Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


140 Cegléd-Szeged

Cegléd (100, 945)
Ceglédi szállások
Nyársapát
Nagykőrös
Fekete
Katonatelep
Kecskemét (142, 146, 152)
Kecskemét-Parasztfőiskola
Kiskunfélegyházi út
Városföld
Kunszállás
Pákai-tanyák
Kiskunfélegyháza (145, 147, 155)
Selymes
Petőfiszállás
Petőfiszállási tanyák
Szeged-Feketehalom
Csengele
Kisteleki szőlők
Kistelek
Kapitányság
Balástya
Őszeszék
Vilmaszállás
Szatymaz
Jánosszállás
Szegedi halastó
Kiskundorozsma
Szeged-Rendező (135)
Szeged (135, 136, 790, 835)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Katonatelep

állomás
140 Cegléd-Szeged

2009.09.06.
Fotó: Sándor Antal [ROCOman]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N46.963193° E19.718949° | N46° 57' 47.49" E19° 43' 8.21"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


1890-ben táblás megállóhelyet nyitottak a vonalon, Keresztút néven.
1891. június 1-től ezt Katona Zsigmond országos hírű szőlész és gyümölcskertészről
(eredeti foglalkozása gyógyszerész volt) Katonatalepre változtatták a nevét.
1896-ban az addigi őrház helyett felvételi épületet emeltek és megépültek a vágányok is
(Dr Horváth Ferenc, Kecskemét vasútjai 1845-1919). Ezen az állomáson teljesített szolgálatot
az első női állomásfőnök, Varga Melánia, 1952-1956 között. A vonalat 1964-ben átépítették.
1972-ben a régi felvételi épületet felújították, ekkor nyerte el mai külsejét.
Az állomást 1974 júniusában modernizálták, fényjelzőket és motoros állítású kitérőket kapott.
Katonatelep mára Kecskemét elővárosává vált, helyi járatú autóbusszal (23-as) is elérhető.
A vasútvonal és az állomás a település nyugati szélén található. Forgalmi szolgálat, váróterem van,
menetjegykiadás azonban nincs. A várótermet szinte egész nap zárva tartják, mivel 2008 óta
csupán egy pár vonat áll meg itt. 1998-tól állomásfőnök sem teljesít itt szolgálatot, az állomás most
Nagykőröshöz tartozik. A kezdőponti oldalon fél- és fénysorompóval biztosított átjáró van,
közvetlen közelében szabványos, bővített őrház áll. A II. vágány az átmenő fővágány.
Mellette térkővel burkolt, keskeny, emelt szintű peron húzódik. Megközelítése a vágányokon átjárva
lehetséges. A felvételi épületen kívül egy pályamesteri lakást is találunk itt, amely a felvételi
épülethez hasonlóan, lakott. Az állomás település felé eső oldalán a vágányokkal párhuzamosan
zajvédő fal húzódik. A valamikori rakodóvágányt (IV. vágány) mindkét végén vágányzáró sorompó
biztosítja. A személyforgalom elhanyagolható. 1975. január 01-je óta pedig áruforgalom sincs
az állomáson. Igaz ez korábban sem volt jelentős. Hetente érkezett egy kocsi iszapszén
a szeszfőzdének (ez ma műanyagüzem, a Benzol Kft.), illetve néha műtrágya a TSZ-nek
vagy a Szőlészeti Kutatóintézetnek. (képek és szöveg: Sándor Antal, 2009. szeptember)


Szelvénykő 266




Régi képek - Katonatelep

Katonatelep az átépítés előtt
Küldi: Porpáczy Richárd
 


Képtár - Katonatelep

A felvételi épület a vágányok felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.06.
A felvételi épület szemből. A fák mögött a mára egyre fogyatkozó kivilágítható névfelirat és a forgalmi iroda. Az épület bal szélén a váróterem kétszárnyú ajtaja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.06.
A felvételi épület a település felől nézve. Nincs hagyományos értelemben vett utcafront.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.06.
Pillantás a II. vágány peronjáról a kezdőpont felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.06.
Pillantás a II. vágány peronjáról a végpont felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.06.
Ivóvízkút a felvételi épület mellett. Mögötte a kapcsolókert
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.06.
A rövid rakodóvágány az I. vágányból ágazik ki.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.06.
A rakodóterület. A felvételi épülethez vezető földúton állunk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.06.
Útátjáró a kezdőponton. A kép jobb szélén a lakóőrház.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.06.
Katona Zsigmond egykori lakóháza a kezdőponti útátjáró mellett.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.06.
Pillantás a kezdőponti útátjáróból a nyílt vonal felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.06.
Kezdőponti váltókörzet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.06.
A pályamesteri lakás.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.06.
Melléképület a felvételi épület és a pályamesteri lakás között, az út túloldalán.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.06.
Az állomás látképe. A végpontnak háttal állva visszatekintünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.06.
Végponti váltókörzet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.06.
Pillantás a nyílt vonal felé a végponti váltókörzetből.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.06.
Gyorsvonat halad át a II. vágányon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.06.
A forgalmi szolgálattevő munkahelye.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.06.
A múlt emléke. Alakjelző lámpája a forgalmi irodában.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.06.
A volt jegypénztár a forgalmi irodában.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.06.
Kép a forgalmi iroda falán. A felső képen az 1970 téli, az alsón pedig az 1972 májusi állapot.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.06.

Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.09.06.
A felvételi épület 2020 szeptemberben.
Fotó: Iváncsics Roland
Dátum: 2020.09.13.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Vuurniac
e-mail: barbarcsavo2015.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 31862
2018.11.01 12:17.21
Már lassan 10 éve ez a használhatatlan menetrend van. Ennyi erővel meg is lehetne szüntetni.

Tastam
e-mail: tastam.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 29041
2014.12.07 11:33.34
1913. július 18-án súlyos baleset történt Katonatelep állomáson, a szerencsétlenségről így számolt be a Cegléd c. újság két nappal később megjelent számában:
"Összeütközött tehervonatok. Pénteken a katonatelepi állomáson 2 tehervonat összeütközött. Ugyanis a Nagykőrös felől jövő tehervonat nem vette észre a szemafor tilos jelzését és teljes sebességgel robogott be az állomásra. Az ott veszteglő tehervonat vezetője látva a veszedelmet, ellengőzt adott, de az már késő volt, az összeütközés nagy erővel megtörtént. Szerencsére emberéletben kár nem esett, de az államvasutak kára százezerre rúg."

VT22
e-mail: ___.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 28070
2014.04.26 11:41.37
KTI Dél-Alföldi Regionális Közlekedésszervező Iroda.
http://www.kti.hu/index.php/szolgaltatasok/regionalis-koezlekedeszervezesi-irodak/del-alfoeldi/kapcsolat-16

Akármikor készek menetrendet bővíteni... ha buszokról van szó, vasúti menetrend esetében majd jól megmagyarázzák, miért nem látják indokoltnak.

gergõ
e-mail: onodi.gerely.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 28069
2014.04.26 10:37.23
tudjátok, hol lehet menetrendmódosítási javaslatot beadni? emailcím? engem is idegesít ez a menetrend

Bence
e-mail: kiraly.bence.11.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 15381
2010.01.17 18:22.17
Egy vonat 4:41-kor, a másik 6:00-kor. Több nincs.

martin254
e-mail: Martin254.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 12380
2009.07.10 11:19.24
Itt csak 2 vonat áll meg azok is hajnalban. Milyen ez a menetrend?
kérdem én.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Katalinhuta

Kaszásdűlő

Katúň

Katymár

Katzelsdorf