Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


100 Budapest-Szolnok- Debrecen-Nyíregyháza

Budapest-Nyugati (142, 2, 273, 70, 71)
Városligeti elágazás (142)
Zugló (142)
Ferencz József laktanya (142)
Kőbánya-Teher (142)
Kőbánya alsó (142)
Kőbánya-Kispest (142, 150)
Pestszentlőrinc
Szemeretelep
Ferihegy
Vecsés
Vecsés-Kertekalja
Üllő
Hosszúberek-Péteri
Monor
Monorierdő
Pilis
Albertirsa
Ceglédbercel
Ceglédbercel-Cserő
Budai út
Cegléd
Kecskéscsárda
Abony
Paládicspuszta
Szolnok (120, 130, 145, 82, 86)
Szolnok-Alcsi
Szolnok-Alcsi régi (120)
Millér
Szajol (120, 130)
Pusztaszuri
Törökszentmiklós
Barta
Pusztaszakállas
Fegyvernek-Örményes (480)
Turgony
Kisújszállás (102, 482, 927)
Karcagi puszta
Karcag (103)
Apavára
Püspökladány (101, 128)
Kelenc
Kaba (903)
Benedekvölgy
Hajdúszoboszló
Vérvölgy
Ebes
Ondód
Debrecen (105, 106, 107, 108, 109, 110)
Debrecen-Csapókert (110)
Apafa (110)
Pallagpusztai major
Bocskaikert
Hajdúhadház
Téglás
Kismicske
Újfehértó
Császárszállás
Nyíregyháza (100b, 100c, 112, 113, 116, 117)

140 Cegléd-Szeged

Cegléd
Ceglédi szállások
Nyársapát
Nagykőrös
Fekete
Katonatelep
Kecskemét (142, 146, 152)
Kecskemét-Parasztfőiskola
Kiskunfélegyházi út
Városföld
Kunszállás
Pákai-tanyák
Kiskunfélegyháza (145, 147, 155)
Selymes
Petőfiszállás
Petőfiszállási tanyák
Szeged-Feketehalom
Csengele
Kisteleki szőlők
Kistelek
Kapitányság
Balástya
Őszeszék
Vilmaszállás
Szatymaz
Jánosszállás
Szegedi halastó
Kiskundorozsma
Szeged-Rendező (135)
Szeged (135, 136, 790, 835)

945 Cegléd-Hantháza

Cegléd
Széchenyi tér
Unghváry pince
Kossuth tér
Déli út
Újváros mh.
Gerje
Agyagbánya
Ugyer
Alsóerdő
Zöldhalom
Balladűlő
Csemő
Öregtanyák
Felsőcsemő
Hosszúhomok
Ereklyés
Csemő felsőjárás
Táncsicstelep
Hantháza




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKépek a netrőlKéptárHozzászólások


Cegléd

állomás
100 Budapest-Szolnok- Debrecen-Nyíregyháza
140 Cegléd-Szeged
945 Cegléd-Hantháza

Fotó: Tóth Márton [Pocok]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.182277° E19.8069° | N47° 10' 56.19" E19° 48' 24.83"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


A felvételi épület a MÁV főépítésze, Pfaff Ferenc tervei alapján épült 1900 körül. Jellegzetes vöröstégla burkolatából markánsan rajzolódnak ki a fehér kőkeretek és díszek. Maga az állomás a város észak keleti szélén helyezkedik el. A kezdőponti oldalon egy felüljárón vezet keresztül a 311-es számú (Jászberényi) út. A végponti oldalon pedig fél- és fénysorompóval biztosított vasúti átjárókat találunk. Forgalmi szolgálat, menetjegykiadás, váróterem és árufeladás is van. Több kisebb üzlet és büfé is üzemel itt. Az épület előtt autóparkoló és taxidroszt kapott helyet, míg a kijárattól jobbra, alig száz méterre találjuk az autóbusz pályaudvart. Jelentős személy- és átmenő teherforgalom bonyolódik. Az állomást 2007-ben teljesen átépítették és modernizálták. Motoros állítású, fűthető, betonaljas kitérőket, valamint korszerű, számítógép vezérlésű jelző- és biztosítóberendezést telepítettek, illetve a vágányokat is, kivéve a kiterjedt raktári és iparvágány hálózatot, újakra cserélték. Ahol a vágányok közel haladnak a lakóépületekhez, zajvédő falat építettek. Amerre csak a szem ellát, mindenütt a rekonstrukció során kiépített anyagok (betonaljak, sínek) halmai magasodnak. Az egykori fűtőházat, a fordítókorongot és a vontatási telep épületeit felszámolták, lebontották. Helyükön most egy nagy, üres, gazos terület van. A személyvonatok fogadására szolgáló vágányok között díszkővel burkolt, részben fedett, magasperonok vannak. A perontetők alatt kaptak helyet a vizuális utastájékoztató kijelzői.
A biztonsági kerítés az utak mellől jól ismert szalagkorlát itt is. A peronokat a IV. vágánytól kezdődően aluljárón át lehet megközelíteni. Liftet is használhatunk. Az első három vágányhoz közvetlenül lehet eljutni. A peronok végeit széles szolgálati út köti össze, melyen keresztül gépkocsival is fel lehet hajtani. Az állomás felett gyalogos felüljáró vezet át. Ezen keresztül juthatunk a túloldalra. Az állomásépület vágányok felőli oldalán egy gyönyörűen felújított 275 sor. gőzmozdonyt állítottak ki. A felvételi épületen kívül több üzemi célú épületet, illetve kisebb-nagyobb raktárat, oldal- és homlokrakodót, burkolt és burkolatlan rakodóterületet találunk itt. A legnagyobb, egyébként igen szép raktár méreteiből egyértelmű, hogy egykor komoly áruforgalom zajlott az állomáson. Valaha naponta érkeztek élőállattal rakott irányvonatok a közeli vágóhídra, melyek után betolták a hűtőkocsikból álló szerelvényt is a feldolgozott előző napi szállítmányért. Bár ma sem lehet panasz az áruforgalomra. Rendszeresen történik kukorica és takarmánybúza rakodás a felvételi épülettel szemben lévő ún. közforgalmi rakodón, illetve a közvetlen közelben lévő gabonasilókból, s a Tüzép telepek is kapnak néha egy-egy vagon árut. (képek és szöveg: Sándor Antal)

Az egykor volt ceglédi kisvasút végállomása


Az állomás mögötti térről indult a Cegléd-Vezseny kisvasúti vonal, melyen 1973. december 31-ével szűnt meg a forgalom. Részletesebb információk: www.kisvasut.hu



Mozdonyszobor 275.118 gőzmozdony
Szelvénykő 0
Távirati hívójel (távírókód) CV http://www.vpe.hu/takt/szh.php?id=100117361




Régi képek - Cegléd

Utca felőli homlokzat. (Forrás: Horváth Ferenc: Száz éves a Kiskunfélegyháza-Kiskunmajsa vasútvonal, 1899-1999, Vasúthistória könyvek, ISSN 1215-2110, 1999.)
 
Korabeli képeslap a vasút felől ábrázolja a felvételi épületet. Pfaff Ferenc tervezte. (Forrás: Mihály Kubinszky, György Gombár: Bahnhöfe in Ungarn 1846-1988, 1989.)
 

  Feltöltötte: Kovács Viktor


  Feltöltötte: Kovács Viktor

Pfaff Ferenc épülete a vágányok felől egy régi képen. Jól látható az akkori előtető is.
  Feltöltötte: Kovács Viktor

Forrás: Almássi Zoltán gyűjteménye
 
Cegléd állomás felvételi épületének utcafront felőli képe egykor. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Régi képeslap. Forrás: www.darabanth.hu
  Feltöltötte: Kozma Róbert

Képeslap 1930-ból. Forrás: www.antikkonyv.hu
  Feltöltötte: Kozma Róbert

Forrás: Képeslapok 10.000 pillantás Magyarországra 1896-1916. Arcanum Adatbázis Kiadó és Fejlesztő Kft.
  Feltöltötte: Sándor Antal

Cegléd állomás felvételi épületének utcafront felőli képe régen. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Cegléd állomás régi felvételi épületének vágány felőli képe. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Cegléd állomás felvételi épületének utcafront felőli képe egykor. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Cegléd. Vasúti étterem. Forrás: http://kepeslapmuzeum.mbit.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal

Cegléd pályaudvar.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Cegléd állomás felvételi épületének utcafront felőli képe egykor. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Cegléd vasúti terasz. Forrás: www.facebook.com/onlinefotocegled
  Feltöltötte: Sándor Antal

A felvételi épület látképe a vágányok felől a XIX. sz. elején. Forrás: post-card.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal

Az állomás látképe egy korabeli utánszinezett képeslapon. A képen egy Ia sorozatú, (Később MÁV 220. sor.) hosszú füstszekrényes mozdony látható. Forrás: post-card.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal

Az állomás utcafront felőli képe egykor.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs


  http://galeriasavaria.hu/termekek/reszletek/konyv-irat/...
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos

Forrás: http://www.infocegled.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal

Forrás: http://www.infocegled.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal

Présház, szőlő és vasútrészlet. Végh Sándor szőlőnagybirtokos szőlő- és pincegazdasága, Cegléd. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Sándor Antal


  http://www.infocegled.supervoov.com/external/uploaded_images/...
Feltöltötte: Sándor Antal

Forrás: http://postcards.arcanum.hu/
  Feltöltötte: Sándor Antal
Dátum: 1930.07.30.

Fotó: Bárdos Imre.
  http://img.index.hu/imgfrm/4/7/5/6/IMG_0000554756.jpg
Feltöltötte: Sándor Antal
Dátum: 1990.11.01.

Fotó: Bárdos Imre.
  Forrás: http://img.index.hu/imgfrm/4/7/6/4/IMG_0000554764.jpg
Feltöltötte: Sándor Antal
Dátum: 1990.11.01.

Cegléd állomásépülete 1992-ben. Fotó: Ceglédi Hírlap
  Feltöltötte: Vekker András
Dátum: 1992.03.30.

Az 1960-as években.
  Forrás: https://www.facebook.com/groups/427006881371725/...
Feltöltötte: Sándor Antal



Képtár - Cegléd

Utca felőli oldal
Fotó: Kovács Viktor
Dátum: 2007.
Vasút felőli oldal a felújítás előtt, még perontetők nélkül
Fotó: Kovács Viktor
Dátum: 2007.

Fotó: Kovács Viktor
Dátum: 2007.

Fotó: Kovács Viktor
Dátum: 2007.
Az állomásépülettel szembeni terület a felüljáróról
Fotó: Kovács Viktor
Dátum: 2007.
A felvételi épület utcai homlokzata.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
Oldalszárny. A kép bal szélén a gyalogos felüljáró lépcsője.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
Oldalszárny részlet. Míves párkányok, szegélyek, tetődíszek és oromzat. Érdemes egy pillantást vetni az esőcsatornára is.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
A felvételi épület látképe a vágányok felől a gyalogos felüljáróról.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
Bejárat a vágányok felől.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
Jegypénztárak.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
Az állomás látképe a gyalogos felüljáróról Budapest felé tekintve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
Az állomás látképe a gyalogos felüljáróról Szolnok felé tekintve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
Lejárat az aluljáróba.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
Az aluljáróban. A rendet kamerák vigyázzák.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
Feljárat a vágányokhoz.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
Pillantás a IV. vágány peronjáról Budapest felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
Pillantás a IV. vágány peronjáról Szolnok felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
Üzemi épület, mely a Postának is helyet ad.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
Üzemi épületek.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
A kocsivizsgálók szolgálati épülete
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
Távműködtetésű kapcsolókert.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
A raktárépület a vágányok felől nézve. Háttérben a gabonasilók.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
A raktárépület oldala. Egy pillantást megér vetni a gondos kőművesmunkára és a lépcső kovácsoltvas korlátjára.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
A raktárépület oromzata a bedeszkázott padlásablakkal. Minden, az építészetet szerető ember számára szemet gyönyörködtető ez a falrészlet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
A tető ácsolata ugyancsak figyelemreméltó.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
A raktár üresen tátongó belseje. A tetőn helyenként bekandikál az ég.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
A raktárépület utcafontja
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
Oldal és homlokrakodó.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
Itt töltik a vagonokba a búzát a silókból.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
Még egy raktárépület.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
Az állomás végponti végén lévő közforgalmú rakodó vágányai.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
A gabonasilóhoz és a raktárhoz vezető vágányok.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
Végponti váltókörzet I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
Végponti váltókörzet II. Jobbra Nagykőrős, balra Abony.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
Végponti váltókörzet III.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
Végponti váltókörzet IV.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
A végponti oldalon álló egykori térfelvigyázó torony torzója.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
Az egykori vontatási telep területén állva. Háttérben a villamos vonalfőnökség épülete.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
A villamos vonalfőnökség épületei közelebbről.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
A közforgalmú rakodó a felvételi épülettel szemben a gyalogos felüljáróról nézve. A kép bal szélén a volt fűtőház területe
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
Kezdőponti váltókörzet I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
Kezdőponti váltókörzet II. A 311-es út felüljáróján állunk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
Kezdőponti váltókörzet III.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
Kezdőponti váltókörzet IV.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
Kezdőponti váltókörzet V.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
Gőzösszobor a felvételi épület előtt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
Autóparkoló a felvételi épület előtt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
Emléktábla a felvételi épület falán I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
Emléktábla a felvételi épület falán II.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
Emléktábla a felvételi épület falán III.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
Emléktábla a felvételi épület falán IV.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
A peronok végeit összekötő út.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
Biztonság mindenekelőtt. Térfigyelő kamera a raktárépület falán. Az állomáson vasútőrök is teljesítenek szolgálatot.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
RoLa szerelvény halad át a VI. vágányon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
A forgalmi szolgálattevő munkahelye.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
Az állomás vágányhálózati rajza átépítés előtt és után. Forrás: http://www.nif.hu
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
Szobormozdony 275 118
Fotó: Tatai András
Dátum: 2007.02.07.
cegléd
Fotó: Kis János
Dátum: 2008.
A szobormozdony is megújult az állomásrekonstrukció során, bár mára már kissé kifakult.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.15.
A Postahivatal.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.15.
Ívókút.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.15.
A Szolnok felőli kijárati jelzők.
Fotó: Kókai Erik
Dátum: 2009.11.21.
Egyenesen a Szolnok, jobbra a Kecskemét felé tartó vonal.
Fotó: Kókai Erik
Dátum: 2009.11.21.
A Szolnok felőli váltókörzet volt váltóállító tornya.
Fotó: Kókai Erik
Dátum: 2009.11.21.
2010. augusztus 2-án a raktárépület tetőszerkezetének több mint a fele a lángok martaléka lett...
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.01.
Szívszorító látvány. Újabb gyönyörű régi vasúti épülettel lettünk szegényebbek.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.01.
A mozdony még mindig nagyszerű állapotnak örvend.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.05.
Non-stop kerékpármegőrző a felvételi épület előtti parkoló közelében, a buszpályaudvarra vezető út mellett.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.05.

Fotó: Tóth Márton
Az épület tűztől kevéssé érintett része. Fotó: Győr Attila.
Dátum: 2011.07.20.
A tetőszerkezet java része a tűz martaléka lett. Fotó: Győr Attila.
Dátum: 2011.07.20.
Felfoghatatlan méretű a pusztítás. Fotó: Győr Attila.
Dátum: 2011.07.20.
Elkeserítő látvány. Fotó: Győr Attila.
Dátum: 2011.07.20.
ÖBB roncsmenet
Fotó: Pacsika Péter
Dátum: 2013.09.06.
Utcafronti részelt. Középrizalit. Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán.
Dátum: 2014.03.31.
Cegléd
Fotó: Hajósi József
Dátum: 2016.04.01.
A ceglédi állomás a végállomási peronról.
Fotó: Gál Marcell
Dátum: 2012.10.29.


Képek a netről - Cegléd

Cegléd állomás Budapest felé a 2008-as felújítást megelőzően.
Fotó: B. Krisztián
Forrás url és mégtöbb kép:
http://www.railfaneurope.net/pix/hu/station/Cegled/pix.html
http://www.railfaneurope.net/pix/hu/station/Cegled/DSCF5361.jpg
[Tárolt változat]
A fűtőház bontása.
http://img.index.hu/imgfrm/3/8/4/7/IMG_0005443847.jpg
[Tárolt változat]
Az egykori ceglédi fűtőház.
Forrás: iho.hu, Szeghi Gyula
Dátum: 1997.07.26.
http://iho.hu/hir/multidezo-a-gozoskorszak-hat-pillanata-1-resz-az-epitmenyek-140831
[Tárolt változat]
Forrás: https://www.flickr.com/photos/trains-travel/40528770772/sizes/k/
Dátum: 1966.05.21.
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


ROCOman
e-mail: antal.sandor67.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 33690
2022.11.24 10:36.43
Hihetetlen nagy kincs került elő! Az egykori Cegléd- Hantháza vonalról készült amatőr film1978-ból. https://www.youtube.com/watch?v=XsMBEJ7DA-g&t=12s

Tastam
e-mail: tastam.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 31273
2017.12.21 15:17.13
A "Fővárosi Lapok" a ceglédi színház 1881. november 26-iki megnyitásáról írott cikkében elismeréssel szól az osztrák államvasutak igazgatóságáról, mely a lebontott indóházi csarnok teljes faanyagát felajánlotta a színház építéséhez. Az épület nem lett hosszú életű: 1907-ben a hatóság életveszélyessé nyilvánította, végül négy évvel később leégett.

siofok35
e-mail: siofok35.kukac.c2.hu
elfogadott hozzászólás 30704
2017.02.09 12:37.22
Ceglédi hírlap 1970. jan. 27.

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 29699
2015.09.20 14:43.13
Fotó: Csabai Csaba; 2013.09.06.

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 29315
2015.03.14 08:07.09
Köszönöm, megtörtént.

Tastam
e-mail: tastam.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 29314
2015.03.13 17:33.02
A "Régi képek" összeállításban az alulról a második kép (Présház, szőlő és vasútrészlet. Végh Sándor szőlőnagybirtokos szőlő- és pincegazdasága, Cegléd) Véghtelep/Csemő állomást ábrázolja, javaslom oda áthelyezni.

Tastam
e-mail: tastam.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 29313
2015.03.13 17:28.18
1933 Nagypéntekjének reggelén 52 éves korában szívbajban meghalt Nagy Rezső főintéző, aki 1931 óta volt Cegléd állomásfőnöke. Utódját Kisújszállásról helyezték át: dr. Sztankó Gyula titkár június 1-jén foglalta el hivatalát. (forrás: Ceglédi Közlöny)

siofok35
e-mail: siofok35.kukac.c2.hu
elfogadott hozzászólás 25892
2013.02.14 18:48.56
Új megállóként érdemes felvenni Cegléd megállót, a hantházi vonal kiindulópontjának ugyanis az volt a neve.
http://hu.wikipedia.org/wiki/Cegl%C3%A9d%E2%80%93Hanth%C3%A1za-vas%C3%BAtvonal
http://hu.wikipedia.org/wiki/F%C3%A1jl:Cegl%C3%A9d_meg%C3%A1ll%C3%B3_1.jpg
http://hu.wikipedia.org/wiki/F%C3%A1jl:Cegl%C3%A9d_meg%C3%A1ll%C3%B3_2.jpg
http://hu.wikipedia.org/wiki/F%C3%A1jl:Cegl%C3%A9d_meg%C3%A1ll%C3%B3_3.jpg

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 25639
2012.12.23 14:28.11
Fotók az állomás átépítéséről:
http://www.vasutazas.fw.hu/cegled2.html
http://www.vasutazas.fw.hu/cegled3.html

Magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 24928
2012.09.22 19:08.15
Cegléd vasútállomásának felvételi épülete és a mellette lévő postaépület a 24/2012. (IX. 14.) EMMI rendelet szerint 2012. szeptember 17-e óta műemlék.

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 23461
2012.03.24 15:50.44
Lenyűgöző képsorozat az egykori Cegléd-Hantháza vonalról: http://www.infocegled.hu/kepek_lista/permalink:csemoi-kisvasut-2012-03-22/

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 21848
2011.09.27 06:46.22
2008.12.27.

atis
e-mail: kissattila975.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 21551
2011.08.22 19:54.18
Köszönet az állomáson dolgozó vasutas hölgynek aki segített telefon útján megkeresni az elvesztett csomagomat,és köszönet a vonatok személyzetének!!!

pumpolini
e-mail: liqui.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 18892
2010.09.13 16:51.19
Borovszky Samu, Magyarország vármegyéi, Pest–Pilis-Solt-Kiskun

"..A budapest—szegedi—orsovai vasút budapest—czeglédi szakasza 1847 szeptember 1-én nyílt meg, mint a Mugyar Központi Vasút vonala .."

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 18742
2010.09.04 08:09.06
„Cegléd város keskenytávu vasútja. Cegléd rendezett tanácsú város élőmunkálati engedélyt nyert a cegléd-törtel-jászkarajenő és cegléd-sőreg-tápiószentmárton-tápióbicskei h. é. keskenyvágányu vasút megvalósítására, sőt ezen vonalak meghosszabbítását Nagykátáig, illetve Tisza-Vezsenyig is tervbe vette. A vonalhossz mintegy 67km. A tervezési és építési munkálatokkal Vadas Jenő bpesti mérnököt bízta meg.”

Megjelent: Elektrotechnika VIII. évfolyam, 1. szám, 12. oldal, Budapest, 1915. évi március hó 1-én.

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 14178
2009.10.29 11:53.09
Az átépítésről egy rövid videofelvétel megtalálható a http://www.youtube.com/watch?v=eraDdS8slnM linken.

hrahovszki
e-mail: hrahovszki.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 13232
2009.08.24 16:20.58
Cegléd állomás ép.2.

hrahovszki
e-mail: hrahovszki.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 13231
2009.08.24 16:19.02
Cegléd állomás ép.1.

Feri74
e-mail: torma.ferenc.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 12742
2009.08.03 22:14.30
A Cegléd - Tiszajenő-Vezseny vonal volt a kisvasúti 310-es számmal,a Cegléd - Hantházai volt a nagyvasúti 145-ös számmal.

gjorg
e-mail: gjorg.kukac.rubicom.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 10806
2009.04.01 12:30.15
Szeged felé utazva láttam, ezt a kis mozdonyt. Látom, nincs közeli fotó róla, így felrakom! :)

Giovanni
e-mail: giovanni21.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9428
2009.01.28 10:10.21
Vihar után 2008 augusztusában

raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 6006
2008.08.19 21:11.59
Szia! Ajánlom a www.kisvasut.hu weboldalt. Ott biztosan tudják a kollégák a választ, sőt még az is lehet hogy képek vannak a vonalról...

attis
e-mail: kissattila975.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 6005
2008.08.19 20:19.04
SZIASZTOK! Innen indult a kisvonat Tiszajenő felé, ez1970 körül szűnt meg. Volt a városon át Hantházára normál nyomtávú vonal is. ez 1979-ben szűnt meg. Milyen tpusú mozdony és személy kocsi közlekedett ezen 141-ES vonalon? Jó lenne archiv és mostani kép ezekröl is ,no meg a kerekegyházi vonalról is.

Zaubher
e-mail: lovaszi.peter.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 5700
2008.08.02 18:14.52
Az állomást tejesen felújították. Sajnos csak 1 képet készítettem róla.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Ceglédbercel-Cserő

Ceglédbercel

Csegőd

Ceglédi szállások

Čehovec