.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.05.13.
|
|
Az erőmű kapujának háttal állva az állomás felé tekintünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.05.13.
|
|
Az erőmű kapuja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.05.13.
|
|
A volt állami építőipari vállalat telephelyére is vezet iparvágány, igaz használaton kívül van már ez is.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.05.13.
|
|
A gyalogos felüljáró a kezdőponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.05.13.
|
|
Ismét az állomáson. A beruházás számokban.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.05.13.
|
|
A kezdőponti oldal a felüljáróról nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.05.13.
|
|
Az állomás végponti oldala. Jobbra a BSS 2000 Kft. telephelyére vezet a vágány.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.05.13.
|
|
Elveszett teherkocsik a lenfonó udvarán.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.05.13.
|
|
Hátunk mögött a BSS 2000 Kft. telephelyének kapuja, előttünk az állomás.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.05.13.
|
|
A BSS 2000 Kft. telehelye.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.05.13.
|
|
A volt váltókezelői szolgálati hely a végponton.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.05.13.
|
|
Váltók a végponton.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.05.13.
|
|
Az egyik tengelyszámláló.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.05.13.
|
|
A forgalmi szolgálattevő munkahelye.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.05.13.
|
|
Az épület felújítása során ügyeltek a részletekre.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.05.13.
|
|
Archaizáló lámpatest, modern fényforrás.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.05.13.
|
|
Szép ácsmunka.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.05.13.
|
|
Ablakfülke.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.05.13.
|
|
Emléktáblák az épület falán.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.05.13.
|
|
Személyvonat halad ki az állomásról. A kép a Ráday Gedeon utcai felüljáróról készült.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.05.13.
|
|
Fotó: Neumann István
Dátum: 2011.03.11.
|
|
Fotó: Horváth Zoltán
|
|
Fotó: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 2010.03.28.
|
|
A pandémia és a kijárási korlátozás miatt kiürült vasútállomás.
Fotó: Sárközi Gergely
Dátum: 2020.05.04.
|
|
Siemens-Halske rendszerű rendelkezőkészülék a forgalmi irodában
Fotó: Vekker András
Dátum: 2009.
|
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz,
kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is
Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások
Kata
e-mail: kocskat.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 19798
2010.12.30 07:04.43
|
Naponta utazom a Pestlőrinci állomásról és vissza és naponta bosszankodom azon hogy miért nem lehet átmenni a forgalmi iroda előtti kapun a peronra, miért kell megkerülni az állomás épületét 2x is. egyszer a buszról leszállva átfutni az uton, végig azállomás mellett az aluljáróig ami alig kivilágított , koszos,büdös, emberi ürülékkel szennyezett, majd fel a másik oldalon és ismét végig futni az állomás épülete előtt mert a vonat jóval az épület után áll meg. Ha a busz késik esélyünk sincs elérni a vonatot csak akkor ha át lehetne menni a lezárt kis kapun, már pedig hajnalban az ember nem indulhat el fél órával korábban azért hogy biztosan elérje a vonatot. A lift közül az egyik FÉL ÉVE nem működik, de a másikat sem lehetett használni mert hajléktalan dekkolt benne. Most viszont több mint 1 hónapja az sem működik! Lehet hogy az aluljáró és a lift EU-s előírás, de nem előírás az is hogy használható legyen a lift? Nem mindenkinek egyszerű lépcsőt mászni, és nem is szívderítő látvány a kivilágítatlan aluljáró. Nem egyszer utazik az állomásról egy pár akik közül a férfi fehér bottal közlekedik és átbotorkálva jönnek fel a peronra hátul a felüljáró mellett található átjárón keresztül,ahogyan azt tesszük mi is ha a busz beér pontosan- de ez megint csak időveszteség. Nem hiszem el hogy erre nem lehet megoldást találni, hogy ha nem javítják meg a lifteket, akkor ne kényszerüljünk lépcsőn futkározva elérni a vonatot- ami nagyon gyakran esélytelen.Mért nem lehet használni a régi átjárót amig nem működnek a liftek, ahogy használtuk addig is amíg meg nem épült az aluljáró és a lift.
Nagyon dühítő hogy senki nem nézi az utasok kényelmét, pedig nem kevés pénzt fizetünk ki azért sem a jegyekért sem a bérletért. Most jutottam el odáig hogy minden lehetséges helyre megírom a panaszomat, mert nem én vagyok az egyetlen aki ezen bosszankodik nap mint nap. És akkor arról még nem is szóltam hogy most a téli hónapokban amikor rendszeresen késnek a vonatok- nincs egy váróterem ahova be lehetne menni- főleg itt a Lőrinci állomáson nem mindegy, hiszen itt nem minden vonat áll meg. Röviden ennyi lenne a kérdésem és a panaszom: Kocsisné Kata
|
|
prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 15140
2010.01.04 13:00.00
|
Külső várakozó
|
|
|
prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 15138
2010.01.04 12:59.26
|
A peron
|
|
|
prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 15137
2010.01.04 12:58.59
|
Fa díszítőelemek
|
|
|
prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 15136
2010.01.04 12:58.16
|
2010.01.04: az épület a buszforduló felől.
|
|
|
ReTRo
e-mail: hatodikalabardos.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 13856
2009.10.02 21:59.47
|
Végre visszatették az emléktáblát!
|
|
varga márton
e-mail: szerkesztoseg.kukac.havannalakotelep.hu
|
elfogadott hozzászólás 11820
2009.06.03 12:15.53
|
A Havanna lakótelepi honlap elérhetősége megváltozott. Az új cím: www.havannalakotelep.hu Email: foszerkeszto@havannalakotelep.hu Várunk minden itt lakót és kerületi barátunkat, nézzenek be hozzánk!!
|
|
Havanna OnlineWeb
e-mail: havannalakotelep.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 10696
2009.03.23 11:55.42
|
Tisztelt Hozzászólók !
2009.Március 16.-án indult útjára egy új weboldal, mely oldal célja a Havanna lakótelep és tágabb értelemben Pestszentlőrinc lakóinak általános informálása, tájékoztatása. Az oldal folyamatosan bővül. Jelenleg az alábbi menüpontok elérhetőek: hírek, online időjárás, sport,szabadidő,kultúra,rendezvények,kisokos, közérdekű információk, humor közélet,egészség, életmód stb. Jelen levelünkkel azért kerestük meg önöket, mert szeretnénk egy kötetlen együttműködést , mely keretében közölnénk oldalunkon az önök aktuális hírleveleit, akciókról, közérdekű rendezvényekről, előadásokról, programokról. Kérjük hogy tekintse meg honlapunkat és ha tetszik folyamatosan tájékoztassa szerkesztőségünket az aktualitásokról melyeket 24 órán belül megjelentetünk oldalunkon. (web: http://pestszentlorinc.honlapom.com )
A leendő együttműködés reményében üdvözlettel:
Varga Márton
szerkesztő
Havanna OnlineWeb
Tel: 06/30-555-4370
havannalakotelep@freemail.hu
|
|
laci
e-mail: jacika.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 10028
2009.02.17 17:08.57
|
nagyon szép lett az állomás és rá is fért mert kicsit rozzant volt remélem,h itt is gyomán hasonló lesz
|
|
ReTRo
e-mail: hatodikalabardos.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 9271
2009.01.20 17:35.25
|
A felújítás majdnem kész, bár a váróterem és a forgalmi irodák nagy része még nincs berendezve. Magyarosra sikeredett. A járólapok egy része már mozog, ha nem tört össze az elmúlt fagyos napok során...
|
|
pezsman
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 4490
2008.05.30 15:52.30
|
A pályafelújíásban egy NOHAB (M61 019) is segít. Egyébként itt a gyalogos felüljáróhoz lift is készül.
|
|
|
wpetya
e-mail: wpetya.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 3992
2008.04.29 07:16.34
|
Ezt az épületet is le akarták bontani, de szerencsére megmarad. A bakterházat ami az őrház mellett volt az átjáró másik oldalán, tavaly bontották le. Hasonló stílusban épült, mint az állomásépület.
|
|
ReTRo
e-mail: re-tro.kukac.gportal.hu
|
elfogadott hozzászólás 3984
2008.04.27 20:21.54
|
Az állomást éppen felújítják. Remélhetőleg az eredeti formájára alakítják vissza az épületét. Legalábbis ma úgy néz ki. Ennek keretében, remélhetőleg leválasztják a (kép jobb oldalán látható) hozzátoldást, így újra szimetrikus lesz sz épület.
|
|
baranyisanyi
e-mail: baranyisanyi.kukac.vipmail.hu
|
elfogadott hozzászólás 3834
2008.04.18 18:50.48
|
A felvételi épület felújítás alatt
|
|
|
baranyisanyi
e-mail: baranyisanyi.kukac.vipmail.hu
|
elfogadott hozzászólás 3833
2008.04.18 18:48.25
|
Felújítás közben
|
|
|
Gyula
e-mail: gyulaj.kukac.freestart.hu
|
elfogadott hozzászólás 973
2007.07.22 19:04.57
|
A pálya Kőbány-Kispest irányába.
|
|
|
Gyula
e-mail: gyulaj.kukac.freestart.hu
|
elfogadott hozzászólás 972
2007.07.22 19:04.02
|
A pálya Ferihegy irányába.
|
|
|
Gyula
e-mail: gyulaj.kukac.freestart.hu
|
elfogadott hozzászólás 971
2007.07.22 19:02.35
|
Egy emléktábla a múltról...
|
|
|
Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások
|
|
|