|
Utca felőli homlokzat. (Forrás: Horváth Ferenc: Száz éves a Kiskunfélegyháza-Kiskunmajsa vasútvonal, 1899-1999, Vasúthistória könyvek, ISSN 1215-2110, 1999.)
|
|
Korabeli képeslap a vasút felől ábrázolja a felvételi épületet. Pfaff Ferenc tervezte. (Forrás: Mihály Kubinszky, György Gombár: Bahnhöfe in Ungarn 1846-1988, 1989.)
|
|
|
Feltöltötte: Kovács Viktor
|
|
Feltöltötte: Kovács Viktor
|
|
|
Pfaff Ferenc épülete a vágányok felől egy régi képen. Jól látható az akkori előtető is.
Feltöltötte: Kovács Viktor
|
|
Forrás: Almássi Zoltán gyűjteménye
|
|
|
Cegléd állomás felvételi épületének utcafront felőli képe egykor. Forrás: korabeli képeslap.
Feltöltötte: Kővári Balázs
|
|
Régi képeslap. Forrás: www.darabanth.hu
Feltöltötte: Kozma Róbert
|
|
|
Képeslap 1930-ból. Forrás: www.antikkonyv.hu
Feltöltötte: Kozma Róbert
|
|
Forrás: Képeslapok 10.000 pillantás Magyarországra 1896-1916. Arcanum Adatbázis Kiadó és Fejlesztő Kft.
Feltöltötte: Sándor Antal
|
|
|
Cegléd állomás felvételi épületének utcafront felőli képe régen. Forrás: korabeli képeslap.
Feltöltötte: Kővári Balázs
|
|
Cegléd állomás régi felvételi épületének vágány felőli képe. Forrás: korabeli képeslap.
Feltöltötte: Kővári Balázs
|
|
|
Cegléd állomás felvételi épületének utcafront felőli képe egykor. Forrás: korabeli képeslap.
Feltöltötte: Kővári Balázs
|
|
Cegléd. Vasúti étterem. Forrás: http://kepeslapmuzeum.mbit.hu
Feltöltötte: Sándor Antal
|
|
|
Cegléd pályaudvar.Forrás:korabeli képeslap
Feltöltötte: Kővári Balázs
|
|
Cegléd állomás felvételi épületének utcafront felőli képe egykor. Forrás: korabeli képeslap.
Feltöltötte: Kővári Balázs
|
|
|
Cegléd vasúti terasz. Forrás: www.facebook.com/onlinefotocegled
Feltöltötte: Sándor Antal
|
|
A felvételi épület látképe a vágányok felől a XIX. sz. elején. Forrás: post-card.hu
Feltöltötte: Sándor Antal
|
|
|
Az állomás látképe egy korabeli utánszinezett képeslapon. A képen egy Ia sorozatú, (Később MÁV 220. sor.) hosszú füstszekrényes mozdony látható. Forrás: post-card.hu
Feltöltötte: Sándor Antal
|
|
Az állomás utcafront felőli képe egykor.Forrás:korabeli képeslap
Feltöltötte: Kővári Balázs
|
|
|
http://galeriasavaria.hu/termekek/reszletek/konyv-irat/...
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos
|
|
Forrás: http://www.infocegled.hu
Feltöltötte: Sándor Antal
|
|
|
Forrás: http://www.infocegled.hu
Feltöltötte: Sándor Antal
|
|
Présház, szőlő és vasútrészlet. Végh Sándor szőlőnagybirtokos szőlő- és pincegazdasága, Cegléd. Forrás: korabeli képeslap.
Feltöltötte: Sándor Antal
|
|
|
http://www.infocegled.supervoov.com/external/uploaded_images/...
Feltöltötte: Sándor Antal
|
|
Forrás: http://postcards.arcanum.hu/
Feltöltötte: Sándor Antal
Dátum: 1930.07.30.
|
|
|
Fotó: Bárdos Imre.
http://img.index.hu/imgfrm/4/7/5/6/IMG_0000554756.jpg
Feltöltötte: Sándor Antal
Dátum: 1990.11.01.
|
|
Fotó: Bárdos Imre.
Forrás: http://img.index.hu/imgfrm/4/7/6/4/IMG_0000554764.jpg
Feltöltötte: Sándor Antal
Dátum: 1990.11.01.
|
|
|
Cegléd állomásépülete 1992-ben. Fotó: Ceglédi Hírlap
Feltöltötte: Vekker András
Dátum: 1992.03.30.
|
|
Az 1960-as években.
Forrás: https://www.facebook.com/groups/427006881371725/...
Feltöltötte: Sándor Antal
|
|
|
|
|
|
Utca felőli oldal
Fotó: Kovács Viktor
Dátum: 2007.
|
|
Vasút felőli oldal a felújítás előtt, még perontetők nélkül
Fotó: Kovács Viktor
Dátum: 2007.
|
|
Fotó: Kovács Viktor
Dátum: 2007.
|
|
Fotó: Kovács Viktor
Dátum: 2007.
|
|
Az állomásépülettel szembeni terület a felüljáróról
Fotó: Kovács Viktor
Dátum: 2007.
|
|
A felvételi épület utcai homlokzata.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
|
|
Oldalszárny. A kép bal szélén a gyalogos felüljáró lépcsője.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
|
|
Oldalszárny részlet. Míves párkányok, szegélyek, tetődíszek és oromzat. Érdemes egy pillantást vetni az esőcsatornára is.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
|
|
A felvételi épület látképe a vágányok felől a gyalogos felüljáróról.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
|
|
Bejárat a vágányok felől.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
|
|
Jegypénztárak.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
|
|
Az állomás látképe a gyalogos felüljáróról Budapest felé tekintve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
|
|
Az állomás látképe a gyalogos felüljáróról Szolnok felé tekintve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
|
|
Lejárat az aluljáróba.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
|
|
Az aluljáróban. A rendet kamerák vigyázzák.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
|
|
Feljárat a vágányokhoz.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
|
|
Pillantás a IV. vágány peronjáról Budapest felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
|
|
Pillantás a IV. vágány peronjáról Szolnok felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
|
|
Üzemi épület, mely a Postának is helyet ad.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
|
|
Üzemi épületek.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
|
|
A kocsivizsgálók szolgálati épülete
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
|
|
Távműködtetésű kapcsolókert.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
|
|
A raktárépület a vágányok felől nézve. Háttérben a gabonasilók.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
|
|
A raktárépület oldala. Egy pillantást megér vetni a gondos kőművesmunkára és a lépcső kovácsoltvas korlátjára.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
|
|
A raktárépület oromzata a bedeszkázott padlásablakkal. Minden, az építészetet szerető ember számára szemet gyönyörködtető ez a falrészlet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
|
|
A tető ácsolata ugyancsak figyelemreméltó.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
|
|
A raktár üresen tátongó belseje. A tetőn helyenként bekandikál az ég.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
|
|
A raktárépület utcafontja
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
|
|
Oldal és homlokrakodó.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
|
|
Itt töltik a vagonokba a búzát a silókból.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
|
|
Még egy raktárépület.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
|
|
Az állomás végponti végén lévő közforgalmú rakodó vágányai.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
|
|
A gabonasilóhoz és a raktárhoz vezető vágányok.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
|
|
Végponti váltókörzet I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
|
|
Végponti váltókörzet II. Jobbra Nagykőrős, balra Abony.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
|
|
Végponti váltókörzet III.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
|
|
Végponti váltókörzet IV.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
|
|
A végponti oldalon álló egykori térfelvigyázó torony torzója.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
|
|
Az egykori vontatási telep területén állva. Háttérben a villamos vonalfőnökség épülete.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
|
|
A villamos vonalfőnökség épületei közelebbről.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
|
|
A közforgalmú rakodó a felvételi épülettel szemben a gyalogos felüljáróról nézve. A kép bal szélén a volt fűtőház területe
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
|
|
Kezdőponti váltókörzet I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
|
|
Kezdőponti váltókörzet II. A 311-es út felüljáróján állunk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
|
|
Kezdőponti váltókörzet III.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
|
|
Kezdőponti váltókörzet IV.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
|
|
Kezdőponti váltókörzet V.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
|
|
Gőzösszobor a felvételi épület előtt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
|
|
Autóparkoló a felvételi épület előtt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
|
|
Emléktábla a felvételi épület falán I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
|
|
Emléktábla a felvételi épület falán II.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
|
|
Emléktábla a felvételi épület falán III.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
|
|
Emléktábla a felvételi épület falán IV.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
|
|
A peronok végeit összekötő út.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
|
|
Biztonság mindenekelőtt. Térfigyelő kamera a raktárépület falán. Az állomáson vasútőrök is teljesítenek szolgálatot.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
|
|
RoLa szerelvény halad át a VI. vágányon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
|
|
A forgalmi szolgálattevő munkahelye.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
|
|
Az állomás vágányhálózati rajza átépítés előtt és után. Forrás: http://www.nif.hu
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.11.01.
|
|
Szobormozdony 275 118
Fotó: Tatai András
Dátum: 2007.02.07.
|
|
cegléd
Fotó: Kis János
Dátum: 2008.
|
|
A szobormozdony is megújult az állomásrekonstrukció során, bár mára már kissé kifakult.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.15.
|
|
A Postahivatal.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.15.
|
|
Ívókút.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.15.
|
|
A Szolnok felőli kijárati jelzők.
Fotó: Kókai Erik
Dátum: 2009.11.21.
|
|
Egyenesen a Szolnok, jobbra a Kecskemét felé tartó vonal.
Fotó: Kókai Erik
Dátum: 2009.11.21.
|
|
A Szolnok felőli váltókörzet volt váltóállító tornya.
Fotó: Kókai Erik
Dátum: 2009.11.21.
|
|
2010. augusztus 2-án a raktárépület tetőszerkezetének több mint a fele a lángok martaléka lett...
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.01.
|
|
Szívszorító látvány. Újabb gyönyörű régi vasúti épülettel lettünk szegényebbek.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.01.
|
|
A mozdony még mindig nagyszerű állapotnak örvend.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.05.
|
|
Non-stop kerékpármegőrző a felvételi épület előtti parkoló közelében, a buszpályaudvarra vezető út mellett.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.05.
|
|
Fotó: Tóth Márton
|
|
Az épület tűztől kevéssé érintett része. Fotó: Győr Attila.
Dátum: 2011.07.20.
|
|
A tetőszerkezet java része a tűz martaléka lett. Fotó: Győr Attila.
Dátum: 2011.07.20.
|
|
Felfoghatatlan méretű a pusztítás. Fotó: Győr Attila.
Dátum: 2011.07.20.
|
|
Elkeserítő látvány. Fotó: Győr Attila.
Dátum: 2011.07.20.
|
|
ÖBB roncsmenet
Fotó: Pacsika Péter
Dátum: 2013.09.06.
|
|
Utcafronti részelt. Középrizalit. Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán.
Dátum: 2014.03.31.
|
|
Cegléd
Fotó: Hajósi József
Dátum: 2016.04.01.
|
|
A ceglédi állomás a végállomási peronról.
Fotó: Gál Marcell
Dátum: 2012.10.29.
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor67.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 33690
2022.11.24 10:36.43
|
Hihetetlen nagy kincs került elő! Az egykori Cegléd- Hantháza vonalról készült amatőr film1978-ból. https://www.youtube.com/watch?v=XsMBEJ7DA-g&t=12s
|
|
Tastam
e-mail: tastam.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 31273
2017.12.21 15:17.13
|
A "Fővárosi Lapok" a ceglédi színház 1881. november 26-iki megnyitásáról írott cikkében elismeréssel szól az osztrák államvasutak igazgatóságáról, mely a lebontott indóházi csarnok teljes faanyagát felajánlotta a színház építéséhez. Az épület nem lett hosszú életű: 1907-ben a hatóság életveszélyessé nyilvánította, végül négy évvel később leégett.
|
|
siofok35
e-mail: siofok35.kukac.c2.hu
|
elfogadott hozzászólás 30704
2017.02.09 12:37.22
|
Ceglédi hírlap 1970. jan. 27.
|
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
|
elfogadott hozzászólás 29699
2015.09.20 14:43.13
|
Fotó: Csabai Csaba; 2013.09.06.
|
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
|
elfogadott hozzászólás 29315
2015.03.14 08:07.09
|
Köszönöm, megtörtént.
|
|
Tastam
e-mail: tastam.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 29314
2015.03.13 17:33.02
|
A "Régi képek" összeállításban az alulról a második kép (Présház, szőlő és vasútrészlet. Végh Sándor szőlőnagybirtokos szőlő- és pincegazdasága, Cegléd) Véghtelep/Csemő állomást ábrázolja, javaslom oda áthelyezni.
|
|
Tastam
e-mail: tastam.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 29313
2015.03.13 17:28.18
|
1933 Nagypéntekjének reggelén 52 éves korában szívbajban meghalt Nagy Rezső főintéző, aki 1931 óta volt Cegléd állomásfőnöke. Utódját Kisújszállásról helyezték át: dr. Sztankó Gyula titkár június 1-jén foglalta el hivatalát. (forrás: Ceglédi Közlöny)
|
|
siofok35
e-mail: siofok35.kukac.c2.hu
|
elfogadott hozzászólás 25892
2013.02.14 18:48.56
|
Új megállóként érdemes felvenni Cegléd megállót, a hantházi vonal kiindulópontjának ugyanis az volt a neve.
http://hu.wikipedia.org/wiki/Cegl%C3%A9d%E2%80%93Hanth%C3%A1za-vas%C3%BAtvonal
http://hu.wikipedia.org/wiki/F%C3%A1jl:Cegl%C3%A9d_meg%C3%A1ll%C3%B3_1.jpg
http://hu.wikipedia.org/wiki/F%C3%A1jl:Cegl%C3%A9d_meg%C3%A1ll%C3%B3_2.jpg
http://hu.wikipedia.org/wiki/F%C3%A1jl:Cegl%C3%A9d_meg%C3%A1ll%C3%B3_3.jpg
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
|
elfogadott hozzászólás 25639
2012.12.23 14:28.11
|
Fotók az állomás átépítéséről:
http://www.vasutazas.fw.hu/cegled2.html
http://www.vasutazas.fw.hu/cegled3.html
|
|
Magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 24928
2012.09.22 19:08.15
|
Cegléd vasútállomásának felvételi épülete és a mellette lévő postaépület a 24/2012. (IX. 14.) EMMI rendelet szerint 2012. szeptember 17-e óta műemlék.
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
|
elfogadott hozzászólás 23461
2012.03.24 15:50.44
|
Lenyűgöző képsorozat az egykori Cegléd-Hantháza vonalról: http://www.infocegled.hu/kepek_lista/permalink:csemoi-kisvasut-2012-03-22/
|
|
JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 21848
2011.09.27 06:46.22
|
2008.12.27.
|
|
|
atis
e-mail: kissattila975.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 21551
2011.08.22 19:54.18
|
Köszönet az állomáson dolgozó vasutas hölgynek aki segített telefon útján megkeresni az elvesztett csomagomat,és köszönet a vonatok személyzetének!!!
|
|
pumpolini
e-mail: liqui.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 18892
2010.09.13 16:51.19
|
Borovszky Samu, Magyarország vármegyéi, Pest–Pilis-Solt-Kiskun
"..A budapest—szegedi—orsovai vasút budapest—czeglédi szakasza 1847 szeptember 1-én nyílt meg, mint a Mugyar Központi Vasút vonala .."
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
|
elfogadott hozzászólás 18742
2010.09.04 08:09.06
|
„Cegléd város keskenytávu vasútja. Cegléd rendezett tanácsú város élőmunkálati engedélyt nyert a cegléd-törtel-jászkarajenő és cegléd-sőreg-tápiószentmárton-tápióbicskei h. é. keskenyvágányu vasút megvalósítására, sőt ezen vonalak meghosszabbítását Nagykátáig, illetve Tisza-Vezsenyig is tervbe vette. A vonalhossz mintegy 67km. A tervezési és építési munkálatokkal Vadas Jenő bpesti mérnököt bízta meg.”
Megjelent: Elektrotechnika VIII. évfolyam, 1. szám, 12. oldal, Budapest, 1915. évi március hó 1-én.
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
|
elfogadott hozzászólás 14178
2009.10.29 11:53.09
|
Az átépítésről egy rövid videofelvétel megtalálható a http://www.youtube.com/watch?v=eraDdS8slnM linken.
|
|
hrahovszki
e-mail: hrahovszki.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 13232
2009.08.24 16:20.58
|
Cegléd állomás ép.2.
|
|
|
hrahovszki
e-mail: hrahovszki.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 13231
2009.08.24 16:19.02
|
Cegléd állomás ép.1.
|
|
|
Feri74
e-mail: torma.ferenc.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 12742
2009.08.03 22:14.30
|
A Cegléd - Tiszajenő-Vezseny vonal volt a kisvasúti 310-es számmal,a Cegléd - Hantházai volt a nagyvasúti 145-ös számmal.
|
|
gjorg
e-mail: gjorg.kukac.rubicom.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
|
elfogadott hozzászólás 10806
2009.04.01 12:30.15
|
Szeged felé utazva láttam, ezt a kis mozdonyt. Látom, nincs közeli fotó róla, így felrakom! :)
|
|
|
Giovanni
e-mail: giovanni21.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 9428
2009.01.28 10:10.21
|
Vihar után 2008 augusztusában
|
|
|
raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 6006
2008.08.19 21:11.59
|
Szia! Ajánlom a www.kisvasut.hu weboldalt. Ott biztosan tudják a kollégák a választ, sőt még az is lehet hogy képek vannak a vonalról...
|
|
attis
e-mail: kissattila975.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 6005
2008.08.19 20:19.04
|
SZIASZTOK! Innen indult a kisvonat Tiszajenő felé, ez1970 körül szűnt meg. Volt a városon át Hantházára normál nyomtávú vonal is. ez 1979-ben szűnt meg. Milyen tpusú mozdony és személy kocsi közlekedett ezen 141-ES vonalon? Jó lenne archiv és mostani kép ezekröl is ,no meg a kerekegyházi vonalról is.
|
|
Zaubher
e-mail: lovaszi.peter.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 5700
2008.08.02 18:14.52
|
Az állomást tejesen felújították. Sajnos csak 1 képet készítettem róla.
|
|
|