Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


140 Cegléd-Szeged

Cegléd (100, 945)
Ceglédi szállások
Nyársapát
Nagykőrös
Fekete
Katonatelep
Kecskemét (142, 146, 152)
Kecskemét-Parasztfőiskola
Kiskunfélegyházi út
Városföld
Kunszállás
Pákai-tanyák
Kiskunfélegyháza (145, 147, 155)
Selymes
Petőfiszállás
Petőfiszállási tanyák
Szeged-Feketehalom
Csengele
Kisteleki szőlők
Kistelek
Kapitányság
Balástya
Őszeszék
Vilmaszállás
Szatymaz
Jánosszállás
Szegedi halastó
Kiskundorozsma
Szeged-Rendező (135)
Szeged (135, 136, 790, 835)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    KéptárHozzászólások


Városföld
(Páka, Puszta-Páka)*

állomás
140 Cegléd-Szeged

A felvételi épület 2018 augusztusban.
2018.08.10.
Fotó: Iváncsics Roland [IRHZ]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N46.815831° E19.753611° | N46° 48' 56.99" E19° 45' 12.99"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Az állomás a település nyugati szélén található. Ötvágányos. A biztosítóberendezés fényjelzős, a kitérők túlnyomó része motoros állítású. A végponti oldalon fél- és fénysorompóval biztosított vasúti átjárót találunk. Váróterem, menetjegykiadás és forgalmi szolgálat van. Ez utóbbi, mivel az állomás központi forgalomirányítású (KÖFI), csupán jelenlétes, s ez is megszűnik a menetjegykiadással együtt 2009. október végén. A II. vágány mellett, illetve a II. és a III. vágány között emelt szintű, térkővel burkolt peronokat találunk. Megközelítésük a vágányokon átjárva lehetséges. A valamikori rakodóvágányt (I. vágány) vágányzáró sorompók biztosítják. A rakodóterület aszfalttal és részben betonnal burkolt, van egy oldalrakodó is.
A felvételi épület lapostetős, jellegtelen építmény. Mögötte található a biztosítóberendezés szabványos, vöröstéglás épülete. Ezeken kívül a mellékhelyiségek, egy mérlegház és egy régi vízház található még itt. Utóbbit egy vasutas lakja, az épület felújítás alatt áll. A személyforgalom elhanyagolható, gyakorlatilag 10-20 fő ingázó és diákok, akik Kecskemétre utaznak. Itt van a Szentesi Vasútépítő Kft. telephelye a felvételi épülettel szemben, valamint a MÁV Pályagazdálkodás országos raktárbázisának VII. lerakata. Itt is van néhány kisebb épület. Az állomáson hétfőn, szerdán és pénteken van kiszolgálómenet. Az áruforgalmat a lerakatok kiszolgálása, valamint az alkalomszerűen feladott műtrágya jelenti. Az állomásról iparvágány ágazik ki a Kalória 2000 ZRt. telephelyére. (képek és szöveg: Sándor Antal 2007 augusztus)

A jegykiadás 2009.10.01-ével az állomáson megszűnt.


Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Páka az 1914-es magyar menetrendben ezzel a névvel találjuk
- Puszta-Páka az 1903-mas menetrend ezen a néven jelöli

Szelvénykő 442




Képtár - Városföld


Fotó: Balla László
Dátum: 2007.08.19.

Fotó: Balla László
Dátum: 2007.08.19.
A felvételi épület a vágányok felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.06.
A jegypénztár ablaka.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.06.
A váróterem.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.06.
Ivóvízkút, padok, kerékpártároló és egy kis park a felvételi épület mellett.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.06.
A bitosítóberendezési épület.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.06.
Pillantás a II. vágány peronjáról a kezdőpont irányába.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.06.
Pillantás a II. vágány peronjáról a végpont irányába.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.06.
Anyagok, járművek a Szentesi Vasútépítő Kft. telephelyén a felvételi épülettel szemben az állomás túloldalán.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.06.
A portáldaruk egy kicsit közelebbről
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.06.
Még sinek a kft telephelyén.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.06.
Bontott betonaljak a MÁV ZRt. PGK Országos Raktárbázisának telephelyén.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.06.
Óriási halmokban állnak a betonaljak. Vajon felhasználják még valahová?
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.06.
Pillantás a nyílt vonal irányába az első kezdőponti váltó mellől. Balra a kihúzóvágány.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.06.
Kezdőponti váltókörzet I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.06.
Kezdőponti váltókörzet II. Balra a Pályagazdálodás raktárbázisának, jobbra a Vasútépítő Kft. telephelyének bejárata.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.06.
Váltók a Vasútépítő Kft. telephelyén.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.06.
Részben villamosított rakodóvágány a MÁV PGK telephelyén.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.06.
A mellékhelyiségek épülete.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.06.
Távműködtetésű kapcsolókert.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.06.
A rakodóvágány kiágazása a felvételi épület előtt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.06.
Rakodóterület oldalrakodóval.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.06.
Légvédelmi óvóhely a rakodóterület mellett.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.06.
Vágányhídmérleg.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.06.
A vízház épülete.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.06.
A másik oldalról. A tetőszerkezet már megújult.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.06.
Útátjáró a végponton.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.06.
Pillantás a végponti útátjáróból a nyílt vonal felé. Jobbra az iparvágány a Kalória 2000 ZRt. telehelyére vezet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.06.
Pillantás az állomás felé a végponti útátjáróból.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.06.
Nyomkarimakenő berendezés a végponti oldal egyik kitérőjénél.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.06.
Csapadékvízgyűjtő a végponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.06.
A forgalmi szolgálattevő munkahelye (volt).
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.06.
Emléktábla a felvételi épület falán.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.06.
Személyvonat érkezik a III. vágányra.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.06.

Fotó: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 2009.11.29.
A felvételi épület 2018 augusztusban.
Fotó: Iváncsics Roland
Dátum: 2018.08.10.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


herczeg lászló
e-mail: apa.herczeg.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 32157
2019.05.30 09:07.41
Tudomásom szerint a Puszta-Páka megállóhely ebben az épületben működött.

Magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 30442
2016.09.01 22:52.01
A Szentesi Vasútépítő (Strabag) telephelyén (volt MÁV-kötőtelep) az elmúlt hónapokban nagy változások voltak. A telepen hosszabb ideje parkoló kocsikat elszállították vagy feldarabolták. A képeken is látható portáldarukat és pályáikat lebontották, ahogy elbontottak több pályaszakaszt is. A korábban hegyekben álló vasbeton keresztaljakat és kötőszereket elszállították, a terület ma már lényegében üres.

Olybá tűnik, hogy a kötőtelepet felszámolták.

Herczeg László
e-mail: apa.herczeg.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 27071
2013.08.28 16:08.29
Keresem az eredeti állomásépület fotóit 1853-ból. Aki tud segítsen.
Tisztelettel: Herczeg László

jenõdávid
e-mail: kibujd.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 24413
2012.07.06 22:36.46
Az lehet, hogy valaha annak épült. Mióta ismerem a helyet ez 3 szolg. lakás régóta. A hidroforház,a jelfogóterem Kecskemét felőli végén van , mely kb 2003- ban megszakadt. Azelőtt ez a kút látta el vízzel a kötötelepet, a Vll raktárat(tűzoltóvízzel is) meg az állomást. Nagyjából félév múlva rákötötték az állomást a település vízhálózatára.

petiurfi
e-mail: petiapo.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 15565
2010.01.24 10:21.38
Vízház, kijárat Szeged felé 2009 05.03

petiurfi
e-mail: petiapo.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 15563
2010.01.24 09:59.38
Városföldi vasútiátjáró a végpont felöli oldalon, éjjel. 2006 02.09.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Várda

Váralja

Várhegyalja

Varjas

Városlőd-Kislőd