Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


140 Cegléd-Szeged

Cegléd (100, 945)
Ceglédi szállások
Nyársapát
Nagykőrös
Fekete
Katonatelep
Kecskemét (142, 146, 152)
Kecskemét-Parasztfőiskola
Kiskunfélegyházi út
Városföld
Kunszállás
Pákai-tanyák
Kiskunfélegyháza (145, 147, 155)
Selymes
Petőfiszállás
Petőfiszállási tanyák
Szeged-Feketehalom
Csengele
Kisteleki szőlők
Kistelek
Kapitányság
Balástya
Őszeszék
Vilmaszállás
Szatymaz
Jánosszállás
Szegedi halastó
Kiskundorozsma
Szeged-Rendező (135)
Szeged (135, 136, 790, 835)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Nagykőrös

állomás
140 Cegléd-Szeged

A felvételi épület 2018 augusztusban.
2018.08.09.
Fotó: Iváncsics Roland [IRHZ]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.038237° E19.760199° | N47° 2' 17.65" E19° 45' 36.71"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


A vasút a város nyugati szélén halad el. A forgalom 1853. szeptember 3-án indult meg, amikor is elkészült a Cegléd-Szeged vonal, Cegléd-Kiskunfélegyháza szakasza. 1897-ben a vasút melletti telephelyen felépült a Gschwindt-féle szeszfőző üzem, a majdani konzervgyár elődje.
A vonalat Kiskunfélegyházáig 1980-ban villamosították. Érdekes, hogy az egyébként csak Városföld és Kiskunfélegyháza között kétvágányú vonalat eredetileg teljes hosszban ilyenre tervezték, s az alépítmény így is készült el. A második vágány azonban mindmáig nem épült meg.
Maga az állomás hatvágányos, az átmenő fővágány a harmadik. Az egykori második vágány megszüntetésével, az így felszabaduló helyen, széles, emelt szintű, térkővel burkolt peront építettek. Megközelítése a vágányokon átjárva lehetséges. Menetjegykiadás, forgalmi szolgálat, váróterem van. A kijárat mellett autóbuszmegállót, ettől nem messze pedig a parkolót találjuk.
A felvételi épületen kívül számos más építmény is van itt. Raktárakat, vágányhídmérleget, oldal- és homlokrakodókat, rakmintát, kocsivizsgálói szolgálati épületet, amely magában foglalta a konyhát is, valamint szolgálati lakásokat találunk. A felvételi épülettel átellenben pedig a volt konzervgyár göngyölegtelepét és cukorraktárakat láthatjuk.
Kiterjedt iparvágány hálózat és rakodóvágányok kapcsolódnak az állomáshoz. A biztosítóberendezés fényjelzős, a kitérők jórészt motoros állításúak, egy részük fűthető is. A végponti váltókörzet alatt aluljárón halad át a Pótharaszti út.
A személyforgalom jelentős. 2006 óta ütemes menetrend van érvényben. Teherforgalom is van. Rendszeresen adnak fel szóját, illetve alkalmanként nyárfa kerül a vagonokba. A Nagykőrösi Konzervgyár 2007-ben befejezte működését, s ezzel a korábban igen jelentős teherforgalom is visszaesett. (képek és szöveg: Sándor Antal 2009. szeptember)

Autóbusz kapcsolat


Az állomásról a következő célállomásokra indulnak a Volánbusz Zrt. járatai:
Nagykőrös Szabadság tér, Nagykőrös konzervgyár.

Szelvénykő 177




Régi képek - Nagykőrös

Nagykőrös állomás felvételi épülete régen.(Utánszínezett változat) Forrás: profila.hu korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Nagykőrös állomás régen. Forrás: profila.hu korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Nagykőrös állomás felvételi épülete egy 1912-ben feladott régi képeslapon. [Saját gyűjtemény]
  Feltöltötte: Kozma Attila
Dátum: 1912.

Nagykőrős 1921 körül.
  Feltöltötte: Csoma Bence László

Nagykőrös vasútállomás
  http://axioart.com/index.php?op=live_item&id=813672
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos


  Forrás: http://bedo.hu/kepek/adat/kepeslap/72/1147.jpg
Feltöltötte: Sándor Antal



Képtár - Nagykőrös

A felvételi épület a vágányok felől.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.27.
Egy kicsit közelebbről. Bal szélen a forgalmi iroda.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.27.
Váróterem. Részlet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.27.
Jegypénztárak. Csak egy működik.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.27.
Mellékhelyiségek.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.27.
Kijárat, mellette a buszmegálló. Levelet is feldobhatunk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.27.
A felvételi épület utcafrontja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.27.
A rakodóterületre vezető út két oldalán parkoló van.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.27.
Pillantás a II. vágány peronjáról a vonal kezdőpontja (Cegléd) felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.27.
Pillantás a II. vágány peronjáról a vonal végpontja (Szeged) felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.27.
A padok mellet üvegezett esőbeállók is vannak a peronon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.27.
A felvételi épület mellett a kerékpártároló (Csak vasutas dolgozóknak.) és a kapcsolókert között kis park rejtőzik. Itt van az ivóvízkút.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.27.
A felvételi épület mindkét oldalán egy-egy rakodóvágány ágazik ki az I. vágányból.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.27.
Vágányhídmérleg.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.27.
Rakodóterület oldal- és homlokrakodóval.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.27.
Rakminta.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.27.
Kezdőponti váltókörzet I. Balra kihúzóvágány, jobbra a nyílt vonal.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.27.
Kezdőponti váltókörzet II.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.27.
Nyomkarima kenő berendezés a kezdőponti váltókörzet egyik kitérőjénél.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.27.
Kezdőponti váltókörzet III. Balra a körüljáró vágány. A háttal álló tábla tanúsága szerint ki van zárva a forgalomból.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.27.
Kezdőponti váltókörzet IV. Jobbra a vágány a homlokrakodóhoz vezet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.27.
Pillantás a vágányokra a peron végéről. A kezdőpont irányába tekintünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.27.
Raktárépület a végponti váltókörzet közelében.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.27.
Pillantás a vágányokra a raktárépület rámpájáról.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.27.
Az egykori kocsivizsgálói szolgálati épület az üzemi konyhával a raktárépület háta mögött.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.27.
Szolgálati lakás a raktárépület mögött húzódó szerviz út mellett.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.27.
Még egy szolgálati lakás.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.27.
Végponti váltókörzet I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.27.
A Pótharaszti út a végponti váltókörzetből nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.27.
Végponti váltókörzet II. A cukor- és göngyölegraktárhoz vezető vágány.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.27.
Végponti váltókörzet III. Balra a konzervgyár, jobbra a nyílt vonal.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.27.
A boltok polcain egykor mindenhol ott voltak a konzervgyár termékei. Az oly ismerős embléma ma rozsdásan mered a világra a gyár kerítésén.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.27.
A konzervgyárnak is volt saját vágányhídmérlege és raktárai, rámpái ahol közvetlenül lehetett a készterméket, illetve a beérkező alapanyagokat rakodni.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.27.
A konzervgyár másik vasúti kapuja. Ma itt egy kisebb konzervdoboz gyártó cég működik az egyik épületben.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.27.
A konzervgyár egyik személyportája.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.27.
Útátjáró a végponti bejárati jelző közelében.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.27.
Pillantás az útátjáróból a nyílt vonal felé. A kép közepén háttal a bejárati jelző.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.27.
Pillantás az útátjáróból az állomás felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.27.
Személyvonatok az állomáson.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.27.
Emléktábla a váróterem falán.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.27.
A forgalmi szolgálattevő munkahelye.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.27.
A rakodóvágányokban néhol igen régi síneket találhatunk. RESICZA 1911 M:A:
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.27.
A vasútállomás előtti teret átépítik, felújítják.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.27.
Az átépített, megszépült tér.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.05.
A parkolóhelyeket nem hétköznapi módon alakították ki.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.05.
Már csak a felvételi épület felújítása hiányzik a tökéletes összképhez.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.09.05.

Állomás Kijárati Vagány Csoportja


Fotó: Lengyel Kristóf
Dátum: 2021.11.27.
Állomás Kijárati Vágány Csoportja


Fotó: Lengyel Kristóf
Dátum: 2021.11.27.
Váltókörzet 1.

Fotó: Lengyel Kristóf
Dátum: 2021.11.27.
Váltókörzet 2. / Nyársapát Irányában Tekintve /


Fotó: Lengyel Kristóf
Dátum: 2021.11.27.
Váltókörzet 3.


Fotó: Lengyel Kristóf
Dátum: 2021.11.27.
Állomás Egykori Mérlegháza




Fotó: Lengyel Kristóf
Dátum: 2021.11.27.
Egykori / Vágányhíd / mérleg.


Fotó: Lengyel Kristóf
Dátum: 2021.11.27.
A felvételi épület 2018 augusztusban.
Fotó: Iváncsics Roland
Dátum: 2018.08.09.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


siofok35
e-mail: siofok35.kukac.c2.hu
elfogadott hozzászólás 30705
2017.02.09 12:39.30
Hírek 1970 januárjából

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 17044
2010.04.25 20:03.19
Átadták a vasútállomás előtti megújult teret. "Elkészült egy 46 férőhelyes parkoló, egy 36 állásos kerékpártároló, több új közvilágítási lámpa, két utastájékoztató tábla, több kamerából álló térfigyelő rendszer, valamint 2290 négyzetméteres zöldterület. Ivókút és csobogó is díszíti az állomás előtti teret." Írja a Vasutas Magazin március 23-i száma.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Nagykarácsony

Nagykapornak

Nagykáta

Veľký Krtíš

Nagykónyi